Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
.welke zorgverzekeraar je neemt, dwz als je gezond bent en alleen een basisverzekering hebt. Ik ben inmiddels meer dan 10 jaar verzekerd bij Ohra. Ik doe ook de administratie voor andere familieleden die bij andere verzekeraars zitten en mijn conclusie/ervaring is: als je gezond bent, weinig te claimen hebt en geen chronische ziektes hebt, maakt het voor het nemen van alleen de basisverzekering, het echt niet zoveel uit bij wie u dat doet. Het enige waar u op moet letten is of de verzekeraar vrije zorgkeuze biedt of niet, of ze nota's een correct en binnen redelijke termijn verwerken, en of ze bereikbaar zijn als je een probleem hebt. Al het andere valt m.i. onder 'handel in de illusie van zekerheid'.
De redenen dat ik na 10+ jaar nog bij Ohra zit zijn (behalve dat het in de balans zorgkosten-premie uiteindelijk overal mij of meer even duur is): - klantenservice over het algemeen in orde, goed bereikbaar, en ter zake kundig - correcte niet al te trage afhandeling van nota's - correspondentie/post/nota's zijn begrijpelijk en de info die ze sturen/geven klopt - nog géén kafkaëske administratieve drama's tot nu toe - vrije zorgkeuze - niet alles "moet" online. Als ik om wat voor reden dan ook even niet iets online kan of wil doen, kan het telefonisch of per post.
Verder vind ik dat een aanvullende verzekeringen op jaarbasis vrijwel altijd een sigaar uit eigen doos is - bij elke verzekeraar en ook bij Ohra. Ik ben gezond en heb bijna nooit wat, en als ik dan eindelijk een keer wel iets te claimen heb, wordt het vaak niet vergoed omdat net weer buiten e.o.a. clausule valt, of wordt er uiteindelijk maar zo weinig vergoedt, dat ik beter helemaal geen aanvullende verzekering kan nemen, omdat de premie voor zo'n verzekering op jaarbasis hoger is dan de kosten die je maakt.
Ik heb voor mijn 2 katten een huisdieren verzekering afgesloten zeker 4 jaar geleden en heb ze nu eindelijk op kunnen zeggen! Totaal heeft het mij een zekere 1200 euro gekost aan premie en de totale vergoedingen zo'n kleine 200 euro. Zinloze verzekering dus. Beste advies als je een dier hebt. Stop die premie zelf in een potje en gebeurd er iets dan kun je het daar uit betalen. En je kan altijd een betalingsregeling treffen met je dierenarts. verzekering voor huisdieren is een geldklopperij van verzekeringen!
Had een stabij op mijn naam.Het was mij al opgevallen dat voor de afsluiting er diverse belangrijke dingen vergoed zouden worden;na het afsluiten werden verschillende dingen opeens niet vergoed. Heb door omstandigheden de verzekering opgezegd per 1-1-2017.Tot mijn verbazing werd er op mijn site vermeld dat de verzekering beeindigd werd op de dag van ontvangst van de brief.Daar ik mijn volledige premie heb betaald voor december heb ik contact gezocht na 3 weken maar het bedrag zou vanzelf teruggestort worden. Nadat ik bijna 2 mnd later nog niets heb ging ik eens uitrekenen wat ik precies tegoed had en ik zie tot mijn stomme verbazing dat(nu er niets gedeclareerd is in december!) dat de verzekering opeens tot 1-1-2017 doorliep zoals ik gevraagd had maar wat hun niet deden.Eigenlijk ben ik hier erg boos over en vindt het een makkelijke oplossing.Heel slim. Nieuwe consumenten;let heel goed op;beloftes van vergoedingen veranderen na het afsluiten.Maak een lijst van belangrijke dingen en neem echt de tijd. Nieuwe eigenaar laat iedere maand een bedrag overboeken en in tijden van nood kan hij betalen en hoeft hij niet,naast verdriet over de hond,ook nog in de clinch met de verzekering(want die beslist ten alle tijde of ze vergoeden ja of te nee.Wie belt er voor een noodzakelijke operatie eerst met de verzekering voor toestemming? Weinig vertrouwen na "diefstal"belachelijk klein bedrag.Bedrijf met deze praktijken zet zichzelf vooraan en hun wnst;heus niet uw huisdier
Clausules verzekeringen zijn lastig van te voren na te kijken. OHRA heeft veel uitzonderingen opgenomen. Tandheelkunde verzekering ziet er redelijk uit, De kosten van de verzekering is veelal hoger dan de gemaakte kosten per jaar. En indien er bijvoorbeeld een vulling nodig is betaal je het meeste toch nog zelf. Afhandeling van declaraties (veelal tandarts en apotheek) is rommelig, vaak dubbele declaraties welke je achteraf moet corrigeren. jaarlijkse premie gaat al 2 jaar op een rij fout. iedere keer dubbel afgeschreven.
