Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Eneco is heel duur en slechte energie levering
Geen verwarming geen warm water. Onderhoudscontract van 13,45 per maand maar geen monteur te zien. Wij laten u niet in de kou zitten, ook niet in het weekend of snachts. Jawel dus. Maar gauw opzeggen dit "onderhoudscontract"
Vanavond gebeld met de storingsdienst van Eneco met de mededeling dat ik geen verwarming en warmwater heb met het verzoek een monteur te sturen. Ik heb een all-in contract en daarbij staat we laten u niet in de kou zitten we zijn 24/7 bereikbaar. En ja bereikbaar wel maar een monteur nee is geen calamiteit. Vraag wat is dan een calamiteit is het antwoord gas spuiten en ploffen van de ketel. Ik zei toen als er gas uitspuit ik de brandweer wel zou bellen en niet zou wachten op eneco. Dus geen hulp en gewoon in de kou zitten tot morgen en tijdens kantoortijden komen ze. mijn advies neem geen contract voor je cv maar ga bij energie wacht of andere. Ik ga in iedergeval snel weg bij eneco.
Mijn verbruik is lager dan de voorgaande jaren en toch geeft de ENECO APP aan dat mijn verbruik 50% te hoog is. Ik heb de servicedesk gebeld om te vragen hoe dit kon. Tot twee maal toe werd de verbinding verbroken nadat ik mijn vraag had gesteld. Een normaal goedendag kon er niet eens af.
Dezelfde slechte ervaringen als de tientallen anderen al omschreven op deze website.Wat een sneu verdienmodel heeft deze tent.
Vorig jaar voor onze vakantiewoning een hoge jaarafrekening, dus een paar honderd euro bijbetalen en een veel hoger maandbedrag. Heel vaak contact gezocht met Eneco, maar je loopt tegen een muur van ondeskundig personeel. Misschien is dat juist tactiek van Eneco vraag je je dan af. Ik heb op een bepaald moment de moed opgegeven. Echter, nu met de eindafrekening krijg ik bijna driehonderd euro terug terwijl het verbruik nagenoeg gelijk is gebleven. Dus heb ik opnieuw contact gezocht met Eneco. Als je de twee jaarrekeningen naast elkaar legt zie je op blz 7 waar het verschil in zit, namelijk teruggave energiebelasting wat we vorig jaar niet volledig hebben gekregen terwijl we daar wel recht op hadden. Het huis heeft gewoon een verblijfsfunctir maar waarschijnlijk heeft er een palletje verkeerd gestaan bij Eneco waardoor we dit niet volledig hebben ontvangen. Steeds zeggen ze ook: u heeft daar alleen elektra. NEE, we hebben ook gas, kijk dan dat zie je toch ook op de afrekening! Maar ze hebben geen kennis in huis. Als ik alle tijd die ik in alle telefoontjes heb gestoken in rekening zou moeten brengen bij Eneco dan heb ik buiten de paar honderd euro die ik vorig jaar teveel heb betaald een aardig bedrag van ze tegoed hebben. In tegenstelling tot vorig jaar geef ik nu niet op. We gaan naar de geschillencommissie en zijn afgelopen week na 41 jaar Eneco naar een andere energieleverancier overgestapt. NOOIT meer Eneco!
Werkt niet goed klacht ingediend je hoor niks nieuwe toon gekocht 75euro betaald heb zonnepanelen maar die werk niet moet nog een app de bij kopen a 100euro is niet verteld contract afgesloten voor 3 jaar als contract op de cv ketel had ik toon gratis gekregen en nog veel meer maar je hoor niks
3 maanden terug overgestapt naar ketelcomfort van Eneco. Vrijdagavond 11 dec om 21.00 storing gemeld. Zaterdag 12 dec 4 keer gebeld, waren onderweg, we stonden in de planning.e-mail ontvangen ze waren op zoek naar gepaste monteur. Zondag 13 dec 3 keer gebeld, weer het hele verhaal. Maandag 14 dec 3 keer gebeld, het laatste gesprek u wordt voor half 6 gebeld. Het is nu 20.00 uur en de ketel is nog niet gemaakt met code urgent! Mensen sluit hier nooit wat af, beloven van alles, super super slecht, had ik het maar nooit gedaan.
Onbereikbare storingsdienst. Kansloos bedrijf
Je wordt binnengehaald met een lokkertje als een Toon die vervolgens helemaal niet kan in je huis. Bij het aangaan sluit je ook het onderhoud van je ketel. Het lijkt 1 package deal. Maar op het moment dat je je contract oversluit blijkt dat het ketelcontract ineens separaat doorloopt, maar niemand die je daar op wijst. Ineens zie je dat er nog een maandelijks bedrag afgeschreven wordt terwijl je opgezegd hebt. En dan komt de strijd om van dit contract af te komen. Eneco hanteert lekker lange reactie tijden zodat het weer een maand langer duurt om eraf te komen.
Klantonvriendelijk en totaal niet transparant nooit meer terug naar Eneco
Ik sluit me aan bij alle andere 'klagers' omtrent Ketelcomfort. Wát een slechte service heeft Eneco! Diverse malen een afspraak gemaakt en net als bij de andere reviews: geen plek om in te plannen, tot 4 maal toe worden er door medewerkers beloften gedaan die niet worden nagekomen mbt terugbellen, afspraken inplannen etc etc.
Nu mijn abonnement mbt Ketelcomfort laten opzeggen en de 9 maanden die ik wel daarvoor betaald hebt teruggevraagd via afdeling Klachten.
