Ohra reviews

3.3
Positief23%
Neutraal4%
Negatief73%
PeriodeLaatste 12 maanden20232022
Geen lid

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Jan
02-04-2019

Slechte verzekering

Declareer nooit in de 30 dagen looptijd van je huisdier!

Gegevens worden tegen je gebruikt

ik heb de duurste hondenverzekering en heb een pup die kleinigheidje had. (antibioticum)

-eerst maand niets kan declareren

1ste stap:

Nwe declareratie 5 maanden later (ander probleem)

Niet uitgekeerd

Ohra: antwoord dit heeft te maken met 1 ste probleem.

2 de stap:

Verklaring dierenarts gestuurd: behandelingen hebben geen verband met elkaar

3 de stap: ohra claim behandelingen wel verband

Conclusie: geen uitkering

Volgende stap wordt de geschillen commissie

Gaat niet om geld is principe kwestie geworden.

Resultaat: ga al mijn verzekering bij ohra beeindigen. (auto, opstal, ziektekosten)

Dick
26-01-2019

Wat heb je aan een Ohra reisverzekering als je zakelijk op reis bent

Wat heb je aan doorlopende reisverzekering van Ohra als je zakelijk op reis bent? Het antwoord is: Niets! Alleen privereisjes vallen onder deze verzekering.

Na jarenlang klant van Ohra te zijn geweest en nu 2 keer een eenvoudige claim afgewezen te hebben gekregen (de andere betrof een schade in huis die ook door gewijzigde voorwaarden plots niet meer viel onder mijn inboedelverzekering) heb ik besloten mijn hele pakket aan verzekeringen bij Ohra op te zeggen.

Anouk
22-01-2019

Slecht

Huisdieren verzekering afgesloten, daarna een mailtje gestuurd ivm een aanvulling.Nu is dit bij hun blijkbaar niet bekend, dus kan ik de kosten voor de castratie zelf betalen.Nee sorry we kunnen niks voor je doen! Ja lekker makelijk, ik ga zsm opzeggen.

Baris
14-01-2019

Zeer slecht en bot personeel aan de telefoon

Telefonisch zeer bot en onprofessioneel te woord gestaan over een auto verzekering.

Phil
06-12-2018

Premieverhoging exorbitant

Vanaf 2012, toen onze hond nog een pup was, hebben we een verzekering hoor de hond bij OHRA gehad. Vorig jaar steeg de premie met n kleine 20 %. Onze hond was toen 5 jaar. In al die jaren een fractie gedeclareerd van de premie die we betaalden. Dat was wat ons betreft prima, blij met een gezonde en sterke hond. Devreden was dat er over het algemeen meer gedeclareerd werd. Ik ben biet tegen een solidariteitsprincipe maar. wel een forse stijging. Dit jaar echter wederom een flinke stijging ( ruim 10%) en weer met dezelfde motivatie. Het gevoel bekroop me dat klanten net oudere huisdieren worden weggepest. Bij navraag bij OHRA wordt bevestigd dat naarmate het huisdier de premie sterk oploopt. De eerdere motivatie van OHRA klopt dus niet! .ik houd er niet van om van een leugen te spreken maar voel me misleid. Onze hond is gelukkig kerngezond. De 500 e premie voor komend jaar sparen we. Met prijsstijgingen doorberekend sparen we de komende 5 jaar zo 3500 euro. OHRA? Nee, niet eerlijk en transparant.

Theun
03-12-2018

Onbetrouwbaar

Ohra verandert zomaar de voorwaarden van een 4-jarige huisdierenverzekeringspolis en beletten mij bij hen weg te gaan

Dolf
14-11-2018

Huisdierverzekering OHRA

Huisdierverzekering bij OHRA afgesloten. Meteen de duurste verzekering genomen voor de zekerheid zodat ik niet voor verassingen kom te staan.

