Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Eneco zijn boeven!
Ze sluiten moordende contracten af! Ze beloven je je overstap kosten binnen twee weken terug te betalen. 2,5 mnd later meer als 4 uur aan de telefoon hangen om je geld terug te vragen krijg je het een keer. Telkens was er wel wat, storing, 3x een verkeerde aanvraag gedaan.
Je dient hierover meerdere klachten in en Eneco neemt niet de moeite contact met zijn klanten op te nemen!
Als je denk dat pik ik niet ik ga naar een andere maatschappij krijg je vervolgens deze €250 terug in rekening gebracht.
Mijn kostbare tijd die je erin steekt heeft geen waarde voor Eneco!
Nee ik heb geen goed woord over voor deze energie maatschappij!
Ik was bij NLE energie was veel beter
Ik ben sinds januari bezig om de eerste inspectie in te plannen. ik heb meerdere keren gebeld en ik heb zelfs e-mails gekregen dat het goed komt.
Eneco stuurt zomaar brieven met slotsommatie voor het gebruik van Toon voor vier maanden, inclusief een maand van vorig kalenderjaar. Volgens de brief heb ik ondanks diverse incassobrieven niet betaald. Ik heb echter nooit een brief of een factuur van Eneco ontvangen, noch per post, noch per mail. Hoewel ik vorig jaar ben overgestapt naar een andere leverancier, gebruikte ik Toon nog wel. Die gaat echter vandaag nog van de muur.
Die overstap was omdat er vorig jaar zomer er iets vergelijkbaars gebeurde. Toen kreeg ik midden in de vakantieperiode een brief van de gemeente dat Eneco van voornemens was mijn elektriciteit af te laten sluiten vanwege achterstallige betaling. Toen ik ging nazoeken hoe dit zat, bleek het om een betalingsachterstand van slechts vier weken te gaan. Ook toen heb ik hieraan voorafgaand geen enkele brief of mail ontvangen. Bovendien was het zomervakantie, dus als ik weg was geweest, zoals de andere helft van Nederland, had ik bij thuiskomst pas gemerkt dat er iets aan de hand was en dat de elektriciteit was afgesloten.
De handelswijze van Eneco is buitensporig en gaat alle perken te buiten. Eneco behandelt haar klanten ten onrechte als notoire wanbetalers en "vergeet" daarbij compleet dat je volgens de Nederlandse wet een factuur hoort te versturen, plus minimaal één herinnering, voordat je een incassobrief stuurt.
Kreeg zeer hoge factuur omdat ze 5(!) maanden niet konden factureren door storing. Klantenservice bellen kan zomaar 1 uur duren. Wat een slecht bedrijf!
Zeeeeer slecht je jaar afrekening krijg je niet op de afgesproken tijd! moet zelf paar keer bellen en bedelen om je geld terug te krijgen . en zeker zeer arrogant . moet jij eens proberen als je de rekening niet op tijd betaald!
Laadpaal aangevraagd bij eneco mobility. Je hoort weken niets, er achter aan bellen is steevast we bellen u terug, dit gebeurt niet. Dan zijn ze aanvraagformulieren kwijt. Nieuwe aanvraag, weer geen reactie. Hetzelfde spel blijft zich herhalen, uiteindelijk wordt het afgeschoven naar installateur die van niets weet. Kortom als klant wordt je hier niet serieus genomen.
Drie maanden bezig een huurcontract boiler naar de nieuwe eigenaar over te zetten. Alle telefoontjes niet in het systeem, niemand weet ergens van. Stelletje ongelooflijke idioten. Praktijkonderwijs klas 1 is er intelligent bij.
Na jarenlang een goede ervaring gehad te hebben met Eneco is het nu waardeloos geregeld bij Enecoklantenservice.
Minimaal een uur in de wacht. afgescheept worden met we gaan het oplossen en meer als een maand verder en er is niks gebeurt of opgelost.
mail word sowieso niet op gereageerd alleen de auto replay reactie dat het te druk is en het even kan duren voordat er een antwoord gegeven kan worden. dit is inmiddels meer als 2 weken geleden.
Wij hebben veels teveel geld betaald voor onze energierekening, maar waarschijnlijk hoeft dit niet netjes en spoedig afgehandeld te worden.
Helaas een negatieve ervaring, maar hopelijk kunnen ze er nog een positieve draai aan geven om het alsnog netjes op te lossen!
Een ketel onderhoudscontract genomen zodat we indien nodig meteen geholpen zouden worden. Nou mensen doe het niet want je betaald je suf en als je ketel stuk is laten ze je gewoon 4 dagen zonder ketel zitten. Gisteren(zondag ochtend) gebeld na 4x bellen kwam er uiteindelijk een monteur maar daar moesten we al wel de nodige klachten voor op internet zetten voordat de monteur kwam. Bleek de ketel op dat moment niet gemaakt te kunnen worden. Vandaag(maandag) weer 4x moeten bellen om vervolgens te horen te krijgen dat je pas woensdag geholpen kan worden. En het mooie van alles is dat je zelf de monteur moet bellen want dat doet Eneco ook niet eens voor zijn klanten.
