Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Net als veel anderen heb ik een maand gedwongen bij Eneco energie afgenomen. Het maandbedrag van 230 euro vond ik al absurd. (Bij Welkom Energie betaalde ik 100 euro per maand.)
Tot mijn schrik ontving ik na die ene maand bericht dat ik nog 175 euro moet bij betalen. Ruim 400 euro voor één maandje extra zuinig stoken! Schande!
Nooit klant worden van dit bedrijf. Heb gedwongen 39 dagen stroom en gas af moeten nemen i.v.m. faillissement van Welkom Energie. Eneco brengt torenhoge tarieven in rekening, werkelijk overal kun je aanzienlijk goedkoper terecht. Klantenservice kent maar drie zinnen: 1) wat verveld voor u dat Welkom Energie failliet is gegaan, 2) wat vervelend dat u onze dienstverlening niet op prijs stelt en 3) nee, we kunnen niets voor u doen. Verder incasseren ze zonder toestemming, en laten ze ex-Welkom Energie klanten veel meer betalen dan bestaande klanten. Wat een misselijk bedrijf. Hier nooit zaken mee doen.
Ik ben helaas ook een "ex-Welkom-energie" klant en overgenomen door Eneco. Zojuist de eindafrekening van Eneco-energie ontvangen voor 40 dagen gas en stroom verbruik: € 699,-!
Wat een misselijkmakende "overname" door Eneco is dit!
Dit kan gewoon in Nederland!
Voor mij nooit geen Eneco meer.
Komen afspraken niet na.
Blij dat ik weg ben. Hellaas ben ik nog niet van ze af. Ik krijg nog een bedrag terug van de eindafrekenig. Dit bedrag had ik al moeten hebbeb, maar is tot op heden niet overgemaakt!
Energie is overgenomen vanuit welkomenergie. Dan zeggen ze: fijn dat je niet zonder stroom en gas komt te zitten! Maar ze rekenen meer dan het duurste tarief wat er is. Vlug weggaan en nooit meer terugkomen. Het zijn een stelletje dieven.
We zijn overgenomen na het fallisement van welkom energie.
Ons maandbedrag is verdubbeld en de eindafrekening is schandalig.
Het komt neer op 785 euro voor 1 maand en 7 dagen.
Ze zijn niet bereikbaar. Het is schandalig dat dit kan in Nederland!
Alles aan dit bedrijf is slecht. Communicatie is erg slordig, veel fouten. Ze berekenen de hoofdprijs voor hun producten (stroom en gas werkelijk overal goedkoper). Klantenservice werkt niet, geluid is slecht, ze beloven terug te bellen, doen dat niet. Eindafrekeningen kloppen niet, er worden kosten dubbel berekend. We betalen € 43 per maand aan Netbeheerkosten, dit was € 5.
Het allerergste is, dat ze zichzelf bij het faillissement van Welkom Energie presenteerden als de grote held. We moesten zo blij zijn, dat zij bereid waren de klanten over te nemen.
Ongelofelijk slechte communicatie, schandalige prijsstelling en ronduit ‘slecht’ bedrijf. Hoe kun je mensen zo oplichten en er mee wegkomen, ik had niet gedacht dat dit zomaar kon. Ook niet gedacht hier ooit zo boos over te kunnen zijn, dat ligt niet in mijn aard. Situaties kunnen ontstaan, bedrijven moeten keuzes maken maar hierbij is een beetje fatsoen toch wel mogelijk. Ik dacht mooie kans van Eneco om te laten zien hoe je klanten welkom heet….niet dus. Lesje hoe breek ik mijn eigen imago af.
Wij zijn helaas van Welkom Energie bij Eneco ondergebracht tegen woeker prijzen. Het maakt Eneco niet uit of de klant dit kan ophoesten of niet. Schandelijk hoe dit is afgehandeld. Wij zijn zo snel als mogelijk weggegaan bij Eneco en zullen ook nooit weer terug komen. Het is dat ik niet minder dan 1 ster kan geven want die ene ster is het bedrijf nog niet waard.
Hoe Eneco met klanten omgaat. Al meer dan 13 jaar trouwe klant en wederom mijn contract verlengd. Telefonisch geregeld, want alleen dan kon in gebruik maken van het mooie voordeeltarief. Top, snel geregeld en alles per mail bevestigd. Fijn, want dan zitten we er weer goed bij dit jaar.
Oh nee, toch niet. Het contract wordt 2 weken later per post thuisbezorgd en daarop staan andere (veel hogere tarieven dan afgesproken). Nu al 2 (!) maanden bezig om dit aan te passen en deze week te horen gekregen dat de tarieven in de mail niet juist zijn. En een medewerker mag/kan dat helemaal niet per mail bevestigen, dat is niet rechtsgeldig. De tarieven in het contract worden gehanteerd en verder heb ik pech.
Schandalig, dit kan toch niet?! Ik heb zwart op wit staan wat ik heb afgesproken en toch komt Eneco dit niet na?!
