Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Wij hadden een huisdierenverzekering bij Ohra voor onze kat. Uiteindelijk hebben we tien jaar lang premie betaald
a 28 Euro per maand waar we de verzekering niet nodig hadden (gelukkig) echter nu we een paar keer bij de dierenarts zijn geweest kregen we steeds niks vergoed van de rekeningen. Let heel goed op de kleine letters in de polis want er zijn zeer veel zaken die niet vergoed worden. Het is op een bepaalde manier beschreven dat jet het niet eens door hebt dat je wordt afgezet. Had ik het geld maar bespaard, dan had ik de ingrepen daar al 10 keer van kunnen betalen.
Hond manke poot, x-foto’s nodig. Plus verzekering en dat wil zeggen geen vergoeding voor heup. Alleen het is niet duidelijk wat de klacht veroorzaakt, er is volgens da lichte arthrose te zien bij heup en knie. De rug is ook krom wat meespeelt. Onduidelijk waar hij precies last van heeft. Zoals ik het zie lijkt hij het meest klachten te hebben van knie. Ohra gooit het na opvragen gegevens op heup. Logisch dan hoeven ze niet te vergoeden. En dat is het doel van een verzekeringen. Alles doen om zo min mogelijk te vergoeden. Hij was ook verzekerd voor gebit. Vorig jaar ook daarbij zwaar onder de te verwachten vergoeding gekregen. En een hoop gedoe voor dat beetje vergoeding. Moeilijk in te vullen declaratie formulieren. Ik zoek een alternatief. 30 € per maand is weggegooid geld, had ik beter ergens anders kunnen wegzetten. Bah.
Super netjes geholpen. Binnen een uur na het melden van de schade via het online formulier werd ik al gebeld door een medewerker. Op het eigen risico na alles binnen 1 dag uitgekeerd gekregen. Top!
Ik heb voor mijn hond een “Top” verzekering afgesloten. Dat was voor de module reis bestond en in de algemene voorwaarden staat vermeld dat de dekking voor Europa geld. Ik val dus onder oudere voorwaarden dan de huidige. Hond wordt op vakantie doodziek om 18.30 uur zo aangetroffen. Dierenarts bereidt gevonden om terug naar de praktijk te komen. Om 20.30 uur was de diagnose na echo en punctie een gescheurde milt. Dierenarts was bereidt de hond de volgende ochtend om 06.30 uur te opereren. Na een hele beroerde nacht was het al een enorm wonder dat onze herder nog leefde. Operatie geslaagd, gescheurde milt en tumor verwijderd en bloedtransfusie toegediend. Die ochtend via whatsapp contact gezocht met OHRA. O wat erg als dit je maatje overkomt werd er meteen gezegd. Moesten de rekening en casereport in Engels maar indienen als we terug waren. Heeft de dierenarts keurig gedaan. Rekening was 650,- en dat is een spotkoopje. Dat ben je in Nederland al voor een bloedtransfusie kwijt.
Na terugkomst de rekening gedeclareerd in een hopeloos online systeem. Is wel geschikt om één consult of één medicijn te declareren, maar zo’n complexe rekening is een drama.
Maar gelukkig reageert OHRA heel snel, helaas met een afwijzing. U heeft geen module reis, dus kosten in het buitenland worden niet vergoed. Geen naam, geen nummer, geen mogelijkheden om commentaar te leveren en een no reply mailadres.
Dan maar een klacht indienen en ze wijzen op het feit dat wij andere voorwaarden hebben. En natuurlijk uitgebreid verslag gedaan wat er is gebeurd. Die afhandeling duurde iets langer. Maar in de kleine lettertjes staat geschreven dat wij vooraf toestemming hadden moeten vragen van onze dierenarts in Nederland. En dat was erg jammer voor ons maar ja die toestemming. Dus klacht afgewezen.
Beste OHRA in de polisvoorwaarden moeten er door een dierenarts vanaf 750,00 ook even toestemming gevraagd worden. Alleen staat daarbij dat dit niet nodig is als het direct levensbedreigend is. Dat staat er natuurlijk niet onder de Europadekking. Die toestemming krijg je niet tussen 20.30 uur en 06.30 uur! Wel weet ik dat de hond het niet had gered als die later was geopereerd. Per slot van rekening was ze al 2 liter bloed kwijt toen ze geopereerd werd.
