Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Toon vastgelopen door stroomstoring en wat doe je dan? Het nummer bellen maar da meer dan 15 minuten in de wacht nog steeds dat iriteerent muziekje. kom de klant tegemoet ipv nagels lakken
Zonder enige vorm van overleg en/of afstemming heeft Eneco mijn contract met mijn huidige energieleverancier overgenomen. Daarmee ben ik het zeer oneens. Daar ze nagenoeg onbereikbaar zijn (hun chatbox begrijpt niets, een mailadres hebben ze niet en telefonisch kun je uren wachten) heb ik een klacht ingediend met het verzoek het contract met terugwerkende kracht te herstellen. Na een telefoontje van een medewerkster heb ik een e-mail ontvangen waarop ik kon reageren. Inmiddels heb ik tot tweemaal toe mijn standpunt toegelicht, maar ik ontvang tot heden geen reactie meer. Het ongewenste contract met Eneco blijft gehandhaafd en de torenhoge nota’s blijven binnenkomen. Wat kun je doen als zo’n mistige onbereikbare organisatie zich bedient van mistige praktijken door klanten die geen klanten van hen willen zijn te gijzelen? Zij moeten de fout herstellen omdat de netbeheerder dat vereist. Piraterij noem ik dit. Geduldig wacht ik tot zich een oplossing aandient.
Eneco grootste oplichters van Nederland!zeker nu de prijzen omlaag gaan van inkoop maar nauwelijks bij hun aan hun klanten .
Wat ik niet snap is dat een bedrijf als Eneco dat pretendeert dat het altijd 100% groene stroom, opgewekt in Nederlandse wind- en zonneparken levert, nu een van de duurste KWH prijs van Nederland heeft. Windmolens en zonneparken hebben geen gas nodig zou je zeggen. En dat terwijl je hun reclame dagelijks hoort en ziet, ik zou zeggen gebruik dat geld om de tarieven op het niveau van andere energie leveranciers te brengen.
Jaren trouwe klant geweest. Maar de arrogantie doe ze nu laten zien valt echt verkeerd.
Ergens klopt er hier iets niet.
Eneco heeft om bijbetaling te voorkomen wederom ons termijn bedrag verhoogd van € 338,- / € 500,- naar € 657,- en waarschijnlijk zal dit nog verder gaan oplopen de komende maanden.
Echter de afgelopen jaren hebben we alle apparaten vervangen voor energie zuinige, de verlichting is LED, geïsoleerd en we koken al jaren op inductie. Het verbruik blijft echter hoog.
n.l. in Augustus 414 kWh stroom en 30m3 aan gas.
Het gemiddelde verbruik aan stroom is nog meer dan bij een vrijstaande woning met een 5 persoons huishouden (315 kWh stroom en 34 m3 aan) gas, terwijl wij slechts met 3 personen wonen in een hoekwoning.
Ergens klopt er dus iets niet. Rara hoe kan dit?
Graag uw ervaringen en reacties.
K ben nu 40 jaar klant van Eneco. Tot een jaar geleden waren zij betrouwbaar. Helaas heb ik nu wel hele slechte ervaringen. Op 1 juni kwam een einde aan mijn 4-jarig vast contract. Gelijk moet ik de hoofdprijs betalen. Geen overgangsregeling voor vaste klanten. Teruglevergoeding van stroom is met 80% verminderd. Verder zijn zij niet bereikbaar. Klachten kun je alleen per post versturen.
Wij maken gebruik van de slimme meter, ik heb de afgelopen maanden de standen goed bijgehouden en tot mijn stomme verbazing zie ik dat de prijs met terugwerkende kracht is aangepast.
B.v de datum 9 september, elektra was eerst 1,61 euro en ik kijk vanavond naar dezelfde 9 september en zie dat de elektra die dag ineens 5,20 is?
Slaan ze alvast hun slag want je kan het maar vast binnen harken.
We kunnen nu helaas niet wisselen maar ik voel me behoorlijk opgelicht.
Mooie regeling overheid, goed bedoeld maar weer een regeling die op grote schaal misbruikt gaat worden.
Walgelijk. Energiemaatschappijen als Eneco verdienen miljoenen aan het gas. Waren het eerst de oliemaatschappijen die lekker liepen te graaien uit de zakken van de automobilist, Eneco en consorten gaan nog een stapje verder. Met andere woorden, wat Shell kan, kan Eneco nog veel beter. Ging het bij Shell om enkele tientallen eurocenten, bij Eneco gaat het om honderden euro's. Stelletje oplichters! Witte boorden criminelen zijn het. Miljoenen verdienen over de ruggen van de burgers in Nederland. Ik hoop dat die energiemaatschappijen allemaal omdonderen stuk voor stuk en dan gewoon weer één staatsbedrijf, zoals je vroeger dus het G.E.B. had, Gemeentelijk Energie Bedrijf. Al die grote jongens moesten er komen om te concurreren qua prijs. Het enige dat ze doen, zijn de prijzen KUNSTMATIG HOOG houden. De oplichters!
