Ohra reviews

3.3
Positief23%
Neutraal4%
Negatief73%
PeriodeLaatste 12 maanden202320222021
Geen lid

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Richard
11-01-2021

Verplicht een jaar betalen, maar nooit vergoed krijgen

In de eerste maand van de lopende dierenverzekering zijn we met onze nieuwe pup naar de dierenarts geweest. Voor een kennismaking en wat algemene vragen als nieuwe hondeneigenaren. Dierenarts heeft ook gelijk wat checks gedaan op bekende 'zorgpunten' van het hondenras. Alles was OK en de checks zijn vastgelegd in patientendossier.

Declaraties worden nu steevast afgekeurd omdat we in de eerste maand vragen hebben gesteld bij de dierenarts. "we zullen medische kosten door heup problemen nooit vergoeden, want hierover heb je in de eerste maand van je verzekering een informerende vraag gesteld bij je dierenarts"

Opzeggen van de verzekering binnen het eerste jaar mag ook niet. Oftewel: komend jaar premie betalen met de wetenschap dat alle medische hulp voor gangbare zaken toch niet vergoed worden.

Waardeloze houding van OHRA bij declaratie proces en hulpvaardigheid. Ironisch dat ze jaren geleden met de paarse krokodillen campagne riepen wel even voor te doen hoe je je als verzekeraar moet opstellen. Blijkbaar toch gezwicht voor die mooie kleur?

Tip voor degenen die toch overwegen de verzekering af te sluiten: lees heel goed alle kleine lettertjes in je contract, want hiermee word je harteloos om de oren geslagen als je denkt de declaratieprocedure doorgekomen te zijn.

Sandy
04-01-2021

Wachttijd misleidend

Als je in de wachttijd voor iets naar de da gaat wordt alles wat er na de wachttijd te maken heeft met dat probleem van in de wachttijd niet meer vergoed.

Zo had mijn pup last van haar ogen en is er na de wachttijd onderzoek gedaan, het bleek staar te zijn, maar omdat ik tijdens de wachttijd naar de dierenarts ben geweest voor haar ogen, werd er daarna niets meer vergoed wat betrekking had op haar ogen.

Erg misleidend want in de polisvoorwaarden staat wel dat tijdens de wachttijd problemen niet worden vergoed, maar er staat niet bij vermeld dat er ook na de wachttijd niets meer vergoed wordt.

Wel staat er dat als je de verzekering afsluit en je hond mankeert al iets dat er dan niets vergoed wordt. Maar blijkbaar dus ook als er tijdens de wachttijd iets is, zelfs als je dat daarvoor nog niet wist. Echt slecht! Waar verzeker je je dan voor.

Francion
10-12-2020

Verwarrende informatie in reclame en op papier

Bij ohra word vorig jaar verteld dat je fysio beurten kunt mee nemen naar volgend jaar, ze vertelden er wel NIET bij dat je dat aan het begin van dat jaar dit MOET melden (kosten 1,50)

door dat corona gedoe kon ik dus niet goed naar mijn fysio medewerker,

gebeld met ohra nee dus zoek het maar uit met fysio

Manoe
05-11-2020

Waardeloze verzekering!

Puppie doodziek dan ga je naar de dierenarts! Gezondheidsverklaring van de fokker was helemaal prima! Nou blijkt het niet goed te gaan met het beestje, krijg je het nog niet eens vergoed. Omdat je 1 dag te vroeg naar de dierenarts bent gegaan! En nou zit je een jaar lang aan een verzekering vast terwijl het niet eens meer vergoed wordt! Echt oplichters, ik raad het niemand aan! Alleen maar bezig met hun eigen hagje en dat is GELD innen!

Elly
04-11-2020

Waardeloze verzekering

Altijd weer een andere smoes om maar niets te hoeven betalen

Iedere keer werd weer iets anders uitgesloten dat niet onder de verzekering viel

Om allerlei verschillende lul smoesjes

Hele slechte helpdesk met pubers die van niks weten

Continu krijg je een ander verhaal

Maar uitbetalen ho maar

Wat een waardeloze verzekering

NIET NEMEN!

