Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Bij het afsluiten van verzekering alles prima geregeld en erg vriendelijk , maar als er iets gebeurd of schade dan wordt je al snel afgepoeierd en eerst 3 keer doorverbonden. Daarna kan je 10 keer bellen voor de afwikkeling van schade , maar dan kan je nog 3 of 4 maanden wachten ,want unive wilt eerst uitzoeken of ze onder de schadedekking uit kunnen komen. Alleen met rekeningen en premie incasseren zijn ze wel vlug.
Bij het afsluiten van een verzekering uiterst vriendelijk en behulpzaam , maar als er iets aan de hand is wordt je eerst van kastje naar de muur gestuurd. Vervolgens moet je 3 maanden wachten op antwoord en daarna wordt claim afgewezen . Maar wel de premie opeisen . Waardeloze verzekering
Omdat onze dochter 4 maanden naar Costa Rica ging, en wij haar zouden bezoeken, besloten we op zoek te gaan naar een complete reis- en annuleringsverzekering voor het hele gezin. Vantevoren hadden wij een complete rondreis geboekt en onze dochter zou ook een paar dagen meereizen. Helaas werd Costa Rica getroffen door een orkaan en werd de noodtoestand zelfs uitgeroepen waardoor wij onze route moesten aanpassen en onze dochter niet naar haar "huis/gastgezin" terug kon reizen. Wij hebben verschillende malen het noodnummer van Unive gebeld om dit te melden en hun advies te vragen. Niemand kon ons vertellen of dit verzekerd was, maar we moesten het na de reis maar declareren voor beoordeling, veiligheid voorop. We hadden extra onkosten door wijziging van hotels, transportkosten, belkostenwijzer en excursies die niet geannuleerd konden worden. Dit hebben we ook braaf gedeclareerd. Maar voor dit alles blijk je dus niet verzekerd bij Unive. Ook ontdekten we dat de reizen die onze dochter vanuit Costa Rica boekte niet onder de annuleringsverzekering vallen, alleen de heen en de terugreis vanuit Nederland valt hieronder. De voorwaarden zijn zo divers en onduidelijk en ze verwijzen van het ene artikel naar het andere zodat Unive altijd wel onder hun verplichting uit weet te komen. Nul service! We hebben geen enkele euro vergoed gekregen! Dus mensen die gaan rondreizen/backpacken zijn gewaarschuwd, GEEN UNIVE NEMEN!
Nu 2 keer schade aan mijn inboedel gehad. Echt superservice! Snel geregeld en geen moeilijkheden. Vriendelijk personeel. Voor mij geen andere verzekering meer! Erg blij!
Vanaf mijn 19de alle verzekeringen bij Unive gehad. Door een verandering in hun beleid kun je autoverzekering niet meer opschorten. Kun klanten worden hiervan niet persoonlijk op de hoogte gesteld. Je dient als klant de kleine letters van hun voorwaarden maar te kennen. Als je contact met hun opneemt wordt je dit als trouwe klant ook niet verteld waardoor je al je opgebouwde premie korting verliest. Dus als je later weer een nieuwe autoverzekering wilt afsluiten ga je dus honderden euro's op jaarbasis meer betalen. Hun personeel geeft dus niet de juiste informatie aan de telefoon en hun administratie is een puinhoop. Zou iedereen daarom ook afraden om bij Unive een verzekering af te sluiten.
Helaas hebben we na 15 jaar trouwe klant geweest te zijn een beroep moeten doen op de verzekering. Er was insluiping geweest waarbij zaken ontvreemd zijn. Wat heeft Unive haar best gedaan om niet te hoeven uitkeren zeg. Slecht bereikbaar, slecht advies, vertellen dat juist in ons geval uitkering niet van toepassing is. Echt waardeloos. Uiteindelijk na veel zeuren, brieven schrijven naar de directie, klachtencommissie enzovoorts maar voor een klein gedeelte vergoed gekregen. Walgelijke tent, dus ook meteen opgezegd.
