Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
KPN: wat een ramp.
5 januari aangesloten op glasvezel, internet en televisie werkten direct. Telefonie kon uiterlijk drie dagen gaan duren maar helaas, het is nu 20 januari en de telefoon werkt nog steeds niet.
Hoe is het mogelijk dat een bedrijf als KPN niet bij machte is om een verbinding tot stand te brengen. Tot nu toe om de drie dagen met KPN gebeld. Je wordt heel vriendelijk aan het lijntje gehouden “U kunt ieder moment weer gebruik maken van uw telefoon” of “Wij pakken het direct op” en als je dan drie dagen later daar naar vraagt blijkt dat de “ticket” de vorige dag pas in behandeling is genomen…….(wordt beweert). En zo wordt je constant door KPN misleid, eigenlijk voorgelogen. Een keer werd ik zelfs door KPN op mijn mobiel teruggebeld omdat de telefonist(e) er vanuit ging dat alles naar behoren werkte. Wat een prutsers! Ze hebben geen idee waar ze over hebben.
Het abonnement loopt natuurlijk wel vanaf 5 januari, inclusief telefonie.
Jaja, we hadden na 4x bellen eindelijk weer ons telefoonnummer terug. Werden na 2 dagen ook nog nog netjes gebeld of alles naar tevredenheid was gegaan. En na dat telefoontje kregen we als kado weer een vreemd telefoonnummer en zijn we weer onbereikbaar ! Weer gebeld met KPN maar nog niet opgelost. Dank je wel voor de 2 dagen dat mensen ons op de vaste lijn konden bereiken.......
Wij zijn sinds 22 dec overgegaan op glasvezel.
Zonder te vragen is blijkbaar ons telefoonnummer verdwenen en hebben we dus ongevraagd een ander telefoonnummer gekregen.
Het al een paar maal met KPN gebeld maar ondanks toezeggingen is dit nog steeds niet opgelost !
Ze geven bij de bestelling aan dat het oude abonnement naadloos overgaat en dat je het oude telefoonnummer gewoon mee neemt naar het nieuwe abonnement. Niet dus !
Ben je al sinds 1997 trouwe KPN klant met inmiddels een all-in-one glasvezelpakket, wil je dit laten meeverhuizen naar een nieuw adres. So fa so good... Ga je bellen om dit te regelen, ligt t systeem plat. Kan. Geen probleem. We bellen u maandag terug. Tussen 12 en 13 uur. Tuurlijk. Niet dus. Zelf maar weer gebeld. Half uurtje in de wacht. Gaan we het nu regelen mijnheer. Prima. Ja, alleen het systeem ligt plat. Ja. ok, kan gebeuren. Nog een keer! Na nog 4 keer bellen (hoezo trouwe klant) een medewerker die belooft ondanks het platliggen van het systeem dat alles geregeld is. Ja. Mailbevestiging volgt. Niet dus. Nu donderdag avond laat. Weer beloften. Maarreh.. uhh.. nee.. kan niet voor die datum. Had u eerder moeten aangeven. Sorry. TELFORT, VODAFONE, WIE DAN OOK, HERE WE COME! bye KPN...
Ik kom in een verder lege KPN-winkel / heuvelstraat Tilburg. In de deuropening tussen winkel en werkplaats staat een medewerker te praten met collega's. Hij kijkt even mijn kant op en besluit kennelijk dat dit geen prioriteit heeft. Geen gebaar van "ik kom er aan" nee hoor, de man praat heerlijk verder. Na vier minuten kondigde ik aan dan maar te vertrekken als hij het te druk had. Vond ie prima.Nu heeft niet iedereen alles van zichzelf mee; dat snap ik ook wel, maar kunnen ze bij KPN dit soort knurften niet een heel klein beetje instrueren in klantvriendelijkheid?
