Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Zeer slechte ervaring met cv onderhoud. Na bezoek onderhoudsmonteur voor het jaarlijkse onderhoud, hadden we kortsluiting en daarna geen verwarming of warm water. Pas na het weekend kwam de 2e monteur. Die heeft een nieuwe ventilator geplaatst. Wij kregen een rekening van 450,00 euro. Ondanks protest moeten wij dit bedrag betalen. Het “ hoorde niet bij het onderhoudscontract”. Voor de jaarlijkse controle werkte alles prima. Ongelofelijk slechte service. Vorig jaar hebben we ook al een 2e monteur moeten laten komen om de boel na controle weer te repareren vanwege andere storing die ontstond na “onderhoud”.
Blijf ver weg van Eneco.
Voor 2 adressen een ketel comfort abbo. Eerste keer 3 uur voor tijd heeft de planning van eneco de
Monteur ziek gemeld (ik natuurlijk wel vrij en oppas geregeld)
2e keer krijg ik een briefje : kan geen onderhoud uitvoeren want er is geen type plaatje te vinden- are you serieus?
Andere adres hoorde ik zojuist van mijn huurder dat de monteur ook niets heeft gedaan en me nog zou mailen.
Niet intrappen dus! Ik ga maandag opzeggen.
Op de jaarafrekening staat 2067kwh teruggeleverd, de slimme meter laat zien dat ik 2565 kwh teruggeleverd heb. Meerdere keren gemaild, Eneco zegt dat dit ligt aan het rechtstreeks gebruik van je apparaten. Onzin, de meter geeft de juiste teruggeleverde energie aan. Conclusie: de op afstand uitgelezen meterstanden kloppen niet.
2 x geen monteur gezien voor de Toon.
Eneco berekend 30 euro als je er niet bent maar een vergoeding geven als zij niet komen doen ze niet
mij zijn ze kwijt als klant na veel jaren
Allereerst is het cijfer 1 nog te hoog in deze!
Eindafrekening binnen gehad.meer dan 9000 euro!
Nieuw maandbedrag: 510 euro.
Uit " Coulance" is het nu een betalingsregeling van 376 euro en nieuw termijnbedrag van 210 euro.
Alleenstaand met een Wao uitkering van 1300 euro.
Moet ik nog meer zeggen?🤨
Hier wordt ik niet heel blij van na het doorlezen van de vele slechte ervaringen met Eneco. Zelf zijn we ook niet echt gelukkig met dit bedrijf. Het is nu 2 en een half jaar geleden dat we een cv onderhoudsbeurt hebben gehad voor ons huurtoestel. Onlangs maar eens gebeld hierover. Binnen 6 weken zal er de mogelijkheid komen om een er een in te plannen. Er werd mij ook verteld dat ze binnen 13 maanden, na die verstreken 2 jaar, pas echt onderhoud hoeven te plegen (!). Nu willen we eigenlijk van de bijna 12 jaar oude ketel af of we willen hem overnemen. Dat laatste kost nog een lieve 300 euro.Is dit gebruikelijk bij afkoop van een oude ketel? Heeft iemand hier ervaring mee?
Hele slechte KlantenService, je bent eerst minsten 20 minuten aan de lijn voor dat je uberhaupt iemand te pakken krijgt, vervolgens wordt je honderd keer doorgestuurd. uiteindelijk heb je iemand, en als die je niet meer wilt helpen, stoppen ze met praten en reageren ze neit, ontzettend kinderactig. Vervolgens sturen ze je een mail met persoonlijke informatie van een ander klant. Wil niet weten of ze ook zo slordig omgaan met mijn eigen informatie. Raad het aan niemand aan, en wij gaan weg bij ze.
Contract aangevraagd op 26 mei 2023. Deze ging in op 28 juni 2023. Nu is het 13 juli en ik heb nog steeds geen login voor bijvoorbeeld mijn Eneco. Want na inloggen zie ik: je bent nog geen klant. Wel gek, want heb mn contract al gehad weken eerder. Klantenservice is niet te bereiken, via email, telefoon is het onmogelijk. Via Facebook messenger wil het nog een klein beetje lukken maar ook hier ben ik al dagen aan het chatten en nog geen oplossing.
Ik raad iedereen aan een andere leverancier te kiezen dan Eneco. Wat een slechte partij!
Eneco is geen eerlijke partij tegenover de mensen
Ze maken misbruik van hun positie, en hanteren geen eerlijke prijspeil. Ook de wijze van berekeningen zijn onduidelijk en hebben geen duidelijk beeld hierbij.
Ze wekken het idee dat er sprake is van misbruik. Begrijp niet waarom er geheimzinnig wordt fehandeld over de wijze van berekeningen terwijl transparantie verplicht is
Oplichting.
Zijn al tig jaar afnemer van gas en electra.
Ben over gestapt naar andere energy maatschappij.
We betalen nu 1/3 van de tarieven tov eneco.
Eneco maakt misbruik van situatie, welke is ontstaan door oorlog met oekraÏne.
En dupeert haar vaste klanten.
Zeg per direct je contract op.
Hier wordt je genaaid.
