Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
In het algemeen is Univé wel goed. Jammer dat een aantal vergoedingen zo ingewikkeld zijn en Univé niet altijd even duidelijk is in het uitleggen! Pas op bij afwijkende zaken, altijd ook zelf goed nakijken of het wel klopt!
Al 15 jaar loopt mijn inboedel & aansprakelijkheids verzekering bij unive.
Een aantal jaar geleden heb ik een mannetje van unive over de vloer gehad die samen met mij wilde kijken of mijn inboedel & aansprakelijkheidsverzekering nog wel "up to date" was. Op aanraden van die man is mijn huidige verzekering toen omgezet naar de superieur verzekering. Deze kostte het meest maar had de hoogste dekking. Alles in huis & buiten de deur, + kostbaarheden waren gedekt. Dit is mij op het hart gedrukt en ik heb toen nog geantwoord met: "liever te goed verzekerd, dan onder verzekerd"
Nu heeft unive de verzekeringen aangepast en de dekking buiten de deur & kostbaarheden eraf gehaald zonder aangeven? Telefonisch is mij medegedeeld dat de vernieuwde verzekering dezelfde dekking had, als mijn oude superieur verzekering ivm all risk toevoeging? Nou beste unive, hoe kan het dan dat ik vandaag een brief mag ontvangen met de mededeling dat ik alles buiten de deur & kostbaarheden weer opnieuw extra kan laten verzekeren tegen een extra bedrag? Ik voel mij behoorlijk in de maling genomen door jullie! Jullie gochelen maar raak met de verzekering met telkens nieuwe aanpassingen en kleinere dekking.
Voor mij reden om hierdoor over te stappen!
27-06-2016 per ongeluk tegen een stilstaande motor aangereden!
28-06-2016 schadeformulier ingeleverd bij univekantoor.
29-07-2016 direct een nieuw polisblad ontvangen met daarop alvast een hogere premie van 30 euro p.m.
Ik had 28-06-2016 aangegeven op katoor dat unive pechhulp eraf kon halen aangezien pechhulp via dealer geregelt is. Maar dit is helaas niet meegenomen op mijn nieuwe polisblad?!
30-06-2016 verhaal gehaald bij hoofdkantoor van unive en daar verklaarde ze mij dat mijn nieuwe polisblad zowieso verstuurd werd omdat deze elk jaar gestuurd werd! Dit kruiste volgens haar de ingediende schadeclaim en ik had er gewoon extra pech mee.
Nu wil ik jullie erop wijzen dat het nieuwe polisblad al was toegestuurd op 03-06-2016.
Ook hiervan zakt mijn broek af!
Niet eerst een bevestiging van ontvangen schadeclaim,
Niet eerst een hoogte van geschatte schadebedrag.
Niet eerst een communicatie naar mij of gedupeerde over de schade of afhandeling.
Wanneer ik de schade zelf ga betalen claimt unive alles terug te draaien en de teveel betaalde premie terug te storten! In praktijk wijst het er altijd op dat je zelf achter je geld aan moet!
Reden om weg te gaan bij unive!
Na dit gebeuren heb ik "mijn unive" eens grondig bekeken en kwam nog iets heel geks tegen!
Onder het kopje "schades inzien"
Daar is te zien dat op 16-07-2015 een schade is afgeschreven op mijn aansprakelijkheidsverzekering.
PARDON unive? Ik heb na thuiskomst alleen TELEFONISCH advies gevraagt wat ik kon met een lekkende zonnebrandcreme in een geleende koffer! Er is nooit een schadeformulier ingevuld of ingediend....laat staan een handtekening gezet ergens, waarom dan noteren bij schades en afgetekend onder mijn aansprakelijkheidsverzekering? Dit riekt!
Ik voel me dubbel bedrogen!
Enkele jaren geleden zijn wij overgestapt van Univé naar Menzis (via bedrijf). Mijn man is op medische gronden besneden en Menzis zou dat vergoeden. Maar aangezien mijn man zijn eerste consult had gehad in het Unive-tijdperk moest Univé de kosten vergoeden. Deden ze niet dus.
We moesten de € 1200,00 zelf ophoesten.