Net de klantenservice aan de lijn gehad met initieel een vriendelijke jonge man. Uitgelegd dat we abonnement willen opzeggen/niet starten omdat we nergens een ethernet kabel kunnen krijgen en we nog geen gebruik van de diensten hebben gemaakt aangezien gisteren pas aansluiting actief is geworden. Kunnen pakket zo terug sturen. Nee hoor, u zit een jaar vast aan het abonnement, want de wettelijke termijn van 14 dagen is verlopen. Pardon? Gisteren is de het pakket pas geactiveerd, dan zit ik nog prima in de 14 dagen. Nee hoor, de email is gestuurd in oktober, dat is de datum. Hoezo? Dan heb ik het pakket niet kunnen testen, dus jullie activeren expres pas na de 14 dagen, zodat je als klant niets kunt? Nee, hoor dit is wettelijk wat mogelijk is, u zit er aan vast! Maar dat is toch raar? Ik heb nergens gebruik van gemaakt, jullie wachten te lang met activeren, dat kan toch ook de dag na de email, en nu zit ik met een probleem? Hahaha, ja u zit met een probleem, maar zit er wel aan vast! Nou, dan stop ik de betalingen. Hahaha, dat zou ik maar niet doen als ik u was. Wettelijk hebben wij gelijk, u zit ermee opgescheept...alleen al door deze onredelijkheid zal ik alles proberen om dit te stoppen. ik wilde zelfs de gemaakte kosten wel vergoeden. Wat een sh*t bedrijf!
Blijkbaar ligt de kwaliteit van de service aan de medewerker, en ik werd onterecht te veel bedraagt aan kosten die ik had niet aangevraagd. Volgens KPN, geven ze ook geen geld terug, dus "helaas" en "wat jammer voor u".
En zo snel is de internet ook niet, he!
Ik zou het aan niemand aanraden!
Maart 2013, glasvezel in de straat. Je hoort goede berichten en KPN komt met een leuke deal. Sneller, beter, en goedkoper. Gratis installatie. Goed, overstappen dan maar, alles bij KPN, ook mobiel, gratis hotspots, voordeel compleet, familievoordeel, de voordelen kunnen niet op.
Installatie laat te wensen over, wifi alleen wanneer je bij het modem staat.
Modem nr 2. Een V8. Net zo slecht. Pas na mijn standpunt dat bij Ziggo de wifi tot bij de buren was, krijg ik modem nr 3. Weer een V8. Wifi is nu redelijk.
Aanschaf Synology NAS. Met het modem geen mogelijkheid om poorten open te zetten. Contact met de helpdesk, nu gelukkig een deskundig iemand aan de lijn. Ik krijg een V9.
Modem nr 4. Geen V9 maar weer een V8, kan wel de poorten open zetten maar het modem is gammel, wil soms helemaal niet opstarten. Wifi is matig.
Oktober 2014. Modem overlijdt. Wifi valt om de 5 tot 10 minuten uit en moet steeds handmatig weer aangezet worden.
Mij wordt een V9 beloofd die nu ook gewoon uitgegeven worden dus ik ben daar niet eens een uitzondering in.
Modem wordt afgeleverd, modem nr 5. Het is weer een V8. Wifi weer slecht, iedereen in huis problemen met zijn mobiel.
Weer bellen. Excuses, ik krijg nu echt een V9, hij regelt het via een andere afdeling. Ophalen dit keer. Weer een V8.
Weer bellen. Weer excuses. Helpdeskmedewerkster paast het door naar haar meerdere die contact met mij op zal nemen.
Taal noch teken.
Facebook opgezocht, misschien helpt webcare. Medewerker belooft zijn best te doen.
Weer bellen. Medewerker belooft een V9. Via weer een andere afdeling. Op zaterdag. Tussen 8 en 1.
Dan word ik gebeld. Door een aardige mevrouw van de KPN. Eén of andere manager. Ik ben aan het werk, ze zal de volgende dag terugbellen.
Ze belt niet. Belooft me uiteindelijk via Facebook dat ze de volgende dag zal bellen. Ook dat gebeurt niet.