Nu kreeg onze hond een beknelling en zeer vergrootte balzak. En moest met spoed worden geopereerd. Rekening ingediend en je raad het al niets word vergoed. Er staat ergens in de polis dat van alles wat met voortplanting te maken heeft niet vergoed word. Terwijl ze in advertentie vermelden dat noodzakelijke operaties worden vergoed. Dit was noodzaak maar valt toch weer onder uitzonderingen. Contact met OHRA gehad en daar is niet mee te praten verschuilen zich achter vele pagina`s polisvoorwaarden. Had ik hond niet laten opereren was die dood gegaan dat is dus wat ze liever hebben. Neem hier nooit een huisdierverzekering is puur oplichting.

Sandra
06-11-2018

Heel tevreden!

Voorheen via dier&zorg en toen de opvolger daarvan gehad. Een drama met heel veel uitzonderingen. Nu met onze bull bij OHRA. 2 flinke operaties aan kruisbanden gehad en alles werd vergoed. Fijne service, snelle betalingen, en duidelijk. We hebben een aanvullend pakket en blij dat we hier bij zijn verzekerd!

Petra
10-10-2018

Heel erg tevreden over de huisdierenverzekering

Helaas heb ik al enkele maanden na het afsluiten van een Plus dierenverzekering een beroep moeten doen op de verzekering. Mijn kat kreeg plotseling nierfalen (na een gebitsbehandeling) en moest worden opgenomen. Telefonisch contact opgenomen met OHRA omdat de kosten naar verwachting snel op zouden lopen. Zeer meelevende reactie van OHRA medewerker in deze voor ons moeilijke periode. Super snelle afhandeling van de declaraties. Ook heel handig om declaraties via de app in te dienen. Zo blij dat wij voor OHRA hebben gekozen, echt een top verzekering!

Ubeyit
19-09-2018

Zogenaamd vrije keuze verzekering

Ik ben al jaren diabetes patient en insuline afhankelijk. 2018 overgestapt van Zilverenkruis naar Ohra vrije keuze zorgverzekering. In juni mijn diabetes medicatie gehaald bij mijn apotheek en de daarbij behorende hulpmiddelen(teststrips etc) Tot mijn verbazing kreeg ik achteraf een rekening van mijn Apotheek. Ze gaven aan dat de hulpmiddelen niet waren vergoed door mijn zorgverzekeraar en zij ook niet begrepen wat daar de reden van was. Medewerker van de zorgverzekeraar gaf aan dat zij geen contract hebben met mijn apotheek mbt de hulpmiddelen en ik met gebruik had moeten maken van zorgverleners waar zij een contract mee hebben. Ik dacht toch echt dat ik een Vrije keuze verzekering had afgesloten?! Ik kon alsnog de nota bij hen indienen met een verklaring van mijn arts dat ik insuline (ben al 10 jaar diabetes patient) afhankelijk ben, maar advies was wel dat ik de volgende keer mijn hulpmiddelen bij een gecontracteerde zorgverlener zou bestellen. Zodoende een verklaring van mijn arts met de nota gestuurf naar OHRA, waarop ik 2 weken later een afwijzing van de betaling kreeg. Vervolgens contact gehad met een andere medewerker van Ohra die aangeeft dat ik vooraf toestemming had moeten vragen en Ohra de hulpmiddelen nooit had mogen leveren. Zoals men zegt word ik van het kastje naar de muur gestuurd door een slechte samenwerking tussen de apotheker en Ohra is de zorgbehoevende patient nu de dupe van!

Peter
30-08-2018

Zeer veel spijt van de huisdierverzekering bij OHRA

Sluit vooral geen huisdierverzekering af bij OHRA. Ik heb echt zeer veel spijt ervan dat ik dit ooit gedaan heb. Kom je bij de fysio therapeut voor honden. Krijg je de behandeling niet vergoed, want extra module. Ga je met 1 hond naar de dierenarts toe voor de anaalklieren. Neem je de andere hond mee voor controle omdat het dan zowiezo goedkoper is kwa consult. En alle 2 zitten in de verzekering. Krijg je ineens het consult niet vergoed omdat ook de nageltjes bij de dierenarts geknipt zijn. En dan willen ze dat niet vergoeden. Wel betalen, maar uitkeren ho maar. Ik heb beide verzekeringen vanwege premie verhogingen van meer dan 10% gelijk opgezegd. Ben er helemaal klaar mee. Je kunt beter de premie die je aan de verzekering betaald zelf gaan sparen en maandelijks over maken op je spaar rekening. Dan bou je heel snel een leuk potje op voor je honden. En kun je daar alles mee betalen.

