Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Wat een drama bedrijf is unive! Nooit meer! Vandaag valt een brief op de mat van het ministerie waarin staat dat ik niet meer verzekerd ben. Dus direct unive gebeld, en het verhaal voorgelegd waarop ik het antwoord kreeg ja meneer dat klopt ook gewoon u bent als sinds mei niet meer verzekerd! Maar hoe kan dat vraag ik, waarop ik antwoord krijg ja als wij de brieven die wij u sturen retour krijgen en wij geen telefoon nummer hebben en u dus niet kunnen bereiken schrijven wij u uit en beëindigen uw verzekering. En dit terwijl ik gewoon contact heb gehad met unive maar niemand heeft mij in al die tijd verteld dat ik allang niet meer verzekerd was en dat ze dus niets meer voor mij kunnen betekenen. En het enige antwoord dat je krijgt als je belt is ja meneer dan moet u maar een klacht indienen ik ga hier geen discussie met u aan en u moet maar gewoon snel een nieuwe verzekering afsluiten. Nou 1 ding dit dus nooooooooooooit meer bij unive wat een stelletje ongemanierde stumpers daar.
Had een compleet pakket bij Univé. Twee jaar geleden een lekkage gehad in de keuken. Expert verklaarde dat dit door achterstallig onderhoud kwam en vermoedde, dat ik op kosten van Univé een nieuwe keuken wilde hebben. Na veel gesteggel kwam men over de brug.
Een jaar later had ik een scheur in het front van mijn caravan. Expert deelde mede, dat dit een constructiefout was en weigerde te betalen, ondanks bewijs, dat op die plaats geen schroef of niet in het hout was.
Inmiddels mijn verzekeringen opgezegd, want van Univé wens ik geen wrange vruchten te plukken. Walgelijk stelletje zakkenvullers.
Ik heb meerdere malen contact gehad met Univé, zowel om de reisverzekering af te sluiten als voor informatie toen ik in het buitenland zat en uiteindelijk ook met het indienen van een claim. Ten alle tijden ben ik zeer net en goed te woord gestaan en kreeg ik het gevoel dat ze mij als persoon serieus namen, zeer professioneel dus. Daarbij bieden ze een zeer goede dekking voor de prijs naar mijn idee. Ik zou deze verzekering aan iedereen aanraden.
Ik heb een zeer slechte recente ervaring met Unive betreft de afwikkeling van een autoschade. Het gaat met name om de communicatie met deze organisatie en het slordige proces.
Ik ben een trouwe klant en heb niet eerder schade gemeld, nu ik schade heb kom ik er pas achter hoe Unive in elkaar steekt. Mijn ervaringen geef ik u graag kort en bondig mee:
- Niet transparant
- Komt afspraken niet na, doet niet wat ze beloven
- Veel verschillende contactpersonen per e-mail die niet geheel op de hoogte zijn van het dossier
Concrete fouten die ze maken:
- Storing website tijdens dat ik schade wil melden
- digitale schadeformulier ingevuld maar komt volgens Unive niet aan, na melding wordt hier ook niet op gereageerd.
- Er is maar 1 van de 2 getuigen aangeschreven die ik heb opgegeven, ook is het digitale schade formulier niet ontvangen. Ondanks dit halve werk wordt er toch al een beroep gedaan om het waarborgfonds dat vanzelfsprekend dit verzoek weigert.
- Probeert het dossier zo snel mogelijk te sluiten met een verhoging van de no-claim.
Het enigste dat Unive wel goed oppakt is de webcare. Echter, als de bron van al deze fouten niet goed is zal ook webcare de online reputatie van Unive niet kunnen verhelpen. Dit is dweilen met de kraan open. Zorg dat eerst de interne organisatie op orde is maar ik vraag me af of zo'n log orgaan dat nog waar kan maken.
Ik ga zo spoedig mogelijk over naar een andere verzekering.
Jolanda Lek
Univé mag graag vruchten plukken.
Tref je een dag met een ongelukkige aanrijding waarbij de tegen partij ook een Univé klant is.. nou dan mag je blij zijn met een Rechtsbijstandverzekering ( NIET BIJ UNIVE)
Want heb je deze niet kom je bedrogen uit, Univé beboet de brokkenmaker met -7 jaren en de gene met schade, ja die kan ipv het hele bedrag wel de helft krijgen, kosten wat het kost de dagwaarde van de auto is in eens vele male lager. Ofwel Univé wil graag zelf de zakjes vullen.
