Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Al enige jaren ben ik klant bij Univé en betaal dus al jarenlang iedere maand mijn premie. Eind vorig jaar kwam er regenwater via mijn achtergevel naar binnen, wat de oorzaak is, is niet bekend, tenslotte gaat water waar het niet gaan kan. Univé stuurde een schade-expert om polshoogte te nemen, die concludeerde dat de oorzaak te wijten was aan het slechte voegwerk in de achtergevel. De kosten waren voor eigen rekening. Maar volgens de schade-expert was de gevolgschade wel gedekt. Een kennis was ook aanwezig tijdens de inspectie en was dus ook getuige van deze uitspraak. Vreemd genoeg ontving ik later bericht dat er niets wordt uitgekeerd, ook de gevolgschade. Ik heb weer contact opgenomen met Univé om te zeggen dat ik het er niet mee eens ben. Waarom ben ik in vredesnaam verzekerd? Uit coulance stuurde Univé een externe bouwkundige. Die concludeerde dat de oorzaak niet door het slechte voegwerk kwam. Ik heb dus onnodig kosten gemaakt. Wat de oorzaak is, is voor bouwkundige ook een raadsel. Inmiddels heb ik het expertiserapport in huis, hierin staat duidelijk dat her onderhoud aan mijn huis goed is. Univé heeft wel de kosten van mijn voegwerk vergoed, hoewel dit terecht is ben ik heel blij dat zij dit uitgekeerd hebben. Maar de gevolgschade wil Univé niet uitkeren, om moedeloos van te worden. Verzekeringen keren gevolgschade niet uit als er sprake is van slecht onderhoud, maar dat is bij mij niet het geval. De klantenservice van Univé heeft mij vorige week ook gemeld dat gevolgschade die ontstaan is door regenwater wel vergoed wordt, mits er sprake is van gedegen onderhoud. Ik ben moe gestreden en heb deze zaak voorgelegd aan mijn rechtsbijstandverzekering. Inmiddels ben ik verzekerd bij een andere verzekeraar en verzekeren bij Univé zal ik nooit iemand aanraden.
Gedoe gehad met verzekeringen, personeel kan niet de informatie geven die ze horen te geven, ze verstrekken zelfs foutieve informatie. Enkel gedoe met Univé, sluit hier geen verzekeringen meer af
Na lang wachten op bericht van univé. komen ze met een berekening waar je broek van afzakt en met nog minder dan de helft van de schade.
Schandalig beleid en ze maken hun eigen wetten en regels zodat de verzekeraar diep in de buidel tast maar er niks voor terugkrijgt.
Eindelijk is alles afgehandeld
Geld Is binnen
Alle verzekeringen bekeken en alles waar Univé in stond meteen overgestapt
Van diverse partijen gehoord hoe deze zaak werkt
Alle zeggen het zelfde
Een gedoe voordat er actie ondernomen word en veel ergenis bij diverse andere partijen
En als bedrijf zijnde mag je van de Univé geen winst percentage rekene ( maar zelf wel de zakken vullen )
De volgende de keer als ik genaaid wil worden ga ik naar de hoeren die geven me tenminste een zoen erbij en een goed gevoel
En mocht er ooit een volgende schade Komen
Zal de eerste vraag zijn bij wie bent u verzekerd
Als ze Univé zeggen mogen ze meteen cash betalen
Scheelt een boel ellende
