Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Wij hebben zes jaar geleden huis van de buren gekocht en dat gesloopt. We hebben daar een nieuwe garage tuinhuis opgebouwd, maar de elektriciteit en gas aansluiting behouden. We willen nu zonnepanelen installeren op tuinhuis omdat dit op woonhuis niet mogelijk is en hebben gevraagd de opbrengst met woonhuis te mogen verrekenen omdat we daar het grote verbruik hebben. Eerst vertelden ze mij dat het zakelijk wel mogelijk is en omdat ik mijn bedrijf daar ook heb gevestigd heb ik het zakelijk geprobeerd en kreeg ook de mededeling dat het niet mogelijk is de opbrengt met elkaar te verreken. De informatie verstrekking was uitzonderlijk slecht, niemand scheen het te weten en uiteindelijk teruggebeld door iemand die verteld dat het niet mogelijk was. Ik ben zeer teleurgesteld in Eneco waar ik al 40 jaar klant ben. Ze hebben prachtige reclame waarin ze zich voldoen als zeer duurzaam maar de praktijk is anders. Ik heb nu besloten maar van zonnepanelen af te zien. Leve de verduurzaming.!
Slechte voorlichting, slechte service, eigenlijk gewoon bedonderen van de klant!. Betaal al ruim een jaar onderhoud op een nieuw geplaatste CV ketel (geleverd juni 2020), in juli 2021 komt er een onderhoudsman langs, ik dacht voor het onderhoud. Nee, mevrouw er moet nog voor 400 euro wat geplaatst worden voor de afvoer op het platte dak. Dan kunnen we pas de installatie in service nemen. Eigenlijk betaal ik al een jaar voor niets. De installatie zou 2 uur tijd kosten dus vandaar zo kostbaar. De installatie in september heeft nauwelijks een uur in beslag genomen. Nu word ik gebeld voor het afronden (?) van de inspectie. Pardon, dat had de monteur in juli toch al gedaan en ik heb hem (met getuigen) gevraagd of het daarna in orde zou zijn. Ja mevrouw, dan gaat hij in service! Niet dus want na het betalen van de forse rekening van 400 euro word ik weer gebeld voor een vervolg. Kosten? Nou dat hangt af van wat we eventueel nog tegenkomen. Ik voel me echt bedonderd door Eneco. Weg ermee!
Eneco komt half jaar na eindafrekening met een 'correctienota', waar 160 euro moet worden bijbetaald over 3 maanden, erg duur foutje! Ook de communicatie over inning is rommelig, dat gebeurt in 2x. Na navragen over hoe en waarom, en langzame reacties van hun kant ligt er vlak nadat ik heb betaald al een aanmaning op de mat, ongekende brutaliteit.
Ze zijn monopolist (met de bijbehorende hoogste prijzen van het land) op stadswarmte, maar als je keuze hebt, vermijd deze club.
Probeer al 7 maanden een afspraak voor ketelonderhoud te krijgen.
Sturen toch een contract terwijl je het aanbod al geannuleerd hebt. Daarna totaal niet te bereiken hierover, een zeer klantonvriendelijk bedrijf. Niet mee in zee gaan!
Ik heb zonnepanelen geplaatst en zie op de meter de teruglevering die veel hoger is als eneco aangeeft .
Ik probeer Eneco te bereiken via chat en telefoon maar geen gehoor
Bij de chat zijn het standaatd antwoorden die via de compueter worden gegeven waar je niets aan heb
Het enigste dat ze zeggen het is op moment erg druk
Zeer slechte service ik denk niet datbik na mijn vast contract nog lid blijf want zo goedkoop zijn ze achteraf niet zosls ze wel beloven masr dat doen ze allemaal
Ik heb 30 augustus een mail van Eneco ontvangen met de boodschap dat mijn contract afloopt op 8-10-2021. tevens worden er nieuwe tarieven gemeld met de boodschap dat deze voor 1 jaar vaststaan. Tijdens een chat met Iva werd ontkend dat de tarieven vast staan ondanks dat dit schriftelijk is bevestigd. Via de chat komen we er niet uit.
ik heb nu 3 pogingen ondernomen om met de klantenservice telefonisch contact op te nemen en na 45minuten wachten (5 minuten zou de wachttijd zijn) heb ik het opgegeven.
