Unive reviews

3.1
Positief13%
Neutraal8%
Negatief79%
PeriodeLaatste 12 maanden202320222021
Lid

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Een mama
15-04-2016

Goed en soms Slecht

Aan alle verzekeringen mankeert wat. Zijn al jaren bij Unive, hebben ze bijna niet nodig. Toen ik ze wel nodig had en klantenservice belde voor vragen over zorgverzekering of de sportarts vergoed werd met mijn polis, kreeg ik als antwoord, nee zit er niet bij in. Oke, dan maar zelf betalen, kom ik bij sportarts wordt het wel vergoed. Slechte opgeleide klantenservice medewerkster.

Heb 2x rechtsbijstand moeten inschakelen bij Unive, 1ste keer voor conflict met werkgever. Had mijn ontslag ingediend , maar kreeg mijn resterende loon niet. Advocaat van Unive hielp mij goed, na een tijdje kreeg ik een belletje dat het niet de moeite was om het voor te late komen en goedkoper was dat Unive mij het resterende geld uitbetaalde. Prima als ik maar mijn geld krijg en dat kreeg ik.

Nu een maand geleden weer rechtsbijstand voor de 2de keer in moeten schakelen. Nu voor mijn zoontje van 14, die had niet uitgekeken in verkeer. Mijn zoontje op de fiets werd aangereden door een scooter. Worden netjes geholpen, schade doorgegeven, expert van Unive netjes getaxeerd. Omdat het om een kind van 14 gaat krijg je maar 50% vergoed, geen probleem mee. Schade aan de materiële dingen boeit me niet, mijn zoontje is het belangrijkste. Nou komt het, heb aan advocaat doorgeven dat ik er mee zat dat de scooter rijder geen hulp erbij heeft gehaald en mijn zoontje gewond met zijn vriendje in stromende regen en harde wind naar huis heeft lopen. Daar konden ze niks aan doen, ik kreeg per mail het bedrag door, en voor pijn en ongemak zou Unive €250 voordragen aan tegen partij, hij krijgt maar 50%, dus €125. Dit is belachelijk, heb zelf geen km vergoeding doorgegeven om hem naar school te brengen en dat ik vrij van mijn werk heb genomen om voor hem te zorgen. Ik hoef geen duizenden euro's.., alleen meer inzet en dat hier dus niet gedaan. Heb een gefrustreerde mail gestuurd, kreeg mail terug dat ik moest bellen heb nog niet gebeld frustratie moet eerst zakken.

Dat vind ik dus slecht van Unive, betaal veel aan verzekering om goed verzekerd te zijn en geholpen te willen worden. Dat is te veel misschien gevraagd, de inzet, niet de premie die we elke maand moeten betalen.

Me
13-04-2016

Vraag over polisvoorwaarden

6.3.2. Uw bromfiets is total loss

Als uw bromfiets total loss is, betalen wij de vervangingswaarde min de waarde van uw bromfiets

meteen na de schade.

Ik vraag me af hoe dit bedoelt wordt. Bromfiets is gestolen (waarvoor verzekerd) Vervangingswaarde = X

Waarde van de brommer na schade (diefstal) = X

Krijg je dan NIKS uitgekeerd

Albert
31-03-2016

Ongeoorloofde aanpassingen aan polis

mijn vrouw heeft haar auto al jaren verzekerd bij Unive, deze zit ind epakketkortign. Unive het Zuiden voert systeemmigratie uit, hele pakket wordt op mijn naam gezet, dus ook HAAR autoverzekering. Heb ik opeens al die schadevrije jaren en bonuskorting, maar zij is ze kwijt. Aanpassing van de polis lukt in 2015 nog handmatig. in 2016 moet ik opeens formulier invullen om polis (terug!) op haar naam te zetten. En wat levert dat op: haar polis valt niet meer in de pakketkorting,dus krijg ook nog ruim 50 euri extra poliskosten. En dus al 2 klachten ingediend. maar behalve wat zalvende woorden (mijn vrouw heeft haar polis ook op mijn naam") tot dusverre nog niets: dus gaan we naar de KIFID en de rechtsbijstandverzekering.

Dolf
13-03-2016

Nooit problemen

Zolang wij al bij unive verzekerd zijn, hebben we nooit problemen gehad.

