Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Nooit gebruik hoeven te maken van een Unive verzekering, totdat ik moest verhuizen en de autoverzekering moest opzeggen + royementsverklaring ontvangen. Dan zie je hoe Unive het voor elkaar heeft. Belachelijk lange wachttijden (lees: half uur tot drie kwartier voordat je er doorheen komt), ongeïnteresseerde medewerkers die halfgare voorlichting geven en afspraken die niet doorgevoerd blijken te zijn, zorgen er uiteindelijk voor dat je in mijn geval meerdere weken onverzekerd rond moet rijden. De Whatsapp dienst lijkt wel redelijk snel en betrouwbaar te zijn, misschien moeten ze de overige communicatiemiddelen maar gewoon platleggen, dan gaan ze daar ook niet nat op.
Verkeerde voorlichting, de een zegt de ander zegt dat, je kunt er geen touw aan vast knopen. Unive is een weg ingeslagen waar alleen unive de vruchten van plukt. We zullen het voor u uitzoeken en je hoort er niks meer van terug, erg proffesioneel. Na 30 alle verzekeringen stopgezet.
Iemand reed achteruit tegen onze auto aan, 400 euro schad. Tegenpartij wou snel de papieren ingevuld hebben deze is ook bij Univé verzekerd. Wij hebben vergeten te vermelden dat onze auto stil stond. Helaas zegt Univé nu jullie hebben allebei schuld, dus kost me dit eigen risico en no claiim. Dit terwijl er iemand anders achteruit tegen onze auto aanrijdt. Je kunt het uitleggen maar Univé geeft niet thuis en zegt je hebt het schade formulier ondertekend en daar is de kous mee af. Ik heb 4 verzekeringen lopen bij Univé maar die ga ik allemaal opzeggen en dat na 30 jaar klant te zijn geweest.
Vragenformulier via we site ingevuld. Zou binnen 2 werkdagen antwoord krijgen. Niet ontvangen. Moest er zelf achteraan. Vraag over declaratie. Geven verkeerde informatie. Na excuus vraag ik of ze de uitleg/voorwaarde wil mailen. Nee, ze kunnen niet mailen! ( we leven in 2017). Gevraagd of ze me terug wil bellen en de voicemail wil inspreken als ik niet in de gelegenheid ben om op te nemen. Nee, dat mogen ze niet! Het lijkt wel of ze zich overal voor willen indekken!
Bezwaar ingediend. Hier zou ik ook over terug gebeld worden. Wordt gewoon niet gedaan. Andere verzekeringen al ongeveer 25 jaar bij Unive lopen. Was altijd heel tevreden, maar de service bij de zorg is heel erg ver te zoeken. Daar plukken ze zelf de vruchten en niet de klant.
Univé maakt reclame dat ze dichtbij de mensen staan, maar uiteindelijk blijkt dat ze alleen aan hunzelf denken. Ik ben 8 jaar klant geweest bij unive. Van het ene op andere moment hebben ze de premie met meer dan 60% verhoogd! Zonder verklaring o.i.d. De ingediende klacht werd beantwoord met feitelijke onwaarheden, die we ook makkelijk kunnen weerleggen. Hier wordt heel erg ontwijkend op geantwoord. Ze willen geen verantwoordelijkheid nemen. Zelfs de manager klant en kwaliteit wil niet hun eigen fouten erkennen en valt ons alleen met opmerkingen als 'wat wilt u met uw klacht bereiken' en 'de premie zal hoe dan ook niet veranderen'. Een echte slikken of stikken mentaliteit van Univé dus. Het enige wat ze denken is zichzelf verkopen als zogenaamd sociaal en dat ze er voor de mensen zijn. Mensen let op als u hier een verzekering afsluit!
Doordat mijn man onverwachts een week voor onze vakantie geopereerd moest worden moesten we een reis annuleren. Van Unive het complete bedrag terug gehad van de annuleringskosten. Prima service.
Jarenlang verzekerd bij Unive en nooit problemen gehad, op welke wijze dan ook.
WA, inboedelverzekering voor een nette prijs, altijd bereikbaar en informatief volledig.