Gebeld n.a.v. een nieuw contract wat men even door de mail er doorheen wil duwen.
35 minuten in de wacht gestaan en vervolgens doodleuk weggedrukt of een zogenaamde slechte ontvangst.
Wat een k.bedrijf!
Gebeld door Eneco dat ze mijn man willen spreken. Verteld aan de heer dat hij het ook tegen mij kan zeggen. Hij zegt dat we in het verleden klant zijn geweest en dat hij mijn man graag terug wilt. Vertelt dat we voorlopig niet willen veranderen van leverancier omdat we zonnepanelen nemen en tevreden zijn met onze huidige leverancier. Ik was nog aan het praten maar die "vriendelijke" heer had de verbinding al verbroken zonder nog iets te zeggen. Erg onbeschoft om mensen niet uit te laten praten alleen omdat ze niet willen ingaan op je aanbieding.
Heden storing aan de cv ketel gemeld ( welke al vaker is voor gekomen) Eneco wil echter niet komen! Ik moet eerst van Intergas een bewijs hebben dat het probleem in de ketel zit. Ook dit heeft eerder plaatsgevonden! Intergas heeft toen maar zelf een service monteur gestuurd.
Zeer slechte ervaring met het service contract van Eneco!
84 emails , 100den vragen verder en geen enkele normale reactie gehad.
Wel een dreigbrief met aanmaning en deurwaarder en afsluiting
Jaarfacturen 2018 tot nu zijn ineens allemaal herzien door eneco en moeten in 1 keer betaald worden.
Wij hebben aangegeven dat niet ineens te kunnen betalen en hebben verzocht om een regeling.
Geen 1 antwoord op gehad dan gewoon binnen 5 dagen alles betalen anders sluiten we je af?
Voor mij nooit geen eneco meer en dit verhaal is nog veel langer maar daarmee gaan we naar de rechtsbijstand.
Als een stuk vuil zijn we behandeld.
Hebben nu geld moeten lenen om de door hun gemaakte puinhoop van 2018 tot nu te kunnen betalen. Echt grote smeerlappen eneco
Gewoon teveel om hier neer te pennen.
Wel wat steekwoorden.
Beloftes die niet nagekomen worden. oa terugbellen.
Zelfs niet bij bel bevestigen via mail.
Afspraken die niet nagekomen worden.
Het is te schofterig voor woorden.
Indien u spreekt met Marjan Stienstra en Ilona Rakers, Hang op en klamp een collega vast.
Loze beloftes en bellen zeker niet terug.
Zover dat Stedin kwam, om af te sluiten, wat ze gelukkig niet hebben gedaan.
Arnold zakelijke ex-klant
Als zij iets fout doen, heeft een klacht indienen of contact met klantenservice geen enkele zin; ze luisteren niet eens en doen niet wat je hebt afgesproken.
Geschillencommissie of rechtbank is je enige optie.
Stop onmiddelijk met betalen en ga naar engie of vattenvall ofzo
Niet reageren op betaaldwang; wacht bericht van een echte gerechtsdeurwaarder af; die kan je adviseren om je recht te halen.
Vandaag contact gehad met Eneco over eventuele trouwe klanten korting omdat we al 35 jaar bij hun afnemen. Ja hoor natuurlijk gaan we u belonen, nieuw 3 jarig contract met 250 euro cashback, zo zo dat is fijn. Maaaar per maand 7 euro meer gaan betalen, dus 36 maanden maal 7 euro is 252 euro.
Echt een stelletje oplichters.
