Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
2 jaar geleden heb ik ketelonderhoud van Eneco afgenomen bij het aangaan van een nieuw energie contract. Toen begon de ellende.
Voor het maken van een afspraak wordt een link per emal verstuurd. Deze dit meteen de eerste 2 maanden vol. verder vooruitplannen kan niet.
Na inmiddels 13 telefoontjes, en 13 toezeggingen dat het opgelost zou worden, dit door Mathij Hofstee, de Telefoniste,Julian, Lizette, Ria, Robin ten Wolde, Iverna,
een trieste organisatie welke afspraken met onderaannemers niet waar kan maken ( volgens zeggen medewerker)
De ketel is nu al een ruim een jaar niet onderouden. ik ben benieuwd wie er voor de kosten opdraait wanneer mijn ketel in stroring gaat? ENECO!
steeds weer loze beloftes, ook van de klantenservice en na het indienen van klachten weten ze het nog niet voor elkaar te krijgen hun afspraken na te komen. Doe het nooit, nooit Enenco, een-en-al ellende
Ik heb sinds november 2019 een contract bij Eneco tegelijkertijd ook gelijk een service abonnement voor onderhoud van mijn cv-ketel afgesloten. Nu probeer ik vanaf ongeveer maart een afspraak te maken voor mijn cv-ketel, maar dit lukt dus telkens niet. Na meerdere klachten en telefoontje en mailtjes heb ik sinds de dag van vandaag nog geen afspraak kunnen maken. Hoe waardeloos kan een bedrijf zijn? zo dus. Ik betaal elke maand het bedrag voor het abonnement, maar krijg hier dus helemaal niks voor terug. Neem dus nooit een service abonnement voor het onderhoud van uw cv-ketel. Ik heb nog niet eens verteld hoeveel problemen ik gehad heb bij het aansluiten van gas en elektriciteit. Kortom begin niet aan Eneco, waardeloos bedrijf.
Contract is incl servicebeurt. Maar daar krijg je dan wel een extra incasso voor van 73 euro materiaalkosten terwijl de monteur daar helemaal niets over gezegd heeft. Sterker nog, een dag na de servicebeurt een lekkage. Kan gebeuren. Echter 53 uur en 6 telefoontjes verder pas verholpen want ze hebben niemand in mijn regio (Haarlem).
En alles volgens voorwaarden afgehandeld.
Top Eneco, slechtste ervaring ooit.
Moeilijk bereikbaar, geen relevante antwoorden op vragen online gesteld, na 45 minuten telefonisch in de wacht eindelijk iemand aan de lijn, die de vragen niet kon beantwoorden en het telefoongesprek verbrak. Na heeeel lang klant te zijn geweest bij Eneco is dit het eind, goodluck met de business als je denkt die zo te kunnen runnen.
De grootste fout van 2019, onze ketel was kapot, via eneco konden wij snel een nieuwe ketel krijgen.
Helaas na installatie gelijk lekkage. En de monteurs moeten totaal 3x langs komen om deze "standaard" klus af te ronden.
Als dit het enige was, dan was er niets aan de hand. Maar dat Eneco maanden na installatie en volledige betaling van de offerte mij begon te bestoken met valse facturen, voor de werkzaamheden van bijv. het repareren van de lekkage die de dag ervoor door hun was gecreeerd en nog meer gekkigheid. Pas na maanden, meerdere telefoontjes, emailtjes waar zelden op werdt gereageerd is dit hersteld! erg veel stress, nooit excuses gehad
Ik zie dat sommige mensen hier niet tevreden zijn met eneco. Ze hebben het over huidige leverancier. Vermeld aub de naam van je huidige leverancier waar je tevreden over bent en geef aan welke punten je tevreden bent. Hiermee kunnen we met zijn allen de leverancier nemen waar men tevreden mee is.
Ik ben in december 2019 verhuisd en werd slachtoffer van een onvrijwillige overname.
Na jaren (misschien wel 30 jaar of meer) krijg ik ineens een eindafrekening van Eneco waarin staat dat ik overgestapt ben en met boeten vanwege voortijdig afbreken contract, terwijl ik mails heb ontvangen van Eneco met de mededeling “wat fijn dat u klant bij ons blijft”. In eerste instantie ben ik maar met Eneco gaan bellen en uitgelegd dat ik niet overgestapt ben. Mocht het zelf uitzoeken en moest maar met de netwerkbeheerder bellen.