Vandaag de Univé gebeld naar aanleiding van rekeningen van mijn overleden broer. Deze rekeningen heb ik voorgeschoten in de veronderstelling dat ik mijn geld weer terug kreeg.
Daar een aanvraag voor gedaan op 4 mei en vandaag (1 juli) maar eens aan de bel getrokken. Hij kreeg alle bekkenfysiotherapie vergoed tot 05-02-2019. Bij Maatschap Fysiotherapie Adfysio. Doordat hij geopereerd was aan prostaatkanker kreeg hij tijdelijk bekkenfysiotherapie bij FysioHolland Tergooi.
Alweer nul op het rekest.
Had ik zelf niet gebeld dan had ik waarschijnlijk nooit wat gehoord.
Blij dat ik niet meer bij Univé verzekerd ben.
Ook al jaren klant van Univé nu valt er koffie over mijn laptop dom dom na laten kijken bij de expert was niet neer te maken helaas, wat blijkt Univé keert 70 euro uit heb ik net de kosten gedekt van het na laten kijken, Univé stelt me zwaar teleur en zit te denken om over te stappen waarom moeilijk doen als het makkelijk kan ☹️
op 7-6 2016 hebben wij door noodweer een flinke water schade gehad waar door de onder verdieping blank stond met gevolgd de slaapkamer van mijn dochters stond ruim 40 cm water ook de was en droog machiene stond in het water we hebben een dag later direct de verzekkering gebeld we moesten de schade via mail doorgeven we hadden tijdens het nood weer gelukkig foto s gemaakt van de ondergelopen onderverdieping na een aantal dagen kregen we een reactie op de mail dat die niet goed was aangekomen we hebben direct weer een mail met fotos gestuurt maar tot op heden niks gehoort terwijl op de muren en zo schimmel begind te vormen we hebben ondertussen alles deruit getrokken ook uitvoorzorg voor ons en de kinderen zijn gezondheid waarom duurt het zo lang voordat je iets hoort en dat je alles weer in orde kan maken fam meuleman
Ik ben gelukkig geen klant van Univé, wat een trage bende daar
Een kennis van mij had een zaagmachine van mij geleend en helaas kapot gemaakt hij heeft het direct aan zijn verzekering gemeld Univé dus,
Na twee weken kreeg ik eindelijk een brief met een dagtekening van 5 dagen eerder dat schijnt normaal te zijn.
Ik stuur een mail met de vraag of er een expert langs kan komen en na een week nog geen reactie dus maar weer eens bellen en ja hoor een onprettig gesprek volgt met als uitkomst ik zal het u schriftelijk bevestigen.
En ja hoor 8 dagen later is de post er al met een brief met de dagtekening van 7 dagen terug
Heb de offerte van de reparateur nu 10 dagen geleden gemaild na een week gebeld en de reactie bij vruchten handel was we hebben het druk maar misschien lukt het nog voor het eind van de maand
We hebben zelf ook een keer een schade gevalletje gehad bij een ander dat was binnen een week geregeld.
Dat was natuurlijk niet bij Univé
Het is gewoon te triest voor woorden wij zijn de dupe omdat een ander lowbudget verzekering heeft
Na altijd braaf mijn premie betaald te hebben had ik Univé nodig omdat ik de ziektewet uitgezet dreig te worden
Nadat ik doorverbonden was door de helpdesk werd mij (ach hoe toevallig!) net als zovelen hier ook meegedeeld dat als ik gewerkt had of in de WW had gezeten ik wel recht had op hulp maar in de ziektewet heb ik geen recht hierop , dat zowel de ziektewet als de WW door een en hetzelfde bedrijf ;het UWV, betaald worden maakt voor hun niets uit
En zo vinden ze altijd wel een rotsmoes om jou in dit geval nou net niet te helpen!
Volgens de medewerker van Univé had ik WEL recht op hulp maar zo werkt het dus , Bij Univé weten ze zelf niet wat ze jou voor pakket verkopen maar verkopen ze je wel een partij gebakken lucht ! Meteen opzeggen en nooit meer met die afleggers in zee gaan want het enigste wat je mag doen is betalen ,maar hulp HO MAAR !