Unive Zorg !
Pas op !
Zodra je om wat voorn rede ook niet kan voldoen aan je verplichtingen geven ze bij Univé graag alles uit handen.
In de hoofdsom die uit handen worden gegeven zitten ook eventuele betaalafspraken die als facturen in het dossier uit handen worden gegeven, betaal afspraken met Univé worden Facturen.
Zodra je daar over valt krijg je eerst ongelijk en later zo is Univé geven ze het incassoburo de schuld.
Wat ze vergeten bij zo'n zaak is eerst alles eerlijk op orde te hebben en dan uit handen te geven.
Het gevolg is dat een hoofdsom 15% buitengerechtelijke mag bevatten.
Mocht de hoofdsom niet kloppen, zoals Univé dat graag aanlevert worden bedragen "na" correctie netto in mindering gebracht.
Dus niet van de hoofdsom, nee van het totaal bedrag zodat je over een onterecht hoge hoofdsom 15% betaald.
Ook hier mag Univé graag de vruchten delen met collega bedrijven om consumenten geld afhandig te maken.
Dus mijn advies ga nooit naar Univé !
Unive blijkt uit verschillende onderlingen te bestaan en dit levert keer op keer problemen op voor mij omdat ik panden heb die verzekerd zijn in verschillende provincies.
Er is mij beloofd alle verzekeringen nu bij 1 onderlinge onder te brengen, echter gister bleek mij dat dit weer niet is gebeurd... Het kan pas per 01-01-2016 georganiseerd worden, terwijl ik dit al in december 2014 had geregeld.
Ook was in het verleden de helft van mijn verzekeringen ineens uit het systeem verdwenen.... Hier heb ik overigens wel 1000x excusus voor gekregen.
Kortom, de communicatie tussen de onderlingen is knudde met een dun rietje.
De laatste keer dat ik gedeclareerd heb is in 1997 geweest. Recent heb ik een ander een kleine schade berokkend. Ik heb op een logeeradres een raam open laten staan en niet op de uitzethaak gedaan, waarna het raam open gewaaid is en de ruit kapot is gewaaid.
Tweemaal gebeld met Unive, maar dit valt niet onder de aansprakelijkheidsverzekering omdat 'de wind het gedaan heeft en niet ik...' Ik heb al bijna 20 jaar niets gedeclareerd, maar wel betaald. De incasso gaat wel altijd goed overigens.
Daarbij lijkt het dat Unive een klein toegankelijk kantoor is, echter bij schade-afhandeling verwijst men naar de schade-afdeling in Assen. "Die beoordeeld, wij hebben er geen invloed op, maar we moeten u wel eerlijkheidshalve vertellen dat u weinig kans maakt" Zodoende worden de medewerkers bij de onderlingen uit de wind gehouden en ben je alsnog overgeleverd aan de grillen van een enorm bedrijf. Niks kleinschalig en klantvriendelijk.
“Wij gaan er niet over meneer”. Zo word je als trouwe klant tegenwoordig geholpen.
Ik ben klaar met Unive. Deze sponsor gaat moeite doen om Unive te verlaten en het sponsorcontract te verbreken.
Korte samenvatting:
Als ambtenaar wou ik gebruik maken van mijn rechtsbijstand verzekering van Univé vanwege een negatief besluit over een aanvraag voor een regeling van het Ministerie van Veiligheid en Justitie
Deze regeling houdt in dat ik gebruik kan maken om over te stappen van een substantiële functie naar een niet substantiële functie. In de regeling is geen enkele tijdslimiet opgenomen maar is de regeling mij niet toegekend vanwege te laat inleveren. Dit is gebaseerd op een gerechtelijke uitspraak die inhoudelijk geheel anders is dan mijn zaak. Daar deze uitspraak er ligt heeft Univé mijn zaak niet in behandeling willen nemen en ook niet de moeite genomen om eventueel samen met mij verder te kijken naar mogelijkheden. Ook bij een tweede verzoek om het in behandeling te nemen werd er al direct naar de eerste uitspraak gewezen. Ik mocht echter wel de geschillen commissie inschakelen als ik niet tevreden was, raar om je rechtsbijstand aanvraag voor te leggen aan de geschillen commissie. Misschien een advocaat in de arm nemen om te procederen tegen Univé, hoewel dan moet ik mijn eigen rechtsbijstand verzekering aanspreken.
