Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Mijn ziektekostenverzekeraar Ohra is niet de allergoedkoopste, maar de dekking is heel goed.
Kinderen zijn gratis meeverzekerd. Met de extra tandartsverzekering ook voor de orthodontist.
altijd correct en snel geholpen
Na een volledig jaar kan ik zeggen dat ik zeer te spreken ben over OHRA. Nooit geen klachten en alles naar wens. Ga zo door!
Ohra in een goede zorgverlening, ik heb een top verzekering, daar betaal ook naar maar krijg d ook alles vergoed, zal er ook niet weggaan
Operatie bij een specialist in Belgie ondergaan. Accoord door Ohra met een max. vergoeding en hiermee was de Belgische arts accoord.
Prettig, klantvriendelijk, snel en makkelijk bereikbaar.
Nooit problemen.
Nette afhandeling, spreiding eigen risico, vrije keuze van behandelaar. Lage premie. Prima
Declaraties worden snel uitbetaald. De servicedesk is goed bereikbaar en de medewerkers zijn zeer service gericht. Bij een geschil met de apotheker werd zeer adequaat gehandeld. Kortom: Ik ben heel tevreden met de Ohra zorgverzekering.
Ik ben al jaren klant bij ze. Ze verlenen uitstekend hulp, handelen declaraties snel en zonder problemen af en zijn betaalbaar. Wat wil een mens nog meer?
Het enige , wat je in de gaten behoeft te houden is de verrekening van het eigen risico, de rest wordt allemaal door Ohra geregeld, buitengewoon comfortabel!
met deze verzekeraar heb ik nog nooit problemen gehad
met zorg o.i.d,
Misschien is het wel bij alle verzekeraars zo ,maar in ieder geval schrok ik toen ik een mail kreeg dat ik bijna mijn hele eigen risico nog moet betalen voor eind december.Terwijl de kosten al aan het begin van het jaar gemaakt zijn waardoor je ze eigenlijk (en dat is dom) alweer vergeten bent...
Wij hebben twee honden. De eerste is bij proteq verzekerd. Prima verzekering maar wel een stuk duurder dan OHRA. Dus voor onze tweede hond verzekering afgesloten bij de OHRA maar wat heb ik daar een spijt van! Ze hebben een vreselijke manier van declareren. Online en omslachtig bij grote facturen. Van een factuur van 900 euro wordt er 300 vergoed en dan verwijzen ze naar de kleine lettertjes in het contract! En dat niet op een beleefde manier maar op een ronduit onbeschofte manier! Ik adviseer iedereen die naar een huisdierverzekering kijkt vooral geen OHRA te nemen. Ze zijn dan misschien iets goedkoper maar ze keren ook bijna niets uit! Goedkoop is duurkoop zie je maar weer.
Slechte communicatie, moeilijk declareren, wilde andere verzekeraar proberen met ons vierde huisdier, ohra leek goedkoper, maar heb spijt deze verzekering afgesloten te hebben, had ik maar bij petplan gebleven, dat is veel overzichtelijker.
Heb ongeveer 4 maanden geleden een diefstal claim ingediend bij OHRA waar ik verzekerd ben. 2 jaar lang netjes alle facturen voldaan zonder ook maar één keer te claimen. Nu ik recht heb op een claim laat OHRA het van zich afweten. Geen goede communicatie en als je belt wordt je aan het lijntje gehouden. De expert heeft zijn documenten nog niet verstuurd en wanneer je contact zoekt met de expert geeft hij aan dat het al verstuurd is naar de opdrachtgever, lees OHRA. OHRA weer gebeld en gevraagd wat het status is; " Ja we hebben een aantal vragen die we nu gesteld hebben aan de expert. We wachten zijn antwoord af." 3 weken verder nog steeds geen antwoord van OHRA ontvangen. Begin eigenlijk een beetje moe van te worden om steeds maar weer te bellen en alle afdelingen langs moet gaan met mijn verhaal voordat ik bij de juiste afdeling kom, wat al 3x gebeurt is. Vraag me af of OHRA wel wilt uitbetalen of alleen ontvangen? Ben nu aan het zoeken naar betere alternatieven met een veel betere polis dan OHRA.
Voor onze hond een dierenverzekering afgesloten ook gekozen voor sterilisatie pakket! kan je beter niet doen. toen ik hem afsloot was de dekking 100% en nu bij indienen krijg ik als antwoord dat er maar 60*% word vergoed! wat een bedriegers zijn dit! Ik zit er helaas 3 jaar aan vast, maar elke euro dien ik bij ze in!
Ook de facturen indienen is geen pretje, een ontmoediging noem ik het. Alles moet je per keer invullen, chipnummer, geb,datum, verzekeringsnummer enz. Wat een onzin. Veel makkelijker is een foto te maken van de factuur en contractnummer in te vullen. Scheelt veel werk.
Echt heel naar hoe de klanten(geen)service met je omgaat. Je vraagt een vergoeding aan voor een bekkenkanteling operatie, vervolgens duurt het tot maximaal 10 werkdagen voordat ze een antwoord sturen, na 8 dagen vragen ze je om een patient kaart te overleggen en na deze gestuurd te hebben antwoorden ze eveneens binnen 10 werkdagen. Dit is bijzonder vervelend omdat onze hond op het randje zit van bekkenkanteling welke nog net mogelijk is (hij is nu 9 maanden), maar elke dag verder verkleint de kansen op succes. Ronduit schandalig BLEH!
All risk inboedel verzekering:
Een jaar geleden tablet van mijn vrouw valt stuk, ze krijgt netjes schadevergoeding. Tussendoor komt er een brief dat het eigen risico bij tablet en smartphones vanaf dit jaar is gegaan van €0,- naar €150,-. Recent valt de smartphone ongelukkig op de grond, raakt onherstelbaar beschadigd. Claim ingediend, krijgen we ineens een antwoord dat deze claim niet valt binnen de polisvoorwaarden, dus ze kunnen niet helpen.
Kennelijk wordt hier continu gesleuteld aan de polisvoorwaarden, zonder dat je hiervan op de hoogte wordt gesteld en als je een claim hebt, valt deze al lang niet meer binnen de polis.
Natuurlijk moet de premie vooral lekker ongewijzigd doorbetaald worden.
Bezint eer Gij begint met Ohra!
Erg lang aan het lijntje gehouden bij schadeafwikkeling. Zeer onprofessioneel
In de laatste week van juli heb ik me aangemeld voor een ziektekostenverzekering bij Ohra.
Ik heb op de site aangegeven dat ik de verzekering wilde laten ingaan op 1 augustus, maar zonder overleg maakte Ohra daar 2 juli van, de datum dat ik in Nederland ben ingeschreven.
Dat is dus proberen geld binnen te halen zonder dat daar een tegenprestatie tegenover staat. Toen ik vroeg waarom men dat zomaar doet zonder overleg of toelichting was het antwoord dat men mij wil beschermen tegen een boete voor onverzekerd zijn.
Dit is echter een leugen, een nieuwkomer heeft drie maanden de tijd om een verzekering te kiezen.