Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Ik heb nu 14 jaar een autoverzekering van unive. Ik heb 2 x schade gehad, 1 vernieling met all risk maar door mijn eigen risico geen aanspraak kunnen maken op de verzekering. 1 inbraak gehad, dat was super geregeld, kennelijk had ik mijn eigen risico afgekocht. Bij een beetje trekken bij de medewerkers zijn er wel opties om collectieve korting te krijgen.
Ik vind het super dat ze een terugbelservice hebben.
Ik heb nog niet te maken gehad met onkundig personeel.
Prima service. Uitbetaling van schade snel gekregen. Verzekerd vanaf 2008. Elk jaar wordt premie verlaagd. Heel tevreden.
19/07/2014 auto gestolen. Schade gemeld gelijk gemeld en aangifte gedaan bij politie. 30 dagen wachttermijn is start. 21/07/2014 aangifte schade en diefstalformulier gestuurd per mail 28/08/2014 30 dagen wachttermijn zijn verstreken. Per heden geen recht op vergoeding van 15 euro per dag op auto. 25/08/2014 dag 37 na schademelding. bericht ontvangen per mail dat claim is doorgestuurd naar de Bovemij. Externe partij die de claim behandeld. 27/08/2014 mail gestuurd met verzoek zaak te bespoedigen. Geen reactie. 29/08/2014 reminder gestuurd. Geen reactie. 01/09/2014 allerlaatste reminder gestuurd. Geen reactie. 02/09/2014 telefonisch contact. Men kan mij niet verder helpen. Het is druk bij Bovemij. Ik moet geduld hebben. Enige wat men kon doen is een reminder per mail sturen naar Bovemij. Klacht ingediend bij Univé inzake afhandeling. 03/09/2014 helaas nog geen bericht van Unive of Zekur. We zijn inmiddels beland op dag 53 na schademelding. Conform polisvoorwaarden kan het ook nog eens 30 dagen duren nadat de verzekeraar de kentekendelen en sleutels is ontvangen voordat het geld gestort word. Dan leven wij al in oktober 2014.
Na 17 schadevrije jaren heb ik na een hagelbui met stenen zo groot als knikkers witte putjes in mijn dak en motorkap.Hiervan doe ik melding. Na ruim 3 weken kan de schade expert kijken.
Mijn schadebedrijf meldt mij dat de schade expert nog contact met mij opneeemt.
Ik hoor niets meer, na 2 weken neem ik zelf contact op met unive de medewerkster meldt mij dat er wat achterstand is en dat het nog in behandeling is. Als ik aandring dat het wel wat lang duurt komt er toch plotseling op haar monitor het schaderapport tevoorschijn. 2 uur later neemt de schade expert contact met mij op. Hij meldt mij dat de schade is ontstaan door een zuur wat uit de lucht is gevallen en dat de lak is ingevreten. Volgens hem heeft de auto in de buurt gestaan van een fabriek die een zuur uitstoot en dat is op mijn auto is gevallen. Er is bij mij geen fabriek in de buurt te vinden. Betaal je 17 jaar premie ook tegen hagelschade. Wordt je afgedaan met een of ander onzin verhaal.
Aangereden door een auto, schade gemeld en vervolgens niets meer gehoor van Univé. Ze kunnen me niet helpen. Ik heb alles zelf moeten regelen. Schandalig slechte service. 3 medewerkers gebeld en alledrie vertellen ze iets anders. Als alles is afgewikkeld stap ik over naar een andere verzekeraar.
slechte ervaring met UNIVE ! nooit naar deze verzekering moeten gaan wat een ellende hebben zij veroorzaakt ! kan nu zelf bij de rechter mijn onschuld gaan bewijzen i.v.m.een niet betaalde autoverzekering
Ook ik moet royementskosten betalen omdat ik de auto en rechtsbijstand heb opgezegd.
Er wordt een bedrag van 16,46 in rekening gebracht.
Bij andere verzekeringsmaatschappijen geinformeerd of dit gebruikelijk is in de verzekerings branche, maar dit blijkt alleen door unive in rekening te worden gebracht.
Hier word ik niet blij van.
Eind vorig jaar nieuwe auto gekocht en verzekering laten overzetten, een week later kreeg ik een brief van het RDW dat ik ca 450 euro moest betalen omdat m'n auto niet verzekerd bleek. Direct Univé gebeld en deze gaven aan dat de auto niet verzekerd was, toen ik vroeg of ze hem alsnog konden verzekeren was dit niet mogelijk omdat de auto een aantal dagen onverzekerd was. De fout van Univé heeft me dus flink in de problemen gebracht en ik ben inmiddels overgestapt naar Achmea, wat me prima bevalt.