Loes
27-10-2020

Voor declareren moet je gestudeerd hebben

Wat een drama om online te declareren!

Eerst moet je aangeven waarvoor je naar de dierenarts ben gegaan, daarna wat de dierenarts heeft gedaan, voor elke handeling moet je alles apart invullen, daarna voor elke medicijn bij elke behandeling de volledige naam invullen plus het bedrag inclusief of exclusief BTW, daarna het BTW bedrag. Als dat klaar is wordt je van de site gegooid met de meededeling dat je een half uur niets heb gedaan (6 keer overkomen) ik ben ruim 3 uur bezig geweest om 3 declaraties te maken.

Het zou toch veel gemakkelijker om gewoon de nota op te sturen, zoals bij een zorgverzekering!

Daarnaast viel de vergoeding zwaar tegen:

Dierenartskosten van de declaraties ruim 300 euro, vergoed werd €50 euro. Van in totaal 4vaccinaties, 2 consulten en 2 x andere medicijnen en een paspoort.

En dat terwijl je ruim 325 euro per jaar betaalt. Waarvoor dan? toch even nadenken voor je deze verzekering afsluit. Ik zit er nog 10 maanden aan vast maar ga vragen of de media hier aandacht aan willen besteden. Is echt te gek voor woorden.

Sandra
22-10-2020

Dierenverzekering

Wat een oplichters.

2 Declaratie’s ingediend eind september nog steeds niks ontvangen. Hond had een ongeluk gehad en kon niet meer lopen en trilde en hijgde van de pijn.

Stuurde ze een mail dat ik de pacientenkaart moest toesturen dit gedaan krijg ik een mail terug dat mijn hond is uitgesloten van patella luxatie? 1 Dierenarts had dit vastgesteld en was niet tevreden over de dierenarts en een andere genomen hierna hebben 2 dierenartsen vastgesteld dat er geen sprake is van patella en wat doet ohra die gaat uit van de eerste dierenarts dat ze niks vergoed krijgt als ze patella heeft. Maar ze kijken niet dat 2 dierenartsen zeggen dat ze het niet heeft. Toen kreeg ik ook een mail als ik wilde de verzekering per direct kon opzeggen? Opzeggen? En mijn declaratie van ongeveer 300 euro? Weer gemaild en gezegd dat ik klant blijf en wat denk je nog steeds geen vergoeding? Ik moet elke maand 54 euro per maand betalen maar wacht nu al een maand op een declaratie?

Cees
21-10-2020

Ohra? Waardeloos!

Zo'n 30 jaar klant bij Ohra, met meerdere verzekeringen. Nu voor het eerst in aanspraak gemaakt op de aansprakelijkheids verzekering. Ze verzinnen van alles om niet te hoeven betalen. Vragen niet hoe de vork in de steel zit/zat, maar staan direct met hun oordeel klaar: wij betalen niet. De aangevoerde redenen zijn een totale verdraaing van de feiten. Zij schuwen niet te liegen.

Rudi
07-10-2020

13 jaar premie betalen.

Al 13 jaar klant bij ohra, meerdere verzekeringen.

In al die jaren nooit problemen met ohra gehad, daar we nooit wat te declareren hadden.

Echter, nu was het anders, door lekkage (in onze badkamer) buiten onze schuld om, zijn we eens gaan aankloppen voor een vergoeding.

Komen er eerst twee dure mannetjes langs om te zien of de schade wel binnen de polis valt.ze hebben het zo weten te draaien dat dat niet het geval was en daar moeten we het maar mee doen.

Volgens mij, als je schade hebt door eigen toedoen of nalatigheid, dan wordt het niet vergoed (logisch). Is de oorzaak volstrekt buiten je schuld om.dan is het verzekeringswerk. Dat is mijn logica.

Kortom, meermaals aan de telefoon gehangen met ze (over veel schijven, kost veel tijd), maar conclusie is.we krijgen niks vergoed.

