UPS reviews

Pakket kwijt

Pakket twv 400 euro niet verder dan sorteercentrum

04-08-2016

Pakket verdwenen

Na bezorging op een verkeerd Kiala-punt is het pakket verdwenen! Herhaaldelijk invullen van een klachtenformulier (door mij en door de verzender) levert 0,0 reactie op van Kiala. Ook mailen met het verkeerde Kiala-punt (in mijn geval BeCo Media in Werkendam) levert geen reacties op. Ik wacht nu al ruim 7 weken! Ik heb het gevoel dat er iets helemaal niet pluis is en dat pakketten achterover worden gedrukt. Een paar mensen worden hier waarschijnlijk erg rijk van! Voor mij dus nooit weer Kiala, ik betaal wel iets meer bij PostNL, die pakketten komen in elk geval wel netjes over!

REM
03-08-2016

Contactarm

Kiala nooit te bereiken. Pakket aangeboden op Kiala punt. Zalando nooit retour ontvangen dus kan fluiten naar mijn centen. Kiala geeft niet thuis.

Rudi
03-08-2016

Gebroken spullen door onzorgvuldigheid

Net een pakketje opgehaald en weer was het kapot terwijl er toch duidelijk "BREEKBAAR" op staat!

Wie gaat dit betalen?

Bjorn
02-08-2016

Pakket bijna 1 maand in sorteercentrum

Ik heb Kiala lange tijd gebruikt, nooit problemen mee gehad, maar de laatste 2 pakketten is hopeloos.

1 pakket is al sinds 6 Juli aanwezig in het laatste sorteercentrum, maar word niet afgeleverd aan het Kiala punt van de ontvanger.

Al reeds 4x het contactformulier ingevuld op de Kiala websites (BE en NL site), echter zonder enige reactie.

Het 2de pakket is toegekomen in het Kialapunt van de ontvanger, echter is de ontvanger op vakantie in het buitenland. Reeds een automatische email gekregen van Kiala dat ik de ontvanger moet contacteren, dat anders het pakket na enkele dagen word terug gestuurd naar de afzender (naar mij dus).

Echter is de ontvanger via email niet bereikbaar, en heb ik nog geen pakket terug gezien.

De laatste maand is Kiala een regelrechte ramp om iets te verzenden. Voordien was het een vast bedrag tot 15Kg, nu sinds het UPS geworden is, word er gekeken naar de afmetingen van het pakket, en doen dan een schatting van het gewicht (wat hoger ligt dan werkelijkheid).

Dus voor mij geen Kiala /UPS? meer, maar gewoon de lokale Post.

Ellen
02-08-2016

Op verzoek afnemer verzonden met Kiala, eens maar nooit weer!

Op verzoek van een Franse afnemer 3 pakketten verstuurd met Kiala naar Parijs. De afgelopen weken elk 1. Zouden nog steeds in het distributie centrum zijn. Er wordt niet gereageerd door de Klantenservice op informatie verzoeken. Het aanleverpunt weet niets! Ergerlijk, schade mogelijk €1500. Ontvanger begrijpt er niets van, had goede ervaringen maar nu niet meer. Lange tijd met DHL gedaan, altijd goed gegaan.

Hetty
01-08-2016

Pakje verdwenen

2,5 week en 2 week geleden een pakje verstuurd met Kiala Het laatste is aangekomen, het andere nog steeds onderweg naar het sorteercentrum (volgens hun site) Op emails wordt niet gereageerd.

Aangezien ik de enige niet ben met deze ervaringen was dit absoluut de laatste keer dat ik iets door hen laat verzenden.

01-08-2016

Van positief naar negatief

Sinds enkele jaren redelijk positieve ervaringen met zendingen via Kiala. Verzond zo’n 60 pakketten per jaar via Kiala. Prijstechnisch flink concurrent met post.nl (vooral bij pakketten van 10-15 kilo en zendingen naar België). Sinds de overname van UPS krijgt de verzender geen bewijs meer bij aanlevering van pakket. Ook het volgen van het pakket via het traceernummer werkt niet goed meer. Lijkt mij ook dat dit fraude in de hand kan werken: bij zoekraken van pakket heb je geen bewijs en ook via de site kun je niet aantonen dat je het pakket hebt aangeleverd. Heb geprobeerd contact te leggen met Kiala maar ook het contactformulier is nu onvindbaar op de site. Sindsdien veel slechte reviews op internet over Kiala. Krijg toch de indruk dat de stekker er uit is getrokken (latte nieuws op de Kiala site is van begin 2015). Vind het erg jammer dat door de laatste ontwikkelingen geen gebruik meer kan maken van Kiala.

Roy
30-07-2016

Pakketje via Marktplaats gekocht, Kiala verputst het compleet.

Vorige week woensdag (20/7) iets gekocht op Marktplaats, alles afgehandeld en dezelfde dag nog het geld overgemaakt. Die vrijdag krijg ik een berichtje dat het geld is ontvangen maar ze op vakantie zijn en ze het pakketje woensdag (27/7) op zouden sturen. Prima kan gebeuren.

Nu hebben ze dus buiten mijn weten om dat pakketje met Kiala verstuurd. Ik dacht ze doen dat gewoon met postNL zoals eigenlijk altijd het geval is. Nu is het ondertussen zaterdag en zit ik dus al 3 dagen te wachten, en als je het traceernummer invoert op de site staat er dat het pakketje onderweg is naar het sorteercentrum. Lekker dan, als het pakketje na 3 dagen nog niet eens bij het sorteercentrum is hoe lang mag het dan gaan duren voordat het uberhaupt bij mij is? Weken?