Inmiddels heb ik ook stukken in handen van een collega die het ook te laat heeft ingeleverd, weliswaar maar enkele dagen te laat, maar te laat is te laat naar mijn mening.
Verder geen problemen met de andere verzekeringen van Univé en dan zijn er nogal wat. Maar zodra ik dit achter de rug heb zal ik zeer zeker overwegen om over te stappen. Het is alles of niets…..
Met vr gr HenkB.
20 juni heb ik een schade bij Unive gemeld. Ik kreeg direct een (standaard?) mail terug dat het formulier ontvangen was en dat de schade aan de tegenpartij uitgekeerd zou worden.
Ik heb direct een mail gestuurd met daarin de verklaring dat ik mij niet aansprakelijk acht voor de schade. Geen reactie.
Aangezien ik geen ontvangstbevestiging of enige informatie over de stand van zaken krijg besloten om op 03 juli te bellen. Zeer vriendelijk door de heer Meijer te woord gestaan. Er is echter nog niks over te zeggen. Mijn mail staat in het systeem maar nog niks mee gedaan. Omdat er eea mis is gegaan met het schadeformulier de vraag het nogmaals toe te sturen met mijn verklaring en eventuele foto's. Een dag later alles nogmaals verstuurd.
Geen reactie.
Op 10 juli besluit ik maar te bellen om te vragen naar de stand van zaken. Er is een schade expert bij de tegenpartij geweest en de schade wordt getaxeerd. Huh?! Ik heb toch aangegeven dat ik vind dat ik niet aansprakelijk ben, moet er dan geen expert bij mij komen?
In eerste instantie afgewimpeld met het is druk en we hebben een enorme achterstand. En er kon geen duidelijkheid geven wanneer er contact opgenomen zou worden.
Mijn mails waren zelfs nog niet in behandeling (!)
Vandaag 20 juli nog steeds geen reactie. En begin nu toch wel een beetje boos te worden.
Beste Unive,
Ik ben van mening niet aansprakelijk te zijn voor een schade. U als verzekeraar moet dan toch achter haar (al jaren trouw) betalende klant staan? En ervoor zorgen dat de schade op de tegenpartij verhaald wordt?
Het maakt mij niet uit dat u het druk heeft, ik wil dat er met mij gecommuniceerd wordt en dat de zaak snel afgehandeld wordt.
Ik zie bij andere klanten dat op een review schrijven wel gereageerd wordt.
Aangezien ik per mail niks te horen krijg en nier gebeld word, hoop ik op deze manier reactie te krijgen en uiteindelijk mijn schadevergoeding te ontvangen.
Ik ga er vanuit dat mijn verzekeraar haar klanten belangrijk vindt en verwacht dan ook dat zij achter mij staat, welk gevoel ik momenteel zeker niet heb.
Hoi
Heb een betalingsachterstand bij unive van 2 maanden door werkloosheid.
Inmiddels weer een baan gekregen heb een betalingsregeling getroffen via de mail maar 2 dagen later stuurt unive gewoon een incasso bureau erop af.
Weet wel ga lekker terug naar oude zorgverzekering wel duurder maar tenminste op klanten gericht en niet op geld.
Nadat ik een bewustwordingsbrief heb ontvangen van Univé ben ik me bewust geworden van het feit dat ik maar beter elders het hele pakket verzekeringen, na 35 jaar trouw betaald te hebben aan Univé, elders kan gaan onderbrengen.
Vorig jaar 20 maart een keukenbrand gehad. Dit is zo ontzettend traag afgehandeld dat wij pas in oktober alles rond hadden en konden gaan beginnen met onze benedenverdieping op te knappen en de keuken te vervangen. Uiteindelijk hebben wij onze rechtsbijstandverzekering in moeten schakelen om een beetje voortgang in de zaak te krijgen (nb ook van Univé).
