Sluit nooit een verzekering af bij Unive daar Unive alleen uw hard verdiende centen wil ontvangen, maar niets wil uitgeven van centen die hun ontvangen, ik had een woon, aansprakelijkheid en bijna alle modules rechtsbijstand verzekering, als je een vraag stelt bij hun rechtsbijstand afd,wordt dat gezien als claim, als je maandelijks betaald wordt je overgezet naar kwartaal betalingen zonder toestemming, je zou maar bv een uitkering hebben.
En als je een betalings overzicht van begin tot eind verzekerings jaren vraag en verzoek dan krijg je 0 op request daar Unive verbergt dat je geld tegoed heb, maar je mag wel betalen aan hun, ik heb mijn verzekering beëindigd op 11 december 2023 maar daar een maand 28/30/31 dagen heeft krijg ik rekeningen dat ik tot 13 januari 2024 moet betalen
Unive stuur een incassobureau op mij af voor 8 euro nog iets en dankzij Unive sta ik nu bekend als wanbetaler terwijl Unive fouten maakt en geen overzicht stuurt en niet kan rekenen/tellen.
Helaas jaren geleden een woonhuisverzekering bij Univé afgesloten . Recent wat onderzoek gedaan en deze opgezegd en elders ondergebracht . Elders is dezelfde woonhuisverzekering de helft goedkoper , tegen dezelfde voorwaarden. Ik raad iedereen af om een woonhuisverzekering bij Univé af te sluiten
In het buitenland is mijn tas met een kostbare high design portemonnee gestolen. Deze portemonnee was vier jaar oud, maar is juist meer waard geworden. Ik had hiervan een bon, maar niet van mijn tas meer. Wel kon ik foto’s van mijn tas overleggen en prijsopgaven van een vergelijkbare tas. Klacht 1 >>Unive vergoedt niets maar dan ook niets zonder bon. Klacht 2>>bij gestolen goederen van meer dan EUR 500 gaan ze altijd uit van een afschrijving van max 10 jaar, dus 10 per jaar.
Klantenservice heel erg slecht. Ze ratelen aan de telefoon aan een stuk. Je krijgt antwoord op een vraag die je niet eens gesteld hebt. Ik kon mijn vraag niet stellen omdat de telefoniste aan een stuk door sprak. Afhandeling schade ging ook moeizaam.
Wij Wilden een nieuwe verzekering afsluiten op chassisnummer (ivm invoering buitenland) ging niet deden ze alleen voor vaste klanten!
Nou duidelijk, voor ons absoluut geen Univé meer!
Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Ik ben arbeidsongeschikt verklaard en volledig afgekeurd op me 31e, doordat ik ben aan aangereden met veel te hoge snelheid door een oudere dame die zat te appen achter het stuur welke verzekerd bij univé. Ik ben mijn gezin, eigen woning, eigen bedrijf en leven kwijt en zit daar bovenop nog even torenhoge schulden zowel privé als zakelijk. Univé gaat letterlijk over lijken, onmenselijk hoe je word behandeld. Ookal claimen ze dat je de vruchten van hen plukt en ze zonder winstoogmerk werken, ze zijn enkel maar op je geld uit. Al 4 jaar strijd en ellende! dit gun je niemand! een gewaarschuwd mens telt voor twee!
Drama, geld is alles voor deze verzekeringen, als je problemen hebt met de auto na andermans schuld zeggen ze succes en duurt het beeld te lang en kastje naar de muur gestuurd
Bij Unive een doorlopende reisverzekering afgesloten.
Helaas waren we het nodig tijdens onze reis in Duitsland.
Nou zit ik al 23 jaar bij Unive en echter nog nooit klachten gehad, Maar hoe we zijn behandeld toen we de reisverzekering nodig waren is echt mensonterend.
Gelukkig was ik ook ( nog )verzekerd bij de ANWB.
Hier bieden ze wel de juiste service.
Dus zodra ik kan opstappen bij Unive zal ik dat zeker doen.
Ik heb een schade aan mijn camper door blikseminslag op een franse camping. Het duurde 14 dagen voordat Unive een schade expert stuurde, die gelijk zijn afspraak afzegde (Dekra). Ondertussen zijn we 5 weken verder, Unive reageert nergens op, Dekra reageert nergens op. Uiteindelijk verwijst Unive naar Dekra voor een reparatie voorschot en Dekra vertelt dat moet Unive doen. Tussendoor leest een Dekra juffrouw voor uit het dossier en zegt "oh uw voertuig is commercieel total loss" maar ondertussen krijg ik geen formele informatie, alleen dat Unive weet dat eind oktober het schade rapport komt. Maar ik weet van niets. Er wordt niet gecommuniceerd met mij, alleen achterkamertjes communicatie onder elkaar, ik voel mij zo onmachtig. K organisaties, noooooooit mee in zee gaan, ik ga er ook mee stoppen zodra dit afgehandeld is.
Inboedel all risk
Telefoon gevallen van mijn zoon. Kosten 3 jaar geleden ruim 700 euro nu via verzekering dagwaarde 140 euro ( dus blijkbaar bepaald unive de dagwaarde ipv expert) vergoed.reparatie hoger dan dagwaarde dus moet ik zelf betalen.gelijk de all risk van mijn inboedel opgezegd.tevens gelijk maar eens kijken naar mijn overige verzekeringen! geen winstoogmerk toch?