Ik vroeg me af hoe lang zo'n verzending met Kiala normaal duurt en kwam zodoende hier terecht, moet zeggen na het lezen van alle ervaringen hier ben ik er nu al van overtuigd dat dit niet goed gaat komen. Lekker. En dan kan ik zometeen met de afzender ruzie gaan maken over of ik mijn geld terug krijg of niet.

Het is sowieso een belachelijke dienst, heb het uitgezocht maar een pakketje sturen binnen Nederland is wel 3 hele euro's goedkoper dan met PostNL. Wat is nou €3 op een pakket dat €100+ kost? Als je 's ochtends een pakketje op de bus doet met PostNL wordt het 9 van de 10 keer de volgende dag al aan huis bezorgd. Met Kiala kun je dagen wachten om het vervolgens kilometers verderop af te kunnen halen. Kiest u voor uzelf.

Rene
30-07-2016

Kiala website klantenservice onbruikbaar en onbereikbaar

Je levert een retourpakket in bij Kiala. Je krijgt geen bewijs want "we zitten in de overgang naar UPS en de printmodule werkt niet". Je pakket komt niet aan bij de webwinkel. De webwinkel is gemeld in de lijst "goedgekeurde" webwinkels. Helaas wordt de keuze niet geaksepteerd op de klanten"service" want "dit is een onbekende webwinkel". 80 Euro in een zwart gat. Mijn advies is NOOIT iets te versturen of te retourneren met Kiala. Met POSTNL heb ik dit soort problemen nog nooit gehad.

Toch tevreden!

Ik stuur al jaren met Kiala naar Spanje en altijd naar tevredenheid. Vorige week weer een pakket opgestuurd en na al deze negatieve reacties was ik eerst ook bang dat mijn pakket misschien nooit aan zou komen. Ten onrechte blijkt nu, na 9 dagen is het pakket in Spanje aangekomen. Wat ik wel slecht vind van Kiala is dat hun klantenservice nagenoeg telefonisch onbereikbaar is en via de website de vragen en klachten niet beantwoord worden. Kiala is op deze manier hard op weg om zichzelf uit de markt te prijzen mocht dat al niet gebeurd zijn. Jammer!

Misschien is er nog iets te redden als ze aan hun klanten kenbaar maken wat nou eigenlijk de oorzaak is van alle klachten zoals op deze website te lezen zijn.

Kiala stel je klanten gerust!

Petra

Toch tevreden!

Kiala stel je klanten gerust!

Hio
29-07-2016

Meer dan 2 uur in de wacht !

Pakket is kwijtgeraakt door Kiala en ze zijn onmogelijk te bereiken per telefoon of per contactformulier. Meer dan 2 uur in de wacht en 2 keer 30 min en telkens wordt de verbinding aan de kant van Kiala verbroken. Contactformulier meerdere malen ingevuld en nog steeds geen antwoord.

Belachelijk !

En

Contact onmogelijk - Zeer slechte service

Pakket bevindt zich al enkele weken volgens de online tracking bij het Kiala punt. Ik heb ze geprobeerd te bellen op een nummer dat nergens te vinden is en na 2 maal 35 minuten in de wacht gezeten te hebben werd de hoorn op de haak gegooid door Kiala. Daarna 3 maal met enkele weken ertussen via het contact formulier vragen gesteld en tot nu toe nog geen antwoord.

Roerquint12

Pakket geopend

Mijn kiala pakket was open gemaakt. Gelukkig zat er alleen maar een bouwdoosje in. Nooit meer, dan maar liever meer betalen voor postnl.

Petrajorissen

NOOIT meer Kiala

Wacht al meer dan 10 dagen op mijn pakket en al 10 dagen wordt me verteld dat het pakket getransporteerd wordt . Dan betaal ik liever wat meer en heb niet die ergernis van krijg ik het pakket nog of is het zoek geraakt en heb ik mijn geld weggegooid, want daar begint het op te lijken . Waarom moet het meer dan 10 dagen duren binnen Nederland ?

Roger

Nooit meer

Ik maak hier geen woorden aan vuil.

Jessica
28-07-2016

Pakket niet geleverd, contact onmogelijk

Sinds twee weken staat er bij de status van mijn pakketje dat deze is aangekomen bij het laatste sorteercentrum. Sindsdien is er aan de status niets veranderd en lukt het blijkbaar niet om het pakketje bij het uiteindelijke kialapunt af te leveren. Contact met Kiala is ONMOGELIJK. Al diverse mails gestuurd, maar krijg geen reactie.

Jeannette

Wel betaald, geen etiket

Niet eerder problemen gehad. Nu na betaling en bij afronden betaling treed er een fout op. Resultaat geen etiket, wel betaald. Probleem contact te krijgen met Kiala. Alle telefoonnummers zijn afgesloten. Contactformulier kom je niet verder mee. Kiala is onderdeel van UPS, geven aan dagelijks zo'n 30 telefoontjes te krijgen over Kiala. Adviseren bij een kialapunt contact te betalen. Dit kan helemaal niet op dit moment als pakket naar buitenland gaat.

Opnieuw proberen pakket verzendklaar te maken? Wat als het weer fout gaat? Nog meer geld kwijt

Pakket niet ontvangen

Pakket is al 3 weken "onderweg". Geen reactie van kiala