Ik ben al jaren bij Univé verzekerd, wijzigingen, schades en vragen worden snel afgehandeld.
Ik heb een bijzonder slechte ervaring met de rechtsbijstandsverzekering van Unive. Unive geeft een eigen uitleg aan de algemene voorwaarden, vanzelfsprekend in hun Eigen voordeel om je zaak niet in behandeling te hoeven nemen.
Het heeft vervolgens geen zin om met tegenargumenten te komen, want het oordeel van Unive om je zaak niet in behandeling te nemen is eenzijdig, naar je argumenten wordt niet geluisterd.
De medewerkers van Unive zetten hun Eigen juridische kennis in om direct al een geschil met hun klanten te creeren m.b.t. de uitleg over algemene voorwaarden.
Vervolgens is degene die een 'second opinion' moet geven ook een mederwerker van Unive.
Hoe 'onafhankelijk' kun je zijn?
Met de uitspraak van Unive moet je het maar doen, of een advocaat inschakelen om deze uitspraak te betwisten? waar zijn we dan mee bezig.
Oh je kunt dan nog wel een advocaat via Unive inschakelen, die je, natuurlijk met een gereduceerd tarief, wel zou willen helpen!
Bijzonder kwalijk dit!
Verzekering wordt door mij dan ook, op het moment dat het kan, direct opgezegd!
Kijk uit met de All Risk inboedel verzekering van Univé. Gebruik deze niet om te denken dat de schade aan smartphones of tablets goed verzekerd zijn. iPhone 5 gaf de geest na een ongelukje. Gelukkig All-risk verzekerd...... blijkt een tegenvaller. Krijgen 85 euro uitgekeerd en vanaf nu een jaar lang op elke schade 150 euro eigen risico. Die 85 euro is ook bijna de jaarpremie die je betaalt voor de extra verzekering dus al met al betaal je gewoon je eigen schade.
Ik kon die All-risk verzekering er ook niet afhalen. Wel kon ik alle verzekeringen opzeggen....met een maand opzegtermijn.
Ruim twee maanden geleden een vochtschade gemeld een mijn plafond in de huiskamer. Het begin was nog hoopvol, ik mocht een schilder gaan benaderen voor een offerte en ik moest een mail sturen met foto's van de schade.
Na het sturen van de mail, hoor je niks meer en moet je zelf erachteraan bellen. Helaas kreeg ik te horen dat er geen akkoord werd gegeven voor de offerte (bedrag was te hoog)en dat er een schade-expert langs zou komen. Die is uiteindelijk geweest (lees: na 3 weken) en heeft een expertiserapport afgegeven aan unive. De expert kwam tot de conclusie dat ongeveer de helft van het bedrag van de offerte legitiem was en dat dit uitgekeerd kon worden. Vervolgens alweer twee weken na dat unive het rapport binnen heeft, nog geen bedrag uitgekeerd. Het antwoord van unive is 'sorry, we hebben het drukker dan gedacht'. Helaas heb ik daar geen boodschap aan. Ik ben verzekerd bij unive, betaal mijn premie en verwacht gewoon een goede afwikkeling. Zo'n ingewikkelde zaak is het niet. Nu heb ik al de pech dat er voor de helft van de offerte een rapport is uitgebracht, maar moet ik ook nog eens heel lang wachten. Contact met unive verloopt alleen maar als je zelf erachteraan belt. Zit er serieus aan te denken, ergens anders een verzekering af te sluiten.
Ik heb al onze verzekeringen bij unive lopen. 2x zorgverzekering, 3x auto verzekering, caravan, doorlopende reis, aansprakelijkheidverzekering opstalverzekering en een all risk inboedelverzekering. Betaal elke maand een aanzienlijk bedrag aan premies daarvoor, tot zover gaat alles goed. Unive plukt daar mooi de vruchten van.
Maar dan.....
dochterlief heeft 3 jaar geleden van haar eigen spaargeld een iphone 5s 16 gb aangeschaft. Die telefoon kostte haar bijna 500 euro. Hartstikke zuinig op, dat apparaat en helemaal verslaafd.