Daar betaal je dan 13 jaar premies voor, bij elkaar haast 7000 euro, nooit een cent gedeclareerd. We hebben er ook enkele andere verzekeringen, hier ook nooit wat gedeclareerd. En dan heb je wat.dan geven ze niet thuis! ik zou zeggen, begin nooit aan ohra, ga naar een andere verzekeraar!

Vincent
05-10-2020

Niet voor OHRA kiezen!

2 katten, sinds 2015 en sindsdien ook verzekerd bij Ohra. De zogenaamde TOP verzekering gekozen en net zoals de andere reviews hier; bijna alle kosten die je maakt zullen niet gedekt worden.

Onze katten blijken (net zoals de meeste katten) problemen te hebben met hun gebit (lees: parodontitis, gingivitis), waar wij door de huisarts op geattendeerd worden om in de komende jaren aandacht te besteden aan gebitsreiniging.

OHRA heeft daar een mooie module (vaccinaties & gebit) voor, dus de TOP verzekering omgezet naar PLUS met de genoemde module erbij.

Katten naar de dierenarts voor hun jaarlijkse controle, vaccinaties en reinigen v/h gebit en uiteindelijk ook kiezen moeten laten trekken. Alle kosten aan het gebit worden niet vergoed onder het mom 'deze aandoening bestond al voordat de extra module werd afgesloten'. Ik betaal toch premie hiervoor? Maar ok, toen ik de vraag stelde of dit argument ook volgend jaar weer gebruikt kan worden door OHRA was het antwoord: die kans is zeker aanwezig ja. Oftewel, waarom betalen voor extra module als de kosten toch niet vergoed worden. BELACHELIJKE PRAKTIJKEN! Of je moet vanaf de geboorte alles meeverzekeren blijkbaar.

Hier ook het advies: zelf een potje reserveren i.p.v. maandelijks iets te betalen waar je toch niks voor terug krijgt! GAD-VER-DAMME, wat een vies bedrijf zeg.

John
01-10-2020

Paarse diarree

Als je net een puppy hebt en die poept een beetje dun dan ga je natuurlijk als lief baasje gelijk naar de dierenarts. Niets aan de hand hoor, pilletje klaar. Dan besluit je twee weken later een verzekering af te sluiten voor je beestje. Wordt hij gelijk voor de rest van zijn leven uitgesloten voor maag en darmziektes. Snel verdiend want ik denk dat bijna alle honden dat als kleintje wel eens hebben gehad. Dus eerst verzekeren en dan pas naar de dokter. Hopen dat hij niet eerst is overleden en begraven moet worden naast de bekende paarse krokodil.

Virginia
30-09-2020

OHRA huisdieren verzekering dikke fale

Onze hond jovi. 10,5 jaar oud. Vanaf pup verzekerd. Betalen dus al ruim 10 jaar verzekering voor deze hond ( ong 26 per hond per maand ) en ook pippi. 3 weken geleden krijgt jovi ineens een bult onder zijn oog die steeds dikker wordt. Naar de dierenarts.biopten afgenomen want ze dachten aan een tumor. Na 4 lange dagen wachten bleek er ergens een ontsteking te moeten zitten. Maar om zonder narcose een abces open te snijden bij een hond is niet echt humaan. Dus omdat jovi een mopshond is moest er een speciale narcose komen. Dit gebeurt. Tijdens narcose kwamen ze er achter dat het abces door een ontstoken kies kwam. En omdat we geen extra verzekering voor tanden hebben word niks vergoed! schandalig! betaal ong 26 euro per maand per hond al ruim 10 jaar lang en jullie keuren dit af!? onze dierenarts heeft zelfs nog een gespecificeerde nota gemaakt voor de kosten van narcose en de gebitsbehandeling omdat jullie daar om vroegen. ( je gaat nl niet zomaar snijden in een beestje als hij bij is )

Ohra dierenverzekering dikke fale en we raden jullie iedereen af! ook melding bij kifid!

Ruud
18-09-2020

30 dagen wachttijd. Een krokodil is paars, dus is groen fout.