Onze airline heeft eenzijdig ivm surseance van betaling besloten de vlucht te annuleren, waardoor wij onze accommodatie op Curacao niet kunnen bereiken. Ivm de surseance kunnen wij niets vergoed krijgen van de airline. Echter: ook niet bij Unive, ondanks een doorlopende reis- en annuleringsverzekering! Idioot!
Vele jaren verzekerd bij Univé,alles weggehaald, de rechtsbijstandsverzekering is waardeloos, men doet vrijwel niets, maken een dossier aan,alleen al bij telefonische info. Zo heb je als je pech hebt teveel zaken om over te kunnen stappen naar een andere verzekeraar. Deze kijken alleen naar de laatste drie jaar en laten die nu net de reden zijn dat we weg gegaan zijn. Nu dus verplicht zonder rechtsbijstandsverzekering verder. Klachten worden door degene waar je een klacht tegen hebt zelf behandeld, dan is de uitkomst duidelijk.
Een officiele klacht indienen moet bij Univé zelf, weer de beruchte slager, de keurslager dus en als je dat traject hebt doorlopen, eventueel de Kifid, daar hebben we geen zin in, deze methode werkt sneller.
Ik heb erg slechte ervaring met unive. We zijn bezig met een heel zwaar traject in Amerika om kinderen te kunnen krijgen. Dit heb ik van te voren met unive besproken en deze hebben aangegeven dat het bedrag dat in Nederland een ivf behandeling kost ook in dit geval zou worden uitgekeerd. Helaas blijkt dit niet het geval. Ik krijg nu niets terug omdat volgens unive de factuur er niet uit ziet zoals zij hem willen hebben. In plaats van te helpen schepen ze me af met een melding over de layout van het document. Als ik hierover een gesprek probeer te voeren krijg ik geen response. Ik moet dit volgens unive maar accepteren. Het is ( en dit was letterlijk wat er gezegt werd) niet hun probleem.
15 jaar geleden bij Unive verzekerd geweest totdat we naar het buitenland emigreerden. Toen alles ok. Nu keren we terug, moeten weer allerlei verzekeringen afsluiten. Weer naar Unive voor o.a. een fietsverzekering. Allerlei gegevens en persoonlijke informatie hebben ze nodig incl. paspoortnr etc. Als je je eindelijjk door de aanvraag hebt geworsteld krijg je een bevestiging dat de verzekering is geregeld, 1,5 dag later echter een mail dat de verzekering is afgewezen omdat de waarde van de fiets 100 eur boven hun maximum verzekeringswaarde zou liggen. Let wel, dit bedrag komt nergens in de polisvoorwaarden of aanvraagproces naar voren en lijkt ter plekke uit de duim te zijn gezogen. Vervolgens wordt de volgende verzekering ook afgewezen omdat er in het systeem staat dat mij ooit een verzekering geweigerd is (jawel de fietsverzekering). Nou Unive, dan niet hoor, voor jullie 10 anderen, die een transparanter beleid voeren. En fijn dat ik niet hoef af te wachten hoe jullie claims afhandelen, want volgens de reviews alhier schijnt dat ook niet al te best te zijn.
Wij waren met onze camper op vakantie in Italië, helaas kregen wij pech met de camper, op dat moment met Univé Nederland gebeld, zij kwamen gelijk in actie voor ons, binnen 1 uur was er hulp, de hulp kon het probleem niet gelijk verhelpen, maar maakte duidelijke afspraken met ons, daarna heeft Univé meerdere malen gebeld met ons om te vragen hoe het verloop was, en of het probleem opgelost was super. Kortom een verzekering die er is voor de klant als het nodig is. Complimenten voor de medewerkers van Univé die ons te woord stonden. Klasse.
Om heel eerlijk te zijn is het voor mij de laatste keer dat ik met Univé zaken wens te doen. De eerste keer werden de poststukken op mijn oude adres afgegeven. Dit resulteerde erin dat ik een boete kreeg opgelegd dat ik niet verzekerd zou zijn met mijn auto. Ik heb bij Univé aangegeven wat dit was of kon zijn? Dit bleek dus een foutief adres te zijn. Ze konden niet meer in het systeem vinden dat ik dit had aangegeven. Degene die ik aan de lijn had zou er een aantekening van maken dat ik het nu wel door had gegeven. Enige tijd later, zelfde kwestie, nogmaals gebeld, was het weer niet doorgevoerd, nu konden ze wel achterhalen dat een medewerker het cijfer verkeerd had ingevuld. Snap niet dat als er zo onzorgvuldig met gegevens wordt omgegaan en er niet naar een oplossing wordt gezocht, ze überhaupt nog mensen verzekeren. Voor mij de laatste keer.
