Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Het is maar hoe je de titel opvat. In het geval autoverzekering is het een schunnig bedrijf! Bij All Risk verliest u het zeggenschap over uw eigen auto bij schade. Unive bepaalt waar de auto gerepareerd wordt, leenauto's zijn vaak niet of onvoldoende beschikbaar door de te grote toestroom bij de schade herstellers.Het werk wordt veel te vlug en goedkoop verricht, waardoor de auto uiteindelijk verminkt uit het schade herstel terug komt.
Kortom een zeer dominant bedrijf met een dubbelzinnig karakter.
Vandaag heb ik mijn halfjaarlijkse nota weer ontvangen van Unive. De premie voor onze beide auto's zijn weer verhoogd. Vorig jaar was er ook al een stijging doorgevoerd op mijn auto van ongeveer 23% maar dit jaar is de stijging maar liefst 26% voor mijn auto. Dat is niet alleen heel stevig (…) maar ook heel vreemd omdat de premie van de auto van mijn vrouw maar 4% is gestegen. Een belletje naar Unive leverde geen bevredigend antwoord op. Er wordt gekeken naar de auto, de brandstof, het aantal km per jaar e.d. Dat wil ik best geloven maar daar is de basispremie al op gebaseerd, toch? Er kan dan toch naar rato worden verhoogd? (nee, ik bedoel niet dat de andere auto ook maar 26% moet stijgen.) Er wordt dus gekeken naar de doelgroep die de meeste schade claimt. Heel wrang voor mij omdat op de polis 34 schadevrije jaren staan vermeld. Daar wordt dan waarschijnlijk niet naar gekeken (polis van de auto van mijn vrouw: 17 jaren). Volgens een bijlage bij de nota is de verhoging ontstaan door aangepaste polisvoorwaarden, gewijzigde dekking, en de hoogte van het uitgekeerde bedrag van autoschadevergoedingen aan Unive-verzekerden.
Met die informatie van Unive zullen we het dan mee moeten doen.
28 jaar verzekerd bij Unive. Mijn auto all risk verzekerd bij Unive. Veroorzaak een ongeluk waarbij mijn auto total loss is. Unive zorgt dat ik met een taxi naar huis kan, zorgt dat het wrak terugkomt naar mijn woonplaats; handelt de schade af en in de tussentijd krijg ik een leenauto; betaalt mij binnen twee weken een uitstekende dagwaarde voor mijn auto; betaalt binnen twee weken de tegenpartij een uitstekend bedrag voor hun auto; mijn premie wordt niet hoger; en helpt mij tenslotte herinneren om de verzekering voor de schadeauto af te melden. Jongens, ben ik de koning? Een 10 voor Unive!
Ik had schade veroorzaakt door het opslaan van de auto deur. De auto die ik geraakt heb is 21 jaar oud en werd mij verteld dat de expert van de tegen partij de schade op 1030 euro had vastgesteld. Ben nooit ingelicht wat het schade bedrag zou worden en kreeg zomaar een mail met het bericht dat het bedrag volledig aan de tegen partij was uitgekeerd zonder mij daar van in te lichten. Daarnaast is er nooit een 2de expertise uitgevoerd door Unive en hebben de schade klakkeloos aangenomen. Tis toch heel raar dat een auto die nog geen 1500 waard is een en een deur laat herstellen voor meer dan 1000 euro. Dus mijn premie gaat nu bijna met 100% omhoog of ik heb de keuze zelf deze schade te betalen zodat ik mijn schadevrije jaren kon behouden. Pure oplichting wat een ongelooflijk slecht bedrijf. Ik ga met dit verhaal naar Radar want dit is in mijn optiek onacceptabel. Word vervolgd!
Na prettig met een geduldig vriendelijke medewerker overgestapt met 2 autos .Ik heb 19 schadevrije jaren opgegeven maar her zijn er 21 volgens huidige tussenpersoon. Op zaterdag mail ontvangen dat ik bij de royement test schade heb gehad en hun geen inzage hadden. Nu 0 procent korting en dubbel betalen voor 2 auto s. Helaas geen reviews gelezen over Univé Maandag direct wegwezen bij Unive!
Na een telefonische vraag om heldering bij Unive wat de reden kan zijn dat de autoverzekering met iets meer dan 20% van 2018 naar 2019 is verhoogd?komt als antwoord om de schadelast van Unive te compenseren. Genoeg reden om overstappen. Dit gebeurde sluipend, want er is bij ons geen enkel schrijven bekend van deze exorbitante prijsverhoging.
Na buiten mijn schuld door iemand anders (!) te zijn aangeraden, contact opgenomen met de autoverzekering van Unive. Totaal geen hulp bij het ophalen van de auto. We hadden veel bagage bij ons van vakantie, maar er werd geen vervangend vervoer geregeld. Uiteindelijk zelf op eigen kosten een auto moeten huren. Ben naar andere verzekering gegaan.
Na een slechte ervaring eerder ( ca 5 jaar geleden) waarbij op basis van naam en geboorte datum een schade van een ander op mijn naam kwam nu een nieuwe variant
Een andere verzekeraar had schadevrije jaren in het gezamenlijk systeem gezet. Unive heeft die ongeveer een week later uit dat systeem gekoppeld aan een andere persoon met dezelfde naam en geboorte datum. Ik kwam daar pas na ongeveer een jaar achter
Er gaan 2 dingen fout. Blijkbaar is het systeem van Unive nog net zo slecht als 5 jaar geleden. Het ergste is echter dat er geen enkele excuse vanaf kan. Er werd zelfs gezegd dat de andere verzekeraar wel iets fout zou hebben gedaan terwijl de eerdere ervaring en uit haar kennis over het Roydata systeem ik een andere conclusie trek.