Net een jonge hond en een verzekering die na 30 dagen ingaat. Wat een flauwe bedoening. Net op 28 dagen een behandeling en geen vergoeding. Ohra schrijft 30 dagen en hebben gelijk, netjes is het niet.

Dus als je aangeeft dat een krokodil paars is, kan je een groene afwijzen. Tip, bekijk het per behandeling, in ons geval is aantoonbaar dat het niet voor aanvang van de verzekering al kon ontstaan.

Willemijn
02-07-2020

Alleen maar lof over de huisdierenverzekering van ohra

Nooit geen problemen, dierenarts nodig dan wordt het vergoed.declareren ook geen enkel,probleem, wordt direct op de rekening van me gestort, zeer tevreden met deze verzekering.

Abel
26-06-2020

Vreselijk

Ik wou een heel verhaal houden, maar las de andere reacties, en dit was vrijwel hetzelfde! dat dus!

vreselijk.

E.
17-04-2020

Ik vind dit je reinste geldklopperij

Voor onze hond, pup, een dierenverzekering afgesloten bij de OHRA. Vooraf de algemene informatie doorgenomen, recensies leken positief.

Voor de volledigheid, ik had een plus-verzekering, met aanvullend vaccinaties, gebit en buitenland afgesloten, maandelijkse premie €29,-.

Na de eerste maal bij de dierenarts geweest te zijn, de rekening gedeclareerd. De rekening werd grotendeels vergoed, maar ik kreeg direct de opmerking, dat de consulten aan een maximum verbonden waren. Ook de vaccinaties werden niet vergoed. Maar.dit was toch extra afgesloten?

De tweede maal naar de dierenarts voor aanvullende vaccinaties. De declaratie van rekening daarvan werd summier vergoed. Van de ruim €120,- werd welgeteld €15,- vergoed. Inzat voor de consulten en vaccinaties aan het jaarlijks maximum.

Ik heb D verzekering inmiddels opgezegd. Moet het jaar nog wel volmaken. Ik zal een geldpotje aanmaken voor de medische kosten voor mijn hond. OHRA, jullie beleid is ronduit slecht, gericht op een hoge verdienste, niet servicegericht. Het geheel bestempel ik als zuivere oplichterij. (Dit valt onder vrijheid van meningsuiting).

Jan
25-03-2020

Je denkt goed verzekerd te zijn

Ohra Verzekeringen!

Pas op je verwacht goed verzekerd te zijn maar dat is niet zo!

Verhaal:

Mijn hond had last van haar loopsheid en daarna de schijnzwangerschap.

Ze had zoveel last dat de dierenarts medisch gezien genoodzaakt was om haar te steriliseren. De baarmoeder bleek wat verdikt te zijn dus deze heeft de dierenarts ook gelijk verwijderd. De sterilisatie en baarmoederverwijdering was allemaal goed gegaan. En ik mocht Kira om 13.15 uur weer ophalen. Toen we Kira in de auto hadden begon Kira te bloeden. Terug naar de dierenarts gegaan en na overleg Kira daar voor observatie gelaten en afgesproken om haar om 16:00 uur weer op te halen. Ondertussen rond 15:00 uur werd ik gebeld dat Kira opnieuw open gemaakt moest worden omdat ze toch nog hevig bloedverlies had. Bij later contact werd aangegeven door de dierenarts dat de stompen(van de baarmoeder en eileiders) dicht waren dus dat hier de bloeding niet van kwam. Waar de bloeding wel van kwam wist de dierenarts niet want ze konden het niet vinden. Het kon een spier wezen of iets dergelijks. Wel waren ze er achter gekomen dat Kira geen antistolling in haar bloed had. Dat betekende dat het bloeden niet zou stoppen dit kon komen door dat de hormoon huishouding niet goed was maar kon de dierenarts niet met zekerheid zeggen was een vermoeden. Ze hadden Kira een injectie gegeven die de antistolling op gang moest helpen zodat het bloeden zou stoppen. Deze bleek bij later contact nog niet veel effect te hebben. Dus kreeg ik 2 keuzes de eerste keuze was afwachten of de injectie zijn werk ging doen met het risico dat ze zou komen te overlijden. Of keuze twee en dat was dat Kira een bloed( plasma) transfusie zou krijgen. Maar de dierenarts kon niet garanderen dat Kira dit zou overleven. Wij hebben toch de keuze gemaakt om er alles aan te doen om Kira beter te krijgen, en de transfusie laten starten. Het plasma moest met een spoedkoerier gebracht worden en de kosten zouden hier door oplopen. De dierenartsen hebben er alles aan gedaan en hebben Kira er gelukkig boven op kunnen krijgen. Met Kira gaat het nu gelukkig weer goed en is weer haar zelf.