Ik herken heel veel verhalen van de andere ervaringen. Bijzonder lange afhandelingstijd, beloftes om terug te bellen worden niet nagekomen. Naar mijn mening onzorgvuldige afhandeling, waarbij ik het gevoel krijg dat het belang van mij als verzekerde niet voorop staat. (bromfietsverzekering). Ik had dit niet verwacht van een maatschappij zoals Unive met een bekende naam. Medewerkers waren overigens bijzonder vriendelijk, en gaven zelf ook toe dat ze veel achterstanden hadden in afwikkeling.
Laptop valt van tafel, scherm kapot, hoe oud is ie? meer dan 3 jaar? vergoeden wij niet meer. Kan toch niet elke 3 jaar nieuwe laptop gaan kopen?, wel elke 3 maanden premie innnen maar uit willen betalen homaar, ga wel over naar een andere inboedelverzekering. Unive, daar plukt u niet de vruchten van
Ruim 20 jaar mijn verzekeringen en nu ben ik Univé meer dan spuugzat. Gisteravond een eenzijdig ongevall gehad waarbij een kat de weg overschoot en ik met de scooter onderuit ben gegaan. Zojuist naar ziekenhuis geweest en de schade is een gebroken hak. Daarnaast is de scooter goed beschadigd. Op 2 juni jl had ik een verzekering afgesloten voor de scooter. Telefonisch geregeld waarbij ik specifiek had gevraagd dat de ongevallen verzekering ook geldt voor andere personen behalve ik. De verzekering was geregeld en ik kon de scooter ophalen en mee wegrijden. Vandaag, 08-08-2017 heb ik Univé gebeld mbt schade aan de scooter. De onpersoonlijke muts eerste klas vertelde mij dat ik alleen WA verzekerd ben en zodoende geen aanspraak kan maken op Univé. Ik was ten stomste verbaasd, omdat ik er van uit ben gegaan dat ik niet WA verzekerd was. Dit is niet eens ten sprake geweest tijdens de afsluiting van de vezzekering op 2 juni jl. De onpersoonlijke muts vertelde mij dat dit wel gebeurd was, dit kon ze namelijk inzien in de computer. ik vertelde haar dat dit niet had plaatsgevonden. Onpersoonlijke muts deelde mij vervolgens mede dat Univé niks voor mij kan betekenen, maar toch wenste ze me sterkte met de letsel. Ik ben helemaal klaar met Univé, heb al mijn verzekeringen daar lopen. Auto, rechtsbijstand, reis, WA, scooter, inboedel, zorg. Ik heb huiswerk te doen om te kijken naar welke maatschappij ik ga overstappen. ZSM zal dit vaan gebeuren. Voor mij nooit UNIVÉ meer! Ik heb de polis er op nagekeken en nergens staat of ik WA (+), all risk verzekerd ben. Geld vangen is Univé goed in aan premies, maar uitkeren? Ik vind het meer dan schandalig hoe Univé zich profileert en zeker zijn er werknemers niet capabel en menselijk ingesteld. Het draait allemaal om zoveel mogelijk geld binnen te houden.
Ik heb een autoverzekering All risk plus. Auto total los verklaard. Ik wik mijn auto behouden maar krijg net te horen dat het niet mogelijk is terwijl het wel mijn auto is. Slechtste verzekering ooit ik ben weg bij unive nooit meer voor mij.
Nooit wat gehad en toevallig in 1 maand 2 keer. Zeer slecht geholpen en Unive wil niks betalen. Voor niks verzekerd dus.