Renee
15-08-2018

Super goede huisdierenverzekering

Binnen één dag een reactie op mijn ingediende complexe declaratie. Heel tevreden over, geld wordt ook snel overgemaakt.

Joyce
26-07-2018

Super afhandeling van dierenartskosten

Na uitleg over een positieve test voor Leishmania van mijn hond en de gevolgen daarvan, wordt netjes alles zonder problemen vergoed, behalve de 20% eigen bijdrage natuurlijk. Geen gezeur zolang je alles maar netjes uitlegt en verwijst naar eerdere afhandeling.

TC Merve
11-07-2018

Laat je niet wijmaken!

Ik wilde huisdierenverzekering opzeggen. Een mevrouw aan de telefoon zei dat het niet mogelijk was tot Februari omdat het contract zou dan pas verlopen zijn terwijl ik al 3 jaar bij Ohra zit en na 12 maanden dagelijks kan opzeggen met een ozegtermijn van 1 maand volgens hun voorwaarden. Laat je dus niet wijsmaken met de leugens van de klantenservice om je nog even door te laten uitbetalen. Zeer onprofessioneel.

J.
27-06-2018

Neem geen OHRA huisdierenverzekering

Ik heb een verzekering afgesloten voor 4 jaar. Ieder jaar wordt de premie verhoogt en je zit er dus vier jaar aanpast. Per maand een verhoging van €2,50 betekent in 4 jaar, €10,00 verhoging per maand. Ook de pakketten vergoeden veel niet. Je moet als nog aanvullen met een extra dekking. Ik had ziektenkostenpakket Plus. Onze jonge hond heeft athrose, bijv fysiotherapie zit er niet bij en moet je apart afsluiten. Niet doen dus!

Romiii
14-06-2018

Aansprakelijkheidsverzekering

Neem geen aansprakelijkheidsverzekering bij OHRA aangezien zij absoluut niks dekken bij schade aan andersmans eigendommen of duurzaam bezit je krijgt geen cent vergoed alles uit je eigen portomonee een gewaarschuwd mens telt voor twee!

M.
11-06-2018

Neem geen huisdierverzekering.

.en zeker niet voor 4 jaar. Dan zit je dus vast aan hen! En dat moet je niet willen. De premie gaat ieder jaar behoorlijk omhoog, ruim 2,50 euro dit jaar. Dat is ruim 13%! En wanneer je dan iets declareert, hebben ze allerlei smoesjes waardoor ze niet overal voor vergoeden. Dan betaal je voor sommige onderdelen van de rekening dus geen 20% maar de volle 100%. Trap er dus niet in, ik zit er nog 2.5 jaar aan vast, HELAAS!

Michel
05-06-2018

Extreme premieverhoging en lagere vergoeding

Al jaren hebben wij voor onze Doodle een huisdierenverzekering bij Ohra. Eerst waren wij verzekerd voor een bedrag van 2500 euro per jaar. Doordat de kosten bij een dierenarts steeds hoger worden hebben wij 2 jaar geleden besloten de verzekering te verhogen naar 5000 euro per jaar.

Onlangs ontvingen wij een email van Ohra met een aankondiging van een premieverhoging. De reden hiervan was dat de behandelingen steeds moderner worden en de kosten hierdoor stijgen. Op zich een vreemde reden, want alle klanten van Ohra worden hier namelijk al de dupe van en nu dus dubbel. Wij zijn namelijk voor 5000 euro verzekert en wanneer de kosten hoger worden kunnen wij minder naar de dierenarts voor hetzelfde bedrag.