M.E.
11-03-2016

Waterschade CV

In de morgen stonden we met onze voeten in het water van de cv. De CV was in de kast, waar wij een kleding kast en opberging hadden gesitueerd. Bij nadere inspectie, liep het water onder het zeil, tot aan de ingang van de kamer. De stank was echt ongelooflijk. De meeste kleding en spullen onder de cv vernield van het roestwater. Het zeil van onze slaapkamer heb ik er voor een deel uit moeten scheuren, om het te drogen. Dit is al het zoveelste in ons huurhuis. Riool problemen (lees: het riool borrelt omhoog in je badkamer), waterschade van de bovenburen, kapotte buitendeur in de winter. Niks gemeld, maar wel ellende.

Dit was ongekend en omdat ik net de rest aan het herstellen was, niet te verdragen voor ons.

Na het telefoon gesprek met Univé heb ik foto's gemaild en zou er vanmorgen een expert komen. Gelukkig mocht ik het vieze zeil eruit halen, als ik het maar bewaarde. Zo kon ik gister beginnen met luchten. De expert is geweest. Hij heeft de schade naar tevredenheid ingeschat. Hoewel jeugdherinneringen verloren zijn gegaan, kunnen we wel een nieuw zeil leggen en de medische hulpmiddelen vervangen.

De vochtvreters zijn hier de komende tijd niet aan te slepen en er is nog veel werk te verrichten, maar gelukkig kunnen we zeggen dat we de schade kunnen herstellen.

Dank jullie wel Univé voor jullie geruststellende en meedenkende medewerkers aan de telefoon. En bedankt voor de menselijke en deskundige expert. Ben heel blij dat ik deze schade niet alleen hoef te dragen nu.

Dia
10-03-2016

Medicijnen

Voor 4 euro per jaar bezuinigen zou ik steeds andere merken medicijnen moeten slikken.

Ik heb dit nog nooit gehad.

Zit er nu dus gewoon een jaar vast aan hun nukken.

Geweldig goed voor je bloeddruk....... Tja daar zijn Dus de medicijnen voor bedankt.

Aze
08-03-2016

Top bedrijf.

Ik ben al jaren lang klant bij unive en eigenlijk ook nog nooit een probleem gehad. Facturen worden snel behandeld , goede klantenservice , en een kantoor in de buurt waar je ook met vragen naartoe kan. Ik zie geen enkele reden om over te stappen , maar wil wel aanraden om eventueel naar unive over te stappen.

Ria
05-03-2016

Onduidelijke factuur

Ik ontvang een factuur voor eigen bijdrage zorgkosten. Ik heb op 01-02-2016 medicatie opgehaald bij mijn apotheek. Op de factuur staat vermeld 17-01-2016? Ook staat er op de factuur niet vermeld welke medicatie het betreft. Dit i.v.m. privacywetgeving. Zo kan men dus niets controleren of het wel juist is. Hier ben ik ontevreden over. Ben net dit jaar overgestapt naar Unive, maar begin nu al spijt te krijgen.

Melissa
24-02-2016

Unive

Een brief van 8 februari; er wordt een buiten-de deur- polis afgesloten, wilt u dit niet dan moet de klant deze afzeggen voor maart, hoezo omgekeerde wereld! Maar goed gebeld met unive, helaas is dit is 7 februari. Al klaargezet en wordt dit Hoe dan ook doorgevoerd!? Raar...het is dus niet af te zeggen en komt gewoon op je polis...zelfs mijn keuze om na meer dan 15 jaar over te stappen naar een ander om deze onklantvriendelijke actie, maakt de medewerker van unive niets uit. .

mw woudstra gorredijk

Marcel
10-02-2016

Geen rechtshulp bij niet aangesloten bovag fietsenmaker?!

Foei Unive... dit is nu de 3e keer dat een rechtshulp vraag niet gedekt wordt door de kleine lettertjes. Ook al is de slagingskans 100%! Kreeg niet eens de kans om het hele verhaal uit te leggen. Neee eerst werdt er bekeken of deze fietsenmaker wel is aangesloten bij een soort bovag?

Dacht goed verzekerd te zijn NIET DUS

Opzeggen dus, Zeker ook omdat de maandpremie ook niet misselijk is

Vincent
09-02-2016

Heel tevreden over mijn doorlopende reisverzekering!

Sinds 2009 heb ik mijn doorlopende reisverzekering bij Unive. Ik helaas al twee keer gebruik moeten maken van deze verzekering.