Ruim een maand geleden stoot ze tegen de leuning van de trap en daarbij stuitert de telefoon naar beneden en valt op de plavuizen. Telefoon aan gruzelementen en dochter ontroostbaar. Gelukkig hebben wij een all risk verzekering en dienen de claim in. Univé handelt de schade af en keert direct € 97,80 uit. Begeleidend schrijven van Unive legt uit dat er op mobiele telefoons een afschrijvingstermijn zit van 3 jaar.
Ik heb vervolgens de polisvoorwaarden doorgespit en zie dat als de waarde van de inboedel meer dan 40% van de dagwaarde is de nieuwwaarde wordt uitgekeerd.
Ik heb uiteraard mij vergewist wat zo'n iphone 5S 16GB Gold in de winkel nog moet kosten en dan liggen de prijzen tussen de € 235 en € 275,-. Dat is in mijn beleving meer dan 40% van de dagwaarde.
Toen ik ze naar deze winkels verwees, mocht ik voor die prijs een tweedehands telefoon aanschaffen.
Ik gaf aan dat deze bedragen hoger zijn dan 40% van de nieuwwaarde, dus dan geldt vergoeding van de nieuwwaarde. Zie polisvoorwaaren!
Het antwoord van unive is dat er voor mobiele telefoons een afschrijving staat van 3 jaar.
In de gehele polis staan allerlei uitzonderingen genoemd, maar niets op het gebied van mobiele telefoons. Unive kan ook niet aantonen dat het ergens in deze polis vermeld staat, maar weigert de voorwaarden toe te passen.
Ik ben klaar met Unive. Proberen op allerlei manieren onder hun verantwoording uit te komen.
Er zijn vast wel verzekeringsmaatschappijen die mijn maandelijkse premie willen ontvangen.
Chad, Ron, Bea of wie dan ook. Lees even de voorwaarden in de All Risk inboedeverzekering en geef mij alleen aan waar ik in deze polis iets kan vinden over een afschrijvingstermijn van mobiele telefoons. Als jullie dat kunnen vinden, dan zal ik direct een rectificatie plaatsen.
Stapels papier, verander nooit iets in je polis want dan breekt de … los. (zal hier geen vervelende woorden noemen). Niemand kan vinden wie wat fout heeft gedaan. probleem kan pas een maand later 'opnieuw ingevoerd worden' zodat het hersteld wordt. verrekening na verrekening.
Voor het aanpassen van de incassodatum van de 11e van de maand naar de 1e van de maand: 40 kantjes dubbelzijdig aan post door de bus gehad. En dan is alles nog niet rond.
Fijn dat ze een kantoor in de buurt hebben, maar mevrouw kan niet meer dan de gemiddelde callcentre medewerker. Doet er weken over en neemt het mij vervolgens zeer kwalijk 'dat ik haar niet de kans heb gegeven om het voor mij op te lossen' (ik heb de verzekering opgezegd na 4 maanden steggelen).
Toen ik bij vertrek nog een algemene opmerking wilde maken, werd dat niet gewaardeerd. Ik werd onderbroken in mijn zin en stemmig gedag gezegd. (kreeg nog net geen trap na).
Unive… daar plukt u de vruchten van (ja heeeeeel veeeeeel papier!)