Ik heb zelf een verzekering bij OHRA. Ik ben zeer tevreden. Heb nu 1,5 jaar een boxer en al medere keren mee naar de dierenarts geweest. Declaratie gedaan en heel groot gedeelte van bedrag terug gekregen elke keer. Ook een prima service.
Hond gekocht verxekering online afgesloten. Na 2 mnd bleek hond ziekelijk. Wilde verzekering opzeggen omdat er geen dekking was. Bleek het plots een 4 jarige polis te zijn ipv 1 jr,. Daarna hond weggedaan naar mensen die voldoende middelen hadden om haar goed te verzorgen. Nu willen ze niet beeindigen omdat je moet aantonen dat je haar hebt verkocht. Alsof het een auto is waarvoor je een vrijwaring moet hebben. En in de polisvoorwaarden staat er niks over; is puur klantenpesterij om nog ff meer geld eruit te persen.
Mbt een voorjaarsvakantie had ik een korte reisverzekering afgesloten bij ohra. Aangezien ik een iPad, en fijne zonnebrillen van RayBan, computer en mooie schoenen bij me had, besloot ik bovenstaande reisverzekering af te sluiten bij ohra. Snel geregeld en makkelijk af te sluiten dat dan weer wel. Maar helaas, mijn zonnebril en de iPad zijn beschadigd tijdens de reis. In de handbagage zouden deze spullen snel beschadigen en heb daarom het belangrijkste in de koffer gedaan. Maar je raad het vast al. Deze vallen natuurlijk niet onder de dekking van deze korte reisverzekering als deze in de ruimbagage worden vervoerd.
Waarom voor kostbare spullen nog een verzekering af sluiten? Erg teleurgesteld in ohra
Op basis van oudere reviews ons voor onze hond verzekerd. Zijn meer dan 1 jaar verzekerd en hebben meer klachten dan goeds te melden.
Telefonisch contact verloopt moeizaam. Het declaratieformulier invullen online ervaar ik als een hel. Declaraties zijn onvolledig uitgekeerd. Wanneer je een klacht meldt, lacht een medewerkster mee met begeleidende tekst "we kennen deze klacht", om vervolgens door te praten alsof mijn klacht niet serieus afgedaan hoeft te worden.
Het incasseren doen ze wel heel trouw.
Op de balans: NEGATIEF
DECLAREER NOOIT IN DE 30 DAGEN LOOPTIJD VAN JE HUISDIER!DEZE GEGEVENS WORDEN TEGEN JE GEBRUIKT NA DE LOOPTIJD! 12 SEPTEMBER:Lange wachttijden bij klantenservice zowel telefonisch(minimaal 10 minuten wachttijd maakt niet uit op welk tijdstip) als via de whats app(na 3 uur pas antwoord en meestal is dit een vraag en als je deze beantwoord moet je weer 3 uur wachten). Ik heb de duurste hondenverzekering en heb een pup die aardig wat problemen had, dat je de eerst maand niets kan declareren begrijp ik alleen als ik buiten die maand zit en weer nieuwe kostten wil declareren krijg ik opeens het antwoord dit heeft te maken met de problemen die je 3weken geleden al met je hond had(wat niet waar is, want hij is 3 weken kerngezond geweest) ! JA 3 WEKEN GELEDEN! Eindstand krijg ik niks uitgekeerd ik betaal het hoogste bedrag kwa honden verzekering dan verwacht ik ook wat service. Ik heb nu al spijt dat ik bij jullie ben verzekerd. Beroerde service lange wachttijden met respons van declaratie. VERVOLG 26 SEPTEMBER: Nadat ik de patientenkaart van mijn hond heb doorgemaild en het telefoon nummer van mijn dierenarts om een verklaring af te geven over het NIET verband hebben met de vorige behandelingen. HEEFT OHRA DE CONCLUSIE GETROKKEN DAT HET WEL VERBAND HEEFT MET ELKAAR! dus als de dierenarts(iemand die er voor gestudeerd heeft en verstand van zaken) een verklaring aflegd dat deze zegt dat hij niet kan bevestigen dat de dierenarts bezoeken in de wachttijd verband met elkaar hebben trekt OHRA daar niets van aan en besluit om te zeggen dat het wel met elkaar te maken heeft gehad. Ik heb telefonisch contact gehad met OHRA en dit betekend dus dat als mijn hond door welke reden ook maag en darm klachten heeft(bijv. als hij iets geks van de straat heeft gegeten waardoor hij diarree heeft) het altijd in verband wordt gelegd met de parasiet "omdat dat de symptomen zijn" en ik dus NOOIT IETS MEER KAN DECLAREREN OF VERGOED KRIJG.
OHRA trekt zelf de conclusies die in hun geval in het voordeel zijn en neemt dieranarts verklaringen niet serieus!
Ik heb de duurste hondenverzekering, ik betaal het hoogste bedrag maar krijg het slechste service !
