Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Ik heb er zo'n spijt van en ben ook echt klaar met hun. Helaas zit ik er nog een jaar aan vast. Ze zijn absoluut niet behulpzaam en heb ook geen goed woord over ze klaar.
Vorig jaar kreeg ik maar geen facturen van elektra en gas. Na meerdere telefoontjes en mailtjes werd ik nog niks wijzer. Ik kreeg eind maart de facturen van 3 maanden binnen 4 dagen binnen. Die van april kwam een week later. Ik belde om hoe dit kan en waar de oorzaak was en hoe kunnen wij dit oplossen. Ik wou zelfs een betaal regeling, want ik kan dat niet in 1 x zomaar betalen . Ik kreeg keihard te horen dat ik binnen 2 weken alles moest betalen . Ik was er heel verdrietig om en vooral dat ik uitlegde dat ik het niet kon missen.
Helaas nu dus weer. Ik kreeg in januari alleen van elektra binnen. Ik heb gebeld en er werd een melding gemaakt, vooral omdat Ik bang was na vorig jaar. Februari kreeg ik beide binnen , alleen was de gas dan van januari. En tot nu toe steeds geen afrekening van gas, wel van de elektra. Weer gebeld en gemaild. En steeds beloven ze dat ze erachteraan gaan. Pfffff word er moe van en bang van dat ik het weer in 1 x moet betalen. Ik ben boos en verdrietig en heb een mega spijt dat ik ooit bij hun ben aangesloten!
Al aantal jaren klant bij Eneco. Daarbij tijdje terug een aanbod gekregen voor Ketelcomfort. Gelukkig weinig gebruik van hoeven maken, tot een paar dagen geleden de CV ketel kuren vertoonde. "voor 15:00 gebeld, dezelfde dag nog een bezoek van een monteur". Vergeet het maar. Om 9:00 's ochtends gebeld. Zou voor 12:00 gebeld worden door onderleverancier Roamler. Om 15:00 geen bericht. Nog maar eens gebeld. "Meneer uw melding is niet goed doorgekomen, we sturen deze opnieuw door". Wederom geen reactie. Volgende dag nog maar eens gebeld wat de status is. Na een kwartier in de wacht wordt de verbinding verbroken. Nogmaals gebeld, weer 20 min in de wacht. Krijg ik de melding: vanmiddag tussen 15:00 en 17:00 komt er een monteur langs van Roamler en dat is met u afgestemd. Wat?!? ik weet van niets. Eerder terug gekomen van mijn werk om op tijd thuis te zijn. Maar geen monteur.
Weer Eneco gebeld. Kregen ze Roamler niet meer te pakken.
Mensen, ik heb inmiddels 150 belminuten verstookt, ben alweer een paar dagen verder en heb nog steeds een defecte CV.
Vergelijkbare ellende heb ik een half jaar eerder ook al gehad. Dit betekent dus per direct overstap naar een andere leverancier. Wat een waardeloze service mensen.
- ze leveren alleen gas terwijl gas en elektriciteit is afgesproken,
- 2 keer met de klantenservice van Eneco gebeld. De 2de keer heb ik 2 uur moeten wachten voor ik iemand aan de lijn kreeg,
- omdat er daarna nog geen reactie kwam heb ik na een maand per aangetekende brief opgezegd.
- ik had een machtiging voor automatisch afschrijven afgegeven, dus de eerste rekening niet betaald in de veronderstelling dat het afgeschrven zou worden,
- ik kreeg een betalingsherinnering. die was op maandag gedateerd en door mij op zaterdag ontvangen. Op zondag betaald. Eern week later een aanmaning met € 40 boete.
- mail naar Eneco gestuurd met betalingsgegevens. Geen reactie van Eneco.
- kreeg een maand na overstap van energie leverancier de afrekening van Eneco voor gas. Er was een bedrag van €125 beëindigingskosten opgenomen. Ik heb een mail gestuurd dat ik bezwaar maak tegen deze kosten. Ik heb het contract beëindigd opdat zij niet leverden volgens contract. Hun fout dus. Geen reactie op de mail.
- een week later afrekening elektriciteit, door de paar weken dat ze dat nog leverden nadat ik had opgezegd (vreemd dat ik aparte rekening krijg) . In deze rekening eveneens € 125,- beëindigingskosten.
- weer een mail met mijn bezwaar gestuurd. Geen reactie
- een mail gestuurd met het bedrag dat ik had betaald voor de afrekening minus de 2x beëindigingskosten. Geen reactie op de mail.
