Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Een prima zorgverzekering, alleen een tikje te duur in vergelijking met Anderzorg. Maar voor de rest, dik tevreden, ook met hun beleid.
Ik ben sinds jaar en dag verzekerd bij de Univé en heb nog nooit problemen gehad. Ze zijn misschien niet de goedkoopste, maar zijn betrouwbaar en eerlijk. Je wordt altijd vriendelijk te woord gestaan en problemen worden opgelost.
Prima en niet te duur
nooit problemen en word altijd correct geholpen
We hebben geen vergoeding voor de tandarts, dit is schandalig, heb dit wel aangegeven bij het afsluiten van de polis, maar is niks mee gedaan, nu hebben we hele hoge tandarts kosten!
Vandaag viel er een brief van Univé bij mij op de mat.
Hierin stond dat mijn inboedelverzekering aangepast zou worden met een zogenaamde “buiten-de-deur-dekking”. Daarmee worden zaken zoals mijn mobiele telefoon en bril verzekerd buiten mijn huis.
Deze verzekering kost mij “maar” €60 extra. Aangezien mijn inboedelverzekering nu €130,21 kost is dit een verhoging van maar liefst ruim 78%! En dit voor die paar dingen die ik van mijn inboedel buitenshuis zou hebben. I
k vind dit bijna oplichterij!
Daar komt bij dat deze verandering automatisch doorgaat als ik geen actie onderneem.
Het zou toch zo moeten zijn dat ik alleen actie zou moeten ondernemen als ik de verzekering wil uitbreiden en niet anders om!
Na vele jaren klant bij Unvé met al mijn verzekeringen, ga ik nu toch eens serieus nadenken of ik bij een verzekering, die op zo’n manier met zijn klanten omgaat, nog wel verzekerd wil blijven, want dit geeft geen vertrouwen.
Ik vind dit ronduit een onfatsoenlijke actie van Univé!
Aan de standaard reactie van ^Ron of ^ Chad, zie hieronder, heb ik geen behoefte. Meer op zijn plaats zou zijn een excuusbrief aan de leden voor deze foute actie.
C.A. Paulusma, Hoogland
Ja ook ik werd geconfronteerd met een fikse verhoging van mijn inbooedelverzekering, nu genoemd woonverzekering. Van €41,40 naar €160, 69. Ik kreeg een "prachtige" uitleg: de premie voor een appartement zou volgens unive al jarenlang veeeel te laag zijn geweest en dat hadden ze nu maar even rechtgetrokken. En verder was de verz. Nu opgedeeld in meerdere modules: nu apart voor buiten, waar apart extra premie nu voor betaald moet worden. Te gek voor woorden!
Wij zijn meer dan 30 jaar trouwe en tot voor enige tijd tevreden klant van Univé.
De laatste jaren is de zorgverzekering een rommeltje. Onterechte facturen, aanmaningen, een directeur die wel ondertekend maar absoluut niet bereikbaar is, medewerkers die hoorbaar worden ingefluisterd om "die lastige klant af te wimpelen". Ervaringen van laatste weken zijn helemaal triest. Ergens helemaal verborgen op de site van Univé kwam ik er achter dat er (nog) geen contract is met het ziekenhuis bij ons in de buurt. Dit was tot nog toe wel steeds het geval. Wij hebben dit gezien, Univé gebeld, een onbevredigend antwoord gekregen en direct een andere verzekering afgesloten. Mijn moeder van 84 heeft een zelfde polis met de nodige aanvullende verzekeringen. Zij was hier niet van op de hoogte! Je zou toch minimaal mogen verwachten dat Univé haar klanten op de hoogte stelt van het niet of te laat afsluiten van contracten. Sterker nog hoe haalt men het in het hoofd verzekeringen te verkopen zonder dat de voorwaarden bekend zijn. Dit riekt naar oplichting.
Door bliksem inslag bij ons in de buurt hadden wij schade aan elektronische apparatuur.
door het foutief invullen van het schade formulier blikseminslag i.p.v inductie schade, zijn wij geroyeerd.
via een Advokaat en KIFID (financiële klachten instituut) zijn wij uiteindelijk in het gelijk gesteld.
Maar een sorry of een onkostenvergoeding hou maar.
kleindochter heeft met scooter aanrijding met fietser
fietser geeft toe volledig fout te zijn
maar in eerste instantie krijg ik bericht van unive fietser krijgt altijd gelijk
dus ik krijg geen vergoeding
klacht ingediend en de toedracht van het ongeluk
na ca 1 maand brief van unive wij hebben alles opnieuw bekeken en wij
vergoeden u alles
dus voor mij een geweldig goede afloop
bedankt unive voor uw nette oplossing v/d broek
eindhoven
Heb diverse verzekeringen afgesloten bij Unive en ongeveer een jaar lid... Valt mijn zoontje van de fiets tegen de auto aan van zijn Oma. Ik had haar auto even geleend omdat mijn auto even naar de garage moest. Stond netjes geparkeerd en stond stil onder de carport. Heb ook ik een aansprakelijkheids verzekering bij Unive dus netjes contact gezocht.... Krijg ik na een MAAND wachten op antwoord.....
Helaas! , u heeft de auto even geleend en DAN valt de auto niet onder de aansprakelijkheids verzekering. Had iemand anders de auto daar neergezet zou dit geen probleem zijn en wel onder de aansprakelijkheids verzekering vallen!
Is dit nu de verzekeringsmaatschappij waar u (lees: de Unive) de vruchten van plukt?