Van de netwerkbeheerder moest ik met mijn “nieuwe” leverancier contact opnemen. Heb ik gedaan en die gaf toe dat er iets fout was gegaan, dat ik niet eens klant bij hun kon zijn omdat het om een zakelijk contract ging. Mijn zogenaamde nieuwe leverancier zou zelf contact opnemen met Eneco om het uit te leggen. Eneco reageerde nergens op ook niet na diverse telefoontjes van mij en later van mijn dochter. Ze beloofde terug te bellen en dat deden ze niet en als we zelf belden moesten we iedere keer weer het hele verhaal vertellen en kon je merken dat ze ons lastig vonden. Ik heb zeker 2 maanden in onzekerheid gezeten bij wie ik nu klant was en hoe de fouten rechtgetrokken zouden worden. Ik ben 71 jaar, zat midden in een verhuizing, mijn man net verloren en dan ook nog een Eneco die je behandelt als vuilnis en dat na zoveel jaren trouwe klant te zijn geweest. Ik ben nog net niet overspannen geworden maar zat net op het randje. Uiteindelijk heb ik door bemiddeling van mijn rechtsbijstand voor elkaar gekregen dat ze alles terugdraaide en ik verder ging met mijn oude contract. Nu verloopt mijn contract met Eneco in januari 2021 en ga ik maar overstappen naar een andere leverancier omdat mijn vertrouwen in Eneco inmiddels helemaal weg is.
Noooooooooooooit meer naar Eneco. Onder valse voorwendselen zakelijk klant geworden. Na 9 maanden gelukkig daar mijn contract kunnen beëindigen wat me een hoop geld heeft gekost. Maar.dan komt er een eindafrekening met twee standen voor Electra; piek en dal. Knap hè als je maar 1 meterstand hebt. Ik maak geen gebruik van het dag- nachttarief. En dan begint de ellende, ik aan het bellen voor uitleg en voor een gecorrigeerde eindafrekening. Nu twee maanden verder en alleen nog maar meer ellende. Er klopt helemaal niets van die rekening. Het enige dat ik krijg te horen is dat het hun ontschoten is of dat ze me zijn vergeten. Maar wel aanmaningen sturen! Wat een verschrikkelijk organisatie!
Gebeld voor storing. Ondanks belofte op de site dezelfde dag geen monteur. Wel de volgende dag. Niets gezien. Dagelijks verschillende malen gebeld. Nooit iemand gezien. Zelf maar de plaatselijke installateur het probleem laten verhelpen. Zit nog 11 maanden vast aan een abonnement, neem mijn verlies maar. Daar na weg bij Eneco, nooit meer.
Ooit was ik klant bij Eneco. Voordat ik overstapte naar mijn huidige leverancier (2013) de eindnota van Eneco: Voor het een geleverde (gas of licht) moesten wij bijbetalen, voor het ander geleverde zouden wij geld terug krijgen. Een sommetje berekenen hielt in dat wij onderaan de streep geld zouden terug krijgen. Over gebeld, gemaild, geschreven etc maar. nee, alle berichtgeving ten spijt: Eneco blééf volhouden dat wij hén moesten betalen! Tot zelfs op een vrijdagmiddag 17.00 uur een deurwaarder de oprit blokkeerde wánt: u dient Eneco nog een verschuldigd bedrag te betalen van. bla bla bla. Als wij het niet eens waren met de vordering moesten we maar contact opnemen met Eneco. Nou, dát was het hem nou net! Eneco had flink wat poep in het oor! Uiteindelijk om in een schuldhulpverleningstraject te beëndigen. Nee meneer de Eneco-verkoper: ik wil en zál ook zéker géén klant meer worden bij jullie. Hóe mooi jullie kostenbesparend praatje ook aan de deur, betalen moet je toch en bij mijn huidige leverancier kan ik áltijd terecht als er wat aan schort. De huidige leverancier heb ik met het Eneco gezeur uitgelegd hoe en wat met de eindnota en hoe zij dat zouden aanpakken: nou, gewoon het verschil aan u betalen? En dát heeft gemaakt dat ik de huidige leverancier opdracht heb gegeven destijds mijn contract te beëindigen en me bij hen aan te sluiten! Tot op de dag van vandaag bij de huidige leverancier zeer tevreden en IK blijf wánt het loont ook nog!
