Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Zeer slecht. Dit bedrijf heeft geen ziel en gaat uitsluitend voor het grote geld. Dit over de rug van gedupeerde welkom energie klanten. Walgelijke gieren. Nooit meer eneco
Eneco moest zich schamen door ex klanten van welkom energie woekerprijzen te rekenen voor gas en electra. Ben verplicht klant van Eneco zonder overleg. Als de mogelijkheid er is ben ik ex klant van Eneco en zal ook nooit meer afnemen van Eneco.
Hoe kan Eneco de mensen van Welkom Energie zulke hoge tarieven laten betalen, terwijl mensen op dat moment bij andere leveranciers voor veel lagere tarieven een variabel contract konden afsluiten.
Het is echt schandalig. Ik zal nooit meer een klant van Eneco worden, uitbuiters zijn het. Profiteren van mensen die al de dupe zijn geworden door het faillissement en kunnen fluiten naar hun geld en vervolgens 1,80 per m3 en 0,49 kwh gedwongen moeten gaan betalen! Gelukkig kunnen veel mensen voor lagere tarieven overstappen naar o.a. Vattenfall en zelfs dan hanteren ze een opzegtermijn, terwijl niemand een contract met ze is aangegaan! Op die manier kunnen ze nog langer profiteren van de gedupeerde klanten. Ik begrijp hierheen de overheid niet. Dat dit in Nederland kan gebeuren is te triest voor woorden. Eneco jullie hebben hopelijk je eigen graf gegraven door dit op deze manier aan te pakken.
Het bedrijf hanteert woekertarieven die in sommige gevallen bijna de helft hoger zijn dan die van andere leveranciers. Verder is de klantenservice abominabel slecht, diverse malen werd de verbinding bewust verbroken en toen er eenmaal contact was werden vragen bewust foutief beantwoord. Het doel hiervan was enkel verwarring creëren om overstappen naar een andere leverancier te bemoeilijken. Totaal geen fijne partij.
Hoe jullie om zijn gegaan met de oud klanten van Welkom Energie is schandalig.
Blijf ver weg van Eneco. Ze bieden contract aan tegen een bepaald tarief maar proberen op allerlei manieren onder het contract/tarieven uit te komen. Pure oplichterij.
Maakt gebruik van faillisement Welkom energie om 90000 klanten over te nemen en op te zadelen met een meer dan dubbel hoge rekening voor energie.
Tarieven pas later bekend maken en gedwongen een maand blijven zitten.
Ordinaire diefstal.
Ze rekenen torenhoge prijzen en verplichten de door hun overgenomen ongewild gedupeerde klanten van het failliet verklaarde Welkom Energie een wurgcontract aan waar je ongewild gebruik van moet maken.
Tevens heeft Eneco een heel moeilijk en klantonvriendelijke klantenservice die het niet op prijs stelt dan je een klacht over Eneco indient en dat ook nog op een niet al te nette manier aangeeft ook.
Lees het bijbehorende artikel via onderstaande link. Dat zegt genoeg over Eneco, een wolf in schaapskleren.
https://www.quotenet.nl/zakelijk/a38251202/eneco-overtreft-boeven-als-frank-oranje-en-sywert-van-lienden/
Ik ben geen klant bij Eneco en toch heb ik een klacht. Ze blijven mijn telefoon nummer bestoken met SMSjes (nu zelfs via incasso buro) dat ik een achterstand moet betalen.
Maar ik ben werkelijk nog nooit klant geweest bij Eneco.
Ik probeer het "recht te zetten", maar ik krijg geen gehoor. ook niet op aangetekende brieven.
Ik betaal inmiddels ruim 30 maanden voor een onderhoudscontract maar heb nog nooit iemand gezien.
In maart 2019 betrok ik mijn huis met daarin een nieuwe cv-ketel.
Vooraf regelde ik met Eneco een contract voor ketelonderhoud.
Er zou een monteur de eerste controle komen doen en daarna zou het onderhoud ingaan. Eneco zou bellen voor een afspraak. Dat duurde lang dus belde ik weer. het antwoord was telkens "komende week wordt u gebeld."
In 2020 werd mij verteld dat de eerste controle niet meer nodig was en ik gewoon onderhoud zou krijgen.
In 2020 was een afspraak gepland. Kort daarvoor kreeg ik bericht dat deze weer was geannuleerd. Er kwam eerst een intake controle. Eneco zal contact opnemen.