- betalingsherinnering voor €290,- . Ik heb daarop een aangetekende brief aan de directeur gestuurd en een klacht ingediend bij de klantenservice. Na een week nog geen reactie.
- wederom een betalingsherinnering ontvangen. Ik heb per mail de directeur laten weten dat ze maar naar de rechter moeten stappen om hun geld te krijgen.
Conclusie: Eneco beantwoordt geen enkele mail. Ook op aangetekende brieven wordt niet gereageerd. Er worden bij mij kosten in rekening gebracht die te wijten zijn aan hun eigen falende bedrijfsvoering.
Waarschuwing: stap niet over naar Eneco
Ze belden me op met het verhaal dat ik 95 per maand zou gaan betalen. Nu blijkt dat 130 te zijn. Wat een oplichters!
Voor een storing Eneco gebeld. Ik heb een onderhoudscontract.
Monteur komt en doet gelijk groot onderhoud. O.a. stroming sensor vervangen. Klacht niet over. 3 monteurs geweest en wisten het niet. Mijn buurman keek ernaar en was binnen 2 minuten klaar. Oude sensor gemonteerd.
Rekening motor 3-weg klep €50 en €46 klein materiaal. Uitleg Eneco is, ja dat rekenen we nou eenmaal. Schandalig en dat met zoveel overlast van ondeskundig personeel.
Eneco heeft duidelijke communicatie en ook bij verhuizen regelen ze alles correct. Ik zou zeker Eneco aanraden. Misschien niet de allergoedkoopste maar dit is ook niet het belangrijkste. De windkracht korting vindt ik ook een goed initatief
Ik heb vorige jaar via een energievergelijker een contract aangevraagd bij eneco en heb ik duidelijk aangegeven dat ik voor een jaar wilde, dat was ook goed. Nu zie ik in mijn eneco dat ik voor 3 jaar vastzit aan eneco terwijl ik hiervan niks weet.
Ik snap helemaal niks van hoe kunnen ze een klant zonder dat de klant toe stemt voor 3 jaar vastzetten
Ik word al één jaar BESTOOKT met brieven door Eneco . over een geiser die ik NIET heb van Eneco ik heb namelijk een geiser van de woningbouw en het onderhoud wordt gedaan door Feenstra! en dus NIET door Eneco maar probeer dit maar eens aan hun verstand te brengen pfffffff moe wordt je hier van!
Vorig jaar op 5 maart ben ik via Gaslicht op Eneco overgestapt, omdat je dan bij je eindafrekening €230,- korting krijgt. Aangezien wij zijn verhuisd is het contract automatisch op de datum van overdracht 2 maart 2020 stop gezet, terwijl een medewerkster had aangegeven om zelf op 5 maart op te zeggen om hier alsnog voor in aanmerking te komen. Nu bleek dat het toch op 2 maart stop is gezet heb ik contact opgenomen, omdat het jaarcontract op 3 dagen na niet is vol gemaakt. De medewerker heeft bij zijn baas het verhaal neergelegd en zij geven aan niets te kunnen doen zelfs geen coulance! Ik vind dit erg slecht van Eneco dat je op deze manier je klanten die zelfs op het nieuwe adres weer naar Eneco gaat op geen enkele wijze tegemoet komt.
Eind 2019 via Gaslicht.com overgestap (of in ieder geval geprobeerd!) naar Eneco. Eind december mail ontvangen dat ze druk aan de slag waren voor me. Daarna geen gehoor. Na meerdere telefoontjes (meestal eerst 15 minuten in de wacht) en meerdere beloften om teruggebeld te worden was er vandaag!(27-2-2020) uiteindelijk een medewerker die me doodleuk vertelde dat dit contract niet meer geaccepteerd word. Blijkbaar te voordelig voor de klant. Niet acceptabel dus ik vraag iemand anders te spreken. Na nog een keer mijn verhaal te doen ging deze persoon overleggen met de teamlead. Ipv dat die aan de lijn kwam werd de medewerker gezegd om tegen mij te zeggen dat ze "niets meer voor me konden doen". Hij vond het heel vervelend maar dit contract was simpelweg niet meer mogelijk! Voor details van wat het contract had moeten zijn zie hieronder;
Ook gaslicht.com geeft wat dit betreft garantie tot aan de deur. Waardeloos. Je lokken met een mooie condities en vervolgens afspraken niet nakomen. Onvoorstelbaar!