Zaterdag 1 november. Geen V8 modem. Helemaal geen modem. TNT komt niet, laat ook geen briefje achter dat ze voor de deur stonden en ik krijg van KPN totaal geen reactie dat ze dat modem weer teruggekregen hebben omdat er niemand was.
Weer bellen. Helpdeskmedewerkster geeft aan dat het ophalen van het modem in de KPN winkel een optie kan zijn. Ik hou deze in gedachten.
Eindelijk, na heel wat boze berichten van mijn kant, belt webcare. Aardige man, belooft het uit te zoeken en belooft uit te zoeken waarom de aardige mevrouw niets van zich laat horen. Hij zal maandag terugbellen.
Maandag 3 november word ik inderdaad gebeld. Webcare belooft mij alles uit te zoeken en ik zal zeker voor het einde van de week teruggebeld worden. De aardige mevrouw belooft niet alleen haar uiterste best voor mij te doen maar ook compensatie, ze zal daar nog over terugbellen. Er komt sowieso een V9 naar me toe, er zijn nu zoveel afdelingen met mij bezig dat wanneer ik er meer krijg ik er eentje als reserve mag houden.
We zijn nu 2 weken later. Taal noch teken. Via Facebook maar weer bericht gestuurd en wat blijkt? De hele voorgeschiedenis wordt van tafel geveegd en er blijkt helemaal niemand met mij bezig. Aldus loze beloftes weer.
KPN WORDT WAKKER, WAT GAAN WE HIER AAN DOEN?
Vanavond heeft dhr. Kangus mij fantastisch geholpen bij het installeren van mijn nieuwe laptop.
Hij was zeer geduldig. Een geweldige medewerker, Per abuis hem onder de naam Kamphuis vermeld bij het invullen van het formulier online
Ten onrechte. Ik hoop dat velen zijn voorbeeld mogen volgen. Een DIK COMPLIMENT VOOR DHR. KANGUS. KPN gefeliciteerd met zo'n medewerker.
vandaag is de gratis monteur lags geweest om de boel aan te sluiten.
dit heeft hij keurg gedaan. hij heeft geholpen met een utp kabel te trekken door de kelderkast tbv. tv decoder.
aardige jongen werkte netjes en snell.
mijn complimenten
Al jaren tevreden internet- en interactieve tv gebruiker. Hardware wordt op eigen initiatief vernieuwd, klantenservice is goed bereikbaar en indien nodig binnen een dag een gratis monteur. Sinds kort ook mobiel telefoonabonnement, 4g werkt lekkers snel, en bereik perfect. Niet de goedkoopste aanbieder maar wel kwaliteit.
Een positief woord mag ook eens verspreidt worden. Anderhalf jaar tevreden klant geweest bij UPC maar mede door de trage Horizonbox en een goede aanbieding van KPN ben ik toch overgegaan naar VDSL van KPN (dus via de telefoonlijn).
Ik heb een alles-in-1 standaard abonnement.
Internetsnelheid van 50 Mbit/s wordt netjes gehaald (speedtest: 51,3 Mbit/s download, 8,3 Mbit/s upload)
Beide HD settopboxen werken uitstekend. Ook de snelle navigatie is een verademing.
Telefoon werkt prima.
Enige kanttekening: het HD beeld van KPN is scherp, maar niet zo haarscherp als bij UPC. Verder super tevreden.
Het probleem bij ons betrof de administratieve verdeling van de isra-punten (die nodig zijn voor ADSL) binnen het appartementencomplex. Twee andere ADSL aanbieders beweerden dat een van de appartementen binnen het complex 5 aansluitpunten had (wij hebben vijf appartementen hier) en de rest geen. Fysiek hebben alle vijf de appartementen een isra-punt. Dus het leek een simpel administratieve fout van de leverancier (KPN).