Dit is in ieder geval 1 klant die nooit meer terugkomt en ik zal iedereen afraden klant te worden/blijven bij Eneco.
Wij ook gedwongen overstap van welkom energie naar eneco. Na het verlies van 500 euro aan voorschotten, 200 euro welkomstpremie en alle verloren teruggeleverde stroom met zonnepanelen gaan wij van 125 euro naar 530 per maand. Dit icm dreigementen vooral niet over te stappen om nog hogere rekeningen te voorkomen. Eneco heeft 2 miljoen betaald voor welkom energie klanten om deze vervolgens compleet uit te knijpen. Wat een corrupt bedrijf
BOEVENPRAKTIJKEN! BLOEDDORSTIGE GELDWOLVEN!
Mijn ervaring met Eneco is slecht niet de levering van gas en licht maar het afhandelen van je eindafrekening krijg € 400 euro terug maar ja ze verdommen het over te maken elke keer maar een smoesje we hebben je rekening nummer niet . beetje gek zit al 5 jaar bij Eneco en ze hebben schrijven elke maand wel af . en dan bel je op een maandag morgen weer waar blijven me centen die jullie terug zouden storten , huh komen ze met een nieuwe smoes ik heb nog een achterstand van € 500 euro ( lacht ff ) en ja dat is niet bij Eneco zelf maar bij derde beetje vreemd maar ja ze weten elke keer maar de klanten tegen te spreken met dingen die volgens hun in het systeem staan .maar ik heb het nu uit handen gegeven , en ik zal ze leren me te beschuldigen van een achterstand die ik heb . laten ze maar eerst die klantenservers de juiste mensen er neer zetten .helft is slecht te verstaan ,
Mensen blijf uit de buurt van Eneco ,wat een oplichterij.
Door faissement van Welkom energie, zijn we ondergebracht bij Eneco echter hanteren zij hogere prijzen voor welkom klanten dan voor bestaande klanten.
Mijn maandbedrag werd 400 euro , ben meteen overgestapt naar een andere leverancier en ik kreeg voor die ene maand dat ik bij eneco zat de eindnota.
Tot mijn verbazing moet ik nog 128 euro bijbetalen dus 1maand eneco heeft mij totaal 528euro gekost
"Eneco kleedt slachtoffers faillissement verder uit"
Onbeschoft om heel flink slaatje uit een faillissement te slaan. Forceren dat klanten minimaal een maand bij ze blijven ondanks dat een andere partij ze direct over zou kunnen nemen. Dit, met veel hogere prijzen vergeleken hun concurrentie. Allemaal onder het mom van "we helpen jullie, want zo komen jullie nooit zonder gas/elektra te staan".
Het Wilde Westen van de Nederlandse energiemarkt.
"Hoewel het energiebedrijf claimt dat het geen gekke tarieven zijn, is inmiddels duidelijk dat ze tot de hoogste in de markt behoren. Grote concurrenten als Vattenfall en Essent hanteren beduidend lagere tarieven. Hetzelfde geldt voor veel andere energieleveranciers."
Dit is gigantisch misbruik maken van mensen die in een heel vervelende situatie zitten.
Blijf ver, ver weg van Eneco of haar Japanse eigenaar (Mitsubishi Corporation & Chubu Electric Power)
Het is echt een schande hoe Eneco de klanten behandelen. Zelfs als je met de nieuwe energieprijzen van bij Eneco een contract afsluit ben je goedkoper uit dat de oudklanten van Welkom Eneegie moeten betalen. Het verbaast mij ook dat de regering hier niet tegen optreedt.
Direct contract opgezegd en ben nu 189 euro goedkoper. Al zijn zij in de toekomst goedkoper dan een andere leverancier ik zal nooit meer klant worden van Eneco. Oplichters zijn het.
Onbegrijpelijk dat Eneco een contract overneemt (Welkom) en je dan niet binnen een maand over laten sluiten naar andere leverancier. Ze berekenen het dubbele tarief in die maand, terwijl het variabele tarief voor Eneco klanten de helt is!
Korte rekensom: ze hebben 90.000 klanten gedwongen overgenomen, en daarvoor 2,1 miljoen betaalt. Als die klanten gemiddeld 200 euro (lage schatting) meer betalen dan normaal variabel tarief levert dat 18 miljoen op!
Goeie deal Eneco.
Torenhoge tarieven voor klanten Welkom Energie.
Schandalig hoe ze deze klanten behandelen.
Gauw wegwezen
Eneco forceert de overgenomen klanten van welkom energie naar hogere tarieven dan in de markt beschikbaar zijn. Daarnaast houden zij deze 'klanten' voor dat overstappen voor 1 december niet mogelijk is. Dit is niet waar. Overstappen naar lagere tarieven is per direct mogelijk. Walgelijk machtsmisbruik
Grote graaiers over de ruggen van gedupeerde Welkom energie klanten. Ze worden letterlijk in de kou gezet door wurgcontracten met niet-marktconforme tarieven
De klant kan geen kant op.