OHRA heeft wel het maandbedrag van de verzekering verdubbeld in vier jaar tijd. Geld halen kunnen ze goed. Volgens mij is de premie van 47,37 niet om onze rekeningen te betalen. Die gaat naar hun juridische afdeling om onmogelijke voorwaarden te stellen en bikkelhard, ongenuanceerd en vooral anoniem af te wijzen.
Schaam u!
Overleed je hond. Moet je zelf papier bij elkaar gaan zoeken om het vergoed te krijgen omdat zij het niet in het systeem hebben staan. Heb denk wel andere dingen aan mijn hoofd dan dat uit te zoeken.
Ook als je vaccinatie een week te vroeg is gegeven dan krijg je het niet vergoed.
Kortom. zeer slecht!
Ze zullen altijd wel een manier verzinnen om de declaratie niet uit te hoeven betalen, ookal staat er duidelijk in de polisvoorwaarden dat zij dit wel moeten doen.
Voorbeeld:
Onze hond begon accuut bloed te spugen vroeg in de ochtend waarop wij meteen naar de spoeddienst zijn gegaan. Dierenarts kon uiteindelijk geen direct dreigende oorzaak vinden, waarschijnlijk een klein scherp stukje plastic of hout opgegeten maar dit is niet op röntgenfoto's te zien en aangezien het al vrij snel weer beter ging. Kosten ter waarde van een half maandsalaris van een gemiddeld inkomen gemaakt en er wordt niets vergoed aangezien de dierenarts van Ohra vast stelde dat dit om een schijnzwangerschap ging die zogenaamd maanden eerder had plaatsgevonden maar nooit door de DA was vastgesteld, dit was alleen een vermoeden aangezien er uit bloed - en ontlastingonderzoek niets kwam (enige symptomen toen: slecht eten en afgevallen dus ook niets verwant). Ongevallen en spoed zaken worden altijd vergoed staat in de polisvoorwaarden. Dus niet! Wat een slechte dierenarts die daar zit, meerdere dierenartsen gesproken en die hadden ook nog nooit zoiets belachelijk gehoord als dat een hond maanden na een vermoedelijke schijnzwangerschap een plas bloed kotst zonder maaginhoud. al met al zijn het gewoon oplichters!
Slecht teleurstellend! Er word niks vergoed bij onze hond . Je betaalt je blauw. Denkt het goed geregeld te hebben, niet dus. Dikke 0 van mij!??. Ik ben er niet over te spreken
Bij een ongeval tijdens onze reis contact gelegd met Ohra, telefonisch en via wh.app. Telefonisch kom ik in een wachtrij terecht en wordt mij geadviseerd later terug te bellen of een verzoek in te dienen waarbij ze binnen 2 dagen terugbellen, wat te lang duurt. Via wh.app is er wel iemand online, maar geeft geen reactie. Vreemd om dan wel deze app aan te bieden. Bereikbaarheid vind ik dus niet goed. Wat ook lastig is, is dat ik vooraf niet kon inloggen op mijnohra. De verificatiemail die ik ontving werd door mijn e-mail als onveilig gezien en blokkeerde deze.
Op de laatste dag van onze vakantie werd een paar uur voor vertrek de tas met onze paspoorten gestolen. Nog van alles geprobeerd maar we mochten niet mee met de vlucht. Gebeld met OHRA. Reactie: "Ik heb geen inzage in uw polisvoorwaarden dus ik kan niets voor u doen. Nog een prettige dag!". Vervolgens gemaild met OHRA. Reactie: "We streven er naar je mail binnen 10 werkdagen te beantwoorden." Vervolgens geprobeerd via Whatsapp helderheid te krijgen over wat we wel of niet moesten doen. Reactie: "Uw paspoort is gestolen in het buitenland? Wist u dat u op Schiphol een noodpaspoort kunt aanvragen?". Ja dat wist ik maar daar kunnen we even niet naar toe.
