Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Ik ben al jaren vaste klant van Eneco. Tot een jaar geleden heb ik nooit contact met de klantenservice gehad, omdat daar geen reden toe bestond. In verband met verhuizing heb ik vorig jaar wel contact moeten hebben met de klantenservice. Waar ik altijd dacht bij Eneco een wat hogere prijs te betalen voor goede service bleek de service echter ver te zoeken.
Ik had bij mijn verhuizing Toon besteld voor in onze nieuwe woning. Er werd een afspraak gemaakt voor de installatie, waarvoor ik een halve dag vrij nam van mijn werk. Op de dag van installatie kwam echter niemand opdagen. Eneco had de afspraak ook niet afgemeld. Ik heb dus voor niets zitten wachten en voor niets een dag vrij genomen.
Om een nieuwe afspraak in te plannen probeer ik Eneco te bellen, maar telefoonnummers van Eneco zijn regelmatig niet bereikbaar. Zijn ze wel bereikbaar dan wordt na het doorlopen het keuzemenu de verbinding verbroken en kun je opnieuw beginnen. Dan maar kiezen voor een andere keuze, maar wederom hetzelfde probleem. Vervolgens een ander nummer proberen, maar na het doorverbinden wederom hetzelfde probleem.
Omdat het niet lukt om een medewerker te pakken te krijgen probeer ik het via de mail. Ik mail Eneco met het verzoek om contact met mij op te nemen om een nieuwe afspraak te plannen en vermeld al mijn contactgegevens in het e-mailbericht, maar ik ontvang vervolgens geen enkele reactie.
Na enkele maanden heb ik nogmaals een poging gedaan om telefonisch met Eneco in contact te komen voor het maken van een afspraak. Wederom ervaar ik dezelfde problemen. De ene keer ligt de website plat, de andere keer krijg ik een buiten gebruik toon en als ik Eneco eindelijk te pakken krijg dan wordt de verbinding na het doorlopen van het keuzemenu verbroken.
Uiteindelijk weet ik via een andere keuze in het keuzemenu iemand aan de lijn te krijgen die mij doorverbind naar de juiste afdeling en wordt er een nieuwe afspraak ingepland. Probleem opgelost dacht ik, maar niets bleek minder waar. Enkele dagen voor de afspraak wordt de installatieafspraak per mail afgezegd. In de mail wordt aangegeven dat ik telefonisch contact met Eneco moet opnemen om de afspraak opnieuw in te plannen.
Wederom dezelfde problemen om met Eneco in contact te komen. Na heel veel tijd en moeite eindelijk weer iemand aan de lijn kunnen krijgen en de afspraak in kunnen plannen en 7 maanden later dan gepland was Toon eindelijk geïnstalleerd.
Na installatie blijkt Toon echter niet naar behoren te werken. De temperatuur springt op momenten van 5 graden naar 30 graden en weer terug zonder dat Toon wordt bediend. Wanneer we niet thuis zijn merken we dit niet met een extreem gasverbruik en veel kosten tot gevolg. Wanneer hier contact over wordt gezocht met Eneco wordt echter geen oplossing geboden. Toon wordt niet vervangen waardoor het probleem blijft en de kosten onnodig blijven oplopen door een niet functionerende thermostaat.
Mocht je twijfelen over te stappen op Eneco, wil ik je aanraden om mijn ervaring mee te nemen in je besluit. Ik heb in 2019 mijn jaarcontract bij Eneco verlengd, omdat via de klantenservice, telefonisch, een aanbieding kreeg van een cashback van 200 op een jaarcontract. Dit werd tevens via de mail bevestigd en staat zwart op wit dus.
In 2020 zag ik echter dat mijn cashback niet uitbetaald was. Na meerdere telefoontjes naar de KS hebben ze meerdere excuses gebruikt als medewerker mocht deze belofte niet maken, u had uw contract via internet gedaan dan is cashback niet geldig, uw contract was geannuleerd geweest. Klachten indienen mocht ook niet baten. Ik weet iig 1 ding: ik zal NOOIT meer energie afnemen van Eneco, ben er behoorlijk klaar mee.