Nu, na klagen een afspraak vandaag (15-11-2021) tussen 11:00uur en 14:00uur. Wachten dus en alles opzij. Na 14:00u bel ik weer, de afspraak, waar ik op vrijdag 12 november nog een herinnering van kreeg is vandaag geannuleerd ZONDER mijn weten.
Zeer slechte service, helpdesk niet bereikbaar en echte woekertarieven. Pak liever een andere betrouwbare partij.
Zeer slecht. Berekent hoge tarieven die pas achteraf bekend zijn gemaakt. De klantenservice is niet in staat om redelijke antwoorden op redelijke vragen te geven.
Kortom: kies nooit Eneco.
Wat een ellendig bedrijf zijn jullie zeg. Profiteren van de ellende van een ander door woekertarieven te hanteren voor klanten die door het failliet van Welkom energie nergens anders terecht kunnen.
Ik heb het eneco ketelconform dienst. Op 4-11-2021 om 10:00 gebeld met een storing. Volgens de algemene voorwaarden worden storingen die voor 15:00 gemeld zijn dezelfde dag nog verholpen, en de telefoniste verzekerde mij dat ik dezelfde dag nog teruggebeld zou worden. Niet gebeurt. Om 18:00 de storingdienst gebeld en die zouden me terugbellen, niet gebeurt. Op 5-11-2021 5/6 keer gebeld. Toezegging dat ik voor de storing voor weekend verholpen zou worden. Dit is niet gebeurt. Op 6-11-2021 de storingsdienst weer gebeld, zou teruggebeld worden, dit is niet gebeurt. Nu 4 dagen later is de storing nog steeds niet verholpen, er is nog steeds geen monteur langsgekomen of ook maar een enkele oplossing aangedragen. Neem deze dienst nooit! het is weggegooid geld!
Bij het stellen van vragen, wordt gewoon de hoorn erop gegooid!
Er werd een antwoord voorgelezen door de medewerker. Hij nam geen moeite om verder te kijken. Bovendien was dit de 4e keer dat we belden met een vraag, hier hebben we nog steeds geen antwoord op, ondanks de beloftes om terug te bellen.
Daarom zijn we overgestapt.
Op 19 okt 2021 via internet een contract afgesloten met een bedenktijd van 14 dagen ,omdat onze zakelijke energie levering ook door eneco word verzorgt dachten we: we nemen Eneco. Helaas kregen we een beter maandtarief, waardoor ik op 30 oktober 2021 een annulering verzoek heb ingediend, Daarop kreeg ik als response: u bent niet bekent bij ons helaas kunnen we het niet annuleren zie bericht: U geeft aan uw contract te willen annuleren, echter kunnen wij op uw emailadres en postcode geen gegevens vinden. Grtjs Jester Mik
Vandaag op 5 november 2021 krijg ik het volgende bericht : U bent op 19-10-2021 akkoord gegaan met dit contract, erna heeft u nog 14 dagen de tijd om het kosteloso op te zeggen. De 14 dagen zijn voorbij, dus nu kunt het opzeggen na 11 november maar dat is niet kosteloos. Frederique Gravendeel .Ten 1ste: 14 dagen zijn dat werk dagen of word zaterdag en zondag meegeteld, waar word dat vermeld?Al is het 14 dagen, ik meld op 30 okt 2021 de annulering door.
Ook de dupe van de overstap
werd me via gaslicht aangeraden af te wachten tot het bod
maar jezus wat was dat een fout
zit nu 9 dagen vast aan BELACHELIJKE prijzen.
Binnenkort even bij het Juridisch Loket langs. Dit zou niet mogen gebeuren.
Word gedwongen om hier tegen belachelijke tarieven en een wintertoeslag Energie af te nemen. Ze profiteren maximaal van een faillissement, waar ze zelf aan hebben meegewerkt. Ondertussen mooi weer spelen dat ze het zo goed met me voor hebben. Schandelijk!
Na het faillissement van Welkom Energie ben ik zonder enige keuze klant geworden bij Eneco. Ik heb geen keuze dan hun schandalige tarieven te accepteren, terwijl er geen enkele concurrent een variabel tarief aanbiedt. Ik heb dus geen keus en zij maken daar ongelooflijk misbruik van.
Verplicht overgezet naar deze boeven. Weten op 27 oktober dat ze mij een contract moeten sturen maar om me zo lang mogelijk vast te houden wachten ze daar tot vrijdag middag 5 november 17:00 uur mee zodat daarna geen contact meer te krijgen is. Daarbij zijn de tarieven ook het aller hoogst die welke klant waar dan ook maar betaald. Nooit van mn leven meer iets bij deze club uitknijpers.