Na thuiskomst bleek de schademelding zoek. En als klap op de vuurpijl worden extra verblijfskosten door OHRA niet vergoed. Als het niet zo treurig was dan zou het hilarisch zijn. Je zult echter maar in nood zijn. Reken dan vooral niet op OHRA.
Afgelopen week heb ik mij aangemeld bij de website Motoshare, hier kan je als particulier je motor verhuren maar ook als particulier een motor huren van een bij Motoshare ingeschreven particulier.
Na het invullen van de persoonsgegeven werd mijn verzoek om lid te worden bevestigd.
De dag er na kreeg ik een e-mail van ORHA verzekeringen dat ik niet kon worden toegelaten omdat ik een schade verleden zou hebben.
Wij hebben 1 auto die mijn vrouw en ik samen regelmatig gebruik en ik heb al 20 jaar een motor die alleen ik gebruik maar beide staan op mijn naam verzekerd.
Ik was me van geen kwaad bewust en heb ORHA gebeld om uitleg te vragen, volgens hun zou ik in 2018 twee schades hebben gemeld maar verder konden of mochten ze niets vertellen.
Hierop mijn eigen verzekering gebeld en nu blijkt het te gaan om de auto verzekering waar in April een schade is gemeld omdat er tegen een paaltje is gereden en in september omdat er in een parkeergarage schade is gereden beide keren door mijn vrouw en de schade claims waren beide keren niet meer als 1500 euro.
Ik dacht dat het hier ging om het huren van een motor?
Tevens zet ik mijn vraagtekens bij de wijze van afwijzen want ik kan het me goed voorstellen als je schade rijdt door onverantwoord rijgedrag zoals veel te hard rijden of met drank op en hierbij een auto total loss rijdt met een schade post van duizenden euro's.
Ook na het voor de tweede maal bellen met ORHA kreeg ik geen begrip voor mijn standpunt en houdt ORHA vast aan het besluit twee schade claims in een jaar is te veel al rijdt je daar voor al jaren schade vrij.
Wij wilden bij Ohra een verzekering voor de motor afsluiten. Om deze goedgekeurd te krijgen door Ohra, kreeg ik, na 10 minuten gewacht te hebben, te horen dat we ook de woningverzekering bij hun onder moeten brengen. Ik heb meteen gezegd dat ik daar niet van gedient ben. De verzekering loopt nu bij Unive. :-) De premie daar is ook nog eens veel minder dan Ohra ons bood.
Ons advies. Niet doen. Bij alles wat je declareer verzinnen ze wel een uitsluiting zodat je niets vergoed krijgt. Het is echt een wassen neus.
Een klein voorbeeld:
Navelbreuk Wat is een navelbreuk bij de hond? De pup wordt tijdens de zwangerschap gevoed via de moederkoek. De moederkoek is verbonden met het pupje via de navelstreng. Het hondje wordt geboren en dan bijt de moederhond de navelstreng door. Op dat moment heeft de pup een klein wondje in zijn buik ter hoogte van de navel maar dit geneest normaal heel snel. Als een huisdier een bultje onder zijn buik heeft aan zijn navel, dan is dat meestal een navelbreuk. Dit is een foutje in de aanleg van de buik. De navel heeft zich niet gesloten. Een navelbreuk ontstaat dus bij de geboorte. Voorwaarden Gezien het bovenstaande moet ik u verwijzen naar de van toepassing zijnde voorwaarde. Hierin is bepaald dat van dekking is uitgesloten kosten betrekking hebbende op; - aandoeningen, letsel door ongeval of medische klachten die al aanwezig waren voor de aanvang van de dekking, alsmede de complicaties voortkomend uit bestaande aandoeningen of letsel door ongeval; - vervolgbehandelingen als gevolg van elke gezondheidsklacht ontstaan tijdens de wachttermijn of daarvoor. Gezien het bovenstaande kunnen wij helaas niet overgaan tot uitkering van de door u gemaakte medische kosten.
Zo gaat het maar door.
Ik heb een verzekering voor 4! jaar afgesloten.
Kosten € 850,- Nu 3 jaar achter de rug: totaal vergoed door de Ohra: € 150,-
Ze vergoeden bijna niets.