De twee eerste telefonische gesprekken met KPN werden verbroken nadat ik in de wacht werd gezet door de medewerker omdat ze de situatie ging overleggen. Het tweede gesprek strandde op het gegeven dat KPN beweerde dat er nul isra punten bij ons in het complex hadden. Hiermee in de wind slaand dat er op het huidige moment ADSL-internet aangesloten was alhier. Men zou mij terug bellen, hetgeen nooit gebeurde. Het vierde en laatste gesprek vandaag leverde inderdaad op dat er vijf isra-punten op een huisnummer geregistreerd waren, en dat KPN wel een monteur wilde sturen. De kosten zouden in het geval dat ik gelijk had voor rekening van KPN komen. Op het moment dat we een aanvraag planden meldde de telefonist terloops dat ik een (duur) KPN abonnement moest afsluiten waarbij ook telefonie (heb ik niet nodig) inbegrepen was! Anders zou ik via aansluitingen.nl een afspraak moeten regelen, en dat zou betekenen dat ik voor alle kosten zou opdraaien.
KPN wilde dus zodoende geen verantwoordelijkheid nemen voor iets dat zij fout hadden gedaan, zonder dat ze nog geld zouden verdienen aan de situatie.
In een notendop:
-niet behulpzame klantenservice met brutale medewerkers
-slechte informatievoorziening
-niet nemen van verantwoordelijkheid voor de gemaakte fouten
-het niet doen van een eerlijk voorstel om de problemen op te lossen
Thuis: alles in 1 pakket; 2 tv kastjes incl. HD zenders en onbeperkt opnemen incl. Live pauzeren+ super snel internet op de pc en onbeperkt bellen naar 06-nummers vanuit vaste telefoon voor €55,- dit nu al voor 2jaar!
Mobiel: Iphone 5s gehaald incl. 2gb internet, onbeperkt sms en 100belminuten voor €40 per maand. Maar omdat ik dus ook alles in 1 thuispakket heb, zijn mijn alles bundels verdubbeld! Dus 4gb internet en 200min. Perfecte actie! Niet alleen dat. Omdat er een ander familielid ook bij kpn zit en op het zelfde adres woont krijg ik ook nog eens €10,- korting! En super netwerk ook nog.
In de beginperiode van mijn abonnement was ik redelijk tevreden. Ik kreeg in de winkel een duidelijke uitleg over mijn bundel. Het eerste halfjaar betaal ik het laagste tarief voor de hoogste bundel, waarna ik die zélf moet omzetten. Gevraagd of ik hier een melding van zou krijgen, maar daarop antwoordde de medewerker van KPN nee. Zelf goed in de gaten houden dus en zelf je bundel online veranderen.
Omdat ik de afgelopen jaren voor stage veel in het buitenland ben geweest, koos ik ook voor "Internet maandbundel EU". Er werd bij verteld door KPN dat deze automatisch aanspringt zodra ik in het buitenland kom. Bij alle drie mijn stages is de bundel niet automatisch aangegaan. Je kan begrijpen dat de kosten behoorlijk hoog worden als je in het buitenland telefonisch lang in de rij staat voor KPN klantenservice. Een paar weken terug op vakantie, sprong de bundel wél ineens vanzelf aan.
Verder is mijn toestel een keer kapot gegaan door waterschade. Volgens mij verzekering verzekert KPN mij dat ik geen reparatiekosten moet betalen (voor onder andere waterschade). Toen ik voor de zekerheid vroeg of er extra kosten bij kwamen voor reparatie was het antwoord "ja", want ik had niet de juiste verzekering voor waterschade. Op mijn account stond dat ik wél de juiste verzekering had, waarna ik gelukkig toch gelijk kreeg en ik geen extra kosten heb moeten betalen.
Veel belangrijke informatie (vooral op het gebied van kosten) wordt naar mijn ervaring nauwelijks en / of nooit uit KPN zelf verteld. Als klant heb ik veel moeten doorvragen over informatie die eigenlijk vanzelfsprekend gegeven zou moeten worden door de provider zelf. (Zoals het veranderen van bundels, verzekeringen etc.)
