Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Al sinds 50 jaar -op onze zorgverzekering na- ALLE verzekeringen "lopen" bij Unive!
Kunnen alleen maar zeggen een prima en betrouwbare verzekeringspartij voor ons.
We zeggen wel eens dat je je geld van een schade al krijgt uitgekeerd voordat de schade is ontstaan (gemeld).
Dank voor het team van Unive Zwolle.
Ook beide keren van oversluiten van onze hypotheek door bemiddeling van Unive Zwolle is prima verlopen. Een pluim voor Unive Zwolle (Roy bedankt!).
Wij kunnen ons totaal NIET vinden in de talrijke negatieve beoordelingen van anderen.
Ga zo door mensen!
Elly en Erik Jansen
Zwolle
Ik heb een autoverzekering goedgekeurd gekregen, zelfs nog aparte notities laten in hun dossier maken voor de volledigheid. Weken later word ik vanuit het niets teruggebeld om doodleuk te vertellen dat de verzekering toch retrospectief afgekeurd wordt. Wáárdeloos.
In 2020 hadden wij, in eigen beheer, een reis geboekt. Wij hadden afspraken gemaakt met verschillende vliegtuigmaatschappijen, hotels en B&B's. Naar aanleiding van de Covid 19 maatregelen werd onze reis geannuleerd. En toen begon de strijd om de reeds betaalde kosten van vluchten en reserveringen terug te krijgen. Toen dit niet naar wens verliep hebben we een beroep gedaan op onze rechtsbijstandsverzekering bij Univé.
Vanaf het eerste contact hadden we meteen het gevoel dat onze hulpvraag serieus werd behandeld.
Wij hadden een vast contactpersoon bij Univé en deze mevrouw was zéér betrokken, ter zake kundig, reageerde snel en heeft alles in het werk gesteld om ons zo goed mogelijk te helpen. Wij voelden ons serieus behandeld en hebben over een periode van meer dan een jaar contact met deze mevrouw gehad. Altijd perfect behandeld. Voor ons een rede om met Univé in zee te blijven gaan en deze verzekeringsmaatschappij bij anderen aan te bevelen. Met vriendelijke groet André en Dorien.
Door fout van Univé veel te dure medicijnen gekregen van de apotheek met een hoge factuur bleek achteraf.
Univé heeft in januari aan de apotheek doorgegeven dat dit de fout van Univé is en dat de gehele factuur die ik heb gekregen onterecht was, endat ze dit binnen twee weken zelf met de klant oplossen.
Nou netjes een paar weken afgewacht en toen maar weer gebeld, nou het zou alsnog snel opgelost worden met me of ik nog 1-2 weken geduld wou hebben. Weer netjes gewacht een aantal weken maar nog steeds niets van Univé gehoord.
Weer gebeld en ik kwam wederom geen steek verder want er was nog niets gedaan. Uiteindelijk een paar weken geleden maar een klachtenformulier ingediend maar ook daar heb ik nog niets over gehoord en we zitten al op halverwege april.
Onterecht geld afschrijven kunnen ze wel, alleen hun fout oplossen kunnen ze niet, ze hebben nog niet eens het fatsoen om contact op te nemen met de klant. Binnen twee weken zouden ze het oplossen maar inmiddels drie maanden later hebben ze nog niet eens contact opgenomen over de oplossing.
Al 25 jaar klant maar de afgelopen 3 jaar 2 keer naar het KiFid gestapt en duizenden euro’s meer gekregen dan ze wilde uitkeren. Het loont om naar het kifid te stappen beste consument. Ik heb ook de bestuurder de heer Bavelaar meerdere keren aangeschreven maar die steekt zijn kop in het zand als het gaat om de wantoestanden bij Univé. Ook deze klacht maar even bij de AFM neergelegd. Samen staan we sterk beste consument. Dien uw klachten in.
Een nieuw jaar een nieuw begin.en weer kan je de discussie aan met de zorgverzekering of ze je medicijnen van iets duurder merk willen vergoeden.je wordt er ziek van.elk jaar weer!
In dit geval gaat het om een medicijn ter ondersteuning /voorkoming van depressies.
Ze hebben liever dat je een goedkoop medicijn, een onstabiel gezin en ga maar wat vaker bij de dokter langs of zo. Dat kost toch hetzelfde knuppels!
en nee. ik ben niet de enige met dit probleem.
En onze apotheek werkt ook nog keihard mee aan deze oplichting.
Je wordt gek van die inkoop afspraken.en degene die netjes zijn zorgpremie betaald is weer de dupe.
Weet nu al wat ze zeggen.het is echt hetzelfde hoor meneer. Ik zou zeggen, ga maar eens lekker meedraaien in een gezin waar iemand niet lekker in zijn vel zit! Succes Unive, succes apotheek met die klote afspraken.