Heb nu 2 jaar unive zorgverzekering maar ga echt weg aankomend jaar, mijn man heeft stomazorg gehad in 2019 en was door zijn eigen risico heen dus je denkt dat wordt over 2019 verrekent,, maar wat blijkt, de stoma leverancier heeft zijn rekening op 1 januari ingeleverd bij hen en nu moet ik ineens zo n 400 euro betalen terwijl het zorg betreft over 2019! Al drie keer gebeld maar nee ik moet bij Mediq zijn,, die sturen die rekening naar ons op 1 januari,, dat is onzin al sturen ze het op 7 maart, het betreft zorg in 2019 dus moet dat ook overeenkomstig zo behandeld worden. maar ze schuiven het balletje weer terug naar de stomaleverancier,, maar ik zei u stuurt ons toch die rekening?. afijn ze willen gewoon niet naar je luisteren, en wat zei de man. ach u man is toch elk jaar zijn eigen risico kwijt dus wat maakt het uit! Ongelofelijk wat een waardeloos bedrijf,, daar plukt u de vruchten van,, nu niet echt. zij plukken zelf de vruchten.2 jaar geleden declaraties ingeleverd voor mijn dochter die in china had gestudeerd en ziek was geworden,, ik had zo n 500 aan kosten, werden ook niet vergoed. want ze had het alarmnummer moeten bellen, wie gaat er nu voor migraine aanval en ijzertekort, dus bloedgeprikt en onderzoek daar in ziekenhuis de alarmcentrale bellen,, afijn ik diende klacht in, nu dan moest ik brief van eigen huisarts inleveren, had ik gedaan,, toen kreeg ik weer te horen, nee dan moeten we ook het dossier van de dokters uit china hebben,, bij welk ziekenhuis ze geweest is,, allemaal opgestuurd maar niks vergoed he! echt waardeloos!
Ik heb al mijn verzekeringen per direct opgezegd bij Unive i.v.m. slechte dienstverlening. Ik heb al jarenlang een doorlopende reis en annuleringsverzekering bij Unive en nu we door het Coronavirus niet op vakantie kunnen heb ik de kosten van de annulering bij Unive neergelegd. Zij weigeren de kosten te betalen omdat Corona niet wordt gedekt door Univé. Ik heb gevraagd waar ik dan een annuleringsverzekering voor heb en zeker voor een situatie als deze omdat er geen vliegtuigen gaan en dit dus overmacht is. Als antwoordt krijg je dan, Sorry maar Corona valt buiten de verzekering. Voor mij nooit meer een verzekering via Univé.
Ik kan iedereen afraden om een verzekering bij Unive af te sluiten. Het is echt zo'n bedrijf dat als de zon schijnt bieden ze je een paraplu maar als het regent zijn ze niet thuis. Ik heb al jaren een doorlopende reis, bagage, ongevallen en annulering verzekering bij Unive en doe nu voor het eerst een beroep op deze verzekering i.v.m. het Corona virus, en nu blijkt (?) dat ze niets dekken behalve als je zelf het virus hebt. Als je dus dingen doet om het virus te voorkomen zoals vluchten uit een gevaarlijk gebied, dan zijn ze niet thuis.
Sinds september ben ik klant bij Univé voor autoverzekering, bij het aanmelden gingen er gelijk al dingen fout, zo waren mijn schade vrije jaren die ik de afgelopen 10 jaar niet meegenomen en moest ik een een veel hogere maandpremie betalen! Na 1000x contact met ze gehad te hebben is deze medio november aangepast, de teveel betaalde premie heb ik terug gekregen, nou blijkt dat er een openstaande bedrag van oktober nog open was waar ik geen weet van wist, en is mijn autoverzekering per maart stopgezet en sta ik ook nog eens geregistreerd als wanbetaler! Communicatie is hier super super slecht ik zou niemand Univé aan kunnen raden! In al mijn verzekeringsjaren nooit zo een slechte verzekeringsmaatschappij als deze meegemaakt!
Ik heb slechte ervaringen met unive rechtshulp. Ze doen veelal helemaal niets. Als je hulp nodig hebt, dan reageren ze expres laat ( veel zaken vervagen/vervallen zo automatisch ). Je moet veelvuldig bellen, vragen om reactie. Na bijvoorbeeld 5 maanden later, als de zaak geen enkel nut meer heeft, sluiten ze het dossier.
