Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Overgegaan (gedwongen door overname) van reaal naar OHRA.
Wat een drama. Premie verdubbeld, krijg brieven die niet kloppen, kan niet inloggen op de omgeving, niet altijd even vriendelijke klantenservice. Verzekering start pas over 20 dagen, maar baal nu al dat ik bij OHRA verzekerd ben.
Onze hond heeft een clausule ivm allergie al jaren door een fout van de Dierenarts maar toch betaal ik de volle 100% nu 67.34 per maand maar voor veel dingen zijn we niet verzekerd voor hem en je kan praten als brugman maar ze veranderen niets dus pas op met OHRA.
Niet te pakken te krijgen, schande, zitten met hart klachten in het ziekenhuis en doen niets zonder contact persoon. Echt te slecht voor woorden
‘Verplichte’ overstap vanuit Reaal Dier en zorg. Helaas zijn zij gestopt met het aanbieden van huisdierverzekeringen. Een aanbod gekregen vanuit Reaal dat ik kon overstappen naar Ohra en er dan geen uitsluitingen zouden gelden voor zaken waarvoor hij al bij de dierenarts geweest zou zijn. Aangezien mijn hond al 1 jaar is en een nieuwe verzekering afsluiten bij een andere verzekeraar zou zorgen voor uitsluitingen, had ik voor mijn gevoel geen andere keuze dan het aanbod te accepteren.
Ik baal enorm dat Reaal ermee gestopt is. Voor alsnog lijken de vergoedingen bij Ohra redelijk overeen te komen, maar het declaratieproces is verschrikkelijk.
Je moet allereerst zelf je gehele rekening uitsplitsen tijdens het indienen van de declaratie. De prijs van elke behandeling en elk medicijn op de factuur moet apart worden ingevuld. Ondanks dat je de factuur zelf ook moet bijvoegen. Het kost enorm veel tijd, en als dat nou zou schelen in de tijd dat je je geld terug hebt (het kost hen daardoor minder tijd, zou je denken) dan zou het me niet zoveel uitmaken… maar, het terugkrijgen van het gedeclareerde bedrag duurt 2 weken. Bij Reaal stond het er vaak na een dag al op. Daarnaast bestaat er geen mogelijkheid om hogere bedragen direct te laten declareren en moet je toestemming krijgen voor behandelingen boven de 750,- euro (?!) Waarvoor heb ik dan een verzekering? Dit betekent dat als ik een operatie moet laten uitvoeren, ik eerst toestemming moet vragen, vervolgens zelf duizenden euro’s moet voorschieten om het vervolgens (hopelijk) na twee weken terug te krijgen?
Volgens mij sluiten mensen een verzekering af omdat ze het geld niet hebben in geval van nood duizenden euro’s te moeten neerleggen.
Bij Reaal kon ik bedragen boven de 500 euro direct laten declareren vanuit de dierenarts. Ik kreeg dan later een rekening van het eigen risico.
Trek er je lering uit Ohra! Want zoals het nu gaat, gaan jullie klanten kwijt raken. De negatieve naam die jullie inmiddels hebben in de hondenwereld, zal vast niet goed doen voor jullie gehele bedrijf.
Reacties op dit bericht zullen wel uitblijven, want zoals hier ook te lezen is, is vrijwel iedereen ontevreden en wordt er nooit gereageerd…
Onprofessioneel bedrijf, enorm lange wachttijden bij declaraties. En de meest uiteenlopende redenen waarom iets niet wordt vergoed. Sluit hier nooit een verzekering af!
8jaar klant, goed begin maar nu een groot puinhoop, premies dubieus verschillend en vergoedingen kloppen niet meer of je krijgt gewoon niets uitgekeerd en ga er dan maar tegenaan staan. Paarse krokodillen tranen.
Nieuwe klant wilt worden kijk lekker verder bespaart je zorgen en geld.
Na 10 jaar goed en gelukkig verzekerd te zijn bij Proteq / Reaal zitten wij na de overname ook bij Ohra. We hadden natuurlijk eens goed kunnen kijken wat dit precies zou betekenen maar je gaat er toch ook wel een beetje vanuit dat er niet heel erg veel veranderd, wel dus….
