Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Vorig jaar heeft een medewerker van Unive (ik ben benaderd door unive) mijn inboedelverzekering veranderd ( voor mij had het niet gehoeven). Daar moest ik meer premie voor betalen.
Dit jaar kreeg de rekening van de inboedelverzekering en deze was zonder enige aankondiging meer dan verdubbeld (en meer dan drie keer zoveel dan het jaar daarvoor).
Ik heb contact gehad met unive en ze hebben excuses gemaakt dat ze zonder aankondiging de premie verhoogd hebben. Maar aan de hoogte doen ze niets. Het enige wat er veranderd is is de de naam van de verzekering, de voorwaarden zijn bijna hetzelfde.
Ik heb al meer dan 20 jaar al mijn verzekeringen (zakelijk en prive) ondergebracht bij unive.
Prive was ik tevreden en zakelijk was het rommelig. Maar we kwamen er samen wel uit.
Dit keer weigert unive tot een bevredigende oplossing te komen van mijn klacht.
Dit is reden voor mij om mijn verzekeringen bij een andere maatschappij onder te brengen.
ik heb een zorgverzekering afgesloten ik heb helemaal geen polis of zorgpas ontvangen maar er is wel geld geicasseerd. ik heb inmiddels de verzekering opgezegd
2 weken geleden heeft mijn broertje zich buitengesloten in de woning van mijn zus. Hierdoor moest de slotenmaker komen om de deur open te maken. Vervolgens heb ik voor mijn broertje de verzekering gebeld, deze hebben de schade aangemeld bij de aansprakelijkheidsverzekering. Vorige week ontving hij een brief of mijn zus voor studie uitwonend was of gewoon uitwonend was. Netjes gebeld en verteld dat mijn zus voor studie uitwonend was en volgens de telefoniste werd het allemaal snel geregeld. Deze week een brief ontvangen dat het helaas is afgewezen omdat het niet onder de aansprakelijkheidsverzekering valt dus ik hing gisteren weer met de unive aan de telefoon. Deze persoon vertelde mij dat dit onder de inboedel valt en dat ik het regionale kantoor moest bellen om de schade aan te melden bij de inboedelverzekering. Vandaag dan ook opnieuw met de unive gebeld, het regionale kantoor dit keer. Deze man vertelde mij dat het helemaal niet onder de inboedel valt maar dat ik het moest proberen bij de huurbaas van mijn zus.
Inmiddels heel wat telefoontjes verder, vertelde iemand van het hoofdkantoor mij weer dat het wel onder de inboedel valt en niet onder de aansprakelijkheid maar dat zij helaas niet bij het gesprek aanwezig was dus niet kan oordelen.
Conclusie is dat ik nu 2 weken verder ben en van de ene naar de ander ben gestuurd. Ik krijg het idee dat Unive niet goed op de hoogte is van wat onder welke verzekering valt en je daarom maar doorverwijzen naar een andere afdeling zodat zij er zelf vanaf zijn.
Tevens hebben wij al vaker meegemaakt dat Univé de schade meldt onder aansprakelijkheid terwijl het valt onder inboedel en andersom, wat het proces alleen maar vertraagd.
Univé kom maar met een oplossing want op dit moment staan wij op het punt om op te zeggen.
Update.
Na de snelle reactie van het Univé web team, ben ik vrijdag 30 okt. toch nog even naar het kantoor van Univé Varsseveld geweest om mijn verhaal nogmaals te doen.
Ik werd begripvol te woord gestaan en mij werd oprecht excuus aangeboden.
Er was inmiddels een brief onderweg dat het grootste deel van het schadebedrag werd overgemaakt en dat ik de reparatie door de aannemer kon laten uitvoeren.
Na het indienen van de nota wordt ook het resterende schadebedrag overgemaakt
Met een goed gevoel en een VVV cadeaubon ben ik gelijk langs de aannemer gereden en deze begint morgen (5 nov.) met de werkzaamheden.
Bij thuiskomst bleken er i.d.d. 2 brieven van Univé in de bus te zitten.
Vanmiddag, na thuiskomst van mijn werk, stond er een grote bos bloemen bij de achterdeur van Univé Oost, met de boodschap "Excuses voor het ongemak".
