Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Na beëindigen contract blijven ze maar bellen, paar keer per dag, ondanks dat ik gezegd heb geen belangstelling te hebben. Is nummer 0850296455.
Hoogst irritant.
Al jaren trouwe klant. Bij regulier onderhoud opeens 300 euro kosten voor vervangen leiding die er al 20 jaar zit. Met monteur afgesproken dat ik even mocht nadenken omdat ketel qua leeftijd al jaren aan vervanging toe is. Amper 12 uur later al mail van Eneco dat ze alles opzeggen omdat ik ‘aanwijzingen monteur niet opvolg’?! Daar betaal je dan 25 jaar trouw voor. Waardeloos bedrijf.
Echt. dit bedrijf kan je niks mee. Klantenservice zit in het verre buitenland. Ik ben al zo veel tijd kwijt met correspondentie met dit bedrijf. Ik kan niet meer. Ik ben echt op. haha wat een shitshow Denk dat ik maar naar de geschillen commissie moet.
Eindfactuur brengen ze april in rekening contract is opgezegd in maart dus het laatste termijn is onterecht geïncasseerd. Maar dat snappen ze niet.
Overgestapt van Vattenfall naar Eneco met de belofte dat Eneco de overstap boete zou betalen ( Tot max € 250,- )
Telefonisch is dit mede gedeeld , we moesten niets ondernemen , dit zou automatisch gaan .
Nu wil Eneco dit niet betalen, omdat dit binnen 6 maanden gedeclareerd had moeten worden ( is nu 9 maanden geleden )
De telefonische toezegging dat dit automatisch zou gaan kunnen ze niets mee
Wij zijn sinds 31-07 in onze nieuwe woning. De vorige bewoners huurde een c.v. ketel bij eneco, en wij hebben het contract overgenomen. Let wel op, c.v. ketel is inmiddels 15 jaar oud. Nu zijn wij 7 weken geleden bevallen van een kleine meid. Maar door de storingen aan de c.v. ketel, kan ik niet eens badje op de juiste temperatuur of tijdens douche is het stromend water ineens koud. Wij hebben onze ervaringen bij Eneco zelf neergelegd en wederom stuurde ze een monteur (al de 4e of 5e keer) Hij heeft de c.v. gereset en gaf daarna de schuld aan het leiding werk. Serieus?! Er is nergens een lekkage in onze nieuw, opgeknapte incl grotendeels nieuw aangelegde leiding werk. het is echt onmenselijk dat ze een baby van 7 weken en een peuter van 2 kou laten lijden.
Nou ik wil hierbij de aardige meneer aan de telefoon {weet zijn naam} niet een dikke pluim geven voor de zeer vriendelijke en nette hulp aan de telefoon.
Wacht al 6 maanden op eind afrekening er wordt van alles beloofd maar er gebeurd niets.
Er moet terug betaald worden maar ze geven niet thuis .
Overweeg faillissement aan te vragen wie doet er mee?
Oplichters! De eerste monteur heeft alle onderdelen verwisseld terwijl alles er net 1 maand ervoor vernieuwd was! De nota is afgetrokken van wat ik terug zou krijgen van het hele jaar wat ik bezuinigd had dus kon ook niet zeggen dat ik het niet betaalde! Ze houden het gewoon in en je hebt niks te zeggen! Daarna kwam een andere monteur hier thuis, ontzettend onbeschoft! Hij wilde zijn mondkap niet opdoen : moet ik dat ding op van jou?! en daarna : kan je dit niet zelf oplossen? in een denigerende toon. Dus ik vroeg of hij mij op een beleefde manier wilde aanspreken in mijn huis en hij zei: Ik kan zo de deur uitlopen hoor! en hij liep weg en liet mij achter met een lekkage aan de ketel. Toen ik direct daarna de klantenservice belde om dit te vertellen zei die vrouw: "Tja, ik was er niet bij dus je kan wel een formulier invullen online met je klacht." Meer niet! verschrikkelijk. ik ga meteen overstappen en betaal graag de boete om te vroeg over te stappen! Als ik dit bedrijf maar nooit meer een halve cent kado moet geven!
Ik heb een contract voor onderhoud CV ketel afgesloten. Er zou binnen de eerste 6 maanden onderhoud plaats vinden. Een afspraak inplannen lukt echter niet omdat maanden lang geen data beschikbaar is. Tot 5x toe klantenservice gebeld, snappen er niets van en komen afspraken niet na. U wordt terug gebeld wat niet gebeurt, laf wordt er een link gestuurd. Ik ben klaar met Eneco
Bij eneco heb ik op 15 april mijn aanmelding binnen de wettelijke bedenktijd (14 dagen) geannuleerd. Hiervan heb ik een schermafbeelding gemaakt maar geen bevestiging gekregen. Vervolgens op 21 april via de chat contact gehad met een medewerker en deze vertelde mij dat er inderdaad geen actief contract is en de aanmelding geannuleerd zou zijn.
Op 1 mei kreeg ik dan alsnog een mail met als onderwerp We gaan voor je aan de slag! waarop ik maandag 3 mei wéér contact heb gezocht. Deze medewerker vertelde dat er geen annulering was.
Op 7 mei wéér contact gezocht omdat er nog steeds niks gewijzigd was online in "Mijn Eneco", blijkt dat de administratieve annulering nog niet in orde was.
Echter zouden hun pas starten op 5 mei met de levering en hadden op 5 mei al meterstanden nodig zodat de leverancier waar ik al bij zat hun een bedrag konden betalen, geen flauw idee waarvoor ook.
Gelukkig had ik tóch een schermafbeelding gemaakt en dus bewijs van annulering.