Nadat de katten voor hun jaarlijkse controle zijn geweest de rekening declareert. Het begint al bij het formulier, de diverse kosten moeten apart aangegeven worden en je moet het betaalde bedrag eraan toevoegen terwijl je ook de rekening als bijlage meestuurt. Kosten kunnen niet 0 zijn zoals bij ons de vaccinaties omdat dat via de dierenarts zelf al vergoed wordt via hun (soort van) verzekering. Van een hoop gemopper en gedoe uiteindelijk de rekeningen declareert met een totale kosten post van zo’n € 250 waarvan € 236 betaald is voor preventief bloedonderzoek voor beide katten. Vervolgens krijg je bericht dat ze 2 weken de tijd nemen te onderzoeken wat ze vergoeden.
Bij Proteq kreeg je al gauw zo’n 150 tot 200 euro terug en bij Ohra niks. Van één rekening hebben we de bevestiging al gehad van de 2de wachten we nog op het bericht omdat deze kat ook problemen heeft met zijn traanproductie en daar moest ook naar gekeken worden. Afhankelijk van of Ohra dit wel vergoed krijgen we wellicht 5 tot 10 euro terug….
Geen idee wat de opties voor 2 katten van 11 die al het nodige mankeren maar wellicht dat we toch maar eens gaan kijken of we wel ergens goed verzekerd kunnen worden. Wat ons betreft is deze zogenaamde dierenverzekering een PAARSE KROKODIL.
In januari dit jaar deze Top- verzekering voor mijn pup afgesloten (hoogste premie met aanvullende verzekeringen), vervolgens 30 wachtdagen (wat bij bv. Reaal Dier en Zorg niet van toepassing was).
Maar het lijkt wel alsof er steeds een reden is dat er op een declaratie gekort wordt of zelfs helemaal niet vergoed of zelfs volledige uitsluiting van bepaalde aandoeningen. Ik heb nog nooit zo'n slechte verzekering meegemaakt en zal deze ook niemand aanraden. Alleen het declareren is al een heel karwei, absurd gewoon. Helaas zit ik er nog aan vast tot januari volgend jaar.
Heeeeel triest. Ik heb een vernevelaar nodig om medicijnen in te nemen. OHRA deed er eerst 8 weken over de aanvraag, en wees deze daarna af vanwege allemaal foute info. Er zou een ander middel beschikbaar komen en dat kwam niet. Ook zou ik nog geen puffer gebruiken wat ik wel deed. En omdat ik nooit naar een longarts ben doorverwezen. Kan ik we wat aan doen dat mijn behandelaars dat niet nodig achtte (ik ben uitbehandeld bij 2 allergologen en 3 huisartsen voor allergie die blijkbaar alleen met dinatriumchromochilcaat te behandelen is (zelf achter gekomen.) en heb dat middel nu al wel voor darm, neus en oog, maar OHRA is nu al voor de vierde keer te laat met de reactie en heeft het al 2 keer afgewezen. Heel triest om elke maand de afrekening te zien van de premie terwijl zij ervoor zorgen dat ik nu al de hele zomer zonder medicijnen zit.ik ben er weg en hoop dat u zich er nooit aanmeldt.
Omdat deze toevallig in de testikel van mijn hond zit. Continu wordt er verstoppertje voor het nemen van verantwoordelijkheid gedaan, achter allerlei modules, terwijl mijn hond de top-dekking zou moeten hebben.
Dat deze operatie toevallig door de plek waarop de tumor zit, resulteert in een castratie zou absoluut niet gebruikt mogen worden als afwijzing voor een vergoeding.
Onder het kopje top-dekking op de website van Ohra staat dat je 60 procent vergoedt krijgt tot een maximum van 300 euro. Er staat alleen niet bij dat je daarvoor een module moet hebben. Dat staat weer elders waardoor het lijkt alsof de module recht geeft op volledige vergoeding en de top-dekking op de 60 procent.