De nasleep van de brand was nog erger dan de brand zelf. Diverse excuses ontvangen van Univé. Wij waren gezien deze ervaring al van plan om de verzekeringen weg te halen bij Univé maar hebben dat uiteindelijk toch maar niet gedaan. Snel vergeten zo'n ervaring en gewoon weer netjes betalen.
Totdat we op 21 mei een bewustwordingsbrief ontvingen van Univé ivm het aantal meldingen mbt de rechtsbijstandverzekering vanaf 2003. Ik heb de brief eerst 2 weken laten liggen alvorens te reageren, zo boos was ik!
Alsof ik me niet bewust ben dat zowel ikzelf als mijn vrouw met ontslag / reorganisatie te maken kregen en dat daar een hoop juridisch touwtrekkerij bij te pas komt. Ook ben ik me bewust van het feit dat wij een aantal jaren geleden onze caravan ter reparatie hadden aangeboden terwijl de caravanfabrikant failliet ging. Caravan in beslag genomen. En zo kan ik u nog meer ellende opnoemen wat wij de laatste jaren over ons heen hebben gehad. IK BEN ME DAAR HEEL GOED VAN BEWUST!
In de brief staat tevens dat een telefonisch advies niet wordt meegenomen als melding. Dat is bij mij echter wel gebeurd. Als we het aantal meldingen eraf halen van het aantal dat in de brief wordt genoemd, klopt het totaal niet. Om kort te gaan de brief die wij hebben ontvangen is onterecht!
Vorig jaar hebben we nog overwogen om de zorgverzekering bij Univé onder te brengen, maar ik ben heel blij dat we dat uiteindelijk niet hebben gedaan. Stel je toch voor: je komt te vaak bij de dokter en je krijgt een brief van Univé om je bewust te maken van het feit dat je ziek bent en daarom te vaak bij een dokter komt.
Nee, Univé daar wil ik geen wrange vruchten meer van plukken.
Inmiddels zijn we al wat jaren verzekerd bij Univé. Sinds dat we een eigen koophuizen hebben maar gekozen voor de all-risk.. Je weet maar nooit.
Tot ons grote verbazing spatte een paar maanden geleden onze hele (glazen) douchwand uiteen. Glasschaden zit ook in de all-risk verzekeringen dus we dachten hiervoor verzekerd te zijn. Maar helaas dacht Univé hier anders over.. We kregen niets vergoed.
Vanaf 1 juli gaat de nieuwe polis in. Natuurlijk kreeg ik deze weer netjes opgestuurd met de acceptgiro toegevoegd. Bij het nalezen van de nieuwe polis blijkt ook Univé het voorval met de douchwand een twijfelgeval te vinden. Wat blijkt; vanaf 1 juli 2015 is de douchwand meeverzekerd!
En wij? Wij zijn niet benaderd voor een excuses dat ze met terugwerkende kracht toch ook inzagen dat een glazen douchwand onder glasschaden valt. Laat staan dat we deze schaden alsnog vergoed krijgen.
Univé had het destijds met ons over wederzijds vertrouwen. Persoonlijk interpreteer ik dat vertrouwen heel anders!
Dhr. Barten klantnmr: 2306597
na jaren trouwe tevreden klant te zijn
ben ik nu zwaar in de problemen
rekeningen van onbekende aphothekers en zziekenhuizen
absurd hoge bedragen elke maand plus je premie ff er bij betalen
en dat er zomaar auto incasso gedaan word terwijl ik dat al 25 x had afgebeld maar nooit doorkwam elke x
januari trokken ze 211 eraf huur enz net nog kunnen bekostigen
heb ny 7 betalingsregelingen kome nog 1 bij van 330 ambulance kosten
dus nu is doodgaan goedkoper geworden
BEDANKT UNIVE
Als kind al verzekerd bij Univé en later ook als volwassen. Daar houdt Univé geen rekening mee! Als het een keer niet goed gaat met de betaling van je premie, krijg je gelijk een incassobureau op je dak en trekken ze je aanvullende zorgverzekering meteen in. Er over praten dat willen ze niet. Eerst moet je alles in 1x betalen en dan mag je per 1 Januari 2016 opnieuw een aanvullende zorgverzekering aanvragen. En wie gaat in de tussentijd alle Orthodontie kosten betalen? Moet ik de beugels van mijn dochters en maar uit laten halen omdat Univé alleen maar aan geld denkt? Nee, het getouwtrek ben ik zat! Mijn zorgverzekering zeg ik in december op en mijn andere verzekering deze maand! Dank je wel voor de financiële problemen Univé!