Na 30 minuten in de wacht afgescheept worden met onkundig en onbeschofte medewerker zonder verstand van zaken. Dag later nog een keer geprobeerd, maar blijkbaar is aannamebeleid gericht op selecteren van onkundigheid. wat een droefenis. Wegblijven bij Eneco!
In een woord WAARDELOOS. In 2020 is er geen onderhoudsmonteur gekomen voor mijn ketelonderhoud. Na klacht is een klein bedrag teruggestort maar mijn contract is gelijk opgezegd. Zogenaamd door mijzelf omdat ik ging verhuizen. ik ben niet verhuisd en heb mijn contract niet opgezegd. We zijn nu drie maanden verder en ik heb vele mailtjes, diverse telefoongesprekken en chats achter de rug en de zaak is nog steeds niet opgelost. Steeds weer een ander persoon die beloofd de zaak in orde te maken maar i.p.v. dat krijg ik een ander i-jarig contract aangeboden waar ik de ketel moet laten controleren op eigen kosten voordat dat contract geldig is. Wat een slecht bedrijf. Op de reniewsites zie je ook enkel slechte beoordelingen, ik ben niet de enige die plat gezegd belazert wordt. Ga niet met Eneco in zee.
Klantenservice van Eneco heeft drie dagen lang aangegeven om monteur voor CV ketel met Spoed langs te sturen. Her waren nachten met strenge vorst. Ik heb 10 jaar trouw abonnementsgeld betaald en Eneco komt de contractsvoorwaarden Ketlcomfort plus contract niet na. Service is Waardeloos
Wij hebben via Eneco in april 2019 een onderhoudscontract afgesloten voor onze CV ketel. Wij hebben ook een gas/elektra contract met Eneco incl. TOON. Van het lokkertje van een gratis eerste onderhoudsbeurt is niets terecht gekomen, omdat ze na heel veel mails en telefoons niet gekomen zijn. Mijn CV ketel, gekocht in februari 2019 heeft dan ook tot op heden geen onderhoudsbeurt gehad. Een aantal maanden geleden heb ik contact met Eneco gehad over een storing van de CV. Na vele malen zijn ze op 26 januari 2021 gekomen, maar konden de storing niet oplossen. Men zou contact opnemen met de fabrikant ATAG. Na 2 reminders nog steeds niets gehoord. Ik ga het onderhoudscontract beindigen, ondanks bijna 2 jaar maandelijks EUR 8.95 betaalt te hebben.Heel slechte service, ik overweeg ook het elektra/gas contreact op te zeggen inkl. TOON. Helaas, na vele jaren trouwe klant te zijn geweest van Eneco.
Ik betaal iedere maand 11,56 euro voor huurapparaat, en toen de monteur bij mij was geweest hij zij de apparaat is niet van eneco! en hij ging weg.
Ik heb in totaal ruim 225 euro betaald totdat dat ik weet en klantservice zeggen jammer je krijget het geld niet terug! dan waarom betaal voor de apparaat als het niet van jullie is?
Na installatie van een slimme meter kreeg ik de vraag in de mijn omgeving van Eneco of ik toestemming wilde gegeven voor het uitlezen van de meterstanden. Ondanks dat ik dit nog niet had gedaan ontving ik toch einde maand gedetailleerde informatie omtrent mijn verbruik. Dit riep vragen op! Deze vraag wilde ik telefonisch stellen, en toen begon de ellende! Bellen met de klantenservice is een uitdaging gebleken. Naast (te)veel menu-opties ook lange wachttijden die alsof ik er om gevraagd heb luister worden bijgezet met zeer irritante muziek. Alsof ik niet even wat anders mag doen in die toch al lange wachttijden. Een eerste verificatie met als doel de klantgegevens te koppelen aan de beller (klant) wordt door de stemcomputer. De verbazing en irritatie is dan ook groot als de medewerker die je uiteindelijk aan de lijn krijgt dit nogmaals gaat doen. Waarom dubbelop? Klantje pesten? Meerdere keren moeten bellen waarbij ik soms eindeloos in de wacht bleef staan, er doodleuk werd opgehangen toen ik niet snel genoeg mijn klantnummer kon noemen (dubbele verificatie) en in the end ook niet een antwoord kreeg op mijn vraag. Zeer ontevreden over het klantcontact en medewerkers zijn onbeschoft en kunnen geen antwoorden geven op vragen. Een bedrijf dat zo duidelijk laat blijken dat de klant bij hun geen koning is kun je maar beter mijden!