Ik ben verhuisd en ongevraagd is mijn abonnement overgezet naar mijn nieuwe adres. (Vreemd dat ik, als mijn abonnement doorloopt ik toch een boete moet betalen omdat mijn abonnement voor het oude adres is beëindigd.Ik heb daar bezwaar tegen aangetekend desondanks krijg ik toch een afrekening op mijn nieuwe adres. De juffrouw zei alleen ik kan niets anders vinden dan en zei dat we er niet uitkwamen en dat ze het gesprek zou gaan stoppen. Op mijn vraag naar een hogere zei ze: "Die zal niets anders kunnen zeggen of doen".
Hoe kan ik hier nog verder tegen in gaan?
Per mail ( (e-mailadres verwijderd) ) ontving ik een nieuw contract voor stroomleverantie, want dat zou veel voordeliger zijn. Dat scheelde inderdaad op de maandnota van € 40,- ongeveer 39 ct. Ik moet dan wel een boete betalen als ik tussen de ingangsdatum en over 4 jaar van hun stroomleverantie af wilde zien. Dus mailde ik het volgende terug:
"Beste Eneco,
Bij deze laat ik u weten dat ik afzie van het door u aangeboden contract. Het is namelijk zo dat de nota’s voor 2020 door jullie zijn vastgesteld op een bedrag van € 378,- per maand. Ook zou ik een bedrag bij moeten betalen van € 4081,60.
In totaal zou ik in 2019 bijna 20.000 kWh verbruikt hebben. Die hoeveelheid zou ik in afgelopen bijna 8 jaar dat ik hier nu woon nog niet eens aan mijn paar stopcontactjes hebben kunnen onttrekken.
Volgens de onafhankelijke Energiesite.nl zouden voor mijn 1 persoons huishoudinkje – nog afgezien van kortingen – de maandelijkse termijn bedragen tussen de € 15,- en € 20,- moeten liggen. Normaal betaalde ik Eneco € 18,- per maand. In 2019 ging dit met terugwerkende kracht omhoog naar € 40,- , zodat ik in dat jaar € 450,- heb betaald.
Inmiddels heb ik Stedin verzocht een onderzoek in te stellen en heb ik mijn klacht eveneens bij De Geschillencommissie neergelegd.
Met vriendelijke groet,
Nu stond er bij het e-mail adres van Eneco niet dat het om een 'no reply' adres ging, dat zou ook wel raar zijn als het om een contract gaat. Maar ik kreeg vrijwel meteen een automatisch antwoord: dat niemand mijn bericht zou lezen. Of ik even wilde bellen. Uit ervaring zou ik dat laatste niemand aan willen raden. Eneco maakt gebruik van een extern call center, hele lieve mensen, maar je schiet er niks mee op. Nou ja, behalve die 39 ct per maand dan.
Ondertussen ben ik al 3x (ik ben slecht ter been) mijn keukentrapje opgeklauterd om voor die aardige mensen van het call centre nogmaals de meterstanden door te geven en die zijn correct. Een beheerder van Eneco's fb site vroeg me om dat nogmaals te doen, maar ik ben tijdens de storm van vorige zondag omgewaaid en ik geloof niet dat het verstandig is dat trapje nogmaals te beklimmen, omdat ik dat nu met behulp van krukken zou moeten
Ik zie erg tegen de komende periode op, dat gebakkelei met zo'n bureaucratisch monster vreet energie.
Werken samen met ongure partijen die onterecht contracten aanmelden op je adres. Spontaan was ik klant bij eneco grootzakelijk. Probeer daar dan nog maar eens onderuit te komen met de klantenservice van eneco. Niet te doen, komen afspraken niet na en het kost je uren tijd om te bellen en mailen. Bijzonder hoe een bedrijf in deze tijd dat nog voor elkaar krijgt.
Contractbreuk, energie wordt zomaar jaar later duurder. zonder waarschuwing. daarnaast gaat Eneco wind 187m hoge windmolens bouwen 'Windpark Oude Maas', ter hoogte van Heinenoord, in samenwerking met Renewable Energy. Voor deze windmolens moeten 1014 bomen uit het enige oerbos van de Hoeksche Waard verdwijnen. Een groot verlies voor ons landschap, ecosysteem, biodiversiteit. De windmolenbouwers worden door de overheid gesubsidieerd, als de windmolens vanwege weinig wind niet draaien, ontvangen ze overheidssubsidie van de Nederlandse overheid voor ieder uur dat de windmolens niet draaien, laatstgenoemde is dan ook het winstmodel voor het te bouwen windmolenpark. maar het gaat weer om het geld en echt niet om duurzaamheid, verdiep je maar eens in het fenomeen windturbines op internet. je zal verrast staan.