Datum van ervaring: 18 augustus 2023
Klantenserivce is om te huilen, ben vandaag min 5x doorverbonden, elke keer weer opnieuw verhaal gedaan, heb ongeveer 3 uur aan de telefoon gehangen en het is nog niet opgelost, ze schuiven het allemaal op een andere vestiging/afdeling. Overal een zogenaamde verklaring voor, en het is die afdeling die het moet regelen. puntje bij paaltje is er niks geregeld, heb ik nooit mijn pakketvoordeel gehad, en is er onterrecht 2.5 jaar premie afgeschreven van mijn rekening voor een onderdeel dat al eerder is opgezegd. kort gezegd 1 grote teleurstelling Unive
Nemen de telefoon niet op.
Waardeloos bedrijf!
Helaas moesten we terug naar huis vanuit Griekenland ivm het overlijden van onze (schoon)zus.
Allereerst Telefonisch zeer meelevend en vriendelijk te woord gestaan.
Alle kosten die we moesten maken, werden zonder pardon direct overgemaakt.
Fantastische verzekering.
Univé die doet wat het belooft.
Unive heeft een slechte service. Ze zijn niet bereikbaar. Daarbij zou ik graag willen aangeven dat ik eenmaal niet heb kunnen betalen en dat ik geen herinnering heb gekregen via de mail of telefonisch. En nu heb ik een achterstallige betaling en grote problemen. Hierdoor kan ik waarschijnlijk mijn bedrijf nu opzeggen. Ik heb nu helaas een jurist moeten inschakelen. Ik hoop samen met Unive er nog uit te kunnen komen anders word het helaas een rechtszitting.
Coulance.
Onlangs is mijn e-bike gestolen.Op de dag van diefstal was de e-bike 4 jaar en 14 dagen oud.T.e.m 4jaar is het 75 procent van de nieuwwaarde.Na 4 jaar is het 60 procent van de nieuwwaarde.Ik heb al meer dan 30 jaar mijn gehele verzekeringspakket bij Unive en heb geprobeerd om met coulance toch 75 procent te krijgen.maar dit is glashard afgewezen.
Geen waardering voor langdurige vaste klanten.
Disseldorp Breda
Veilig op weg app blijkt in de praktijk nauwelijks te werken. Eventuele opgebouwde korting over Februari en Maart nu bijna einde April nog niet ontvangen, volledige premie schrijven ze wel af. Op reclamaties komt geen reactie!
Walgelijk bedrijf!
Al 10tallen jaren klant en nooit gedacht dat je als er echt wat zou zijn, ze je zo in de kou laten staan, letterlijk.
Na een brand bij mijn idiote buurman vond de ingehuurde schade expert het nodig mij te beledigen omdat ik chronisch ziek ben.
Hij weigerde vervangende woonruimte te regelen voor mij en mijn dieren.
Hij zorgde ervoor dat ik geen tijdelijke woonruimte kreeg voor calamitijdelijk dus die man gaat over lijken. Hij vond het normaal dat ik dakloos zou worden.
Als je unive vraagt om een andere schade expert, krijg je deze niet.
Je huis word eigenlijk niet gereinigd na de brand. Veel spullen ongevraagd vernietigt.
Als dit afgewikkeld is zeg ik al mijn verzekeringen op bij Unive.
Ik ga maar bij Aegon kijken voor het geval er weer brand zou zíjn, die reinigen het huis en kleding en alles.
Zaak 29-12-2022 aangemeld. Tot 2x toe e.e.a verkeerd samengevat. Weer uitleggen. "Nee dat gaat goed bij afdeling 'X' ('X' wijkt 100% af v.d. essentie). Ik ben 2 weken geleden eindelijk gebeld (dagen na toegezegde datum uiterlijk contact): "maar dit is niet mijn specialiteit, dat is voor een andere afdeling / specialist". Al uren kwijt (tel./mail) met uitleggen. Aangedrongen dat na 10 weken e.a.a. dringend begint te worden. "Dat zal ik doorgeven". Inmddels weer 2 weken verder en nog geen enkel bericht: dus 12 weken lang alleen stiltzwijgen, gepruts, foute samenvattingen, verkeerde opvolging, verkeerde informatie ("gaat naar de goede afdeling hoor!"), niet nakomen uiterlijke contactdatum. de nog onbkende nieuwe contactpersoon heeft weer tijd nodig met inlezen. Unive status gezet op "zo spoedig mogelijk alle polissen vervangen". Men is aardig en beleefd, maar dat heft deze trieste behandeling niet op (en niet ondenkbare 1000den euro's schade). Trieste bedoening!
Wij hebben een conflict gemeld met onze VVE. Het loopt nog maar wij worden echt super geholpen. Duidelijk en vriendelijk. Zeer giede jurist.
Wat een klant-onvriendelijk bedrijf!
Doen er alles aan om niet uit te hoeven keren.
Ik had medische zorg in buitenland nodig.
Met identiteits- en zorgpasje dacht ik correct te handelen.
De nota van de kliniek was echter niet “volledig”.
Er stond wel op wat er gedaan was. Basis consult en Covid-test.
Maar dat was niet genoeg. De naam van de arts ontbrak!
En ik had het moeten melden! ( kleine lettertjes)
Ik had wel eens kunnen frauderen! Hoezeer kun je überhaupt frauderen met een zorgnota van een Spaanse kliniek.
Ik snap er werkelijk niets van.
Heb dit ook nooit eerder meegemaakt.
Nota’s gingen altijd rechtstreeks naar zorgverzekeraar.( andere dan Univé) Nooit problemen mee gehad . Dus is
Univé in 2023 niet meer mijn zorgverzekering!