Onderhoudscontract voor CV afgesloten, kreeg dag erna al een uitnodiging voor het plannen van de eerste onderhoudsbeurt. Maar de link werkte helemaal niet. Daarna bericht dat ik z.s.m. weer zou worden uitgenodigd. Het is 6 weken verder en nog steeds niets gehoord. Klantenservice vertelt doodleuk dat het nog 6 maanden kan duren. Trap er niet in!
En grote enveloppe vol loze beloftes, de overige revieuws eens bekeken en je weet genoeg!
zoals bij zoveel bedrijven alles voor de winst maar een fatsoenlijk opgeleide klantenservice met kennis van zaken die direct het probleem weet op te lossen daar wordt niet in geinvesteerd.
Ik had het duurste (all in) ketelonderhoudscontract afgesloten een paar jaar geleden. Eerst een aantal keer moeten bellen om het abonnement goed geregistreerd te krijgen ("sorry meneer"). Daarna consequent gemiste onderhoudsafspraken (monteur komt steeds niet opdagen, en maar weer bellen voor een nieuwe afspraak en thuisblijven, administratie is een chaos). Monteurs kennen de steeds veranderende contracten niet goed, geven slecht technisch advies en proberen omn hun eigen fouten te herstellen uren in rekening te brengen die ze niet eens gemaakt hebben. Als je dan contact opneemt met de klantenservice en klachtenmanagement duurt alles lang (van klachtenmanagement nooit meer iets gehoord) en stuit je op lompheid en incompetentie. Uiteindelijk de rekening maar betaald om van Eneco af te zijn. Doe jezelf een lol, sluit geen ketelonderhoudscontract af met een grote aanbieder - en zeker niet ENECO! - want je betaalt voor een stugge administratie en incompetente bedrijfsvoering. Ik ga weer ouderwets een lokale installateur zoeken.
Helaas laten verleiden tot het afsluiten van een Eneco Ketel Comfort contract. Hierbij is een onderdeel dat ze storingen verhelpen. De storing aan een verwarmingsknop was zo verholpen en de monteur bood aan gelijk het ketelonderhoud mee te nemen. Hier was hij uiteraard ook even mee bezig en voor je het weet heb je dan een flinke rekening te pakken van Eneco! Omdat je al maandelijks betaald voor het ketel onderhoud voel ik me behoorlijk opgelicht. In een mail wisseling hierover schrijft Eneco letterlijk: 'De nota voor arbeid valt zo hoog uit omdat zodra er bij een entrée met storing alle arbeidskosten voor de klant zijn'. Dat je moet betalen om een storing oplossen is logisch, dat ze dan ook de kosten voor ketelonderhoud erbij nemen en je dus 2x betaald wordt je niet verteld voordat het te laat is!
Eneco misleid haar klanten, na telefonisch contact met 2 medewerkers wordt onze klacht onderstreept en beloofd met intern e.e.a. uit te zoeken. Daarna hoor je niets meer, wel aanmaningen en boetes blijven binnen stromen. Management aangeschreven, die neemt niet eens de moeite om 3 woorden terug te schrijven, stuurt het wel door binnen de organisatie, maar die poeieren je weer af. Voor ons NOOIT meer Eneco!
Bij het äangaan van mijn contract in maart had ik zelf de beginstanden van de meters moeten invullen in mijn eneco. Geen moment aan gedacht dat je dit zelf moet invoeren. Gevolg is dat de app voor mij waardeloze info geeft en mij niet volledig inzicht in mijn verbruik geeft. Eneco geeft aan dat zij dit niet achteraf kunnen invoeren en mij niet verder kunnen helpen.
Alle reden om volgend jaar direct weer over te stappen!
Heb je een servicekontract (ketel comfort) bij eneco: nou dat betekent heel veel wachten en bellen.
Als je om 9.00 uur s ochtends belt, denk je toch dat je wel een afspraak kunt inboeken voor de storing. Nee,dus. Ze nemen de telefoon niet op bij Romler Tech in Amsterdam, en als ze m bij de zoveelste keer bellen wel opnemen, zeggen ze dat je wordt teruggebeld.
Nee hoor, je moet gewoon zelf weer gaan bellen. En dan zeggen ze de volgende dag dus."ik zal eens kijken of ik een monteur kan vinden ."
Ik denk: hoe zo of ik een monteur kan vinden, jullie moeten gewoon een monteur regelen.