Ik ben 15 jaar klant geweest bij Univé. Meerdere ervaringen gehad. Univé verbloemd informatie is me meermalen opgevallen. Zo stelt Univé bijvoorbeeld dat als u meent een advocaat nodig te hebben ZIJ zullen bezien of dit nodig is. Zo'n stelling is dus totaal niet meetbaar.Als het gaat om een rechtsbijstandsverzekering voor familierecht dan raad ik Univé ten zeerste af. Dit kan namelijk niet bij Univé. Een adviesje kan er vanaf. Gelukkig is daar tegenwoordig Jurofoon of NuRecht bv voor. Univé hanteert daarnaast een soort doorschuif systeem als het gaat om informatie opvragen. Zo ben ik regelmatig verwezen naar Univé vestigingen. Deze nemen gewoon niet op. De informatie die ik opvraag kunnen ze simpelweg niet opleveren. Op verscheidene vlakken faalt Univé als een gedegen en betrouwbare verzekeringsmaatschapppij. Een afrader dus wat mij betreft. mvg
Ze doen er alles maar dan ook echt alles aan om geen dubbeltje uit te keren ook al is het de eerste keer in je leven dat je schade hebt opgelopen. Echt walgelijk.
Ik ben ongeveer mijn hele leven lang al voor alles verzekerd bij Unive. Doordat een dakdekker tijdens zijn werkzaamheden brand bij mij heeft veroorzaakt. Klopte ik bij hem aan voor een deel van de schade waarvoor ik niet verzekerd bleek. Dit resulteerde in een juridisch geschil. Door geblunder van de wel erg eigenwijze en zelfverzekerde jurist (waar de rechter wel erg snel korte metten mee maakte) werd ik gedwongen/geadviseerd door hem om een schikking te treffen. Tegenpartij vertelde mijn schadeclaim bij zijn verzekeraar (unive) ingediend te hebben. Ik heb hier nooit iets van vernomen. Mijn jurist zou intern bij unive nagaan wat de status hiervan is. Na lang wachten (meer dan een jaar) maar weer eens geïnformeerd. Jurist geeft aan dat het niet duidelijk is hoe de zaak nu afgehandeld is en dat de tegenpartij geen zin meer heeft om te reageren. Dit trouwens ook pas nadat ik zijn collega benaderd heb met de vraag of deze jurist nog wel in dienst was bij de sur aangezien mijn mails onbeantwoord bleven. Dit is een korte samenvatting van veel ellende met de sur.
Mijn advies is om indien mogelijk een onafhankelijke partij in te schakelen en je niet door de juristen van de sur te laten helpen.
Wij zijn sinds 2015 bij Unive verzekerd voor zorg (zorgverzekering) de grootste fout die we hadden kunnen maken!
- facturen per post en digitaal komen niet overeen met elkaar! Het is ook erg onoverzichtelijk. - Afspraken die je maakt worden niet nagekomen en na hier 3x over nabellen, excuses krijgen de 4e keer plots zeggen dat het allemaal onze fout is, niks mogelijk en geen medewerking willen verlenen. - Schakelen een deurwaarder in zonder de rekening te hebben gestuurd. Na een boze brief een telefoontje krijgen met nederige excuses, beloven op papier bevestiging te krijgen en een overzicht van de werkelijke bedragen. Na twee maanden slechts van de deurwaarder een email krijgen dat het dossier gesloten is. Na 4 maanden van Unive nog niks gehoord. - Nu over willen sluiten en een weigering krijgen van Unive omdat er nog rekeningen open staan. Wederom een brief gestuurd en gevraagt om een overzicht. Nu reactie terug, een overzicht kunnen ze op dit moment niet laten zien / overhandigen maar als ik over wil stappen moet ik wel voor 1 januari het door hun opgegeven eindbedrag betalen.
Mijn conclusie : Ze maken er een financiele puinzooi, hebben het niet op orde en als je het geregeld wil hebben en vraagt om medewerking om de door HUN ontstane puinzooi kloppend te krijgen en te regelen . dan krijg je mensen aan de telefoon en achter de mail die totaal geen sprankeltje klantvriendelijkheid en respect kunnen opbrengen.
Voor mij is Unive een keiharde no GO!
Spijt als haar op me hoofd dat we ooit bij CZ weg zijn gegaan na 20 jaar.