Na overname vanwege faillissement voorgaande leverancier (2021) bij Eneco terecht gekomen. Ipv 1 op 1 het contract over te nemen, wat ze officieel zouden moeten, gelijk nieuw tarief. Dit was 248,-. Niet extreem hoog dus niks aan gedaan. December 2022 ging de prijs per maand na 444,- en kregen wij een eindafrekening van 1200,- erbij. Maart 2023 overgestapt, maar tot verbazing een eindafrekening van 735,- gekregen, want te weinig betaald. Dit betekent dat ons voorschot van 444,- pakweg de helft te weinig zou zijn? Voor een werkend 2-persoons huishouden?! Toch knap dat we dan nu bij budget-energie minder dan 300 betalen en dan nog geld gaan terug krijgen. Contact hierover verloopt moeizaam en wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Kansloze, egoïstische onderneming!
Toon verloor vebinding met de ketel. Het vroor. Monteur zou over 3 a 4 dagen langs komen. Dat hoefde voor mij niet en ik heb het via Feenstra opgelost met een andere thermostaat. Toch schrijft Eneco 75 euro af voor monteursbezoek. Ze zijn onbereikbaar voor protest. Helaas moet nu een juridische procedure tegen deze bende worden opgestart.
Nu anno 2023 niets veranderd tov 2017-2020 (toen besloten naar Vattenfall over te stappen> Wat een verademing!).
Helaas moest ik toch weer eens contact met Eneco hebben: reageren niet op hun eigen chat, telefonisch moeilijk te verstaan, laat staan dat ze meer in hun eigen verhaal blijven dan naar een klant te luisteren. Reageren niet op klachten, ook niet via internet/email/brief cfm hun eigen proces op internet, gewoon negeren klant, houden zich niet aan kortingsafspraken. Sorry Eneco, ik ben blij dat ik weg ben! Vattenfall: Zeer blij met jullie (nu de tarieven nog wat lager).
De reviews van andere mensen hieronder zijn voor mij alleen een bevestiging.
Bij het omzetten van het contract van de ene echtgenoot op de ander, kregen wij de garantie dat dezelfde tarieven zouden worden gehanteerd. Zijn nu al vier maanden bezig om dit ook daadwerkelijk voor elkaar te krijgen. U snapt het al, wij zijn nu een stuk duurder uit.
Frits
1. Heeft het imago om een groene leverancier te zijn maar weigeren om mijn energie zonnepanelen installatie te repareren.
Fijne milieu onvriendelijke onderneming. Weg investering en ja duur tarief betalen aan ENECO. Een heel onverantwoordelijke deelnemer van onze samenleving op weg naar verduurzaming. ENECO helpt hiermee niet.
2. Voorts als je belt over een storing van TOON wordt je met de verkeerde afdeling verbonden of verbreken medewerkers gewoon de verbinding (tot 2 maal toe). Uren aan de telefoon zonder geholpen te worden. Veelal onbekwame medewerkers die je te woord staan.
3.Verder is het Klachten formulier niet in te vullen door een particulier. Ben maar overgegaan om klacht per aangetekende brief te versturen naar ENECO.
Conclusie: verwacht ik dat ENECO binnenkort failliet zal gaan als ze doorgaan zo hun klanten te behandelen.
Uren aan telefoon gezeten en nog geen afspraak met monteur. Vreselijk gewoon. Medewerkers hebben geen idee
Via chat nog erger valt steeds in storing
Grrr wat waardeloos
Onderhoudscontract afgesloten bij Eneco.
Geeft recht op 1x per twee jaar onderhoud van je cv ketel.
Twee en een half jaar netjes betaald maar het onderhoud aan de cv ketel nooit gekregen.
Gewoon opgelicht door Eneco
Heb een vast contract bij eneco.
Nu zeggen ze zonder mij bericht te sturen dat ik bij gas en stroom meer moet gaan betalen.
Omdat de belasting terug naar 21 procent is gezet .
Maar toen ik mijn contract aanging was deze ook 21 procent.
Waarom doet eneco dit ,in mijn ogen is dit oplichting om zo onder het contract uit te komen.
Ze verdienen al miljarden over de rug van ons allemaal.
Nu dat ze goedkoper inkopen gaan de prijzen voor die mensen die zo abnormaal veel moeten betalen ook niet naar beneden.
Eigenlijk moet die abnormale winst bij dit soort bedrijven is aan banden worden gelegd.
Sinds half december is de toon van eneco kapot. Hierdoor geen cv.
Vele keren bellen met vriendelijk en begripvolle klantenservice nog steeds niet gerepareerd. Zeggen zelf dat dit binnen 24 uur opgelost moet worden.
Geven zelf aan dat geen cv in de winter echt niet kan maar kunnen enkel melding doorzetten naar de monteurs. Monteurs van roamler-tech uit amsterdam.
Roamler-tech komt op afgesproken dagen niet opdagen, tot 3 keer toe.
Nu verzetten ze zelfs de nieuwe afspraak weer met 2 weken en is het afwachten of ze nu wel komen?
Roamler-tech is een schande voor eneco. Eneco kan niet eens zijn monteurs aansturen, wat een bedrijven.
1 maand verder en nog steeds geen cv, nieuwe toon opsturen misschien een idee?
RAMP! Onmogelijk opzeggen, alleen als je dood bent mag je dit online regelen. Vullen de zakken als geen andere energieleverancier. Halen zomaar teruglevertarieven omlaag. Je krijgt energie, maar wel tegen de hoogste prijs en met de grootste frustratie. Draai om als je iets wil met deze zakkenvullers.