Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
vandaag geprobeerd de huisdierverzekering bij ohra te beeindigen, wat een drama.
had het al eerder geprobeerd via een mail maar daar werd gewoon niet op gereageerd, vandaag telefonisch contact opgenomen en ik was verbaasd over de brutaliteit van de medewerker.
zonder afstandsverklaring kon hij niet opgezegd worden en ze wilden graag de gegevens van de nieuwe eigenaar hebben, ik heb heel vriendelijk uitgelegd dat ze helemaal niet het recht hadden om de gegevens van de nieuwe eigenaar te vragen waarop er werd geantwoord dat er zonder toch echt niet tot beëindiging kon worden overgegaan.
schijnbaar hebben ze dus ook geen boodschap aan de eigen vervaldatum van het contract welke op de polis vermeld staat.
ik heb al mijn verzekeringen bij ohra lopen en ga deze nu dus allemaal stuk voor stuk beeindigen omdat ik totaal niet gediend ben van deze werkwijze.
mensen wees wijs en sluit absoluut geen verzekeringen af bij ohra want schijnbaar zit je er dus levenslang aan vast.
de opzegging ga ik nu maar per aangetekende versturen en vanaf einde contractdatum de afschrijvingen terug laten storten en automatische incasso stop zetten
Net als andere verzekerden bij OHRA. Ze betalen niets uit ondanks alles verzekerd is.. Bij een trauma zeggen ze bestaande aandoening en vaccinaties betalen ze niet terug. Zeer slechte verzekering!
Wij kregen een tegemoetkoming in de kosten van het vervangen van een slot in een noodsituatie, hoewel Ohra dit volgens de verzekeringsvoorwaarden niet hoefde te doen, een geval van coulance, dat wij zeer waarderen, een pluim voor Ohra!
Altijd verzekerd geweest bij Proteq...Nu met huisdierenverzekering afgesloten bij Ohra..wat een spijt. Rekening ingediend in de wachtperiode, wordt niet uitgekeerd, begrijpelijk. Na een maand weer een rekening ingediend...krijg ik weer niets uitgekeerd omdat het een vervolg is op wat ik in de wachtperiode heb ik gediend. Dit is niet zo! Heb een verklaring van de dierenarts...Gebeld, afdeling is in de avonduren niet aanwezig. Kan/wil geen boodschap aannemen of doorgeven...Mail gestuurd met de mail van de dierenarts maar geen reactie! Zeer veel spijt dat ik een contract van 4 jaar hebt afgesloten!
Mijn hond is met spoed opgenomen vanwege levensbedreigende baarmoederontsteking. Heb het toppakket bij ohra. Staat in dat noodzakelijke operaties worden vergoed. Blijkt er ergens een clausule te zijn dat operaties aan het eslacht NIeT vergoed worden. Had ik maar de optie steriliseren erbij moeten nemen. Belachelijk! Denk je goed verzekerd te zijn..
Mijn hondje had een gebitsreiniging nodig en vaccinaties en consult. Ik ben bij Ohra en ook verzekerd voor het gebit en de vaccinaties dus. De rekening was 164 euro en ik kreeg na ee week netjes 134 euro van Ohra vergoed. Mijn maandelijkse premie is 14 euro. Ik ben tot nu toe erg tevreden. Het online declareren gaat prima!
Ik ben al jaren vaste klant bij de OHRA. Dit jaar had ik voor het eerst van mijn leven een operatie nodig vanwege een chronische aandoening. Voor deze ingreep heb ik contact met ze opgenomen om te kijken of het nog nodig was om misschien langs te komen bij hun poli. Dat was niet nodig. Nu, een maand na de operatie, is de vergoeding voor de tweede keer (dus door de juridische afdeling) afgewezen. Allemaal op grond van verzinzels, want ze hebben nog mijn arts, nog mijzelf hierover gesproken. Ik ben diep teleurgesteld in de OHRA en ben van plan om al mijn verzekeringen, en die van mijn familie, bij de OHRA weg te halen.
Dochter all risk verzekerd omdat ik weet dat ze nogal onhandig is. Ze is gevallen met mijn mobiel in de bijkeuken op weg naar buiten. De telefoon is uit haar handen gestuiterd, naar buiten toe. Gemeld bij Ohra, volgt een discussie aan de telefoon, want ze was op weg naar buiten en ze keren niet uit omdat de telefoon buiten de woning is gevallen. En daarvoor is ze niet verzekerd. Terwijl het kind binnen valt. Ik ben al jaren tevreden klant geweest, maar deze onbeschofte manier aan de telefoon heeft mij onmiddellijk doen besluiten dat Ohra exit is. Nooit weer!