Huisdierenverzekering bij Ohra!

Ik ben bij hun verzekerd voor Kira en heb de Top verzekering de hoogste die je kan hebben bij hun voor je hond.

Ik had Kira niet verzekerd voor sterilisatie en die rekening heb ik dus ook niet gedeclareerd maar heb ik zelf betaald.

Maar omdat Kira dus een nieuw probleem kreeg een bloeding waarvan de dierenarts niet precies wist waar het vandaan kwam. En ze er achter kwamen dat Kira dus problemen had met haar antistolling. Hierdoor kwamen er dus onverwachte kosten bij die los stonden van de steralisatie. En daar voor zijn wij verzekerd tenminste dit dachten wij. Dus heb de rekening van de bloedtransfusie en overige behandelingen die daar bij kwam kijken bij Ohra gedeclareerd kosten waren rond de €1,450,-.

Maar nu komt dus het probleem!

Ohra vergoed dit dus niet. Hun gooien het op de voortplantingsorganen en koppelen dit dus weer aan de sterilisatie en zeggen maar zo dit is de nasleep ervan.

Dus wij hebben Ohra weer opgebeld en gezegd dat dit los stond van de sterilisatie en dat als ze bijvoorbeeld een ongeluk had gehad dat het dan waarschijnlijk ook aan het licht was gekomen dat ze problemen had met de antistolling. Dat ze dan dus ook die behandeling had moeten hebben om het te overleven. Ik was ondertussen al bij de dierenarts weer langs gegaan en gevraagd wat ik hier mee aan moest en hun gaven aan dat Ohra hun weer moest bellen en dan zou de dierenarts opnieuw alles weer toelichten.

Dit doorgegeven aan Ohra en hun hebben met dierenarts gebeld en afgesproken dat de dierenarts een verklaring zou sturen naar hun met wat er was gebeurd.

Zie verklaring dierenarts hieronder:

algemeen - anamnese :

bevindingen : Twee uur na de sterilisatie druppels uit de buik. Donkerrood bloed. Opnieuw de buik opengemaakt. Wel stolsels gezien, niet duidelijk waar het bloed vandaan komt. Alle stompen opnieuw afgebonden. Er zat wel wat vet bij stompen maar waren goed af te binden. Ruimte genoeg om goed af te binden. Ook in ophangbanden geen bloeding te zien. Bleef wel een beetje diffuus sijpelen. Ook uit de buikspierwond bleef wat bloed komen. Na deze ok bleef Kira redelijk op temperatuur maar werd traag wakker. Uit de wond bleef wat bloed sijpelen. Bij opstaan weer een golf bloed eruit. Omdat Kira zo traag bleef en bleef bloeden hebben we overleg gehad met de collega van de veterinaire bloedbank en hij raadde ons aan een plasma transfusie te geven. Dit gaf direct verbetering. Na de transfusie knapte Kira zienderogen op.

Diagnose : Kira is een hond met een verhaal van langdurig klachten na de loopsheid. De oplossing is dan steriliseren. Maar heel soms zien we dat, waarschijnlijk door de langdurige invloed van hormonen, het stollingsmechanisme niet naar behoren werkt. Dit was bij Kira het geval. Dus de sterilisatie was nodig. Het gaf echter als bijverschijnsel een vervelende nasleep. Wij denken niet dat de operatie niet goed is gedaan. Wij denken dat Kira veel last heeft gehad van de hormonen. De operatie had ze sowieso moeten hebben omdat ze er zoveel last van had. Nu hebben we haar er gelukkig doorheen gesleept en verdwijnen de klachten hopelijk snel.