Ik zit helaas nog 3 jaar aan dit bedrijf vast.wat een spijt!
Heb tot twee keer toe een afspraak gemaakt voor mijn cv-ketel, nu ben ik bijna een maand verder) De tweede keer hebben zij schriftelijk bevestigd (drie e-mails gekregen om mij hieraan te herinneren en ook nog sms berichten ivm corona maatregelen) dat de monteur tussen 17.00 uur en 21.00 uur zou komen, ik heb nog een halve dag vrij genomen van mijn werk alleen om thuis te zijn voor de afspraak. Helaas is de monteur niet geweest en heeft ook niet gebeld. Bar slecht, voor mij geen Eneco cv-ketel onderhoud, Ze maken wel leuke reclame om het mooier te maken dan het in werkelijkheid is. En als je belt krijg je een klachtenformulier om in te vullen, vul je deze in wordt er per e-mail gereageerd met een kort excuus en vragen ze jou om naar een opgegeven nummer te bellen. Ik blijf niet aan de gang, en ga niet meer met ze in zee.
Ben sinds een paar maanden klant bij Eneco,
app werkt niet, verbruik klopt niet, geen antwoord
op vragen, 'van het kastje naar de muur!'
Als je eenmaal klant bent kun je blijven bellen, de problemen worden niet opgelost!
Sedert 3 maanden een contract, 6 keer beloofd een eerste onderhoud in te plannen. Krijg geen bericht. Een keer een afspraak kunnen maken, kwam de monteur niet opdagen. Geen mogelijkheid een klacht in te dienen. Klantenservice kan niet helpen. Contract beëindigen niet mogelijk, ondanks wanprestatie.
Ik heb in 2017 onderhoudsabonnement afgesloten.
Tot nu toe nog nooit onderhoud gepleegd door Eneco. Wel een afspraak maar dan zie je ze niet.
Dus sluit nooit! Een onderhoudscontract af bij Eneco.
Elke keer wekelijks de klantenservice aan de lijn 20 min wachttijd kost mij handenvol geld aan tel kosten. Altijd als je belt is de wachttijd langer dan je van ons gewend bent duurt al 3 jaar. Klantenservice kan niets doen en degene die er over gaat is niet bereikbaar. Zeer slechte service.
Jan
Duur. heel erg duur.,
Na overstappen naar andere leverancier, geen enkele terugkoppeling van eneco. Geen enkel bericht over jaar afrekening waneer ik die kan verwachten. Geen bericht dat we worden overgedragen naar de andere leverancier. niets, helemaal niets. jammer, netjes klant geweest voor een jaar of 4. Altiid netjes de rekeningen betaald. Geen enkele aanbieding om langer klant te blijven. Niet echt handig in deze tijd. Tegenwoordig is online precies uit te zoeken welke energie leverancier goedkoper is. Lijkt mij dan handig dat je als bedrijf de klanten die je hebt wilt houden.maar goed. jammer dus.
Nooit meer Eneco, google "klachten Eenco" en je zult begrijpen wat ik bedoel! Dit is schijnbaar al jaren gaande en ze doen er klaarblijkelijk niks aan.
Eneco heeft voor ons een Jaarnota opgesteld, hieruit bleek dat ze het verbruik hadden gebaseerd op een schatting waardoor we ongeveer EUR 600,- bij moesten betalen en ons nieuw maandbedrag bedroeg EUR 150,-. Na het probleem aangekaart te hebben (heeft weken geduurd), heeft Eneco een correctie uitgevoerd op de Jaarnota. Hieruit blijkt dat we juist een bedrag van EUR 600,- terug moesten krijgen en dat ons nieuwe maandbedrag moet zijn EUR 50,-. Hebben we de EUR 600,- dan terug? Nee, want ze zijn vergeten om het maandbedrag van EUR 150 om te zetten naar EUR 50. Het gevolg is dat door het verrekenen van dit foutieve maandbedrag we niet ons EUR 600,- euro terugkrijgen. Of dit gecorrigeerd kan worden? Nee, de klantenservice vertelt ons dood leuk dat ik pech heb en tot volgend jaar moet wachten. Ik ben nog nooit zo geschoffeerd en heb me nooit zo klein gevoeld!
Irritant elke keer bij de duur ook corona tijd dat ik moet abonnement aansluiten bij Eneco.
Super irritant zomaar bij mij duur komen en nog stoer praten.dat hij hebt sluiten van woning zelf binnen gekomen.
Als ik niet wil abonnement aansluiten dat wordt boos en weg zielege gozer
Eigenlijk wil ik GEEN ster geven. op 20 oktober verliep mijn contract. m.i.v. 20 oktober ben ik naar een andere leverancier overgestapt. Wat schetst mijn verbazing: ik moet een nieuw termijnbedrag betalen EN ik krijg nog eens een boete van 350 euro. Reden: mijn contract zou één dag te vroeg opgezegd zijn. Totaal geen begrip aan de telefoon. Dus zó komt Eneco aan z'n geld. NOOIT maar dan ook NOOIT meer Eneco. Ik raad dit bedrijf ook iedereen af.
Al meer dan 10 jaar klant bij Eneco. Maar sinds verhuizing in juli 2020 geen inzicht meer in elektriciteitsverbruik en teruglevering. Ondanks talloze telefoontjes, chats en al 4 klachten wordt probleem niet opgelost. Zij leveren niet wat ze zijn overeengekomen, maar eisen niettemin een opzegboete als ik in verband daarmee op een betere (en goedkopere) leverancier opverstap. Het is een sneue, droevige organisatie dat Eneco!