Onze caravan zat vast achter onze auto die al risk verzekerd is toen we van achteren werden aangereden bij Parijs. Na een telefoontje van mij om de schade te melden was het antwoord ga de schade zelf verhalen bij de tegenpartij want hier kunnen wij niets mee . Het probleem is dat ik geen frans en engels kan schrijven. Dus na 5 mnd nog steeds een rekening van 3200 . Ik word hier heel droevig van
Jaren klant geweest. Altijd netjes betaald. Maar kreeg dit najaar plots een boete van het CJIB omdat mijn auto onverzekerd bleek. Univé bleek mij uit verzekering te hebben gegooid, omdat ik een factuur niet had betaald. Ze beweerden een factuur, twee herinneringen en een aanmaning te hebben gestuurd. Ook hadden ze twee keer gebeld. Maar ik heb geen factuur, herinneringen of een aanmaning bij de post gehad. En ten tijde van de telefoontjes was ik op vakantie. Dus dat was reden mij maar uit de verzekering te gooien. Waar van ik overigens niet op de hoogte werd gesteld! Ik moest dit zelf allemaal navragen nadat ik de boete ontvangen had.
Vervolgens klacht ingediend, maar daar wordt slecht op gereageerd. Fout ligt volgens hun bij mij. Terwijl ik nooit iets heb ontvangen. En zij hebben mij nooit op een later tijdstip teruggebeld, of op mijn mobiele nummer gebeld. Ook een email sturen kwam blijkbaar niet bij hun op. Of een berichtje dat ik niet meer verzekerd was! Nee, slechte organisatie waar ik niet meer mijn verzekeringen zal onderbrengen. Dit laat ik dan ook een ieder weten.
sinds een paar jaar zijn wij verzekerd bij unive
en iedere keer dat getreiter
is het niet met het eigen risico dan met de premie
ze waren akkoord gegaan met de regeling van de schuldhulp
en dan zou na een fikse betaling uit onze reserves door de schuldhulp de deurwaarder zich terugtrekken
is allemaal gebeurd
nu zeggen ze ineens dat er nog bedragen open staan
buiten het eigen risico van mijn partner om
dat van mij is volledig betaald
volgens unive dus niet, terwijl er op het overzicht staat dat mijn eigen risico 0 euro bedraagt
vandaag alles opgezocht en wat bleek ik heb teveel eigen risico betaald
meer dan 100 euro
brief met betalingsbewijzen is onderweg maar ik vind dit echt niet kunnen
Een enorme prijsstijging van de premie's. Totaal moet ik nu 50 euro meer gaan betalen wat bij mij neerkomt op een 15%. Echt niet normaal.
Ik ben dus de hele avond aan het rondkijken naar alternativen en merk dat met name de inboedelverzekering van Unive ontzettend duur is geworden.
Ik ga hierover nog even contact met ze opnemen maar ik overweeg wel om in elk geval het onderdeel inboedelverzekering uit mijn pakket te halen en elders onder te gaan brengen.
Melding gemaakt van een zaak met documenten erbij. Geen reactie, email gestuurd na een week om om reactie te vragen. Geen reactie ontvangen. 5x gebeld met Unive, 1 maal gesproken met behandelend jurist (bijna nooit aanwezig blijkbaar). De jurist heeft een reactie beloofd. Nog steeds geen reactie ontvangen. Nu heb ik nogmaals een email gestuurd maar natuurlijk heb ik hier inmiddels als een naar gevoel bij.
Probeer al twee maanden een verzekering op orde te krijgen. De meneer aan de telefoon kan niets doen en degene die het moet doen "heeft geen klantcontact" en staat je dus niet te woord. Niemand neemt verantwoordelijkheid en wat per mail wel bevestigd wordt, wordt niet uitgevoerd.
Uitermate slechte ervaring dus!
Belde met unive schade kon niet aan genomen worden want de heer die aan het werk was kon niet nog later thuis komen anders werd zijn vrouw boos.
Ik moest volgende dag maar naar het unive kantoor komen met jawel mijn playstation.
Nou hoorde ik dus van alle kanten dat dit totaal niet klopt.... ik zelf vond het ook erg vreemd want tja hoe ga ik met de fiets naar het kantoor met een 55inch smart tv mocht die ooit stuk gaan.
Maar goed heen gegaan schade opgenomen.... kapotte playstation daar laten staan want die gooien hun weg.
Heel vreemd allemaal heb me inboeldel en aansprakelijksheids verzekerinf vanaf 5 nov. 2015
3 kids dus logish dat er wel is wat stuk gaat.
Na me eerste schade melding denk ik dus door dit nu al weg te gaan bij unive zowel met me zorgpremie als me andere verzekeringen.....
Zeer slechte ervaring bij Unive over het verder af handelen van onjuiste overname van no claim verklaring en behandeling van schade afhandeling. Heb jaren geleden een no claim verklaring ingestuurd en die is NU blijkt niet overgenomen door Unive en zie nu maar eens te achterhalen uit het papieren tijdperk hoeveel jaren je hebt opgebouwd. HEB je dit eenmaal allemaal voor elkaar en overleg je alles, dan wordt er verder NIETS mee gedaan door Unive en wordt hunner zijde de zaak "gesloten". OOK met een schade melding van enige tijd terug, komen ze nu met het verhaal dat de schade niet verhaald kan worden doordat eea uit elk verband getrokken wordt zodat "zij" er onderuit kunnen komen en de lasten bij verzekeringnemer op het bordje kunnen leggen. Ook een terugval van 14 JAAR bij 1 schade melding om de oren gekregen. Reclameren schijnt niet te helpen. Dus dag opbouw van je jaren. Lijkt gewoonweg DIEFSTAL !
Dit is de derde keer dat wij schade hebben aan de auto. Altijd alles netjes opgelost! Auto wordt opgehaald, vervangend vervoer super fijn! Expert was er alle keren binnen 2 dagen bij.
CARE autoschade waar de auto stond super vriendelijk en hield ons op de hoogte hoe het ervoor stond!