Ik raad iedereen aan om GEEN zaken met unive te doen
All risk verzekerin gmet alle mogeljik opties, 1 jaar no claim opgebouwd. nu kleine schade (motor) en ik mag de komende 5 jaar maar liefst bijna 3000 euro extra premie gaan betalen. omdat je 1 schade aanspraak maakt op de verzekering. dan ga je blijkbaar terug naar -5 jaar, ja je leest het goed, niet naar 0 of trede 1, maar naar -5 jaar, dus mag je de komende jaren genaaid worden door dit bedrijf bah.
Univé is een verzekeraar, die simpelweg niet uitkeert, of ze slaan je om je oren met : wij betalen u tien euro uit, dat bedrag is 20 procent van het verzekert bedrag, en daar weer 5 procent van, minus uw eigen risico, exlusief adminitratie en handeling kosten.blabla. Nog een tip: Probeer ze vooral niet te bellen want dan krijg je een verschrikkelijk ongemotiveerde hersenloze domme doos aan de lijn, die zonder enige communicatieve ervaring, en enig empatisch vermogen gaat uitleggen dat ze jou niet gaat helpen, maar dat je een klacht mail kan sturen. of je verzekering kan opzeggen. (wat we dus ook maar gaan doen)
Dat geleuter met, u plukt de vruchten, en wij hebben geen winstoog merk.is ronduit om te gillen. en als ze die winst nu eens zouden uitgeven aan wat fatsoenlijk opgeleide telefonische medewerkers dan kan je er nog een beetje mee inleven.dan ben je berooft maar tenminste op een vriendelijke manier,,,,.maar nu krijg je van die betweters die je als ongewaardeerde klant gewoon een grote bek geven. Unive? Doe jezelf een plezier.NIET DOEN.
Vanwege het virus moesten wij onze reis annuleren. Van de Nederlandse overheid mogen wij niet meer reizen. Wij betalen per jaar 2000 euro aan verzekeringen bij unive. Reizen verzekerd tot een som van 1500 euro. Nu krijgen wij niks vergoed. Omdat het om een virus gaat. belachelijk. We betalen keurig onze verzekeringen en als er wat is krijgen we nul. Als we zelf gespaard hadden dan konden we het zelf wel betalen. Unive harkt je geld binnen, maar weigert ook maar een cent te compenseren.
Ik betaal maandelijks netjes mijn zorg kosten.
En nu willen ze het al vanaf de nieuwe maand de eerste week al hebben, terwijl men maandelijks zijn salaris binnen krijgt en dan betaal ik het gewoon netjes.
Maar nee, ze willen het al de 11 hebben, zo niet dan sturen ze je al een incassobureau op je af, ik heb ze nu meerdere malen gebeld, ook voor dat ik en gesprek aan ging gaf ik al aan dat het gesprek opgenomen werd, dan in eens kunnen ze wel vriendelijk en drekkerig met je praten, daarnaast heb ik aangegeven tijdens mijn gesprekken met hun dat ik maandelijks mijn loon binnen krijg en het altijd netjes betaald.
De medewerker heeft het in de systeem gezet dat ze daar rekening mee zouden houden oww nee mooi gezegd dan gedaan.
Toch komen ze weer met het zelfde trukendoos,
en weer deed ik een bezwaar in en toch hebben ze schijt aan en blijven ze sturen, en als nog krijg je een brief van incassobureau. zo brengen ze mensen veder in de schulden. dus pas op sluit geen verzekering bij hun je zal er spijt van krijgen. daarnaast ben ik nog niet klaar dit ga ik ook nog eens in de media melden zoals kassa, want dit zijn van die maffia praktijken.
Slechtste verzekeringservaring ooit, ik had een ongeluk met mijn auto, ik heb de auto een all-risk verzekering, ze vragen me om de auto naar hun erkende garage te brengen, zodat ze een rapport en kosten voor de reparatie kunnen maken, ze deden het rapport en ik moest er 120 euro voor betalen, het was 3 weken wachten, nu zeggen ze dat ze de kosten van het inspectierapport niet goedkeuren. (ze sturen me naar hun eigen geautoriseerde garage) Nu willen ze een andere inspecteur sturen om misschien mijn schade op te lossen. Auto nog steeds kapot en ze verhogen de maandelijkse betaling al van 55 naar 110 euro per maand . Ik vind dit bedrijf onprofessioneel en respectloos tegenover klanten.