Ohra zou na ontvangst van de verklaring van de dierenarts de declaratie weer op nieuw gaan beoordelen en dat hebben ze gedaan.

Met de conclusie dat het niet vergoed word omdat het volgens hun toch met de sterilisatie en geslachtsorgaan te maken had. Dierenarts vond het ook raar dat het niet vergoed werd en was het er ook niet mee eens maar kon er verder niet zoveel meer mee.

Dus mensen kijk uit met verzekeren bij Ohra want ze vergoeden dus niet alles. Ik dacht mijn hond goed verzekerd te hebben en vooral voor dit soort kosten (bedragen). Maar ze doen dus erg moeilijk hierover en keren niks uit.

Heb uiteindelijk gelijk mijn contract laten verbreken want zo heb ik ook niks aan een verzekering.

Danique
26-02-2020

DOEN ER ALLES AAN GEEN GELD TE HOEVEN GEVEN

Alle kleine lettertjes worden erbij gehaald. Wat een belachelijke verzekering is dit. Om ziek van te worden. Ik zal IEDEREEN in mijn omgeving ervan weerhouden zijn of haar huisdier of zichzelf hier te laten verzekeren. Ik ga volledig weg bij ohra en ik kom nooit meer terug

Laura
19-02-2020

Verkeerde ingangsdatum

Ik voel mij compleet in de maling genomen door OHRA en ben dan ook absoluut niet te spreken over de OHRA huisdierenverzekering. 8 november heb ik voor mijn kitten een huisdierenverzekering afgesloten. Er vanuitgaande dat de verzekering die dag of de dag erna in zo gaan aangezien de kat al in mijn bezit was. 27 november een afspraak gemaakt voor een castratie op 23 december. Daar hebben ze helaas een hartruis geconstateerd en ben ik doorgestuurd naar het UKG. Gelukkig heb ik hem verzekerd en is de wachttijd voorbij. Nu vergoedt OHRA helemaal niets omdat ze zeggen dat ik zelf heb ingevuld dat de verzekering pas 24 november hoeft in te gaan. Complete onzin, ik heb de aanvraag samen met iemand anders naast mij gedaan en dit niet veranderd. Het zure van alles is dat het precies op dag 30 van de wachttijd is geconstateerd ( voelt bijna alsof OHRA dit bewust heeft gedaan). Vervolgens wordt je echt afgewimpeld via de mail aangezien ik een herziening wil van de ingangsdatum of per direct van het contract af. Mijn vertrouwen in OHRA is op dit moment ver te zoeken. Ik had misschien beter moeten lezen maar als ik iets afsluit verwacht ik dat OHRA dit goed doet. Drama

Esther
31-01-2020

Contact leggen is onmogelijk

Ik had een vraag over mijn declaraties. vervolgens belde ik het nummer wat in de app aangegeven stond. De vrouw die ik aan de telefoon kreeg reageerde geërgerd dat ik het verkeerde nummer had ingetoetst. terwijl ik zeker weet dat ik dit goed heb gedaan. Vervolgens zette ze mij in de wacht om het even 'na te vragen'. na 3 minuten werd er opgehangen. Toen dacht ik; laat ik de whatsapp lijn is proberen. Tot op heden geen gehoor. Nóg een ander nummer gebeld. 5 minuten in de wachtrij. De vrouw die ik aan de telefoon kreeg vertelde mij wederom dat ik de verkeerde lijn had gebeld. Kunnen jullie dan een nummer online zetten die ik wél moet bellen? Na 25 minuten en meerdere pogingen kreeg ik het antwoord dat ik 5 werkdagen moest wachten op mijn declaratie. Mocht ik deze nou niet ontvangen hebben, dan kon ik altijd even terug bellen. Het nummer waar ik dan naartoe moest bellen werd niet meegegeven. Hopen dus dat het binnen 5 werkdagen op mijn rekening staat.