Onze hond is erg ziek deze maand, nog geen 4 jaar. Behoorlijk wat kosten gemaakt de eerste 3 jaar al. Dit omdat ze 3x gebeten is door loslopende honden en nu deze maand ziek is een ze weten niet hoe en wat. Veel onderzoeken gehad en grote kosten en elke keer wordt alles snel vergoed waar je voor verzekerd ben. Gisteren groot bedrag gedeclareerd en vandaag al bericht wat ik terug krijgen, nou meer dan de helft, ik was zo blij! Aan de telefoon helpen ze je ook erg netjes. Ben echt blij dat we een dierenverzekering van ohra hebben!
Ik heb nu een jaar de huisdieren verzekering. Maar ben tot nu toe tevreden over Ohra. Ondanks dat ik redelijk veel naar de da moet. Betalen ze snel uit. Keer op keer.
Ohra geeft een duidelijk overzicht van de vergoediingen per soort verzekering waardoor redelijk eenvoudig een verzekering naar wens kan worden gekozen. Declaraties kunnen online worden ingediend. De afhandeling gaat snel. Op de site is het zorgverbruik gemakkelijk na te kijken. Vragen en bemiddeling via de helpdesk worden goed opgepakt en afgehandeld.
Niet doen! Declaratie afdeling krijgt hier flinke bonussen om te speuren naar redenen om niet uit te hoeven keren lijkt het zo. Zeer frustrerend!
Onze bank kon niet meer gemaakt worden helaas waardoor we nu het volledige bedrag van aankoop terug krijgen.en zo kunnen kijken voor een andere bank.super netjes afgehandeld. Bedankt ohra
Vorige week online een verzekering aangevraagd voor m'n pomeriaan die ik overgenomen heb toen ze 9 maanden was. Kreeg hierop de mededeling dat de verzekering werd geweigerd omdat ik ooit geweigerd zou zijn of dat er een opgezegd zou zijn door een maatschappij. Als reden gaf men op dat ik op de vraag of ik ooit een opzegging van een verzekeringsmaatschappij gehad had, niet naar waarheid had ingevuld.
Daar ik een zakelijk postadres heb, is men er vanuit gegaan dat derden die wel te maken hebben gehad met een opzegging en daar ook ingeschreven, ik er ook mee van doen had.
Ik heb diverse verzekeringen lopen, zowel zakelijk als prive en heb, naar mijn weten, nooit een opzegging gehad en/of weigering gehad.
Ik vind het dan ook getuigen van een zeer onprofessioneel beleidsvoering.
Na een telefonisch onderhoud tijdens welke ik om een toelichting gevraagd heb, bleek dat ze niet goed geinformeerd hadden en dat ze inderdaad geen juiste beoordeling hadden gedaan. Ze gaven aan mijn verzoek te willen herzien.
Ik heb aangegeven dat ze mijn verzoek in de prullenbak mogen gooien en dat ik zeker geen behoefte meer aan een verzekering.
Zeer slordig OHRA!
Ik heb een 4 jarige verzekering afgesloten bij OHRA. 9% korting boven een 1 jarige contract. Maar wat gebeurd er? Na een jaar gan ze de premie met zo'n 10% per jaar verhogen en het staat in de voorwaarden dus opzeggen mag niet. Als je dan een huisdierverzekering neemt (die overigens toch heel weinig dekt) doe het dan per jaar anders wordt je uitgekleed. Mijn advies: Stop de premie in een potje en dan heb je een grote kans dat als je uiteindelijk afscheid moet nemen van je huisdier je op een vakantie kunt om het te verwerken. Nu doen de medewerkers van OHRA dat op jouw kosten namelijk. Tip: lees goed de kleine lettertjes.
Al een aantal jaar zijn onze 3 bullen verzekerd bij Ohra.. Meerdere rekeningen gedeclareerd en altijd netjes vergoed zoals afgesproken in de polis.. Geld staat binnen een week op de rekening! Voorheen Petplan gehad en dat was voor ons een drama!
Buitenlandse medicatie wordt niet vergoed
Noodzakelijke operatie van de baarmoeder niet
Wat nog meer niet allemaal!
Je betaald je scheel voor een gevoel van zekerheid maar je krijgt er niks voor terug als puntje bij paaltje komt.
Tot gisteren geen klachten over ohra maar ook nooit schade gehad.
Vandaag probeerde ik mijn verhuizing door te geven voor de inboedelverzekering. Krijg ik vervolgens bericht dat dan nieuwe polisvoorwaarden gelden en dat zij mij niet meer kunnen verzekeren. Waarom? Omdat ik ZZP'er ben met kantoor aan huis. Jammer hoor.. zo ingewikkeld is dat toch niet. Met oude polisvoorwaarden kon het wel.
Ohra komt zijn plichten niet na. Wilt mij na diefstal van mijn auto niet uitbetalen mijn hele leven is overhoop zit met lege handen nu laat dit u niet overkomen