Mensen van Univé, hartelijk bedankt hiervoor.
Dit mag dan ook wel even gezegd worden.
Met vriendelijke groet,
A.H.J. Luimes
Hengelo (Gld)
Medische hulp ouders uit buitenland niet vergoed!
Mijn ouders zijn helaas beidde (ma: luchtweg infectie en scheurtje ruggenwervel en pa: hartfalen en herseninfarct en prostaatkanker) opgenomen in het Ziekenhuis in Benidorm nu moet ik ze terug halen naar Nederland om hier opgenomen te worden.
Mijn ouders staan ingeschreven hier in Nederland bij een vriendin van hun, ze wonen daar niet maar de post komt daar sowieso dus ingeschreven in het GBA.
Als ze overwinteren in Benidorm zitten ze uiteraard in Benidorm maar in de zomermaanden in Nederland in vakantiehuisjes. Nu wil het geval dat je je niet kan inschrijven in vakantiehuisjes in Nederland! En nu vergoeden hun de terugreis van mijn ouders NIET omdat ze geen vast woon of verblijfplaats hebben........ zeiden ze tegen UNIVE (waar ze verzekerd zin) en wel tegen de reiskostenverzekering en de zorgverzekering
Hoezo BELACHELIJK betaal je jaren premie moet je r helaas gebruik van maken dan doen ze het niet! Die vrouw zei gewoon: dat is 1 van de polisvoorwaarde en dan worden mensen ziek in het buitenland en willen ze opeens terug.... Gaat het niet?
Mijn ouders zijn ingezetene in Nederland (staan in de gemeentelijke basisadministratie), zijn belastingplichtig in Nederland dus zijn gewoon Nederlanders geen zwervers!
Ik zei: ik zet jullie op een bootje terug naar Nederland dan wordt je wel geholpen
Nu kun je ook nog de ANWB particulier inhuren om toch alles te regelen kosten tot 1700 Euro bovenop de medische vlucht, prima kun je nog overheen komen.
Maar toen ik de goedkeuring gaf aan ANWB om ze in te huren )met mijn ouders overlegd'
werdt het kostenplaatje opeens 7000 euro)! Huh? wat heb ik gemist
Nu ben ik het zonder ANWB zelf aan het regelen met het ziekenhuis en ben benieuwd wat daaruit komt.
leven de ANWB en UNIVE (weg ermee)
Was vroeger bij rvs verzekerd 1 keer schade gehad twee dagen wachten op expert bij unive duurt dit wel lang vier weken eerder geen tijd het was druk hadden niet eerder tijd heb nu mijn meubels met schade maar in de garage opgeslagen tot exper langs komt volgende week vrijdag
je kunt toch niet vier weken met een kapotte kast en tafel wonen
Afsluiten van kortlopende reisverzekering gaat heel makkelijk! Mocht je echter schade hebben, veel succes! Alarmnummer is niet te bereiken althans je wordt 6 keer doorverbonden en wacht bijna 2 uur. Schade zou binnen 5 werkdagen worden afgehandeld. 4 weken verder kreeg ik een zeer vreemde reactie. Op deze reactie heb ik al 3 keer gereageerd zonder resultaat. Laatste poging vandaag genomen, namelijk indienen van een klacht. Volgende stap is geschillencommissie. Ik zal nooit meer een verzekering afsluiten bij Unive! Te slecht voor woorden!
En gebeld naar het kantoor in gemeente roosendaal dorp wouw en goed en netjes te woord gestaan en een zeer behulpzame en mee levende mevrouw aan de telefoon gehad was zelf zeer geschrokken van het ongeval kast omgevallen door struikeling over hondje wat een klap was dat maar zelf geen letsel en hondje ook niet behalve geschroken van de harde klap kast en tafel flink beschadicht en wat losse spullen heb geluk
kig nog nooit schade gehad nu af wachten
Hoe de schade door unive wordt afgehandeld tot nu toe zeer goede ervaring met unive ik laat zodra de expert langs is geweest
Of een voorstel heeft gedaan het iedereen op deze beoordeling site weten
Hoe de afhandeling is verlopen
Ik ben al heel lang lid van van deze boevenbende. Nooit heb ik problemen gehad en nu het er op aankomt geeft Unive niet thuis.