Zit al meer dan 25 jaar bij Unive,
heb al geruime tijd last van lekkage door het dak van de buren.
de buren maken hun dak niet!
en dan denk je in ben verzekerd bij Unive, Ik zit wel goed, heb nu voor meer dan 200.000 schade!
ze hebben een expert gestuurd van lengkeek.
maar die heeft erge fouten gemaakt en is erg nalatig met zijn onderzoeken en zelfs onderzoeken gedwars boomt,. bewijs ligt vast.
Bram Meester Tolbert
Ik staat er raar van te kijken . Al vele jaren klant bij Univé . Fred die werkzaam is bij Univé verzekeringen . De kantoor die bevestigd is in Dordrecht. Ik heb alles daar lopen wat verzekeringen betreft. Nu blijkt dat mijn fiets niet verzekerd is . Wel als hij binnen had gestaan . In de schuur . Maar vergat mijn fiets binnen te zetten. Dus u begrijpt wel dat ik hier mee klaar bent . Geen verzekeringen meer van Univé. Daar heb je nou al die tijd je premie voor betaald . Oplichters Ba Ba Ba
Na advies van adviseur om bezwaar via zakelijk@unive te sturen krijg ik wel per omgaande dat er binnen 2 dagen een reactie op de email zal komen. Maar raad eens, tot meerdere malen toe geen reactie. Nu zal er op dit bericht ook wel een reactie komen van meldt het en ik zoek het uit verwacht ik. maar nee, zoek het gewoon even uit en pak de mail zakelijk unive erbij of trek je collega's aan de oren. Ik kan me niet voorstellen dat het beleid is van Unive. Toch?
groet,
Jan.
Na het schrijven van een ervaring krijg je een mail dat je probleem word opgelost. Moet nog steeds een reactie krijgen. Ook weer zo'n dooddoener!
Mijn vader is een aantal maanden geleden intramuraal voor goed opgenomen in een verzorgingshuis.
Bij het opheffen van zijn inboedelverzekering (niet meer nodig) totaal geen medewerking op dit voor elkaar te krijgen. Ondanks dat ik alle persoonlijke gegevens omtrent hem heb verstrek (verstandelijk beperkt). Ondanks dat de man lichamelijk zeer beperkt is, nu maar naar een UNIVE kantoor, want ze willen hem "graag spreken en nadere vragen stellen".
Te "gek" voor woorden!
U begrijpt dat ik nu ook in de modus zit om mijn verzekeringen bij UNIVE op te zeggen.
Lange periode klant geweest bij unive, ging altijd goed totdat ik zelf in problemen kwam door derden waardoor ik mijn autoverzekeringen niet meer kon betalen.
Netjes unive opgebeld toen de tijd, situatie uitgelegd en of ik een regeling kon treffen met hen. Zo gezegd zo gedaan, een half jaar later wil ik een auto verzekeren blijkt dat dit niet kan omdat ik in problemen was gekomen toen der tijd. Wat is dit zeer teleurstellend nadat ik alles netjes heb betaald en nu accepteren ze mij niet eens. Bovendien recent een nieuwe aanvraag gedaan voor mijn bestelbus willen ze mij niet accepteren omdat ik volgens unive "een soort van koeriers bedrijf ben" terwijl dit niet zo is.
Met andere woorden slecht slecht maar dan ook zeer uitermate slecht! bah!
De derde keer navraag gedaan over de inschrijving voor een zorgverzekering, 2 maanden geleden ingediend via internet. Deze keer een lange wachttijd en dan na totaal 28 minuten aan de lijn.:
"helaas meneer er is iets fout gegaan met de inschrijving, ik adviseer u de inschrijving opnieuw te doen!"
De dame aan de telefoon kan het ook niet helpen denk ik, het zegt veel over dit bedrijf.
Iemand heeft schade bij mij veroorzaakt, diegene is al meer dan 20 jaar verzekerd bij Unive, en heeft nog nooit eerder een claim ingedient, dus dit is haar eerste claim. Ik kreeg een brief van Unove en citeer: Het is beter dat u de schade meld bij uw eigen verzekering, die betaalt de nieuwwaarde verminderd met een bedrag voor veroudering en slijtage. Uw eigen verzekeraar neemt u werk uit handen bv door de schade te laten herstellen door een herstelbedrijf waarmee zij samenwerkt. Wij betalen alleen de dagwaarde. Dus het is beter voor u om het bij de eigen verzekering te melden.
Dit is toch te schandalig voor woorden! En het gaat hierbij om een kleine schade, geen duizenden euro's. Dus wees gewaarschuwd, Unive zal proberen zich er onder uit te wurmen. Ik ben de gedupeerde en moet nu extra werk verrichten iov van degene die schade veroorzaakt heeft en als ik hun advies op zou volgen dan heeft dat gevolgen voor mijn verzekering, want zoals we allemaal weten komen de aantal claims achter je naam te staan en heeft dat wel degelijk gevolgen voor je eventuele volgende claim. Mijn ervaring met Unive (ziektekostenverzekering) is al heel slecht en deze nieuwe ervaring zegt mij dat Unive een hele slechte verzekeraar is, ook te zien aan de vele slechte reviews online. Ik vraag me zelfs af of de 5 sterren reviews niet van Unive medewerkers zijn, want ik ken in mijn persoonlijke omgeving alleen maar mensen die slecht te spreken zijn over Unive.