Kortom zodra onze ketel gemaakt is zeggen wij het onderhoudscontract per direct op.
Zaterdag avond ketel lekt. Bel om19.00 opdatmijn ketel lekt, antwoors vang jet maar op in een bakje en trek de stekker eruit. Als je warm water wilt moet je de atekker er maar in doen. Betaal elke maand € 12,10 voor 24/7 service maar helaas de monteurs zitten vol morgen ben je de eerste. Schande!
Jaren heb ik Eneco goed betaald voor een jaarlijkse controle van mijn CV-ketel.
Kortgeleden had scheurde er iets in mijn CV-ketel. Hierdoor lekte er water uit(een liter per uur) en had ik een soort sprinklerinstallatie op mijn zolder. Ik heb tot drie keer toe contact gehad met Eneco(waar ik een contract had), maar in het weekend kwamen ze niet voor lekkage's(de eerste dame adviseerde me om er een bak onder te zetten.)
Van zaterdag tot maandag zou ik moeten wachten tot er een monteur zou komen.
Gelukkig was er een andere partij die binnen 2 uur ter plaatse was om te helpen(maar met hen had ik geen contract, dus moest stevig betalen)
Vervolgens heb ik een klacht ingediend. Daarna hoorde ik niets, dus heb ik weer contact opgenomen. Toen kreeg ik een excuus voor de late reactie(een excuus voor alle narigheid en nalatigheid van Eneco heb ik nooit gehad).
Mijn contract per direct stoppen was niet mogelijk. Ik moest nóg een maand betalen.
Ik werd gebeld door een firma die zei namensEneco te bellen, met een aanbieding om over te stappen naar energieleverancier Eneco Zakelijk en daardoor fors te gaan besparen. Bij de bevestiging per e-mail stond "zie de voorwaarden in de bijlage" maar er was geen bijlage.
Nu blijk ik ruim 1300 per jaar duurder uit te zijn dan voorheen. En Eneco zegt telefonisch dat ze hier niets aan kunnen doen, en dat opnieuw overstappen een enorme boete oplevert.
Grof schandalig van Eneco dat ze samenwerken met zulke klantenwervers!
Henk Stark Waddinxveen
Vandaag 19 april 2019 probleem met Toon (overigens een probleem wat al lang speelt).
Eindelijk de tijd genomen om Eneco eens te bellen.
Het begint al met het zoeken naar een telefoon nummer: eerste wat verschijnt is een nummer waar je 1 euro per minuut voor moet betalen. Dat is al niet netjes.
Verder zoeken geeft een 088 nummer.
Het probleem: Toon kan geen enkele wifi verbinding vinden. Alles gereset, meerdere malen zoals op de eneco site is aangegeven. Vanmorgen eerst maar terug naar fabrieks instellingen.Helaas probleem niet opgelost.
In eerste instantie keurig geholpen, echter geen oplossing. Medewerkster van eneco gaf aan dat ze contact op zou nemen met de leverancier van Toon en dat ik daarna weer een telefoontje zou krijgen. Gevraagd of er niet een monteur met een nieuwe Toon kon komen, maar daar kwam meteen een verhaal van € 75 voorrij kosten. Pardon? Jullie hebben een Toon aan mij verkocht en nu die het niet doet moet de klant betalen? Ok als het aan mijn verbinding ligt begrijp ik het, maar dat betwijfel ik. Ow ja, Toon is uit 2014, dus de garantie is voorbij van 2 jaar. Lekker dan, wat er ook gaat gebeuren, ik ga dus betalen als klant!?!? BOOS!
Dus gevraagd met wie ik gesproken heb. Antwoord: met Chantal. En de achternaam? Chantal is genoeg want er zit er hier maar 1. Pardon?
Ik werk zelf bij een bedrijf die ook een grote servicedesk heeft. Ook daar gaan zaken fout, zeker als er een boze ontevreden klant is. Maar niet je volledige naam geven, dat is heel onprofessioneel!
Ik mag echt hopen dat er een goede kostenloze oplossing komt, anders ben ik per direct weg bij Eneco en zal ik het verhaal overal opinternet plaatsen.
Eindafrekening eneco 2018: even afgerond betalen bedrag van euro 1095,- incl. Nieuw maandvoorschot van euro 263,-. Hebben in 2018 7700kwh verbruikt?
