Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Op 11/09 werd een pakket afgeleverd op een kialapunt door de verzender. Trackingnummer betreft 002C9TJ. Sindsdien ontbreekt elk spoor van het pakket. Reeds meerdere malen gebeld en gemaild naar kiala, maar daar word ik eigenlijk niet geholpen. Het enige wat ze doen als je belt is je een mailadres geven, een andere oplossing hebben ze niet. Ik heb hier verscheidene malen naar gestuurd en maar een enkele keer een antwoord gehad (21/09). Men vertelde toen dat het pakket nog niet was opgehaald in Het vertrekpunt en dat de situatie snel zou rechtgezet worden. We zijn Nu een dikke week later en nog steeds geen enkel teken van leven van het pakket. Mailen haalt ondertussen niks uit, een antwoord krijg je niet. Gisteren gebeld naar kialapunt van vertrek en daar wist men mij te vertellen dat mijn pakket een paar weken geleden wel degelijk werd meegegeven. Dit staat dus haaks op wat in de mail van 21/09 stond. In het kialapunt waar het pakket dient aan te komen hebben ze tot op heden ook nog niks ontvangen. Het is gewoon onbegrijpelijk dat een pakket opeens verdwijnt, want het betreft volgens mij toch een gesloten circuit waarin van afhaalpunten en ophaalpunten. Ik heb ondertussen al begrepen dat het geen enkele zin heeft om te mailen of bellen, ik ben gewoon het pakket kwijt. Ik hoop wel dat het pakket alsnog toekomt, maar ik ben realistisch. Zonde van het geld en vertrouwen dat ik er heb ingestoken.
Vorige week zaterdag 23/9 pakket ingeleverd op kialapunt door verzender. Bericht van gekregen op 23/9 en status ' op weg naar ontvanger'. Daarna niets meer gehoord en volgstatus blijft daar op staan. 3 keer mail gestuurd via contactformulier, geen antwoord. Word er moedeloos van Dit is mijn eerste ervaring met Kiala maar tevens ook mijn laatste. Ik hoop dat er iemand van Kiala is die mijn mail nu wel beantwoord of dat ik hier antwoord krijg. Traceernummer 002D31U
Na verwijderen van klacht gister(?) Nogmaals:
Het moet niet gekker worden! Eerder klacht ingevuld over een pakket verzonden via Kiala op 8 augustus 2017. Eindelijk is duidelijk dat deze simpelweg kwijt is. Erg balen maar ok, weinig aan te veranderen zo blijkt. Om ervoor te zorgen dat ik schadevergoeding kan ontvangen ontving ik een formulier via de mail welke ik in moest vullen. Dit gedaan en teruggestuurd naar hetzelfde mail adres. Enkele dagen laten geen bericht van Kiala, wèl bericht van 2, voor mij onbekende personen, die MIJN volledige gegevens via de mail toegestuurd hebben gekregen! Op zo'n moment misselijk makend dat er geen telefoonnummer waar dan meteen contact mee opgenomen kan worden zodat het stopt! Graag excuses, correct omgaan met mijn (bank!) Gegevens en volledige teruggave van pakket waarde. Ik wil hierbij niet nogmaals de vraag ontvangen voor track en trace code deze is 002A5IX
Nu een 3e! Mail dat mijn gegevens zijn doorgestuurd
Gister 2 dezelfde pakketten verzonden. Maar 1 is aangemeld in track en tracé. Pakket met te code 002DBEI is niet aangemeld maar wel afgegeven bij het kalapunt tegelijk met 002DBEM die wel onderweg is. de ontvanger begint ongerust te worden. Heel vervelend.
Op 17 september ontving ik van Kiala een mail dat zending 002CQHO "wordt klaargemaakt". Daarna, i.t.t. normaal, geen mailupdates meer, terwijl de zending toch op 19 september aankwam op het laatste sorteercentrum. Sinsdien is de status "wordt getransporteerd". Vandaag gecheckt bij het "De Buren"-afhaalpunt of het pakket misschien toch aangekomen maar niet ingescand is, echter het traceernummer wordt daar niet herkend. Zoals door velen al is opgemerkt (o.a. op Klachten.nl) werkt het contactformulier op de Kiala-website niet, en ook is er geen telefoonnummer. Dus: waar is het pakket, en hoe kun je voor support contact opnemen met Kiala?