De eerste keer was ik op stage in het buitenland en werd mijn oma ernstig ziek. Unive heeft meteen een ticket terug geboekt, daardoor heb ik haar nog kunnen zien voordat ze overleefd.

De tweede keer moest ik vorige keer onze vakantie helaas annuleren vanwege ziekte in de familie, waardoor we niet bij hen konden logeren. Wederom ben ik heel prettig geholpen door unive. Vandaar dat ik ze van harte kan aanbevelen!

Gerda
04-02-2016

Een van de hoofdsponsoren van Unive....

Ik betaal per jaar incl. zorgverzekering 4800 euro per jaar aan Unive; zou t dan mogelijk zijn dat er iemand ook een fatsoenlijk antwoord kan geven over een te vergoeden medicijn. Nee wat wordt er gezegd; u moet dat bij uw apotheek navragen; ik betaal per maand 253,00 euro aan zorgverzekering zou je dan niet met je l....kont voor mij dat op kunnen zoeken. Als je net zo ingewerkt bent aan de telefoon bij Unive als ik destijds in 2004, begrijp ik je antwoord. Shame on you UNIVE

Annet Ros
03-02-2016

Waterschade

Wij hebben daklekkage gehad De schade aan het laminaat was onherstelbaar Unive gebeld we zijn uitermate vriendelijk geholpen en alles wat we moesten doen werd netjes uitgelegd Dit was onze eerste en hopelijk laatste schade in 19 jaar Ook wij kregen te horen dat er een schade expert langs zou komen Er werd verteld dat ze dit vrijwel altijd doen als de schade boven een bepaald bedrag uit zou komen We vonden dit dan ook niet erg we konden immers laten zien wat er was voorgevallen Binnen 2 of 3 dagen na het betreffende telefoontje over de expert kwam deze ook al langs waarna we diezelfde dag nog telefoon kregen van de expert over het vergoed bedrag Wij zijn dik tevreden over de spoedige afhandeling en de vriendelijkheid en goede uitleg van de medewerkers die ons te woord stonden

Prive
01-02-2016

Al 10 jaar verzekerd, alles buiten de dekking..TOP!

na 10 jaar mijn eerste claim!

Alles altijd bij unive in de verzekering gehad, en nog nooit problemen ondervonden.

*wa

* 2 auto's

*een brommer

*2x zorg

*doorlopende reis

*woon verzekering

*rechtsbijstand<

Nu stap ik uit de deur en valt mijn bril (die ik zelf betaald heb) helemaal kapot! ik baal er enorm van.

in alle eerlijkheid leg ik unive dit uit, en inplaats van hulp, krijg ik een buiten de deur dekking aangeboden 'voor de volgende keer' ik had ze beter een oor kunnen aan naaien en kunnen zeggen dat dit binnen was gebeurt.. uiteraard kreeg ik niets vergoed.

belachelijk slechte service! en nog bijdehand aan de telefoon ook..

Ano
27-01-2016

Zeer ontevreden

Krijg geen concrete antwoorden op mijn vraag hoeveel kans ik heb een zaak te winnen. Er wordt niet met mij meegedacht.

Later krijg ik en e-mail een bevestiging wat er is besproken. Echter dit verhaal klopt niet. Anders dan telefonisch is besproken is mijn zaak kansloos en willen zij geen rechtshulp bieden bij een procedure. Waarvoor betaal ik al jaren meer dan 200 euro per jaar. Snel opzeggen

Dannie
19-01-2016

Lage kosten

Een verzekering van unive is ook zeer geschikt voor iemand en of gezinnen met een lager inkomen goede servies en klant vriendelijke makkelijk en snel geholpen

Rico
15-01-2016

Slechte klantenservice en trage afwikkeling

Op 4-1 is er ingebroken bij ons. Helaas veel gereedschap gestolen. Na melding bij politie en doen van aangifte ( waren ook braaksporen ) uiteraard ook melding gedaan bij Unive. Op verzoek hun het verbaal gestuurd inclusief onze lijst met gestolen goederen en foto´s van de braak(sporen).

Hier is door unive snel op gereageerd en hebben mij verzocht een gespecificeerde lijst (typenummers en ouderdom) om vanuit hier het schadebedrag te kunnen bepalen en tot uitkering te kunnen overgaan.