Tijdens een reparatie aan mijn auto, heeft garage Winter te Assendelft mijn temperatuurmeter in de katalysator vernield. Garage Winter te Assendelft drukt zijn snor en nemen geen verantwoordelijkheid.
Ik heb een beroep gedaan op de unive en kreeg te horen dat ik verzekerd was voor dit soort praktijken. Eenmaal in contact met het SUR kreeg ik te horen dat een garage die niet bovag is aangesloten, niet onder het pakket valt.
Dus nam ik wederom contact op en vertelde mijn verhaal. Het antwoord van de desbetreffende medewerker was dat ik wel verzekerd was en dat ik nog maar een keer moest terug bellen. Voor de tweede keer kreeg ik van het SUR te horen dat het niet verzekerd was.
Ik voelde mij enorm genomen, dus heb ik een klacht neergelegd, ook op advies van een medewerker. Het antwoord was: wij kunnen en willen niet voor u doen.
Dan maar naar het SUR om te vragen of het misleiden tijdens de verkoop wel gedekt is. Ja, was gedekt. Via een derde partij heb ik mijn beklag kunnen doen. Uitslag wij kunnen en willen niets voor u doen, geen coulance. Ik ben tijdens de verkoop niet op deze haken en ogen gewezen, maar ik dien de wet te kennen dus moest ik weten dat de niet bovag geen onderdeel uitmaakte van de verzekering. Ik sluit toch een verzekering af omdat ik de wet niet van binnen en buiten ken? Zij duidelijk wel en zodoende kan je fluiten naar je hulp, waarvan ik al jaren heb gedacht dat je deze wel zou krijgen. Betalen maar geen waar voor je geld.
Dennis
schadenummer 1553768A9 korte omschrijving
ongeval met fietser
fietser geeft fout toe
mijn schade 50% 220 euro zouden ze moeten betalen
maar na 3 maanden hun antwoord u moet onze verzekerde weer opnieuw aansprakelijk stellen en uw rechtsbijstand verzekering inschakelen terwijl alles al is aangemeld
want wij betalen niet zomaar uit wij proberen van alles om er onderuit te komen
nou ben het er maar blij mee ik steek mijn tijd dan liever in het zoveel mogelijk bekent maken van uw praktijken
al meer dan 25 jaar bij unive ook een boot verzekering genomen.
nu is mijn buitenboordmotor gestolen en zit ik al ruim 2 weken te wachten op een expert dit duurt veel te lang. plus nu is de auto van mijn vrouw
aangereden ze zat er niet in all risk verzekert nu gingen ze direct zeuren over waar ik hem moest laten maken terwijl het verhaal schade is.
ik zou 500 eigen risico hebben als ik hem niet laat maken bij de garage waar zij afspraken mee hebben.
ik ben al bang dat ik brand krijg dan moet ik zeker nieuwe meubels bij noppes.
Schade gemeld op 10 augustus en nu nog geen tegenreactie. Gelukkig heb ik mijn rechtsbijstand bij een andere verzekering want wordt tijd dat ik onderhand geholpen wordt.
Bij unive ga ik iig mijn verzekeringen opzeggen.
Ik ben al jaren ontevreden en toch heb ik deze maatschappij toch kansen gegeven. Ik ben heel goed verzekerd. (Zou je denken) Aanvullende zorgverzekering, inboedel, auto...alles. Elke keer als ik een beroep op Univé wil doen (en dat is niet vaak) is het antwoord altijd nee of de ene x zegt de ene medewerker sus om vervolgens van een andere medewerker wat anders te horen te krijgen. Ik wilde een paar maanden terug een beroep op mijn inboedelverzekering doen en de dame die ik sprak heeft twee keer in mijn gezicht opgehangen. Walgelijke onbeschoftheid! Ik was heel beleefd en zei zegt; ja mevrouw ik kan weinig voor u doen en ik ga nu echt verder dag! Ik dacht misschien per ongeluk dst verbinding verbroken was. Toen ik terugbelde was het...alweer u mevrouw? Ik ben zojuist heel duidelijk geweest en ik ga echt niet met u in discussie. Bam! Weer opgehangen. Ik heb geprobeerd een klacht in te dienen en ik heb nooit meer wat gehoord. Geen excuses niks. Nu zijn mijn ouders en zus ook hier verzekerd en alleen al om deze onbeschoftheid beeindigen we alle verzekeringen bij Univé. ..niet dat we veel aan ze hebben gehad, maar heb al goede gesprekken gehad met AON. Bye Univé! Tot nooit.