Nu krijg ik zelfs geen vergoeding voor bijvoorbeeld de narcose omdat deze hele operatie uit het zogenaamde castratie potje zou gaan en helaas daar is geen module voor afgesloten.
In de voorwaarden staat dat ik operatie kosten kan declareren onder deze verzekering. Of dit allemaal rechtsgeldig is op deze manier is nog maar de vraag maar waar kun je als consument terecht?
Telefonisch krijg je weinig antwoorden anders dan het verschuilen achter het niet hebben van de extra module castratie en verschillende potjes.
Zeer vervelende ervaring
Ik ben verbaasd over de vele slechte revieuws. Wij hebben nu 3 jaar de verzekering. En al meedere malen een claim ingediend. Zij hebben er nog nooit we afgewezen. 80 procent van het bedrag word vergoed.
Indienen gaan super makkelijk via de app. Kortom ik kan heelt iedereen aanraden.
Wij hebben onze Mastino 9 jaar in de verzekering gehad bij OHRA. Ze heeft 1 keer een bloedneus gehad wat met een neusspray van de apotheek opgelost kon worden (paar euro) dat is het enigste in die 9 jaar die ik indiende. Ze hebben dus veel aan ons verdiend . Afgelopen december kregen we onze nieuwe hond. Een Franse bull. Ik schok toch wel van de maandelijkse premie. Maar ja….ik had nooit problemen met OHRA gehad bij de eerste hond . 🤦♀️Stom natuurlijk want die had niets. Dus in januari de pup in de verzekering . Krijgt de kleine blaasontsteking naar de dierenarts want je wil niet dat je pup pijn en ziek is wachttijd van een maand of niet. Dat zal een verzekering toch wel begrijpen. Maar de blaasontsteking bleek later een zeldzaam tumor te zijn in de onderliggende spieren onder de blaas. De tumor groeide door de blaas heen. Dus operatie volgde . Gelukkig is alles goed afgelopen. Een vreselijke start met de pup. En OHRA ….OHRA vergoed totaal niets . Nog geen pijnstiller . Helemaal niets . Want in de wachttijd is het woordje blaas gevallen. Ik vindt het ronduit schandalig , ik betaal nu al bijna 10 jaar premie aan OHRA en dan vergoeden ze totaal niets. En natuurlijk mag ik niet zomaar opzeggen moet me jaar uitzitten . En ik kan er niets aan doen . Dus nooit deze verzekering nemen . Want ze doen er alles aan om er onder uit te komen. Zelfs de dierenarts snapt er niets van . En waar OHRA ook goed in is . Dit medicijn staat niet geregistreerd in Nederland dus vergoeden wij niet . En wij krijgen het bij de dierenarts. Die me toch echt verzekerde dat het uit Nederland komt . Ik mocht het zelfs op de computer bij hun zien . Kortom ….sla OHRA dierenverzekering snel over.
Zeer slechte huisdieren verzekering . Absoluut niet aan te raden . We zaten eerst bij Reaal (dier en zorg) waren zeer tevreden , maar deze is overgenomen door Ohra . Operatie tumor (oppervlakkig ) en gebits reiniging , dit moest want er waren twee slechte kiezen (ik was daar niet voor verzekerd) .
Waar je niet voor verzekerd bent krijg je niet vergoed dat snap ik maar wat hebben ze gedaan . de narcose en andere medicijnen die zijn toegediend voor het verwijderen van de tumor hebben ze in drien gedaan waardoor ik heel weinig vergoed kreeg . Zijn weinig coulant , bloedonderzoek (preventief ) bij oudere hond krijg je niet vergoed . toch 65 euro
Lees de voorwaarden goed door en ga dan zo snel mogelijk weg helaas zit ik er nog een jaar aan vast .
Ik zie hier allemaal slechte reviews, maar ik heb eigenlijk vooral hele goede ervaringen. Eenvoudig de dierenartsrekening declareren en snel het geld terug (80% van het bedrag van de kosten die verzekerd zijn. netjes volgens de vooraf ontvangen informatie). Moet je natuurlijk wel even goed vooraf lezen wat er verzekerd is. Anders is het logisch dat je verrast wordt, al is het dan toch echt je eigen schuld dat je niet tevreden bent en niet de schuld van de verzekeraar.