Bij aanvang van afsluiten van de verzekering is mij telefonisch gezegd dat mijn dochter binnen en buitenshuis verzekerd is. Dus niet...
Slecht, zou het niet adviseren. Uiterst onvriendelijke service, lange wachttijd. En eigenlijk valt er niks onder de dekking. De klantenservice is erg rommeling, niet ontvangen, niet verstuurd, kan niks terug vinden dat soort werk.
Begin er NIET aan, elke keer weer een ander uitsluitsel, alle maar voor simpele dingen dit ondanks dat we het pluspakket hebben genomen voor maar liefst 45.00 per maand.
doodzonde van je geld, geef liever de hond een biefstuk
Deze verzekeraar wil alleen de premie innen. UItbetalen doen ze nooit.
Je kan het geld dat je aan premie kwijt bent beter op een spaarrekening zetten dan heb je tenminste iets als het nodig is. Nu betaal je dure premie maar moet iedere dierenarts nota zelf betalen. Je bent dus feitelijk dubbel geld kwijt !!
ik heb ook een doorlopend krediet bij ohra. nu ben ik bijna 66 jaar en nu moet ik wat er nog over is van mijn doorlopend krediet aflossen binnen 4 jaar. 380 per maand van mijn aow. heb ze gebeld dat ik dat niet kan betalen van mijn aow maar hebben ze geen boodschap aan. zelfs een regeling zijn ze doof voor. dus dan maar naar de voedselbank toe en naar de schuldsanering dankzij ohra. en dat op mijn leeftijd van 66 jaar! heb ze nog gebeld over santander of ze daar met samenwerken. ontkennen ze gewoon.
Er zijn reisverzekeringen waar je voor hetzelfde geld veel beter verzekerd bent. Ik heb dus ook opegezegd na een waardeloze afhandeling van een schademelding.
Afsluiten gaat prima, geld innen ook. Uitbetalen als het moet, nee dat gaat niet. Men verzint van alles om eronderuit te komen. Zelfs leugens. Nooit meer deze zwendelaars!
Aansprakelijkheidsverzekering afgesloten bij Ohra, zijn huisdieren mee verzekerd? Ja hoor meneer volledig mee verzekerd voor schade welke worden aangebracht door je huisdier aan derde. Prima!
Tot het er op aan komt, bank van mijn broer. Had de kat ingehangen bank stuk. Nog nooit had ze dat eerder gedaan in die jaren dat we haar hadden. Zegt de verzekering doodleuk. Wij keren niet uit. Zijn omstandigheden die aan mij kunnen worden toegerekend. (artikel 6:101 Burgerlijk Wetboek)..... Valt je mond van open. Dit is al een 2e slechte ervaring met Ohra. Ik ga hem opzeggen. Wat een afzetters.
We wilden onze kat hier verzekeren. Ze kwam van Bulgarije via een lange reis naar Nederland en had daarbij een verkoudheid opgelopen. Uit voorzorg en advies van de dierenarts een antibioticakuurtje gedaan en ook haar oormijt behandeld. Toen wij de verzekering afsloten was dit al voorbij en was ze kerngezond. wel eerlijk alles aangegeven want anders krijg je achteraf gezeur. via de site geen probleem kon het zo afsluiten. Krijg je daarna doodleuk een mail waarin staat dat ze wordt uitgesloten voor neus, holtes en longen.... pardon? bij de bevestiging op het internet gaven ze dit NIET aan. heel slinks dus! ik heb meteen bezwaar aangemaakt en gevraagd of ze hun uitsluitsel terug konden trekken. Geen antwoord. 3 weken later weer gemaild. 3 weken daarna nog geen antwoord. ik was het zat. laatste mail gestuurd met het verzoek dringend contact op te nemen en mij iets te laten weten, wel was er al geld van mijn rekening afgeschreven. weer geen antwoord. Er waren al een paar maanden voorbij en geen woord van Ohra gehoord. toen heb ik een serieuze aangetekende brief en mail verzonden met de mogelijkheid dat ze voor de laatste keer van hun kant het konden regelen en dat ik anders mijn advocaat in zou schakelen omdat ze nog altijd vrolijk geld afschreven van mijn rekening. Daarna heb ik eindelijk een goed antwoord gehad, maar moest er WEER actie van mijn kant worden genomen. Prima. Maar enkele dagen daarna krijg ik ineens een brief thuis met dat ze mijn opzegging hebben ontvangen en dat het met terugwerkende kracht is opgezegd... ik heb NOOIT een opzegging gedaan..... Maar, ik was er klaar mee, heb een aangetekende brief teruggestuurd met dat ik hun bevestiging had ontvangen en vriendelijk verzocht de bedragen terug te storten, want hier werd in hun brief niet over gesproken...