Bij unive SUR goed geholpen
Maar zodra de zaak aan USG legal overgedragen word, kom je terecht bij bureaucratische onbetrokken juristen.
Helaas nu voor de 2e keer te maken met USG Legal en er is totaal geen betrokkwmheid en gewilligheid om een zaak aan te vechten.
Dit is ook de ervaring van derden om ons heen bij USG legal
Op 21-5-2015 schade aan mijn auto gekregen omdat een andere auto achteruit tegen mijn auto aanreed.
Telefonisch de schade gemeld en fijn geholpen. Op advies van de telefoniste diezelfde middag het schade formulier toegezonden.
De dag erop kreeg ik een mail dat Univé eerst het schade formulier nodig had en daarna mij op de hoogte bracht van de afwikkeling. (Huh, ik heb dit formulier naar hetzelfde mailadres gestuurd, maar goed, misschien loopt het langs elkaar heen......)
In de week erna heb ik telkens het formulier opnieuw gestuurd met de vraag om een ontvangstbevestiging. Echter geen reactie...
Na 2 weken ben ik gaan bellen. Ja, het formulier hebben ze (zo'n 6x) binnengekregen en de man aan de telefoon liet duidelijk merken dat ik niet zo ongeduldig moest zijn: er is een achterstand en daardoor duurt het langer. Hij zei dat het zo'n 10 werkdagen kon gaan duren.
Inmiddels zijn we in totaal 5 weken verder zonder enkele communicatie over de afwikkeling van de schade.
Dit heb ik eergisteren gemaild, maar je raadt het al: Univé is niet via de mail te bereiken! Geen reactie terug.
Zeer slechte communicatie en dat kan echt niet in deze tijd met de vele aanbieders. Mijn eerste jaar zit er bijna op en als dit niet heel netjes nog wordt opgelost is Univé mij kwijt!
Mocht iemand wel klantgericht te werk gaan... Mijn schade nummer is: 985409
Helemaal klaar zijn we met Unive.
Mijn vrouw kreeg een vergoedingsoverzicht met de daarbij behorende rekening die we dienden te betalen.
Echter mijn vrouw heeft helemaal geen medicatie gehad, De rekening kwam van een apotheker die we niet kennen. Dus gebeld ...
Er bleek een persoonsverwisseling te zijn gemaakt. Het zou worden aangepast. Ze zouden ons gaan informeren. E-mail en telefoonnummer gegeven (raar want ze hebben klant gegevens ).
Maar goed geen enkel bericht ontvangen en een week later zien we dat de rekening alsnog automatisch van ons rekening nummer zou worden gehaald. Gelijk gebeld .Antwoord. Er komt een nieuw overzicht alles is aangepast en zodra het geld is overgemaakt wordt het direct terug gestort. Als we het zelf zouden weigeren dan zou er ten onrechte een terug betaling aan ons worden gedaan.
Ok .... maar mooi niet dus een week later is het geld wel van onze rekening maar terug betaling ho maar.....
En weer gebeld Antwoord. Dat is raar we (lees unive) hadden de automatische incasso gewoon kunnen stoppen. Inmiddels hebben we zelf de bank opdracht geven tot terug storten , wat ook is gebeurd.
Geen probleem volgens unive, want dan stoppen wij (unive) de terugbetaling. Per saldo is het dan weer glad getrokken. En o ja u krijgt over 10 dagen een nieuwe overzicht.
Mooi niet dus maar gelukkig naar een week wel een dwangbrief of we wel even gauw de rekening willen betalen die we door de bank hadden laten terug storten! een (deel ) bedrag van de nota dit blijkt nml de uitlegkosten van de medicatie te zijn van de apotheek ! ALS DIE MEDICATIE AL NIET VAN ONS IS DAN ZIJN DE UITLEGKOSTEN DAT OOK NIET UNIVE . Dat hebben we zelfs aangeven !