Vanwege een vechtscheiding ben ik door mijn ex man zonder pardon met 4 maanden terugwerkende kracht van de polis afgegooid. Univé heeft mij dit niet laten weten, ik kwam er bij toeval achter. Ongelooflijk dat dit kan in NL! Heb navraag gedaan bij andere maatschappijen, daar neemt men eerst contact op met de andere partij. Hier dus niet. Met alle gevolgen van dien! Achterstanden, betalingsregelingen. Heb geregeld vinger aan de pols gehouden, eind dec weer gebeld. Er stond nog 1 bedrag open. Heb ik voldaan en vervolgens word ik uit de aanvullende gegooid: er bleek nog een bedrag open te staan. Bezwaarschrift ingediend, ik was fout geïnformeerd, maar ze gaan het niet heroverwegen! Waardeloos en zo onrechtvaardig! Na 40 jr klant te zijn om zo behandeld te worden.
Na 45jr geen aanspraak gedaan te hebben op de autoverzekeringen, heb ik een kleine schade, kabeltjes doorgebeten €330.- schade, bij eigen garage laten repareren. En nu geeft Univé niet thuis?!?! Omdat het niet schadeherstel bedrijf is van hun, maar het is wel een erkende dealer en al het onderhoud,inruil enz. laat ik daar doen, omdat mijn display zegt dat ik mijn garage moet bellen en ik dus niet Univé gebeld heb. Kortzichtigheid ten top en dat voor €330.-
Mijn vrouw wil enkel tandzorg erbij, ben ik ineens van onze polis af. Nu al 307 minuten gebeld, plus mailen. Beloning: Dubbele premie afgeschreven!
Beloofd bloemetje komt niet.
Storten niet terug zoals in brief beloofd 20dagen terug.
Kunnen niet rondkomen, moeten we nog eens 15 dagen wachten op ons geld.
Spoedbetaling kennen ze ook niet.
Nu gaat de fin.afdeling toch bellen als het goed is,.
Dit is met geen bloemetje meer goed te maken.
De stress en tijd die je kwijt bent, door hun fouten.
Bij medische fout geen enkele ondersteuning. na zelf in discussie te gaan met betreffende specialist probleem na een briefje en kostenopgaaf probleemloos opgelost. Unive doet totaal niets voor jou.
Flip
Elke maand betaal ik netjes mijn rekeningen voor de verzekering. Na jarenlang klant hebben ze me uitgesloten van hun verzekering. In december had ik een betaling ingetrokken aangezien ik de dag van te voren handmatig geld had over gemaakt, na een mislukte afschrijving.
Daarna kreeg ik een brief over niet betaalde factuur. Ik gebeld en bleek dat ze mijn overboeking zagen als die van januari. Dus als ik dan nog een keer zou over maken dan zou het geregeld worden. Niet dus, ik ben afgesloten. Ze konden bij de klantenservice niks doen tot ik nog een keer december over zou maken.
Je word genaaid door unive.
Wij waren voor ons dochtertje in het buitenland naar de eerste hulp.
Ook over gebeld.
Nu weigeren ze de declaratie omdat het niet in nederlands of engels is dus moeten wij het bij een officieel vertaalbureau laten vertalen. Wat ons niet eerst verteld is! en erg duur is!
Daarom word onze declaratie geweigerd terwijl we gewoon wereld dekking betalen
Schandalig! wij zaten hier voor 5 jaar bij de concurrent en nooit zo iets mee gemaakt. Ruilen is huilen zeggen ze maar. Wat een spijt
Unive ook gelijk 7/8 klanten kwijt door dit verhaal in onze vrienden/familie kring die ook vaak reizen
Volgend jaar zitten we weer allemaal bij die oude vertrouwde verzekering die niet de boel belazerd. En dit alles voor en nota van 60 euro goed gedaan :) unive