Na 9 maanden nog steeds geen eerste afspraak staan. Monteurs komen niet opdagen, Eneco kan geen nieuwe afspraak maken. Wat een gedoe is dit. Ik raad echt iedereen af om je ketel te laten onderhouden door Eneco. Zoek een lokale partij, want Eneco houdt zich gewoonweg niet aan afspraken. Ik betaal er wel voor, voor uhm, tjah, niks he.
Even een positief bericht. Ik zit al ruim 10 jaar bij Eneco. In deze periode heb ik veel profijt gehad van de inzichtelijke jaarafrekeningen, waar ook altijd een terugblijk in verwerkt is tot 3 jaar terug.
het is me bijna elk jaar gelukt minder energie te verbruiken. Momenteel betaal ik 55 euro terwijl ik met meer dan 100 euro per maand begonnen ben. Ok ik lever er wat luxe voor in (standaard geen verwarming aan) maar hou zo wel wat extra geld over.
Teruggave van kosten bij te hoog termijn bedrag is altijd netjes gedaan.
De duidelijke info in de jaarrekeningen en netjes terugbetaalde termijnoverschotten hebben mij gemotiveerd om steeds weer iets te doen om het energieverbruik lager te krijgen.
Nu wil ik overstappen naar een groenere leverancier. Hopelijk zal dat probleemloos gaan verlopen. Zo niet dan schrijf ik hier een update van dit review.
Overigens opmerkelijk dat op deze website geen recensies staan van Pure Energie.
Zeer slecht met alles kom niks ook als ze fout ziten begin nooit met toon je heb er niks aan werkniet zon op toon enstads ver warming en nu zijn ze boos om dat 5monteur de toon niet kunnen maaken nou heben de bazendat demonteur niet meer mogen komen knap he zo gaan mensen van eneco met klante om 30 jaar klant vindje het gek als ikze weg trapmonteurs dien niks kunnen geenvastand van toon
Zeer slecht. Slecht bereikbaar via de telefoon. Zeggen dat ze terugbellen maar dat gebeurd nooit. Als je opzegt krijg je een belachelijk hoge rekening, waar ze geen duidelijkheid over willen geven waar dit vandaan komt en als je dan eindelijk van ze af bent, wordt je door een of andere contract checker gebeld die doet alsof je nog lid bent om ze een nieuw contract aan te smeren. Nu 2jr later kom ik er achter dat ze zonder toestemming al 4 maanden bijna €100,- pmnd afschrijven!
Eneco geeft geen telefoonnummer om telefonisch contact met hun te hebben. Ze laten je naar een zeer duur 1803 nummer bellen. Die verbinden je dan door met Eneco voor een hoge prijs per minuut. Krijgt Eneco hier soms een vorstelijk bedrag van? Misselijke streek van Eneco.
Mijn CV onderhoudsabonnement zou er voor zorgen dat de CV-ketel om de twee jaar onderhouden zou worden. Helaas heb ik ondertussen het vermoeden dat er een tactiek van uitgesteld onderhoud wordt toegepast ten behoeve van financieel gewin. Immers niet uitgevoerd onderhoud hoeft niet betaalt te worden. Om per mail te zorgen dat Eneco, conform afspraak, om de twee jaar je ketel onderhoud heeft voor mij op niets uitgelopen. Nadat enige ergernis was er een afspraak maar zegt de (onder aangenomen) monteur drie dagen van te voren af en biedt een alternatieve datum die een maand verder ligt. Hopeloos.mijn advies aan de consument: sluit geen onderhoudscontract af met Eneco maar bel zelf om de 2 jaar een ZZP ketelmonteur voor onderhoud. schilt aardig wat geld en ergernis (moderne ketels gaan nauwelijks kapot in de tussengelegen periode).
Advies voor Eneco: Indien Eneco zich wilt profielen als een onbetrouwbare pseudo professionele organisatie dan moet je je huidige handelen bestendigen zoniet dan heb ik wel wat serieuze voorstellen.