Zolang je de juiste vragen stelt bij KPN, krijg je wel altijd de juiste informatie, maar wees niet goedgelovig bij KPN! Zorg er voor dat je eerst zoveel informatie zwart op wit hebt staan, vóordat je de klantenservice belt. Zo kunnen ze je niet misleiden, wat naar mijn ervaring vaak is gebeurd.
Ik wil graag een wijziging in een vaste telefoniepakket. Hoe moeilijk kan het zijn
6 keer aan de lijn gehangen
2 x een half uur in de wacht gestaan
1 x gesprek afgebroken tijdens in de wacht
3 x keer doorverbonden
1 x gevraagd of ik een factuur bij de hand had anders konden we niet doorgaan
1 x gevraagd welke pakketten ik bij kpn had lopen (weet KPN dat zelf niet dan)
4 x beloofd dat ze me gingen terugbellen (nooit een belletje ontvangen)
1 x beloofd dat ze me een offerte zouden sturen (hehe dan uiteindelijk gelukt) (nooit ontvangen)
Ik hen netjes mijn abonnement van Digitenne en internet bij KPN op 12-10-2013 opgezegd en daar een bevestigingsmail over ontvangen. Maar het geld werd elke maand gewoon afgeschreven.
Over gebeld meerdere malen en nu kreeg ik een brief dat ze het op 31-03 -2014 hebben stopgezet.
Gebeld of het resterende bedrag wat ik teveel had betaald terug gestort zou worden.
Antwoord: nee had ik maar eerder moeten reageren.
Ten eerste klantenservice: van de 3 keer dat ik heb gebeld is 2 keer opgehangen door de klantenservice. Met een leidinggevende praten kan niet (er werd door eentje zelfs beweerd dat hij op vakantie was en daarom niet te bereiken was).
Ten tweede: ik heb een abonnement al een maand lopen en nog steeds geen internet!
Ten slotte: van de vele monteurs die ondertussen langs zijn geweest, heeft geen enkel van hen mijn internet werkend zien te krijgen. En daar komt nog bij dat de eerste monteur geen flauw idee had wat hij aan het doen was, naast het feit dat met hem normaal communicatie niet mogelijk was (heel onbeleefde vent uit Rotterdam).
Conclusie: schande, ik zou het liefst terug in de tijd willen gaan en zorgen dat ik nooit een kpn abonnement had afgesloten, maar helaas kan dat niet en zit ik aan deze rotte vrucht vast.
Ik gebruik de vaste telefoon en internet van KPN. Ik ben tot nu toe tevreden over de diensten. Aangesloten 2,5 jaar geleden (zelf gedaan) en tot heden nooit storingen gehad ofzo. Daarom heb ik gelukkig nooit gebruik hoeven maken van de klantenservive. Wel opletten of niet extra programma's zoa;s ant virus wordt geactiveerd op je abb (mist je dat zelf wil). Kunt u controleren door in te loggen op KPN en de rekening specificatie in te zien. De prijs kan wat mijn betreft altijds scherper, helemaal als je niet alle diensten in 1 pakketr afneemt zoals wij doen (alleen TV en Telefoon). Anderzijds kan men ook stellen dat ZIGGO te duur is voor alleen de dienst TV (die neem ik namelijk bij hun af. Ik gebruik namelijk nooit de uitzending gemist terugkijk servive van ziggo omdat ik die in het niets vind vallen t..o.v. Philips Smart TV.
Erg veel beloftes, door medewerkers die achteraf blijkbaar die belofte helemaal niet mochten/konden maken. Afspraken niet nakomen, geen ruimte voor aanpassen van de regels, terwijl duidelijk blijkt dat er ook een deel van de verantwoordelijkheid bij hen ligt.
medewerkers bot en snel geïrriteerd. (Overigens door een enkele wel normaal te woord gestaan, maar dat is meer uitzondering dan regel helaas. Mocht ik t kunnen voorkomen, zou ik nooit meer iets bij ze afnemen