Ik zit nu al een week te wachten op mijn pakketje. Terwijl ik vorige week ook een pakketje binnen 3 werkdagen in huis had.
traceercode:002CTZD
erg jammer dit.
Ik heb via MP iets verkocht en de ontvanger wilde graag dat ik het met Kiala zou versturen. Mijn 1e keer en meteen de laatste. De website zegt dat 'het pakket wordt klaargemaakt' maar ik heb het pakket al lang naar het Kiala punt weggebracht. Ik heb tot nu toe nog geen email ontvangen dat het pakket uit de kluis gehaald, dus ik heb geen idee waar het pakket nu is. De koopster heeft ook nog niets ontvangen. Ik ben nu pas 2 dagen aan het zoeken naar de staus en ook bij mij werkt het klachtenformulier op de website niet. Echt heel vervelend en veel gedoe. Het concept lijkt mooi, maar het is waardeloos hoe het wordt uitgevoerd.
08/08/2017 23:01 Pakket aangekomen op laatste sorteercentrum. U krijgt een bericht zodra het pakket op uw Kiala Punt beschikbaar is.
en tot heden niks meer gehoord pakketje zouu zoek zn geraakt .hah geloof je hetzelf .gaat om nr 0029X9V dammed waar is mn pakketje ben erg boos en teleurgesteld in Kiala ! is mn pakket gejat ?
Uiteindelijk heb ik zelf het pakket getraceerd. Het telefoonnummer dat opgegeven wordt bij UPS is van de klantenservice maar die doen niets voor Kiala klanten
Op 23 september 2 pakketten ingeleverd bij hetzelfde Kiala punt. Het ene pakket is al afgehaald en het andere zou nig steeds in het sorteercentrum zijn. Wie kan mij vertellen waar het pakket is? Geprobeerd meerdere malen een formulier in te vullen op de Kiala site maar dat werkt ook niet. En een telefoonnummer is ook niet te achterhalen! Traceercode 002CZEE
Heb via Marktplaats van een particulier wat gekocht. Pakket was netjes de 23ste ingeleverd bij Kiala, maar nu is sindsdien nog niets gebeurd. Status geeft al dagenlang aan dat het nog zelfs naar het sorteercentrum moet! Als dit de standaard service van Kiala is dan is dit de leerste en laatste keer.
Ik ben inmiddels 14 dagen in afwachting van het pakketje. (traceernummer 002cf40). Het is in eerste instantie op een foutief Kiala punt afgeleverd, maar zou z.s.m. doorgestuurd worden. Dat is inmiddels 10 dagen geleden! Ik vraag mij af of dit onder hun SERVICE valt?
Ik wacht reeds sinds 11-9 op mijn pakket, maar volgens de webtracker zou het nog steeds onderweg zijn (Pakketnr. 002C9LX). Op emails reageert Kiala niet en het servicepunt kan me ook niet verder helpen. Een pakket dat ik van dezelfde afzender anderhalve week later heb besteld is wel al afgeleverd?
Het Kiala punt waar mijn pakket naar toe verzonden is, staat als "niet beschikbaar". Kan mijn pakket dan niet op een ander punt afgeleverd worden? Hij is nu al meer dan een week onderweg.
Beste medewerkers van Kiala/ UPS,
Dit is mijn eerste verzending via Kiala, maar ik vind het nogal omslachtig tot dusver. Die paar euro dat het goedkoper is betaal je dubbel en dwars terug in tijd en onzekerheid over je pakketje.
Pakket 002CR9R blijft op 'wordt getransporteerd' staan. Zelfs al zou het aankomen bij het betreffende Kiala punt, dan kan ik niets zonder bevestigingsmail hiervan. Ik heb namelijk het tracking nummer nodig om de kluis te openen.
Er langsgaan om te kijken of het misschien zonder mail afgeleverd is, levert dan ook niets op tot nu toe.
Graag jullie support om te kijken wanneer het pakketje aankomt en voor de code?
Met vriendelijk groet,
Annemieke Roosendaal
De onduidelijkheid en het uitblijven van een reactie op de daadwerkelijke Kiala site
Al op 15 September is mijn pakket 'op het laatste sorteercentrum' aangekomen, maar daarna heb ik niks meer vernomen.(002CIUC)
Contact via e-mail kan niet aangezien het formulier niet werkt. Dit duurt toch veel te lang?