Waardeloze Maatschappij die Unive !
Aanrijding gehad bijna 2 maand terug en nu nog wachten op uitkeren schade ! Schade van 1500 euro getaxeerd door expert , schikking getroffen op een totaal bedrag van 750 euro maar toch wil Unive niet overstag gaan ! Alles wijst er op dat client van Unive schuld treft , dit is door politie in de aangifte aangetoont ook dmv foto's ( duidelijke foto's ) maar Unive zegt dat ze wazig zijn ! ? Willen ze er onder uit komen ?
Moeten vooral zo omgaan met mensen ! Zal deze maatschappij ZEER ZEKER NIET aanraden bij eventuele andere personen die een verzekeraar zoeken !
ZEG UNIVE WANNEER WILLEN JULLIE DE SCHADE NOU EENS UITBETALEN AAN MIJ !
Rijd een maloot schade aan mijn auto ,volledig zijn schuld !
Word ik door hufters van unive 50/50 aansprakelijk gesteld.
Vuile oplichters bende. trieste vertoning.
Mijn ouders zijn al tig jaren verzekerd bij Unive en hebben nog nooit 1 schade geclaimd. Nu is tijdens een inbraak mijn vaders acculader van de e-bike uit de schuur gestolen.
Deze zaak loopt nu al meer dan 1,5 maand en mijn vader (77 jaar )wordt al zolang aan het lijntje gehouden. De fiets is verzekerd voor € 2000. Uiteindelijk is vandaag een vergoeding van €1500 aangeboden. Hier kan hij niet mee akkoord gaan omdat hij voor dit bedrag geen soortgelijke fiets kan kopen.
Wij hebben het idee dat Unive er werkelijk alles aan doet om deze oude mensen af te schepen!!
Kortlopende reisverzekering afgesloten, premie is afgeschreven maar nog geen polis ontvangen.
Bij inbraak swarovski verzameling gestolen.
Heb al jaren een kostbaarhedenverzekering bij unive.
Altijd update foto's enz naar unive winkel gebracht.
Unive kwam ook bij je langs om de zoveel jaar of je nog goed verzekerd was.
Laatste keer : bij verzekeren (onderverzekerd )
Alles uitgerekend inderdaad kostbaarhedenverzekering swarovski moest omhoog
Foto's gemaakt en naar unive winkel verzekering verhoogd
Na anderhalf jaar wordt er ingebroken en mijn swarovski verzameling gestolen met nog meer waardevolle spullen.
Had een alarminstallatie. Gelijk nieuwe aan laten brengen was zo bang in huis .
Weken gaat alles langs je heen zo ziek ben je ervan.
Alles gemeld bij unive alle foto's hadden ze al in de loop der jaren .
Toch zo goed mogelijk alles opgeschreven en gemaild
unive heeft de swarovski stukken opgezocht op internet en kwam zo op de site van kristal online terecht.
Deze kopen verzamelingen van particulieren op via marktplaats .
Deze stukken hebben bij andere in de kast gestaan
Ze zijn dan naar mijn inzien 2e hands en worden dan ook voor bodemprijzen aangeboden
Ik heb een telefoon opname waar op dit wordt beaamd dat het swarovski opgekocht wordt bij particulieren die er mee stoppen.
Ook wordt er in het telefoongesprek door kristal online gezegd dat ze iemand hebben die de stukken voor ze plakt als er iets aan mankeert.
Hier moet ik dus volgens unive mee akkoord gaan.
Unive hanteert de prijzen van kristal online .