Zeer slechte ervaring met huisdierenverzekering Ohra.
In polisvoorwaarden lijkt het alsof zaken vergoed worden, maar dit is allemaal zo omschreven dat het niet uitgekeerd hoeft te worden vanwege uitzonderingen.
Daarnaast is declareren heel omslachtig. Kost veel tijd en moeite en is daarom heel hoogdrempelig.
Ik heb spijt dat ik deze verzekering heb afgesloten en kan er pas na een jaar onderuit helaas.
De TOP verzekering stelt niets voor en heeft weinig inhoud. Er wordt nauwelijks wat gedekt en de declaraties vrijwel altijd afgewezen, Je bent dus verzekerd voor niks. Mocht je hond preventief medicijnen nodig hebben: niet verzekerd. Medicijnen die niet als “medicijn” worden gezien: niet verzekerd. En ga zo maar door. Daarnaast is het declareren omslachtig, onhandig, tijdrovend en vooral irritant. Mede omdat je dus OOK de factuur moet uploaden. Dubbel werk. Contact met de afhandeling van declaraties is onpersoonlijk, per e-mail en vooral voor Ohra heel makkelijk. Namelijk afwijzen, verwijzen naar de vele “aanvullende pakketten” waar het wél in zou zitten enz. Als standaard “”top” verzekering absoluut NIET aan te raden, Beter spaar je deze premie elke maand zelf, want je gaat toch alles zelf betalen. Van alle ingediende rekeningen wordt misschien 1 op de 5 deels vergoed.
De verzekering is werkelijk nutteloos. Ze beloven veel, maar kunnen wel op een ander manier toch nog niets vergoeden. Als je niet goed oplet, maken ze daar heel goed gebruik van. Ook zomaar een clausule opgelegd gekregen en heel vaak geklaagd. Uiteindelijk met heel veel moeite eraf gekregen, omdat dit onterecht is. Zeer onprettig gegaan. Lijkt goedkoop met goede voorwaarden, maar liegen de voorwaarden bij elkaar.
Ik betaal meer dan 50 euro per maan aan de verzekering voor mijn 2 katten. Het wordt max 200euro per kat per jaar vergoed aan dierenartsconsulten en ongeveer 200euro per jaar aan alternatieve geneeswijzen. Dat is eigelijk belachelijk veinig. Ik zat vroeger bij Proteq Dier maar Ohra heeft het overgenomen en het is vanaf dat moment een fiasco geworden.
Wegens Covid konden wij niet reizen hierdoor zijn de 365 overschreden en blijkt onze verzekering waardeloos. Wel al die tijd premie voor betaald en niet voor gewaarschuwd
Op de dag dat we 8 weken oude pup kochten heb ik direct, op zelfde dag, dierenverzekering afgesloten. heb alle verzekeringen bij Ohra dus ook niet over nagedacht. Betaal 37,50 per maand en 3 dagen later hadden ze al het restandbedrag van die maand van mijn rekening gehaald. Na 2,5 week bij ons wordt puppy heel erg ziek, zeldzame ziekte. Ik krijg niets gedeclareerd binnen de 30 dagen. Prima. De rekeningen (530 euro) die ik na de 30 dagen indien (allemaal kosten na de 30 dagen wachttijd en bij andere dierenarts. De rekeningen (zo'n 750 euro) binnen wachttijd heb ik sowieso niet ingestuurd) worden allemaal niet vergoed. Geen enkele. Ze incasseren wel maar uitkeren ho maar. Zo'n enorm spijt van dat ik deze dierenverzekering heb genomen. Vragen ze patiëntenkaart op! Met 1 doel: kijken of er al iets in de wachttijd is ontstaan en daarmee is alles uitgesloten. Echt meest waardeloze verzekering ooit. Bovenop alle gemaakte dierenartskosten ben ik ook al ruim 100 euro aan een verzekering kwijt waarin niets meer wordt vergoed, want alle klachten die hij nu gaat krijgen kunnen ze ongetwijfeld op die zeldzame ziekte herleiden.