Inmiddels dus 3 telefoontjes verder en niks opgeschoten.
Maandag (22-6-) gaan we naar de vestiging en verhaal halen.
We zijn HELEMAAL klaar met unive Wat een blamage.
We zijn er al jaren verzekerd maar dit slaat nergens op.
Een fout maken kan maar dan na drie telefoontjes waarin openlijk de fout bij unive is en dan toch nog even zo'n brief van "Jeroen van der Loo Directeur Klachtenadministratie" dat we wel even moeten betalen is de druppel.
Beste "directeur" ik kan u zeggen morgen zijn we 1 van de vestiggingen en dan mag u raden wat daar gaat gebeuren in ieder geval bent u ons als klant kwijt door uw fantastische inzet van de klantenadministratie !
Dus aan een ieder die mogelijk zijn verzekeringen wil afsluiten bij Unive.
Maak deze fout niet en sla deze maatschappij over!
ten eerste na het overlijden van mijn vader een opzegbrief gemaakt met akte van overlijden, drie weken later heb ik nog maar eens gebeld en men had er nog niets mee gedaan, excuses en ze zouden het gaan regelen
ten tweede een autoschade die ik aan Unive terug betaalde ivm de terugval van de no-claim. bericht gekregen dat het gecorrigeerd is. de terugbetaling van de teveel betaalde premie van de afgelopen maanden blijft echter op zich wachten, al drie mails gestuurd met het verzoek minimaal een bericht terug te sturen dat het in behandeling is... u raad het al, niemand reageert ondanks dat ik met de leesbevestiging kan zien dat de mails wel gelezen worden. ik ben zeer teleurgesteld geraakt in Unive en dat na al zeker 20 jaar klant te zijn. waar is de ooit zo goede service gebleven?
Op dit moment met een zaak bezig, maar het is constant achter de feiten aanlopen. Op het moment dat er contact is geweest met Unive gebeurt er weer wat. Zoals het er nu uitziet gaat het een rechtzaak worden wat bij adequaat reageren door de juristen m.i. nooit zover had hoeven komen.
Het verwarrende van alles is dat de jurist die ik heb toegewezen gekregen wel een hele aardige en volgens mij kundige man is. Het vermoeden bestaat dat er onderhandse afspraken bestaan over het behandelen van rechtsbijstandzaken. Tevens is het zo dat door de traagheid van de behandeling er gehoopt wordt dat mensen afhaken.
Na het consulteren van andere juristen werd mijn vermoeden bevestigd. Ik heb nu betaald voor rechtsbijstand en zij zullen mij nu echt gaan helpen! Verdere publiciteit sluit ik dan ook niet uit!
Op 21-05-02015 heb ik waterschade gehad door een verstopte douche riool heel veel water zowel beneden als boven.Resultaat veel schade aan de laminaat, muren en inboedel zoals me bed en een kinderkast. Na 3 keer bellen is er op 10-06-2015 een expert langs gekomen niks te klagen over de expert,meneer heeft alles goed bekeken en heel veel vragen gesteld tot het moment dat ie de schade aan de laminaat en de muren ging opnemen.De volgens hem vastgestelde schade bedrag is ruim voldoende om de laminaat en de muren te vergoeden,echter was ik het hier niet mee eens dat heb ik meteen aan de expert duidelijk gemaakt die weer vertelde dat het nogmaals ruim voldoende was het bedrag wat hij heeft vastgesteld.Hij beweert dat het laminaat uit de bouw markt kwam wat niet zo is, helaas heb ik de bon niet meer ook heb ik niet alle aantal vier kante meter vergoedt gekregen,de schade aan de muren is veel lager dan de schade waar ik nu mee zit.Mijn vraag is of iemand weet wat je hieraan kan doen
Maandelijks volgens afspraak premie van mij en mijn dochter overgemaakt. Plus inbegrepen volgens afspraak een aflossing op een klein openstaand bedrag. Betaalbewijzen toegestuurd. Antwoord is u heeft zich niet aan de betaalafspraak gehouden en kunt met de deurwaarder contact opnemen voor een betalingsregeling. Waar is mijn 1500 euro nasr toe?