Ze geven keer op keer verkeerde informatie over je vergoeding waardoor je dus met een behandeling begonnen bent en het later helaas tóch niet vergoed krijgt. Ze geven later hun fout wel toe, dat ze niet alle informatie hebben gegeven waaraan ik moest voldoen, maar ik zat met het geld wat ik moest betalen en dat was mijn probleem. Het heeft mij 10 ! maanden gekost en heel veel telefoontjes en geklaag om dat geld terug te krijgen en ik kreeg nog geen eens een bos bloemen voor het op onthoudt. Ook zeggen ze dat je bij een zorg geregeld polis altijd op alle spoedcentra vergoeding krijgt, maar dat werkt niet als je vanuit die spoed opgenomen wordt op een afdeling in een ziekenhuis waar ze geen contract mee hebben. Nadat ze dat tegen mij hadden toegegeven hebben ze die info nog steeds niet aangepast.
Verder hebben ze er nu zo juist weer een potje van gemaakt, ik vroeg of ik iets vergoed kreeg uit de basis en hoeveel procent dit dan was. Dat ik het van uit de basis vergoed zou krijgen was haast al wel zeker, maar toch zeiden zij dat het uit de aanvullende kwam, later zeiden ze dat het uit de basis kwam en dat ik 80% vergoed kreeg omdat ze geen contract hadden met de aanbieder, terwijl ik een zorg vrij polis heb. Bleken ze nooit te hebben gekeken naar mijn polis!
Unive heeft mij heel goed geholpen met wat voor zorg dan ook!
Gewoon een goede verzekeringmaatschappij met goede dekking. Vlotte uitbetaling en snelle reacties
Ik moet wegens ernstige klachten zsm naar kno arts ziekenhuis Nij smellinghe te drachten Friesland. Ik bel drachten. Kan geen afspraak maken omdat ik bij Univé verzekerd ben. Ik bel Univé. Het klopt ik kan niet naar drachten. Drachten is 15 km van mijn woonplaats. Dus nu kan ik nergens heen. Budget is op in drachten tussen verzekeraar en ziekenhuis. Wat een idioterie. Regel de zaken dan goed. Daar betalen we toch die torenhoge maandelijkse premies voor?
Univé Arnhem ad telefoon op 17 nov. 2016, 12.39 uur. Zeer slechte klacht afhandeling. Medewerker ontkent en gaat in een minuten lange discussie over een nota (autoverzekering) die ik zelf heb teruggeboekt (omdat ik geen zin heb om eindeloos te wachten op een credit nota). Foute beslissing van mij, dit kost Univé heel veel geld. Ook zijn tijd ad telefoon, het verzenden van een herinnering, de afhandeling van de debiteuren administratie etc. (leest mij de les op een onfatsoenlijke manier.) Had al begrepen dat er medewerkers bij Univé werkzaam zijn (geweest) die geen idee hebben hoe je klanten moet benaderen. Triest van woorden. Ga mijn andere 3 verzekeringen bij Univé ook opzeggen, heb al een heel goed alternatief via de Consumentenbond. Jammer dat ik deze site (ervaring.nl) niet eerder heb gelezen. De vele klachten geeft mij een een aardig inzicht, hoe Univé op een onjuiste manier met haar klachten omgaat. In 2015 heeft Tros Radar ook al eens aandacht besteed aan dit bedrijf. Jammer van alle negatieve energie vandaag.
Super onvriendelijke mensen en je moet altijd de kleine lettertjes lezen want ze naaien je altijd wel een oor aan. Motor verzekering kan niet zomaar stop worden gezet binnen en jaar, ook na het schorsen van de motor niet. Na een jaar een motor verzekering te hebben gehad en dan wilt stoppen met de verzekering moet je eerst schorsingsbewijs door sturen anders heb je als nog weer een opzeggingstermijn.
Heb je nou een ongeluk gehad dan doen ze niks voor je, ze helpen je nergens bij en ze zijn altijd beroerd als je daar over contact op neemt. Gelukkig had ik bij de DAS een rechtsbijstandsverzekering zij regelt dat ik niet schuldig werd bevonden. Daarna met Unive heel veel aan de telefoon moeten hangen wilde ik mijn schadevrije jaren terug krijgen.