Toon werkt al 3mnd niet goed meer meet geen gas ,na div. Telefoontjes en de beloftes dat ze mij terug gaan bellen helaas ik wacht nog steeds het laatste antwoord was dat ik maar met de netbeheerder moet bellen! Waarom ik heb een overeenkomst met Eneco niet met Stedin.
Volgens de geïrriteerde medewerker aan de telefoon zag ik dat helemaal verkeerd.
Maar hij ging mij terugbellen helaas ik wacht nog steeds ,tijd om Toon weg te doen en Eneco ook.
De monteur komt naar je toe? Wat lijkt die reclame toch mooi!
Ik ben nu sinds vorig jaar mei bezig om een afspraak in te plannen voor cv onderhoud waar ik een abonnement voor heb. Ik ben nu ondertussen 8 maanden verder en weet je , men heeft 3 keer een afspraak voor me kunnen regelen. Alleen is er 3 keer geen monteur op komen dagen. Wel 3 halve dagen vrij genomen van mn werk. En de reden waarom er geen monteur op komt dagen? Kunnen ze niet geven.
Ondertussen ben ik 40 telefoontjes verder en na mijn laatste telefoontje werd mij gezegd dat er tussen december2020 en mei 2021 een afspraak voor mij wordt ingepland.
Dus met andere woorden, ik betaal 3 jaar voor een onderhoudsabonnement , welke om de 2 jaar moet plaatsvinden .En als er dan tussen nu en mei een afspraak ingepland wordt, moet ik maar afwachten of er nu wel een monteur langs komt.
Op mijn vraag wie mijn telefoonkosten betaald (tja bij eneco sta je al gauw 10 minuten in de wacht , tel daar het gesprek van minimaal 10 minuten op en dat keer 40 ) en wie mij die 3 halve vrije dagen vergoed , krijg ik geen antwoord.
Zodra de ketel die onderhoudsbeurt heeft gehad, ben ik weg bij Eneco . Zulke slechte service heb ik in 40 jaar bij nog geen enkele energiemaatschappij gehad.
Ik ben nu bezig om op elke site waar ik een klacht kan deponeren
Eigenlijk 0 sterren. Werd niet teruggebeld over CV ketel die ik wilde kopen, had alle gevraagde foto’s eerder al gestuurd. Eindelijk werd ik gebeld door Eneco, ik was bezig dus vroeg of diegene na 10 minuten terug kon bellen. Er werd ja gezegd. Vervolgens die dag niks meer gehoord. Heb toen maar teruggebeld en werd doorverbonden, voordat je iemand aan de telefoon krijgt inclusief weer doorverbinden kostte bijna 30 minuten. Uiteindelijk heb ik opgehangen zonder iemand te spreken. Volgende dag toch maar weer bellen met mijn zotte kop. Kreeg een medewerker van Eneco te spreken, werd weer in de wacht gezet ruim 15 minuten. Toen weer een medewerker aan de lijn die beloofde met spoed iemand te bereiken, weer 30 minuten in de wacht gezet. Dus in totaal 45 minuten aan de telefoon zonder iemand te spreken! Heb toen maar weer opgehangen. Uiteindelijk werd ik later met excuses teruggebeld er bleek een andere datum in de planning te zijn gezet namelijk 2019 ipv 2021. Vandaar dat niemand terugbelde. Hallooo geeft je systeem dan geen foutmelding? Het is 2021. Echt te bizar voor woorden. Mijn beleving is dat je Eneco moet smeken of je je zuurverdiende geld van 1400 euro aan hun mag uitgeven voor een CV ketel. Die man van Eneco zou gelijk een offerte sturen. Ik zei dat ik inmiddels contact had gezocht met een ander bedrijf en daar ook interesse in had en dat ik op basis van de offertes zou besluiten. Eindstand van deze dag (vandaag 5-2-2021) geen offerte van Eneco gezien in de mailbox. Wel van dat andere bedrijf. Oh ja, ik kreeg bij dat andere bedrijf te hoeven wachten, iemand aan de telefoon. En binnen een uur een offerte. Ik zei dit klinkt te mooi om waar te zijn. Heb mijn aanbetaling al gedaan volgende week installatie! Daaaaaaaaaaaaaaaag Eneco!