Na een aantal weken was het geld teruggestort. Maar wat een slechte service van Ohra. Ze willen je niet te woord staan. en het duurt dus 3 maanden voordat ze een mail of brief beantwoorden... vervolgens doen ze alsof er niets aan de hand is, en excuses maken hebben ze helemaal niet van gehoord.
Nu zit ik bij Petplan. Daar reageren ze al binnen 2 werkdagen. Kan Ohra een voorbeeld aan nemen.
NOOIT MEER OHRA voor ons!
In augustus 2012 heb ik een neoblaas gekregen i.v.m. blaaskanker. Naar aanleiding van de operatie ben ik incontinent voor urine geworden en daarvoor ben ik sinds oktober vorig jaar onder behandeling bij een bekkentherapeut. Ik heb bij OHRA/CZ een extra uitgebreide aanvullende verzekering afgesloten omdat ik goed verzekerd wilde zijn voor deze behandelingen.
Wat schetst mijn verbazing: op 21 mei 2013 kreeg ik een rekening van OHRA voor 5 fysiotherapiebehandelingen. Dat gingen ze binnenkort van mijn rekening halen. De uitleg was als volgt:
1. Je krijgt 20 behandelingen uit het basispakket vergoed.
2. Ondanks mijn extra uitgebreide aanvullende verzekering (waar in staat dat deze therapie volledig wordt vergoed) moet je de behandelingen zelf betalen tot je eigen risico vol is. (in mijn geval is dat € 850,-).
3. Als je eigen risico vol is worden de behandelingen weer vergoed uit de basisverzekering.
Het betreft hier een verschil tussen een chronische en een niet-chronische aandoening. Als je chronisch bent krijg je niet vergoed. Het gemene hiervan is dat dit nergens in het vergoedingenoverzicht van OHRA vermeld staat en dat je er dus pas achter komt als het te laat is. Chronische aandoeningen worden door OHRA dus NIET vergoed uit je dure aanvullende verzekering.
Pas hiermee op: sluit bij OHRA geen zorgverzekering af voor je alles duidelijk zwart op wit hebt.
Mijn tandarts betaal ik liever uit eigen zak.!
Met het excuus, dat het (landelijk ontwikkelde) computersysteem geen rekeningen op naam kan uitschrijven, wordt de (privé-)rekening door de tandarts niet naar mij, maar naar OHRA gestuurd, die op zijn beurt weer mij een rekening presenteert en hierdoor zich feitelijk laat misbruiken als incassokantoor. "Dat klopt, dit is zo afgesproken met uw tandarts" antwoord OHRA op schriftlijke navragen. "Dat ik dit niet appresieer....!!...moet u uw tandarts vragen!"
Hierdoor komt nu een derde partij in het bezit van mijn medische (tandarts-)gegevens.......en dit botst met de privacy-wetgeving. Wanneer ik alsnog toch zou besluiten een tandartsverzekering af te willen sluiten? Mijn dossier hebben ze onbevoegd al in handen! en ik loop eerder het gevaar afgewezen te kunnen worden wanneer het dossier hiertoe aanleiding zou geven.
Natuurlijk kan ik van tandarts wisselen of van zorgverzekeraar. Maar OHRA kan natuurlijk ook stoppen met dubieuze contracten af te sluitenen, want de belangen van hun klant (niet van de tandarts en niet van de incasso-dienst) moeten ze centraal stellen! Dat zegt tenminste het Verbond van Verzekeraars.
Ja wat moet ik ervan zeggen ,een grote boevenbende die op allerlei manieren probeert er voor te zorgen dat ze niets hoeven uit te keren. Nou moet ik eerlijkheidshalve wel zeggen dat dit wel voor meer verzekeraars geld. Voorbeeld hoe Ohra met klanten omgaat ; ik heb een extra tandartsenverzekering maar moet alsnog veel bijbetalen ,en dan bedoel ik echt veel wat in t verleden niet t geval was.Krijg even later een brief waarin ze zichzelf op de borst kloppen met een colanceregeling die voor alle klanten geldt.Enkele weken later krijg ik een brief dat dat toch niet voor mij geld en dat ik dus gewoon moet betalen ,stuur dan aub niet zo`n brief ,bespaart een hoop ergernis en papier ,maar behandel je klanten beter.
Tsja men spreekt over een Ohra krediet maar uiteindelijk is het een krediet van santander geworden. Ohra is dus eigenlijk santander. is dit wel in geoorloofd door de AFM?