ik moet aangeven dat unive een goede zorg organisatie is ze vergoeden heel veel ten op zichten van cz
dossier unive 16-99-084228 6 mei 2016
dossier unive 16-99-084228
ga al 15 jaar op vakantie naar Mexico om te vissen, 6 weken in april/mei en 4 weken in november al mijn verzekeringen lopen via Univé ben in 2014 in december teruggekomen en naar huisarts gegaan onderzoek naar prostaatkanker, ondergaan in april eerste injectie voor 6 maanden Lucrin voor terugdringen tostesteron op vakantie voor 6 weken en bij terugkomst bestraling gestart in MCA alkmaar. 35 keer, dus 7 weken psa terug van 24 naar 0,3, hetgeen iedere 3 maanden gecontroleerd is en nog steeds 0,3 gebleven een week voor de vakantie van dit jaar, die ik al geboekt had, nieuwe medicijnen om wat minder keren te hoeven plassen 's nachts in Mexico krijg ik koude rillingen door omstandigheden op de oceaan tijdens visfestival, temperatuur is 35 graden Celsius maar het buiswater dat ons doorweekt is maar 6 graden we keren drie uur voor afloop die dag al terug naar de haven, evenals vele anderen zondag haven gesloten door autoriteiten, dus geen vissen, maar maandag visdag inhalen zie zondag kans om mijn grote teen te stoten, en later nog eens, kan niet lopen gedurende enkele dagen krijg ook nog een oorontsteking en medicijnen hiervoor heb geen trek in eten en val in 6 dagen 6 kilo af na drie dagen nog uiterst beroerd met hoge temperaturen en niet mobiel donderdag kontakt met mijn jongste broer, om ticket te wijzigen van Iberia geen kontakt te leggen, zaterdag en zondag werken ze niet , (heb inmiddels koffertje gepakt, ticket op Luchthaven Huatulco geboekt), naar hotel in mexico stad Hotel Grand Prix, worden uiteindelijk 3 overnachtingen want ook ANWB alarmcentrale noch Unive doorlopende Reisverzekering kunnen ook maar iets voor me doen blijkbaar, niet telefonisch en niet via internet broer belt Univé alarmcentrale, zaterdagochtend kontakt met mevrouw Visser, als u naar ABC ziekenhuis in Mex.DF gaat een medische verklaring vraagt dat u vervoerd kunt worden, dan stuurt u die naar mij en draag ik dossier over aan UNIVE en dan zorgen die dat u terug gehaald wordt na 1 uur taxi in ziekenhuis en na onderzoek gedurende vier uur 6000 pesos armer, en verklaring opgezonden, was dus zaterdag : we hebben tijd nodig om dossier over te dragen, wordt morgen om 10 uur komt er een dokter
dokter stuurt iemand om telefonisch navraag bij me te doen, deze leek weet niets van prostaatkanker behandeling , vraagt de oren van mijn hoofd
dokter gebruikt rapport om vergoeding van terughalen af te wijzen, ik mankeer niets volgens deze beoordelend arts de depressie waarin mij bevond toen ik naar huis wilde, was immers niet in de doktersverklaring opgenomen de beoordelend arts wens ik wijsheid in zijn beslissingen en ik hoop dat hetzelfde hem nooit zal overkomen, ik verzeker een ieder dat het gebeurde de onplezierigste ervaring in mijn 68 jarige leven is geweest
zondag zelf vlucht geboekt bij KLM, in 2 minuten gesprekje met stewardes bij het aan boord gaan maandag, meer begrip ontvangen voor mijn situatie, dan in 10 gesprekken met de professionals van Unive
had 2 vrije stoelen links en rechts achterin en regelde deze voor me, zodat ik af en toe wat languit kon liggen
bedankt Wilma en KWF donatie gezonden, een superengel
ben inmiddels alweer een week thuis en nog in de lappenmand, kan alleen zittend slapen, morgen maar weer naar de huisarts
longfoto's gemaakt en longontsteking geconstateerd links, volg nu peniciline kuur van 7 dagen, hoezo mankeer ik niks ?
Na een stormschade heb ik pas na een jaar akkoord gekregen op herstel van een deel van de schade. De schade kon ik herstellen en de factuur overhandigen aan Univé. Dit is bevestigd via de mail. Echter toen in de factuur indiende trok Univé haar belofte in en hebben zij eenzijdig zonder over en via een ondeskundige schadebeoordelaar de schadevergoeding naar een absurd laag bedrag bijgesteld. De schadebeoordelaar is nooit ter plaatse geweest.
Nu zit ik naast de stormschade ook nog met een financiële schade door schuld van Univé. Verder nooit wat geclaimd en wel flink betalen voor premie.
Univé zijn een stel boeven!
In december werd ik aangereden van achter
tegenpartij gaf aan dat hij me te laat zag.
Vervolgens snel in het donker en in de regen schadeformulier voor het eerst in me leven ingevuld.