Na zeven telefoontjes en een officiële klacht ingediend te hebben werd ik teruggebeld. Er zou een afspraak gemaakt worden binnen een week. Niet dus weer gebeld en weer zou ik terug gebeld worden. Ik heb mijn abonnement opgezegd .En een stornering gedaan van het laatste maand. Dan ineens reageren ze heel snel ook met het opzeggen! Echt bizar! Wel dus twee jaar voor niks betaalt geen monteur langs geweest. Zeer slechte zaak! Wil mijn geld terug.
Ik heb al 3 á 4 jaar een onderhoudscontract voor de cv ketel.
Eneco geeft mijn ketel geen onderhoudsbeurt, ondanks vele verzoeken en aandringen van mijn kant. Iedere keer beloven ze mij binnen 6 weken een uitnodiging te sturen die ik vervolgens nooit ontvang. Als gevolg van geen onderhoud is de ketel problemen gaan vertonen. Aantal keer de storingsdienst gebeld, monteur geweest en die heeft onderdelen vervangen, waarvoor ik een rekening ontving van 171 euro. Probleem echter niet opgelost, dus weer de storingsdienst gebeld. 2e monteur constateerde dat het vervangen van het onderdeel niet nodig was geweest, dus na veel gedoe hebben ze de rekening laten vervallen. Wel constateerde hij dat onderhoud dringend nodig was. Nou, daar gaan we weer. Ben ik weer aan het smeken en verzoeken om een afspraak. Er wordt mij beloofd dat ik teruggebeld wordt, maar dit gebeurt wederom niet. Ik heb nog geen enkele keer de onderhoudsbeurt gehad waar ik recht op heb.
Het enige waar ze wel consequent en snel in zijn is het afschrijven van de maandelijkse abonnementskosten. Ook rekeningen versturen zijn ze lekker snel mee. Walgelijk bedrijf dus, maar ik geef niet op. Ik moet en zal krijgen waar ik recht op heb. En daarna zeg ik ze op.
Wat betreft de Cv ketel onderhoud, ben ik zeer tevreden. Het is wel zo dat ik deze ketel van Eneco gekocht. Je merkt ook dat de monteurs daar goed mee kunnen omgaan omdat ze meestal op voorhand de vervangende onderdelen in de auto hebben liggen. Afspraak maken voor onderhoud of als de ketel wat mankeert gaat gewoon goed en op tijd. Wel is het zo dat ik in de afgelopen periode nooit een defect heb gehad aan de ketel (deze wordt jaarlijks onderhouden).
Wel is het zo dat Eneco niet duidelijk aangeeft als een contract wordt aangepast. Bijv. de termijn vergoeding werd verlaagd en aan het einde vn het jaar kregen we een hoge eindafrekening. Dit had te maken dat ze de kosten van de CV niet hadden meegenomen. Daar kwamen ze niet gelijk op maar na een onderzoek (3 dagen). In mijn ogen doet Eneco dit niet goed en moeten ze meer aandacht aan geven . Zowel de telefonisten als de accountmanagers moeten daarop beter worden ingewerkt.