Heb dus 3 dagen zonder warm water gezeten .
de monteur die uiteindelijk komt, is wel OK, maar de hele organisatie rondom storingen aan je cv ketel is bij Eneco een ramp.
Ik zeg zo snel mogelijk mijn contract voor de cv op, want ik zit helaas een jaar vast aan het contract.
Ze hebben zomaar een 4 jarige contract aangesloten zonder mij op de hoogt te brengen of toestemming te vragen. Terwijl mijn ander contract nog 2 jaar bij hun liep.
Ik heb hier meerdere malen over gebeld en werd meerde malen gewoon opgehangen. Daarnaast nog via mail proberen te bereiken maar nooit bericht terug gekregen. Ik ben ten eind raad.
Nog nooit in mijn leven ben ik zo hard opgelicht of ben ik getuige geweest van dergelijke nalatigheid.
Mijn CV schoot vandaag in storing. Geen probleem denk ik. Ik heb namelijk een het KetelComfort onderhoudsabonnement sinds december 2017.
Ik pak mijn contract met klantnummer / referentie erbij, bel de hulplijn en wacht tot ik iemand aan de lijn krijg.
Het duurt niet lang voordat er een aardige dame mij te woord wil staan.
Ik geef mijn foutcode door en bevestig dat ik mijn systeem gereset hebt.
Helemaal prima denk ik. Niet dus.
Mevrouw geeft aan dat ze me niet in het systeem kan vinden.
Ik geef aan dat ik haar dolgraag mijn klantnummer en referentie wil geven. Dan is het opgehelderd toch?
"nee daar kunnen we niet op zoeken in het systeem" geeft mevrouw aan.
Ik geef aan dat ik haar dolgraag mijn contract doormail. Dan is het opgehelderd toch?
"Nee daar doen we niet aan meneer" geeft mevrouw aan.
Ik vraag vervolgens om een bevestiging dat ik niet geholpen kan worden. Ik kan dan namelijk een andere monteur regelen en het papierwerk later met Eneco regelen. Ik heb namelijk een contract.
"Nee daar doen we niet aan meneer".
Ik heb het uiterst netjes gehouden, want de dame kan daar helemaal niets aan doen, maar ik ben werkelijk geschokt van jullie probleemoplossend vermogen en het gemak waarmee jullie een betalende klant in de kou laten staan.
Schaam jullie diep.
En nu? Nu komt er een monteur van 119 euro per uur langs.
Ik mag jullie vast niet de rekening sturen.
Al vanaf 2007 klant bij Eneco met 1 electriciteitsmeter. Vorig jaar verlengd maar via Consumentenbond. Contract gekregen met de verwachten kosten € 1.600,00, welke normaal is. Wij hebben slimme meter, maar kregen steeds bericht dat we meterstanden moesten doorgeven. Na bellen bleek er een 2e meter op ons naam te staan, welke niet van ons is maar welke nu blijkt van de Gemeente te zijn. Dit zou opgelost worden. Dit hebben ze gedaan door het stop te zetten. Wat inhoud dat ik voor het hele jaar moet betalen. Alleen dat hebben ze op een slinkse manier met onze jaarrekening verrekend.
Kreeg eindafrekening:
Totale kosten: € 3.961,34
Termijnen. € 3.832,00 die wij niet betaald hebben
———-
Te betalen € 129,34
Jaarafrekening
Totale kosten. € 1.234,75
Termijnen € 2.161,54 deze hebben wij niet betaald, het betaalde is hier niet meegerekend
Eerste termijn. € 105,00
————-
Te betalen. € 3.501,29
Wij moeten dus meer betalen dan wij ontvangen hebben.
Maar mijn rekening had moeten zijn
Termijnen betaald € 1.670,46 deze zijn door ons betaald
Totale kosten € 1.234,75 zoals bij jaarrekening hierboven
————-
Te ontvangen. € 330,71
Maar wat schets mijn verbazing en kom ik tot het volgende
Jaarrekening
Betaalde termijnbedragen. € 1.670,46
Gemaakte kosten. € 1.234,75
—————
Teruggave € 330,71
Moet betalen ‘€ 3.501,29
—————
€ 3.832,00
Wat wij moesten voor de eind afrekening € 192,34
————-
Totaal kosten eindafrekening € 3.961,34
Eneco probeert via onze jaarrekening ons toch de rekening te laten betalen van een meter die niet bij ons hoort.