Hoezo 7700kwh?, wij zijn maar een gezin van twee personen, heb geen wietplantage op zolder, dus hoe kan dit verbruik zo hoog liggen. Hebben niets meer of minder als een ander gezin en eneco maar zeggen dat hun ook niet weten hoe dit hoge verbruik is ontstaan. Slimme meter (stedin) laten ijken wat ons euro 100,- heeft gekost, wel een afwijking geconstateerd maar dat valt binnen de normen wat de meter mag aangeven. Het gemiddelde verbruik wat eneco aangeeft voor een gezijn van 5 personen ligt op 3500kwh p/jr, en wij hebben meer als het dubbele ''verbruikt''. Nu geeft mijn eneco app al aan dat wij nu in 2019 al 76% meer stroom hebben verbruikt als in 2018, hoe kan dit? ben benieuwd wat het percentage gaat aangeven over 1 of 2 maanden. Niemand ook bij eneco niet die hierop een antwoord kan geven, maar we moeten wel betalen.
Als je stedin belt verwijzen ze je naar de enco en die op hun beurt zeggen je moet bij de netbeheerder zijn,
Ja zo lust ik er nog wel een paar, verantwoording op elkaar afschuiven en wij als consument die er tussen zitten. Denk dat ik maar overstap naar een betere leverancier, eneco of stedin willen hun verantwoording niet geven, en wij als consument hebben geen recht van spreken, waardeloos gewoon.
De titel zegt genoeg. Meerdere keren contact met ze gehad. Wij hadden eerst andere leverancier maar zijn overgenomen door Eneco. Sindsdien alleen maar problemen. Om ze bereiken via telefoon moet je eerst minimaal 25 minuten wachten.
Hebben na de overname zelfstandig en ZONDER overleg met ons het contract veranderd van 3 jaar en vaste tarieven naar 1 jaar met variabele tarieven. Scheelde per maand ruim € 140!
Gesproken met klantenservice: zouden het rechtzetten. Niet dus!
Helaas geen goede ervaringen met Toon en toont misleidende informatie. Eneco is niet aan te bevelen.
Werd gebeld door verborgen nummer.
Was Eneco met poging ketelonderhoud aan te smeren maar heb haar het verhaal niet laten afmaken.
Ik sta gerigstreerd bij bel me niet register.
Heb wel energie van Eneco, (nog wel, nog even wachten tot jaar voorbij is).
Belachelijk dat ze je bellen om iets anders te verkopen.
Mijn telefoonnummer hebben ze voor het geval er iets is dat te maken heeft met energieleveringscontract, maar dat ze je dan ook ‘s avonds gaan bellen om iets amders aan te smeren is belachelijk.
Daarvoor geld gewoon de bel me niet register, net als voor ieder ander.
Sinds November al bezig met het inplannen van een onderhoudsafspraak en we zitten nu in Maart!
Ik ben zeer teleurgesteld in de service van Eneco. Er is veel verwarring ontstaan omtrent mijn onderhoudsafspraak, sinds dat ik dit in November 2018 netjes via de mail heb verzet.
Ten eerste duurde het twee weken voordat ik antwoord had gekregen op mijn mail (na een herinnerings mail vanuit mij kant).
Ten tweede stond er in Januari in jullie systeem dat er onderhoud bij mij is uitgevoerd terwijl dit nooit is gebeurd.
Dit heb ik met bewijsstukken, meerdere malen uit moeten leggen.
Vervolgens stond er eindelijk weer een onderhoudsafspraak met mij ingepland op 7 februari tussen 11:00 en 14:00 en komt niemand opdagen (helaas ook zonder berichtgeving). Ik heb afspraken verzet om thuis te blijven, helemaal voor niks.
Ondertussen krijg ik thuis twee brieven om een afspraak in te plannen terwijl er al een afspraak ingepland stond.
Na 7 februari was de eerst volgende mogelijkheid pas op 14 Maart tussen 11:00 en 14:00. Weer afspraken verzet om thuis te blijven. Krijg ik om 13:30 een mail dat het is uitgevallen!
Weer gebeld. Dit keer een afspraak op 21 Maart tussen 8:00 en 11:00. Bel ik om 10:55, krijg ik te horen dat er helemaal geen afspraak staat in het systeem!
Eneco, ik ben HE-LE-MAAL klaar met jullie!
Saskia Maria
Ik heb een flexibel contract overgezet naar een vast.
Als beloning kreeg ik 2 kaartjes voor diergaarde Blijdorp. Toen ik wilde gaan bleken ze al verlopen te zijn ,ze waren nog maar 2 maanden na ontvangst geldig.Na gebeld te hebben werden mij 8 ebooks aangeboden ter compensatie van de kaartjes want die aktie was inmiddels afgesloten.Je raadt het al na 2 maanden nog niets ontvangen.Een bedrijf dus waar je op kan bouwen.