Deze mensen beloven je eerst dat je een warmtepomp kan laten instaleren rond oktober maar na contract getekend te hebben laten ze niets meer van zich horen. En als je ze er over mailt zeggen ze weer contact optenen maar doen ze dat niet. Puntje bij paaltje zeggen ze dat je pech hebt en dat je liegt. Pas op met afspraken met deze mensen wandt die kunnen ze niet waar maken
Zowel ik zelf als mijn maat gaan vanaf 1-10-2022 een nieuw tarief betalen. Ik ca € 3,30 voor een m3 gas en mijn maat € 2,70.
Hoe dan?
Wat is het verschil tussen variabel en variabel vrij, andere kleur gas?
Ik heb het idee dat er ergens iets niet klopt als iedereen zogezegd een variabel contract krijgt waar dan het verschil vandaan komt.
Krijg 3 maanden terug de jaarafrekening. En zou op uiterlijk 25 juli de afrekening op mijn bank ontvangen. Niks ontvangen. Paar dagen extra gewacht en gaan bellen. Moet ik ineens weer mijn standen doorgeven. Na dat gedaan te hebben paar weken gewacht, niks. Weer bellen, willen ze ineens foto’s van de standen. Gedaan, en maar weer wachten. 4 september krijg ik een correctie nota, waarop staat dat het uiterlijk 11 september op mijn rekening staat. Uiteraard weer niks. Weer gebeld op de 13de. Krijg ik te horen dat die datum niet klopt, en dat het de 18de uiterlijk op mijn rekening staat. U kunt het raden, weer niks. Ga net weer bellen, krijg ik te horen dat het uiterlijk 29 september op me rekening staat. Wat een ongelofelijk slecht bedrijf. En de klantenservice is om te janken. Vraag me af wat ik de 29ste weer voor smoes ga krijgen.
Eneco licht klanten op. Ze passen eenzijdig zonder iets te laten weten je contractvoorwaarden aan zodat je nog maar een fractie krijg van de stroom die je zonnepanelen opwekken. Vervolgens verkopen ze de stroom door aan je buren voor een veelvoud van de prijs. Dit bedrijf moet snel gestopt worden en de vele gedupeerden schadeloos gesteld worden.
Door deze oplichtingspraktijken loop ik (mede doordat je niet direct kan overstappen) meer dan 300 euro mis. Dit bedrijf komt bij mij op de zwarte lijst en ik hoop dat de ACM ze stevig aanpakt!
Had al gemeld dat de tussenstand op de app niet juist is wat Eneco ook bevestigd heeft. Dit heeft Eneco er niet van weerhouden om gewoon zonder overleg het termijnbedrag aan te passen op basis van foutieve standen. Wij kunnen dit gelukkig betalen en krijgen straks een bak geld terug. Dit geldt helaas niet voor veel mensen die nu een veel te hoog termijn bedrag moeten betalen. Probleem is dat maanden die al voorbij zijn worden herrekend met een nieuw tarief waarop het nieuwe termijn bedrag wordt gebaseerd.
Malafide bedrijf welke steelt van eign klanten door stilletjes contractbreuk te plegen, en de vergoeding voor electriciteit van panelen terugschroeft tot 10% van hetgeen zij zelf ervoor terug ontvangen. Dit alles in de hoop dat je er pas achter komt bij het einde contract, zodat ze hun zakken illegaal over jouw rug hebben gevuld. Aan de schandpaal met dit bedrijf! Overheid, ACM, grijp in!
Ineens wordt cv onderhoudscontract opgezegd vanwege ‘personeelsgebrek’ . Heb bijna 2 jaar betaal a 10,95 . Riekt naar oplichterij en pik het ook niet. Zeer slecht bedrijf.
Kan er wel een boek over schrijven. Maar kortweg gezegd. Heb al drie maanden een probleem met Toon van Eneco en een oplossing is nog niet in zicht.
Blij dat ik niet voor zo’n kloten bedrijf werk want zou me kapot schamen. Wat een ontzettende bende amateurs🤮
Na verschillende pogingen in de telefonische wachtrij (2 uur!) toch maar opgegeven en online een contract afgesloten. Vorige bewoner was voor stadswarmte €25 p/m kwijt. Ik moet minimala een contract afsluiten van €60 per maand. Lager kan niet. aangezien zij de enige zijn die op mijn adres stadswarmte leveren, dwingen ze je in een ongewenst contract zonder overleg. Dit heet misbruik van een machtspositie.
Ik heb sinds kort de Eneco app.In maand juli moet ik al 839,00 bijbetalen en nu ineens in augustus 1630,00.In maart 2023 pas de eindafrekening.What the f***
Zit je op de monteur te wachten kregen een uur vantevoren nog een sms dat het warm was en we moesten zorgen dat het koel op de werkplaats was ,wat schertst onze verbazing 20 minuten vantevoren een telefoontje de monteur komt niet hij is ziek nou dat kan maar wist je dat vanmorgen vroeg nog niet dan?had ik
1: niet thuis hoeven blijven
2 :de werkplek niet vrij te hoeven maken
3:niet mezelf zo boos hoeven te maken heel slecht voor mijn hart!