Maar dan, ik had een ander contract afgesloten bij een andere leverancier die mij al gas en stroom leverde. Doordat Eneco mijn aanmelding niet tijdig geannuleerd heeft, is mijn nieuwe contract bij de andere leverancier beëindigd, voordat überhaupt mijn contract afloopt.
Wel moet ik zeggen dat ik goed en vriendelijk te woord wordt gestaan door de klantenservice.
Nog steeds, na bijna drie weken is dit niet geannuleerd.
Dus mijn advies is om GEEN contract bij Eneco af te sluiten en altijd overal screenshots van maken!
Abonnement ketelonderhoud om de twee jaar zouden ze komen, februari 2020 waren wij aan de beurt, tot op heden geen onderhoud gehad, dus 15 maanden voor noppes betaals, tientallen keren gebeld, 5 x schriftelijke klacht, geen enkele respons. Nooit met ze in zee gaan OPLICHTERS dus
Kort samengevat, 4 maanden klant, iedere maand een ander bedrag gaande van 120 tot 200€. Dan moeten verhuizen en contract moeten opzeggen. Eind afrekening van nogmaals 178€. Bijna 1000€ voor 4 maanden?! kan niet.
Na telefonisch contact werd beloofd dat dit ging rechtgezet worden omdat dat niet klopte . Men ging mij contacteren wanneer dit in orde was. Hebben ze nooit gedaan. Dan maar zelf weer contact opgenomen, kreeg constant onvriendelijke klojos aan de lijn, werd constant doorverbonden en men verbrak constant de verbinding. Nu een aanmaning gekregen met extra kosten en dreigingen van gerechtelijke stappen wegens wanbetaling.
Sluit nooit een contract af met eneco! je wordt gepluimd en bedrogen
LET OP!
Waardeloze service van Eneco.
Eindnota klopte niet. Fout met teruglevertarief, bleken ze plotseling, bij begin contract/periode, gewijzigd te hebben zonder mij op de hoogte te stellen.
Terwijl in het contract en e-mails van Gaslicht.com duidelijk 9,2 ct terugleververgoeding staat. Op eind nota staat 6,7 ct.
Het heeft heel veel tijd en energie gekost, zowel via telefoon als e-mail om dit recht te zetten. Vele e-mail naar Gaslicht.com en Eneco, vele telefoontjes naar Gaslicht.com en Eneco. Een maand mee bezig geweest, totaal zeker 6 a 7 uren.
Eneco geeft de klant de schuld vervolgens je proberen een nieuw, veel duurder, contract aan te bieden. Meerdere malen je ook nog een CV onderhouds contract aan proberen te smeren terwijl je gewoon belt met een vraag.
Slechte om onpersoonlijke klantenservice, vele medewerkers zijn zo getraind dat het net klinkt alsof je een robot aan lijn hebt, weinig inlevingsvermogen. Hangen na +- 10 minuten op wanneer ze je doorverbinden naar gespecialiseerd medewerker. Dit tot 3 keer toe binnen een 35 minuten.
Daarnaast kan/wil ook Gaslicht.com niks voor je betekenen met een compensatie, terwijl zij tussenpersoon zijn en juist hiermee geld verdienen.
Tip: Nooit meer iets afsluiten via Gaslicht.com en zeker niet bij Eneco!
Per 1-1-2021 energiecontract plus cv onderhoud afgesloten. Vervolgens blijken de algemene voorwaarden onduidelijk, misleidend en onvolledige te zijn. Voor er überhaupt onderhoud wordt uitgevoerd ben je € 400,- kwijt en voor dat ze weer onderhoud komen uitvoeren - om het jaar; waarom schrijven ze niet om de 2 jaar - ben je meer dan € bijna € 215,- kwijt aan maandelijkse kosten. Neem geen ketel onderhoud bij eneco!
Ik moest over 2 maanden ineens 1000 euro bijbetalen,. Op mijn eerste email helemaal geen reactie, daarna kreeg ik een aanmaning per post. Het contact per email en per post loopt volkomen langs elkaar heen. Per telefoon onbereikbaar. Het interesseert ze gewoon geen barst. Bah wat een vervelend bedrijf.
Onkundig personeel. Draaien om de zaak heen. Van kastje naar muur gestuurd. Liegen en bedriegen. Nog even en dan snel weg bij deze onhebbelijke profiteurs.
Krijg een mail van ENECO dat de huur van mijn boiler gaat van 11.99€ naar 15.40€ per maand wat een verhoging is van ruim 29% wat ik wel een beetje veel vind
Ik ga Eneco aanklagen wegens oplichting ze laten je een onderhouds contract tekenen en dan bij onderhoud betaal je abonnement en dubbelde rekeningen. Nooit geen contract meer afsluiten oplichting eerste klas rijk worden over klanten rug.
Zie hoop dezelfde klachten.
Eneco verkoop onderhoudscontracten, maar zijn niet in staat om onderhoud in te plannen.
54 jaar klant van Eneco. In 2021 drie correctienota's 2018, 2019 en 2020 of ik even wilde betalen de rekening was €943 (inmiddels opgelopen tot €1019, ) Op mijn waarom wist niemand het antwoord het. Via een behulpzame buurman bleek het om een door Eneco ingevoerde zelf geschatte stand van stroom teruglevering normaaltarief (dat blijkt om zonnepanelen te gaan).
Op het huurflat waar ik al twintig jaar woon staan geen zonnepanelen. 2 maart het laatste contact gingen het uitzoeken en terugbellen. Het is nu 20 maart .
Wel een jaarnota ontvangen. Staat geen teruglevering meer op maar wel is het nog te betalen bedrag verhoogd.
Ik geeft het op. Ik weet niet meer hoe ik dit moet oplossen. Maandag ga ik proberen een aangetakende brief naar de directeur de heer J.Boonen te sturen.
R. van 't Hof-Visser