Contact gehad met Eneco over de eindafrekening. Zij hebben de M3 prijs tov het afgesloten contract verhoogd, waardoor de eindafrekening hoger kwam te liggen! Krijg je van de medewerker te horen dat hij een huishoudpotje heeft voor onvoorziene kosten, wat helemaal niets met mijn vraag te maken heeft! De verhoging van 129 euro kwam door Prinsjesdag die per 1 januari 2020 was ingegaan, laat me niet lachen! Verbruik ruim minder als het contract en een hogere eindrekening! Echt een casus voor Kassa!
Ondanks een onderhouds contract voor ketel en geiser werd er geen onderhoud uitgevoerd. Maar rekening werd wel gestuurd, nadat dit was gemeld werd er door eneco beweerd dat dit wel gedaan was maar op de vraag stuur dan graag de getekende werkbon van u monteur kwam geen reactie. Wel een incasso bureau want ja daar heeft eneco wel tijd voor maar niet voor het uitvoeren van een onderhoud contract , Mijn advies is ga niets aan op wat voor gebied ook waar eneco bij betrokken is.Het is een waardeloze partij die zijn verplichtingen niet nakomt.
Ik zal het kort houden. We hebben een lekke ketel. We hebben een comfort TOp Ketel contract of zoiets. We werden doorverwezen naar een onderaannemer. Toen begonnen de ellende. Vrijdag gebeld met melding. Zelf 2x gebeld want de ketel begon op 3 plekken te lekken ipv 1. Werd op zondagmiddag pas teruggebeld. Dinsdagochtend zou een monteur komen. Die belde 's cohtends af met motorpech. Toevallig hadden wij 2 jaar geleden dezelfde ervaring dus in die motorpech geloven wij niet meer. De monteur wou pas donderdag komen. Niet geaccepteerd maar Roomler de onderaannemer was vastbesloten. Eneco gebeld. Konden hierin niets doen. Tja beste Eneco wij hebben met jullie een contract natuurlijk kunnen jullie wat doen. Uiteindelijk kwam de monteur de volgende dag. Hij wist echter niet wat het probleem was en zou de volgende dag terugkomen. Deed hij maar gaf aan dat NEfit er bij moest komen. Hij zou Roomler informeren. Het is nu de woensdag erop (dagelijks telefooncontact gehad met Eneco) en we zijn nog geen stap verder. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen? Iedereen zegt het direct op te lossen maar er gebeurt niets. Iemand advies wat te doen?
Het heeft mij ontzettend veel moeite gekost om mijn contract met eneco op te zeggen toen ik ging verhuizen. Ik kreeg 'opeens' een nieuw contract terwijl ik het juist had geannuleerd. Ik heb hiervoor uren aan telefoon moeten zitten om het te annuleren. Dit was in november 2019. Vandaag wordt er geld afgeschreven voor januari 2020. Weer een uur aan de lijn, en de medewerker snapt er zelf ook niets van. Hoe kan de klant het dan begrijpen? Nooit meer Eneco.
Al 25 jaar trouwe klant bij Eneco en daarnaast een contract afgesloten voor de ketel. Storing gemeld voor de cv en de monteur komt uit het niets met een gigantische gaslek? Meerdere bedrijven een meting laten doen en er blijkt totaal niets aan de hand te zijn.
Nu krijgen wij een nota van 103,- voor werkzaamheden welke buiten de ketel zouden zijn verricht. Deze hebben niet plaatsgevonden en bewijsmateriaal is hiervoor aangeleverd maar Eneco geeft al sinds november aan dit op te lossen maar helaas tot op heden nog geen oplossing ontvangen. Onze ervaring is gewoonweg slecht met Eneco en zijn nu overgestapt naar een ander bedrijf.
Wij hebben een service contract bij Eneco afgesloten voor onze ketel in maart 2017
Het onderhoud had moeten plaats vinden rond maart 2019
Het is nu 22 januari 2020 er is al 4 maal een afspraak gemaak voor onderhoud maar wordt telkens geannuleerd
Heb nu rechtsbijstand in de arm genomen om het probleem op te lossen
Ik hoop dat het dan lukt
Mijn advies ga nooit maar dan ook NOOIT met Eneco in zee