Verder staat er ook nog even in dit bericht dat de consultkosten beperkt worden. Bij een topverzekering (welke wij hebben) wordt er maximaal 200 euro per jaar aan consultkosten vergoedt terwijl de goedkopere verzekeringen beperkt worden tot 100 euro per jaar. Deze wijziging is echt onacceptabel en werkt heel drempelverhogend. Even ter informatie consultkosten liggen gemiddeld op 40 euro.

Wanneer je Ohra belt krijg je simpel te horen: “Dan beeindigd u de verzekering toch!” Wanneer je ruim 7 jaar verzekerd bent en je een hond hebt die wat mankementen vertoont dan is dat niet zo eenvoudig. Elke andere verzekering zal namelijk de mankementen van de hond in een nieuwe verzekering uitsluiten. Je zit dus met handen en voeten gebonden.

Ohra verwachtte denk ik een hoop tegenspraak, want ze hebben heel goed nagedacht over het tijdstip van de aankondiging. Dit hebben ze namelijk precies op het tijdstip gedaan dat heel Nederland hun mailbox volstond met mailtjes van bedrijven die de wijziging in de privacy policy aankondigde i.v.m. de nieuwe privacywet welke 25 mei j.l. is ingegaan. Hierdoor wist Ohra zeker dat 80% of meer de mail niet goed zou lezen en deze bij de meeste mensen direct de weg naar de prullenbak wist te vinden.

Edwin
21-05-2018

Betaling

Ik zit nu ruim 2 jaar bij Ohra en ben al een paar keer bijneemt dierenarts geweest en toch alwat aardig wat kosten gemaakt. Ik krijg een dag later weer een melding terug van wat ik terug krijg van wat ik heb gedreclareerd en op dag 2 staat het al op mijn rekening geen problemen met ohra alles netjes geregeld.

Bonita
18-05-2018

Huisdierenverzekering is een aanfluiting!

Toen ik besloot mijn Chihuaha Reus te verzekeren, heb ik voor Ohra gekozen. Hij was op dat moment al 3 jaar. In de voorwaarden staat dat klachten die al voor het afsluiten van de verzekering bekend waren niet vergoed zouden worden. (wat uiteraard logisch is)

in 2017 heeft mijn hond een allergische reactie gehad op een vlooienmiddel en daardoor enorme jeuk gekregen over zijn hele lichaam. Ik ben hiervoor naar de dierenarts gegaan om te vragen wat ik eventueel nog meer kon doen om de enorme jeuk die mijn hond had, te kunnen verzachten. De dierenarts heeft hem een injectie gegeven tegen de jeuk en dit werkte gelukkig. Conclusie: vlooienmiddel niet meer gebruiken en probleem opgelost. (ik was op dit moment nog niet verzekerd)

nu, april 2018 likt mijn hond aan zijn voorpoten zodra hij zich moet inspannen. Spelen, hard rennen etc. hij stopt abrupt zijn spel en gaat aan zijn voorpootjes likken. Ik heb het even aangekeken en heb toch besloten dit even te laten nakijken bij de dierenarts. Nu was ik wel verzekerd dus ik dacht: deze rekening kan ik mooi declareren.

Nou, u raad het al: Ohra wijst de declaratie af want Reus heeft al eerder jeuk gehad en dit is de zelfde klacht als in 2017.

Volgens mij snapt iedereen die enigszins begrijpend kan lezen dat deze klacht niets te maken heeft met de klacht uit 2017.

Ik heb Ohra gebeld en zij zouden het opnieuw gaan bekijken. Maar helaas, zij houden hun poot stijf en blijven volhouden dat het in hun ogen de zelfde klacht is!

ZEER teleurstellend en helaas zie ik hier dat ik geen uitzondering ben.

Neem NOOIT een huisdierenverzekering bij de Ohra, want ze doen er werkelijk alles aan om onder het uitkeren van declaraties uit te komen.