Niet aan beginnen mensen.weggegooid geld
Corrie v.T
Nou de beoordelingen over deze verzekering die hier staan kloppen van geen kanten.
Nu sinds 3 jaar al onze huisdieren 2 katten en 1 hond verzekerd bij ohra daarvoor bij petplan waar je de hoofdprijs voor mag betalen en hopen dat je iets vergoed krijgt. Laatst 3 weken geleden was onze oudste kat Misty ziek wilde niet eten, zwaar ademhalen en erg apatisch. Op zaterdag naar onze da bleek ze een luchtweginfectie te hebben. Thuisgekomen de declaratie ingevuld via de website van Ohra wat heel makkelijk was, op maandag het bericht dat de claim was toegekend en op di/woe was het geld alweer overgemaakt op onze rekening. Dus al die negatieve ervaringen die hier staan vindt ik van dat deze niet kloppen je moet wel een eerlijke beoordeling geven.
Helaas hebben wij ook te doen met ohra. nooit aan beginnen
Na 25 jaar klant en bijna niets tot niets declareren heb ik de bevestiging gekregen dat Ohra net zo is als de bld criminelen. Alleen innen. Een aanrader was het al niet, maar voor mij en advies naar anderen en grote NEE! Tevens bedankt voor de correcte manier dat de klantenservice zicht gedraagt.
Wat een baggertent!
Einde klant.
Ohra als huisdierenverzekering zou ik dat maar niet kiezen
Ohra doet zich goed voor als je het wilt afsluiten maar ben je 1 maal klant dan is alles moeilijk ,
Ingewikkeld declareren via de computer als je wat declareert valt dat net niet onder jouw verzekering ondanks je alles ruim verzekerd hebt ,
Het geeft je veel stress en ongemak wellicht ben je al verdrietig als je hond wat mankeert je heb een dure verzekering met alle optie,s afgesloten ,
Dus mijn motto is niet bij ohra afsluiten dat geeft veel ergernis verdriet en energie en extra geld ben je toch kwijt
Mijn vrouw wilde een dierenverzekering afsluiten bij Ohra. Na een dag kregen wij een mail dat wij uitgesloten zijn omdat in het verleden een premie niet betaald was voor een rechtsbijstandverzekering en de verzekering toen stop gezet was. Ik snapte er niets van omdat wij een rechtsbijstand verzekering al jaren bij Centraal-Beheer hebben. Gebeld en opgevraagd wat er toen heeft plaats gevonden. Toen wis ik het ook weer, ik werd naar aanleiding van een fusie van Ohra 3 jaar geleden automatisch ongevraagd verzekerd van een rechtsbijstandverzekering. Toen veel gecorrespondeerd met vermelding dat dit niet klopte. Uiteindelijk heeft Ohra de zaken gecorrigeerd maar ergens in hun systeem stond wel geregisterd dat ik voor deze ongevraagde verzekering geen premie had betaald en dus nu inmiddels 3 jaar later nog steeds uitgesloten ben voor een elke verzekering bij Ohra. Triest dat zoiets mogelijk is! Ohra zag tijdens mijn telefoontje dat er i.d.d. iets niet klopte en zal binnenkort teruggebeld worden. Dus afwachten maar! Maar het feit blijft dat het triest is dat je als wanbetaler geregisterd staat wat dus helemaal niet klopt! Gezien de slechte reviews over de dierenverzekering weet ik niet indien ik toch mijn hand mag verzekeren of ik dat nu nog zal doen.
Moest wel overstappen naar OHRA (vorige verkocht pakket aan OHRA)
Nu moest mijn kat onder narcose en hiervoor een bloedonderzoek
Kreeg de 75 euro NIET vergoed omdat het pré operatief was! Vergoeden alleen als de kat ziek is en het bloedonderzoek kan meehelpen om beter te worden
Duhhhhhhh!
Ze ging voor de lol onder narcose natuurlijk!
Wat een waardeloze verzekering!
Dierenverzekering, van het kastje naar de muur gestuurd. Willen het niet snappen en vooral niet meewerken. Jammer toch ook bij Ohra paarse krokodillen te over. Leuke reclame op tv maar in het echt een heel ander verhaal.