Wat een flut bedrijf is dit. Sinds gister ochtend de ketel defect, netjes gebeld met eneco waar ik een onderhoudscontract heb. Ze zijn goed berijkbaar, dat wel maar daarna hoor je niks meer. 6 keer gebeld en iedere keer wordt gevraagd om af te wachten, u wordt vandaag nog teruggebeld of oh heeft u nog geen email gehad? Het is buiten -5 en binnen scheelt het ondertussen niet veel. Vanochtend 2 keer gebeld, ze hebben het doorgegeven en kunnen verder niets doen.
Ga morgen een ander bedrijf zoeken
Gerty
Op woensdag om 9.45 cv storing gemeld zou gebeld worden om afpsraak in te plannen om 14.00 weer gebeld ik zou binnen uur gebeld worden 16.00 maar weer gebeld u word tussen 17.30 en 19.30 gebeld het word steeds kouder in huis 20.00 maar weer gebeld we kunnen vandaag niks meer voor u doen probeer morgen maar weer
Gelijk om 8.00 gebeld meneer we maken het urgent
We bellen u vanochtend terug echt niet dus
Maar gebeld met een locale installateur die kon binnen 2 uur bij ons zijn Eneco afgebeld en wou gelijk ons service contract beeindigen
Meneer hier zit u nog een jaar aan vast
Met andere woorden een zeer slechte service zodra het kan overstappen naar een andere leverancier
Afgelopen 3 jaar heeft Eneco nagelaten om onderhoud uit te voeren aan mijn CV ketel. Ondanks herhaaldelijk telefonisch contact en het invullen van een online vragenlijst en tot 2x indienen van een klacht heeft Eneco nagelaten om actie te ondernemen. Ook bij het terugbetalen van 3 jaar teveel betaalde abonnementskosten blijven ze in gebreke. Wat nog kwalijker is dat ze hiermee onveilige situaties in huizen waar gewoon gezinnen leven creëeren. Contract opgezegd inmiddels en zelf CV monteur geregeld. Deze was erg ontstemd over de miserabele staat waarin de ketel was onderhouden ook in de jaren voorafgaande.
Als je een storing aan het expansievat hebt moet je alsnog arbeidskosten en materiaalkosten betalen.
Eneco
Ik vind het ronduit schandalig dat ik niks vergoed krijg voor mijn verkopen welke ik voor uw organisatie heb gedaan
In weer en wind regen en kou heb ik lopen te buffelen om omzet te maken voor jullie
Doordat Eneco met tussen personen werkt welke grote vergoedingen krijgen wat wordt gezegd ik zie ze niet!,
Wel de omzet pakken maar niks uit betalen ben nu al 3 maanden aan het vragen om mijn verkochte sales voor Eneco maar tot op heden geen reactie
Voor een bedrijf als Eneco vind ik dit ronduit schandalig zeker nu we in lockdown zitten niks kunnen doen wel de omzet genomen maar uitbetalen komt niet voor in het woordenboek
Heel Nederland schakelt om volgens Eneco behalve wordt er zeer slecht geschakeld als het op betalen aankomt jammer ik vond Eneco oprecht een goede organisatie om voor te werken nu niet meer
Marc veeninga
(e-mailadres verwijderd)
088 is altijd drukker dan u van ons verwacht. Na het intoetsen van klantnummer, inspreken van klantgegevens tot geboorte datum aan toe wordt er gevraagt waar over welk adres het gaat!. De app is hoogst onbetrouwbaar, des te meer je stookt , des te meer te terug krijgt. Het totaal van de individuele maand verbruiken is niet gelijk aan het totaal in de app en om de verwarring nog eens groter te maken krijg je per maand een mail met daar in je maand verbruik en een jaar prognose die ook weer afwijkt van de app. Zelfde ervaring als eerdere meldingen: na een vraag over de app wordt direct opgehangen.