Ik Krijg keer op keer te horen als ik ergens mee zit…dit zit niet in het pakket en daar moet weer een andere verzekering voor afgesloten worden. Dit is bij mijn zorg verzekering en nu ook bij de rechtsbijstand verzekering al zo. Ik had beter mijn rechtsbijstand bij iemand anders kunnen afsluiten…want ja Univé is Univé, één en dezelfde partij. Ik was altijd zeer tevreden over Univé maar heb nu alle vertrouwen in Univé verloren. Zoals ik het laatste jaar wordt behandeld doet voor mij de deur dicht. Verzekeringetje hier, verzekeringetje daar waardoor deze kosten voor de particulier alleen maar hoger en hoger worden. De burger met een middeninkomen wordt tot op het bot kaal geplukt. Maar als men echt hulp nodig heeft ,krijgt men deze NIET en wordt er geprobeerd om wederom weer een nieuwe verzekering af te sluiten. Zorg eerst maar eens dat jullie er echt voor de mensen zijn in plaats van ze helemaal kaal te plukken en ze te overspoelen met de bureaucratische rompslomp waar jullie nu mee bezig zijn. Ik ben gelukkig niet de enige die er zo over denkt want er zijn enorm veel klachten over Univé. ( internet staat er vol mee) Univé komt zijn afspraken slecht of niet na. Vele herkenbare klachten waar ik nu ook tegen aanloop. Univé noteert blijkbaar alleen telefoongespreken die zij zelf nodig achten en laat een boel achterwege, ook daar ben ik inmiddels wel achter gekomen. Univé als verzekeraar is er niet om de mensen te helpen maar laat de mensen aan hun lot over en zelfs helemaal stikken. Ik betaal mij scheel aan de zorg, zorg die ik geeneens krijg maar waar ik zeer zeker recht op heb omdat ik er voor betaal. Waar mijn probleem om gaat is inmiddels al een hele lange tijd bekend bij univé, maar men grijpt niet in. Ik krijg het laatste jaar tot 3 keer toe de verkeerde informatie en kom mede daardoor steeds meer voor hogere kosten te staan en beland daardoor in de financiële problemen. Ik die nog nooit een wanbetaler ben geweest, keurig mijn rekeningen op tijd betaal en als ik voor onverwachte kosten kom te staan, tref ik daar een betalingsregeling voor die ik vervolgens ook weer netjes nakom. Mijn man en ik hebben diverse verzekeringen bij Univé lopen en denken er heel hard over na om deze allemaal stop te zetten en over te stappen naar een andere maatschappij.
Tevredenheidonderzoekjes na telefoongesprekken en de vragenlijst die jullie sturen doe ik niet aan mee, omdat ik dat gewoon flauwekul en onnodige bureaucratie vind! Ook de herinnering die daarna volgt vul ik wederom niet in. Val mij hier niet mee lastig! Ik zelf ben daar niet mee geholpen. Jullie hebben al jaren zo een systeem met vragenlijsten, en telefonisch tevredenheid onderzoeken maar verbetering heb ik nog nooit voorbij zien komen. Chronisch ziek zijn wordt zwaar bestraft door torenhoge rekeningen (aanvullende pakketten) en nog veel meer extra kosten die niet onder de verzekeringen vallen en dan noem ik alleen nog maar de medicatie waar ik van afhankelijk van ben. Ik ben het inmiddels zo spuug zat allemaal dat ik nu ook mijn verhaal hier neer. Univé is gewoon niet goed bezig. Jaja je plukt er de vruchten van, MAAR WEL DE ROTTE !
Ik heb ze bijna nooit nodig en heb er al mijn verzekeringen ondergebracht. Dit jaar onverwachts 2 x nodig maar de bereikbaarheid is een regelrechte ramp geworden. Van het eerdere lokale vriendelijke en klantgerichte bedrijf is het een waardeloze onpersoonlijke verzekeraar geworden. Allemaal keuzemenu`s, 1/2 uur wachten aan de telefoon en een website die dusdanig is opgebouwd dat je er zelf echt niet meer uit kunt komen. Op mail wordt binnen 3 dagen gereageerd. Dan maar naar het kantoor waar meneer eerst nog 5 minuten werk heeft achter z`n computer. Ik ben er klaar mee en ga binnenkort de boel overzetten naar een verzekeraar die wel kan ontzorgen.