De schadevastelling blijft zo ook al heb ik bewijs dat het 2e hands is.
Op 6 juli jl. heb ik telefonisch een kleine schade gemeld aan mijn caravan.
Op 9 juli heb ik een E-mail ontvangen om de rekening in te dienen. Dit dezelfde dag gedaan.
Daarna niets meer gehoord, ook niet na 3 telefoontjes en 2 E-mails en dit allemaal voor een schade van nog geen euro 500,--
Ik heb nu de rekening maar weer per post ingestuurd maar veel hoop heb ik niet op antwoord.
Dus volgend jaar een andere verzekering
Al jaren ben ik klant en alles 'leek' altijd uitstekend geregeld.
Schade aan de auto (total loss buitenland), schuld van een ander die er op klapt. All-risk verzekerd maar toch een hoop gesjoemel, lage dagwaarde, getouwtrek. Ik snap Univé niet want ik heb ook een rechtsbijstand verzekering bij hun lopen. Het kost ze straks alleen maar meer dan die paar honderd euro, ze hebben een "pissed off" klant op de koop toe. En de schade kunnen ze gewoon verhalen bij de tegenpartij. Het slaat werkelijk waar nergens op. Dit loopt nog. Wij mij echter ook opviel is dat er drie soorten all-risk verzekeringen zijn. Ik blijk de plus verzekering te hebben. Hoewel dat op het bovenstaande niet van toepassing is. Kunnen klanten bedropen uitkomen als zij wat hebben dat wel hun eigen schuld is dachten dat ze "all-risk" verzekerd waren en dat dan maar deels blijken te zijn. Bij het afsluiten van mijn verzekering vroeg ik om all-risk niet op all-risk midden.
Vorig jaar verhuist en tijdelijk mijn boedel (grote delen) opgeslagen in een loods. Overleg gehad via e-mail met de verzekeringsagent. Dit kon allemaal prima. Nu vanwege het volgende conflict de voorwaarden erop na sla zie ik dat dit maar tot zes maanden kon. Gelukkig is er niets gebeurd. Maar bij schade had dit betekent dat ik drie maanden geen dekking had gehad (uiteraard wel premie had betaald).
Na de vakantie in kom ik thuis ik wil met de tablet naar de tuin lopen en laat deze vallen. Hij land in de tuin op de stoep. Ik ben all-risk verzekerd op de inboedel. Dus ik bel en meld de schade. Ik kreeg te horen dat dit onder ongelukjes valt en dat het verzekerd is. Ik herinner me nog goed dat ik all-risk verzekerd was omdat toen mijn ex van deze verzekering af ging de premie steeg. Dit vond ik zo vreemd dat ik er vragen over gesteld had. Maar nee dat klopte want ik was nu all risk verzekerd dus ook voor ongelukjes. Nu blijkt eind juni een artikel van de verzekering afgehaald te zijn en kreeg ik vandaag een brief dat de schade niet vergoed wordt. Van alle twaalf artikelen uit de voorwaarden precies dit artikel. Schade buiten huis. Hoewel de tuin bij het huis hoort. Staat het nu in de voorwaarden beschreven als buiten het "gebouw". De wijziging is toegevoegd toen ik een bijgewerkte polis kreeg over de aanvulling op mijn auto verzekering. Je verwacht dan niet dat er iets aan de overige polissen veranderd is Er is dus helemaal niet duidelijk gecommuniceerd dat ik nu geen all-risk maar 11/12 risk heb. (Mogelijk heeft Univé veel schade gevallen in de tuin de voortduren gehad). Na enig onderzoek blijkt dat andere verzekeraars dit gewoon rekenen onder het huis. Dit gebeurd dus met moedwil.
Bij betalen is het allemaal dus een hoop getouwtrek. Je verzekerd je juist voor dergelijke problemen en niet om bij schade alsnog met ellende te komen te zitten. Met wat ik in de afgelopen 8 a tien jaar aan premie betaald heb had ik zonder gezeur zowel auto als laptop kunnen vervangen en de schade aan de auto zelf ook gewoon via de rechtsbijstand op de tegenpartij kunnen verhalen.
Ik voel me bedonderd.