Later had ik nog als bijvullende informatie bij schadeformulier vinkje gegeven dat stilstond.(niet moeten doen)
Van unive hoefde ik me geen zorgen te maken en zeiden ze dat ik auto gewoon kon laten maken omdat ook op documentatie te zien was dat ik onschuldig was.
vervolgens doet tegenpartij lastig en ontkennen ze dat ze schuldig waren. hij beweerde dat ik een nood stop maakde en hij me wilde inhalen (links over busbaan) en vervolgens wilde ik links af slaan volgens de tegenpartij. (waar geeneens iets is om voor af te slaan)
nu maanden later kreeg ik dus een mail van unive dat de schade heeft afgehandeld op basis van een gedeelde schuld!
me premie gaat nu per kwartaal voor 5 jaar met €105 omhoog.
vervolgens heb ik telefonisch contact met mevrouw W. Rutterkamp en krijg ik eerder het gevoel dat ik in discussie ben met de tegenpartij.
als ik probeer uit te leggen wat het geval is en mijn mening uit wijst ze me elke keer terug op documentatie.
en de keren dat ik haar op documentatie wijs kan zei het wel hebben over de "indruk" die er gegeven word.
Vind haar heel onbeschoft en onprofesioneel.
als verzekeraar kan je dit niet maken tegenover je klanten!
Door gebrek aan eigen vervoer heeft iemand mij geholpen met het vervoeren van een kerstboom met de auto.
Het is mij op de één of ander manier gelukt om met het dichtslaan van de deur de gesp van de gordel zodanig tussen de deur te krijgen, dat deze niet meer open wilde.
Dit gemeld en behoorlijk snel uitsluitsel dat dit vergoed zou worden.
Dikke prima tot nu toe. Tot de afhandeling. Tegenpartij gaat vanwege computerproblemen naar het kantoor toe om de rekening in te dienen. De rekening werd afgedaan als een vod en kon niets mee gedaan worden want deze stond niet op naam.
Nergens stond dat dit moest, maar okee, Bellen met unive maakte het alleen maar erger. Ik moest de garagegegevens geven zodat ze bevestiging konden krijgen.
Oja, omdat ik u wil helpen mevrouw.
Hoezo? Ik had toch al de bevestiging dat alles uitbetaald zou worden? Nogal raar dat zo'n servicemedewerker over de beslissing van haar collega heen kan gaan, evenals een bezoekadresmedewerker.
Tegenpartij kon nog steeds niet mailen dus heb ik de nota gemaild. Gek genoeg had ik direct al een bevestiging en werd heb geld de volgende dag overgemaakt.
Nogal tegenstrijdig gedoe daar en vreemde afwikkeling van zaken.
Tegenpartij heeft toezegging gehad dat hij gebeld zou worden maar dan bleek Monique ziek. Verder 2 gemiste oproepen gehad die vanwege werk niet beantwoord konden worden.
Wederom slechte ervaring met unive.
Vorig jaar, na jaren verzekerd te zijn geweest, weg gegaan omdat de service traag en slecht is. Behalve als je een negatieve recensie schrijft, dan word je als eerste geholpen.
Enfin, nu moet ik geld hebben van een verzekerde van hen omdat diegene tegen m'n auto is gereden en destijds bij hen verzekerd was. Betalen ze niet uit terwijl ik er echt recht op heb.
Wat een baggerbedrijf.
mijn man liet per ongeluk een schaal vallen in de keuken op de inductie kookplaat. helaas een hoek er af en een barst. Nou wij dachten daar zijn we voor verzekerd, 2e claim in 30 jaar ofzo. Wat schets mijn verbazing, afgewezen omdat het valschade betreft.... Hierna springt de hond op schoot en valt er koffie op de laptop..weer niet vergoed.. ja mevrouw we moeten nodig eens om de tafel uw verzekering bekijken (lees u moet meer betalen).. Jammer denk je dat je goed verzekert bent je betaalt je scheel en dan gewoon niks vergoed krijgen.. Vandaag schade aan de bril van mijn zoon gemeld. Is hem van de neus gevallen in de douche ..ben heel benieuwd maar ben bang dat ik het antwoord al weet...