26 oktober aanrijding gehad.Schuld ligt bij de tegenpartij. Schadeformulier ingevuld en naar het kantoor gebracht. Oh, neem maar weer mee, daar doen we niks mee. U heeft een wa +casco en u heeft geen rechtsbijstandverzekering. Gevraagd waarom ze dit niet vertellen als je de verzekering afsluit.tja.zou wel gedaan moeten worden krijg je als antwoord. Mijn vriend gaat nogmaals naar het kantoor en krijgt hetzelfde antwoord.neem maar weer mee, doen we niks mee. 2 weken later krijgen we bericht van de schadeafdeling dat we het schadeformulier in moeten sturen. Pfffff, kopieen gemaakt en direkt gemaild. (schade was inmiddels ook al gemeld bij schade112, die doen tenminste iets) Bel je om te vragen hoe het met de afhandeling staat. Oh het is pas 2 weken geleden, u moet nog even wachten. De schadebehandelaar is er nu niet en ik geef het wel door dat hij eraan moet werken. Ik vraag een telefonische terugkoppeling. Zal ik doorgeven, maar dat wordt waarschijnlijk over ongeveer 5 dagen gedaan. Als dit alles afgehandeld is dan stap ik gelijk over naar een andere verzekering. Wel veel betalen, maar iets voor je doen ho maar.
Jarenlang bij Unive, iedere maand betalen en dan heb je een keer iets wat kapot gaat bel je Unive.neeeeee dat valt niet onder de verzekering. WAAR BEN IK DAN IN HEMELSNAAM VOOR VERZEKERD! Per direct opgezegd, stelletje oplichters!
Nadat Unive onterechte kosten in rekening brengt. zijn ze op geen enkele manier meer bereikbaar. telefoontjes worden afkekapt. en brieven worden niet in behandeling genomen. Ook aan de service balies staan ze je vriendelijk te woord maar vertellen ze uiteindelijk altijd dat ze niets voor je kunnen doen. Om hiertegen een gerechtelijke procedure te beginnen moet het bedrag minstens 500 zijn maar unive heeft er natuurlijk voor gezorgd dat deze kosten net iets minder zijn waardoor je hoog of laag kunt springen maar je moet gewoon betalen. Met een medewerker van het juridisch loket heb ik alle opties doorgenomen wat hiertegen te doen is maar in alle gevallen kost het meer dan het te betalen bedrag. kortom ga niet met deze afpersers in zee.
Ben al vanaf het begin bij Unive nooit probelemen gehad tot vandaag. Het gaat over een premie van de zorgverzekering die ik niet had betaald maar later wel. Het moest voor 7 Oktober betaald zijn en ik betaalde op 6 Oktober via internetbankieren. Nu zeggen het kwam bij hun op de 10e binnen en moet ik alsnog € 25,- administratiekosten betalen omdat het te laat binnen is gekomen. Heb hierover gebeld 2 maal want bij de eerste viel opeens de verbinding weg. Bij de eerste telefoongesprek zei de mevrouw het bedrag € 25,- wordt geseponeerd. Maar de verbinding viel weg dus ik was er niet gerust op. Dus nogmaals gebeld en kreeg een andere meverouw aan de lijn die zei weer de tegenovergestelde dus dat ik het bedrag € 25,- nog wel moest betalen. Daar was ik het niet mee eens dus ging ik naar het kantoor in Den Helder. Bij deze mevrouw die mij te woord stond zag je aan de houding al dat het probleem niet zou worden opgelost maar probeerde het toch. Heb het uitgelegd wat de probleem is en de mevrouw belde naar een andere collega. Uiteindelijk zegt ze je moet de adminstratiekosten betalen en ik ga niet in discussie met je. Want je bent gewoon te laat ze hebben de 10e binnengekregen en dat telt. Zo gaat Unive om met een vaste klant die al ruim 10 jaar een klant is. Terwijl ik 6 Oktober het heb overgeboekt en op de brief stond voor 7 Oktober te betalen. Tuurlijk er is een fout ook door mij gemaakt maar ik heb wel reden. Nu denk ik erover na om volgend jaar over te stappen want de service is heel slecht.