Dit ook gedaan en direct aangevuld met aankoopnota´s zover wij deze van spullen hadden. Hierop is een week niet op gereageerd, kan zijn dat het veel uitzoek werk is. Maar toch maar gaan bellen, en ze vertelde mij botweg dat ik niet de enige ben en ik maar moest wachten. Wellicht ben ik te voorbarig geweest, maar nog geen uur later kreeg ik een mail terug dat er toch, anderhalve week later een expert is ingeschakeld. Nou vreemd dat dit na anderhalve week nog gebeurd, maargoed. 3 dagen niks gehoord van het expertbedrijf. Na een mail naar Unive wanneer ik dan wordt gebeld wordt geen gehoor aan gegeven. Vandaag uieindelijk een telefoontje gekregen en ze willen op 26/01 langskomen om een lijst van goederen op te stellen en het schade bedrag te schatten.

Raar verhaal maar de lijst heb ik al 2 maal ingestuurd en de schade is schijnbaar al geschat volgens het expertisebureau. Wij vinden dit te lang duren en hebben gevraagd of er geen ander bureau is die wel eerder kan. Na lang aandringen hebben wij een ander nummer gekregen en deze moeten bellen. Deze hebben helemaal geen tijd en verwacht eerste week Maart.

Natuurlijk weer naar Unive gebeld wat dit voor geintjes zijn en er werd lachend gezegd, nouja meneer dat is dan pech hebben.

Dit laatste was voor mij de druppel en ben enorm teleurgesteld in de trage gang van zaken, de gestolen goederen (gereedschappen) heb ik nu eenmaal nodig voor mijn hobby en vrijwilligerswerk.

Ik vind het triest dat er nu 2 weken voorbij zijn en er is geen expert geweest laat staan een bedrag naar mij genoemd. En ik hoop dat Unive hier zeker meer vaart achter zetten wat dit is geen normale manier van doen.

Dit uiteraard gedaan,

Gerard
11-01-2016

Einde sponsering Unive.

De afgelopen 30 jaar Unive voor ongeveer 30000 euro gesponserd. De laatste 10 jaar 2 keer een schade geclaimd. 1 keer 70 euro en 1 keer ong. 120. Allebei afgewezen omdat het net weer buiten de dekking viel.

Dit betekend dus einde sponsering Unive.

Vooral doorgaan met sponsering van allerlei flauwekul op tv.

Chiccops3
08-01-2016

4 maanden wachten en dan

Ongeluk gehad met de brommer , netjes alle formulieren ingevuld en opgestuurd

3 weken later bevestiging gekregen dat de tegenpartij ook de formulieren hebben ontvangen maar die hebben het "druk" vervolgens 2 maanden later trek ik maar even aan de bel om te vragen wat de stand van zaken is.

Dan krijg je dit te horen; de tegenpartij heeft het formulier van hun client nog niet ontvangen, dat is wel behoorlijk vreemd wat is er in de tussentijd gebeurt dan?.

Na weer wachten en wachten zou mijn contactpersoon mij bellen, krijg ik een mailje wat er nou eigenlijk gebeurd is , nou vooruit weer alles uitleggen wat 3.5 maand is gebeurd ,

In december krijg ik een mailtje dat ze afwezig zijn tot 4 jan, 5jan weer gemaild en kreeg pas op 8 jan een mailtje met het antwoord u krijgt niet vergoed u bent gevallen en vervolgens tegen de auto aangekomen , heel knap als je over de motorkap gekomen bent.

5 minuten daarna een mail teruggestuurd dat dat niet waar is en dat het veel te lang geduurd heeft, krijg mooi geen antwoord terug.

Gebeld maar contactpersoon is er maandag pas weer maar wel voor het nieuwe jaar nog even geld afschrijven,

Thomasluethi84
08-01-2016

Prima en snelle afhandeling

Afgelopen kerst was ik samen met mijn vriendin in Zweden. We vlogen met KLM en toen we in Gotenburg aan kwamen bleek onze bagage zoek. Het wad 1 dag voor kerst dus we moesten eigenlijk meteen van het ergste scenario uit gaan. Nieuwe kleding, sokken, toiletartikelen etc. Kosten waren 490 euro. Contact met Univé was diezelfde dag en er werd ons verteld dat we voor 300 euro per persoon aan vergoeding zouden krijgen. We hebben uiteindelijk wat primaire dingen gekocht en uiteindelijk is de schade na 10 dagen terug gestort op onze rekening.

Ik ben zeer tevreden over Univé en ik zou hen zeker aanbevelen als verzekeraar.

Met vriendelijke groeten,

Thomas