Wij probeerden een tweede auto te verzekeren bij Unive omdat de huidige verzekering op 10 maart af zou lopen. Op 4 januari offerte gevraagd via mail, zelfde dag ontvangen. Op 8 februari gemaild dat we de verzekering in wilden laten gaan per 10 maart. Krijgen we op 22 februari (dus 10 werkdagen later) een reactie: of ik wil bellen om de verzekering af te sluiten, in mijn mail ontbrak de meldcode.
Vervolgens op twee dagen verschillende keren gebeld, en 5 minuten gewacht. Maar op ieder moment krijg je een bandje dat de wachttijden >5 minuten zijn.
Voor ons geen prettige ervaring dat ze zo slecht bereikbaar zijn. Dan zoek ik liever wat anders.
Na veel goede ervaringen met Unive nu een hele slechte. Mijn oldtimer (met sleutels in zijvakje portier, omdat hij af en toe aan de kant moet kunnen) is gestolen uit een afgesloten stalling en omdat er geen braakschade aan het pand is gevonden willen ze, ondanks dat ik all risk verzekerd ben (met taxatierapport) niet uitkeren. Wel is in het pand diverse sporen van braak te vinden, CV ketel van de muur gerukt, de gehele koperen leiding verwijderd van het gas, gebruikte takkenschaar om iets te forceren, kabels weggeknipt e.d. maar helaas niets te vinden aan de buitenkant van deuren en (dichtgetimmerde) ramen. Velen zeiden al tegen mij van dat ik de sleutels moest laten bijmaken en zelf even met een koevoet braakschade moest maken, nou zo zit ik dus niet in elkaar, ben van eerlijkheid duurt het langst en heb dus ook gewoon vermeld dat de sleutels erin zaten, het leek mij wel duidelijk dat er ingebroken was. Blijkbaar geldt dit helaas niet in deze maatschappij en wordt je dus bestraft voor je eerlijkheid.
Eerst word je dus genaaid met diefstal van jouw eigendom en daarna nog eens doordat het ook nog eens niet verzekerd blijkt. Heb nu rechtsbijstand ingeschakeld om toch te proberen om schade vergoed te krijgen, maar liever zie ik mijn eigendommen terug in ongeschonden staat. Maar ik voel me nu al flink in de steek gelaten door Unive, ondanks dat ik daar al mijn verzekeringen al meer dan 10 jaar heb lopen.
Dat dit een bedrijf is zonder winst oogmerk lijkt mij duidelijk. Het zijn dan ook net ambtenaren daar.
Met univé heb ik verschillende problemen gehad.
Ten eerste heb ik tot 2 keer toe een nieuwe autoverzekering afgesloten bij univé en tot twee keer toe
werd het totale bedrag voor de verzekering, een maand naar afsluiting, van mijn rekening afgetrokken.
Ik had duidelijk aangegeven dat ik dit per maand wilde betalen niet per jaar. Hun reactie was dat dit helaas niet
was terug te draaien ook al was er schriftelijk bewijs. Ik heb meer dan 5 uur in een univé kantoor gestaan
om dit ongedaan te maken.
Ten tweede wilde ik een autoverzekering afsluiten en mijn 4 schade vrije jaren gebruiken die ik had opgebouwd met een scooter. Dit was geen probleem volgens univé. In het systeem van univé stond ook duidelijk dat ik die jaren had opgebouwd. Het probleem was dat ik hen een schriftelijke bevestiging hiervan moest opsturen. Uiteraard had ik deze niet meer. Volgens univé waren de schade vrije jaren dan niet geldig. Lang leven de
bureaucratie. Zoals ik al zei, "net ambtenaren".
Natuurlijk ging ik hiermee niet akkoord en dreigde ergens anders een verzekering te nemen. Pas toen werd mij
verteld dat ze mij wel degelijk als klant wilden houden en mijn schade vrije jaren wilden meenemen. Erg
jammer dat je eerst moet dreigen voordat je service krijgt.
Tot slot heb ik bij univé voor de derde keer een schade claim ingediend. Gevolg. Ik kreeg bijna niks meer terug.
Reden: omdat ik nu voor de derde keer een claim indien ( samen nog geen 100 euro) krijg ik de dagwaarde
vergoed. Deze dagwaarde gaat volgens een kromme berekening waardoor je nog maar 10 euro terug krijgt voor iets wat minstens 60 euro waard is. Wat heb ik dan nog aan een verzekering=
Samengevat, univé mag dan wel een verzekering zijn zonder winst oogmerk maar het geld wordt gehaald over
de rug van haar klanten. De service is slecht en heb je ze een keer nodig dan kun je net zo goed uit eigen
portemonnee betalen.