Super slechte verzekering maatschapij ik ben al 5 jaar klant bij unive
Heb een vezekering voor mijn
-auto
-inboedel
-Reisverzekering
-wa
Lopen en voor het eerst wilde ik een schade melden voor mijn tv van €5000 die ik 3 jaar geleden heb gekocht (inboedel) omdat mijn zoontje van 1jaar, ons sony tv van 75 inch heeft stuk gemaakt, door een klein speelgoed poppetje op het scherm te gooien. En nu krijg ik te horen dat unive deze niet vergoed. Waarom? omdat de maand november de premie te laat was betaald. En dat ik dan automatisch niet verzekerd ben voor die maand. En voor december en januari, zijn de maanden wel geïncasseerd van mij rekening! Heel krom dit! Ik betaal 5 jaar lang altijd netjes optijd via automatische incasso. Het is op 1 of andere manier fout gegaan, en ik weet in God's naam niet hoe, maar kan gebeuren en is niet bewust gedaan. Heb verder nooit wat ingediend in die 5 jaar. En ik vind het dan zo slecht dat er op zo een manier gehandeld wordt. En nog iets betref het post! alleen maar reclame over jullie diensten krijg ik in mijn brieven bus. En daarom maakte ik de brieven niet meer open van unive. Maar los hier van het gaat over 1 maand die ik over het hoofd heb gezien, en daardoor mag ik geen claim indienen. Ook heb ik meteen het bedrag over gemaakt na dat ik hoorde van de achterstand. Nou ik las al heel veel slechte recenties van jullie voor dat ik klant werd, en ik lees ze nu nog steeds. maar ik hoop voor jullie en de andere klanten dat ze dit nooit mee hoeven te maken. Wat een uitgenarst bedrijf dit! gadverdamme! Heb per direct dus vandaag 08-01-2021opgezegd! En morgen de rest van mijn diensten ook! Ik heb een heel groot netwerk en ik zal zeker in het heden iedereen unive afraden! En Door vertellen op alle sociale media websites hoe slecht dit was. Ik gun dit niemand!
2 keer schade geclaimd, totaal geen problemen, binnen twee weken opgelost en geld overgemaakt.
Ik snap niet waarom mensen zo slecht over Univé zijn?
Ik praat nog over best aardige bedragen.
Dus goed hun voorwaarden lezen en dan pas zich verzekeren! Dan ben je echt verzekerd bij schade.
Naar mijn mening top bedrijf met vriendelijke klantenservice.
Keer op keer na 10 minuten of langer 8n de hold weggedrukt. Je kiest zorg bij keuzemenu en eindigt bij afd. Schade. Per email onbereikbaar, klachten nul reactie en chat werkt niet.
Ik ben al weg maar adviseer een ieder hier nimmer een verzekering te nemen. Echt slecht voor je hartkleppen.
Univé klantenservice is niet te bereiken , ik sta al 20 minuten in de wacht. Ik heb een probleem met mijn factuur waar niets van klopt.
Op 24 november jl heb ik n verzoek/klacht ingediend, 00716894 en op 15 december jl nogmaals 00727701 maar n herinnering gestuurd. Het enigste wat ik tot nu toe gezien heb zijn geautomatiseerde mails met de mededeling "wij zijn druk druk"
Jammer van Unive dat negeren van oplossingen.
Maar er is nog een week over, om andere keuzes te maken, want op deze basis is er weinig vertrouwen meer. Unive leuke verpakking maar de inhoud.
joep dils
Ik ben al een aantal dagen bezig om contact te kunnen opnemen met ze maar tot op heden zeer slecht te bereiken, vroeger hadden ze een e-mail adres waar je je vraag kon spuien en eventueel bijlagen ter versterking van de vraag nou deze hebben ze dus niet meer en ik weet dat niet iedereen telefonisch contact kan opnemen met unive en die chatbot die ze hebben die klopt ook niet helemaal geloof ik hij begrijpt geeneens wat je aan hem vraagt en als je dan om een medewerker vraagt dan is het ineens superdruk echt belachelijk vindt ik dat, ze kunnen op een slechte recensie wachten ik ben zelfs al aan het rondkijken naar een andere zorgverzekering die niet al te duur is en waar je nog via een e-mail of een appje of iets dergelijks contact kan leggen en zo sneller te worden geholpen. Ik raad deze verzekeraar in ieder geval af als je snel antwoorden wilt via de mail of iets dergelijks