In mijn casus . lijkt het als of zij gebruik willen maken van valse getuigenissen, maar een forensisch autoschade expert inschakelen om aan de hand van sporen de waarheid naar boven te halen is blijkbaar niet hun ding.
Pas op voor dit en vraag naar een forensisch schade expert wanneer je te maken hebt met univé als tegenpartij . Want ze proberen op allerlei manieren om onderuit te komen want mijn casus spreekt hier over boekdelen
5 manden geleden kreeg ik een ongeluk. Van unive moest ik de schade bij een aangesloten bedrijf te laten herstellen , Dat heeft mij drie keer zo veel gekost reparatie was een ramp overal spuitnevel.Nu ben ik al 5 manden mee bezig en einde is niet in zicht. Hersenloze en machteloze medewerkers en directie of een manager die iets kan doen kan je ook niet bereiken.Het lijkt alsof zij alles mogen en wij alleen maar gehoorzamen .Slaven zijn wij voor al die verzekeraars enz.
Ik wilde een auto verzekering afsluiten voor mijn auto , eitje zou je denken. Nou niet bij Univé.
Klantenservice gebeld , keuze menu gedaan , om vervolgens in gesprek toon te krijgen (x5) en dan word de verbinding verbroken.
Dit nog een x of 6 gedaan maar steeds hetzelfde. Vervolgens ga ik in de live chat , zegt de dame in kwestie dat het druk is : ik mijn vraag uitleggen en na 35 minuten nog geen antwoord. Live chat afgesloten en opnieuw geopent want dan krijg je wel meteen een medewerker aan de andere kant : probleem uitgelegd en verteld dat ik Univé telefonisch niet kan bereiken , als antwoord : “nu zijn we telefonisch wel goed bereikbaar”.
Ik denk mooi! Dan probeer ik het nog eens , zelfde verhaal opnieuw x2. Toen heb ik het maar opgegeven. Misschien maar goed ook , stel er was echt nood dan waren ze dus niet bereikbaar geweest.
Ik per mail een klacht ingediend waarop ik antwoord kreeg met het verzoek te bellen naar Univé. Afgelopen week het bericht dat ze de klacht gingen sluiten want ik had niet gebeld.
Wel nog een antwoord gestuurd maar niks meer van gehoord. Wel nog een mail terug gestuurd Gek he dat ik niet nog een keer bel , na 2.5 uur geprobeerd te hebben . om vervolgens niemand aan de lijn te krijgen! Heb ze verteld dat ik er niks mee verlies ik heb de verzekering elders afgesloten waar ze wel beloftes na komen en waar je gewoon iemand aan de telefoon kan krijgen die je keurig helpt! Het is hun verlies dat er waarschijnlijk meer mensen zijn die precies om deze reden geen verzekering bij Univé afsluiten.
Daar kan Univé nog wat van leren!
Reeds langer dan 20 jaar klant bij Unive. Nu na een scheiding wil Unive de schadevrije jaren niet in roy-data zetten. Ondank getekend verzoek.
Ben je zo lang klant en nog steeds en ze laten je zo in de kou staan.
Unive weg ermee!
Na een kleine schade waar ik alleen een lamp stuk had en de tegenpartij een kleine deuk werd mijn premie verhoogd van 55 euro naar 112. Absurd! De volgende keer denk ik wel een keer na voordat ik het ''op de juiste manier'' ga afhandelen.
Kijk goed uit bij Unive. Als je een poosje geen auto hebt maar in de tussentijd bijvoorbeeld een brommer of scooter dan zetten ze je schadevrije auto jaren zonder overleg op je brommer of scooter. Je bent ze dus voor de auto kwijt.
Ik hen onlangs een autoverzekering afgesloten bij unive. Hierbij is foute informatie aan mij doorgegeven waardoor ik recent een flinke naverrekening ontving. Klacht ingediend hierover. Reactie van Unive dat ik deze moet betalen anders wordt de verzekering stop gezet. Compensatie gevraagd, reactie unive is dat zij geen filantropische instelling zijn en als het mij niet aanstaat dat ik dan maar moet weggaan als klant. Lijkt helemaal nergens op, onbeschofte respectloze reactie.
Door een steentje is er een barst in de voorruit van mijn auto gekomen. Daar ben ik voor verzekerd bij unive. Alleen ik moest naar de kwik fit om een ruit te vervangen. Ik ga altijd naar mijn vw dealer dus altijd originele onderdelen. En dan naar z'n . Bedrijf om aan mijn auto te laten sleutelen? dacht het niet!. Dan maar zelf de kosten opdragen van 600,- Ik heb zelf een voorstel gedaan dat ik 200 euro meebetaal aan de reparatie. Maar de klantenservice is heel stug hier in. Toen ik vertelde dat in naar een andere verzekeringmaatschappij ga kijken. Was het geen probleem u kunt zo bij ons opzeggen. Met andere woorden, na een aantal jaren klant zonder iets te claimen hebben we je graag niet meer als klant. Dus advies zoek een andere, maar geen unive!
Ongeluk gehad in Duitsland, man reed vol achteruit in mijn nieuwe auto. Camerabeelden zijn 2 weken door het tanks!ation beschikbaar gesteld. 2 getuigen tegen de man die het ongeluk veroorzaakte. Unive doet werkelijk niks, gaven aan dat we mooi zelf de schade mogen betalen ook al is het niet onze schuld. Werd ook nog eens zeer onprofessioneel en respectloos behandeld aan de telefoon! "Want als klant moet je je mond houden en leren luisteren" werd er letterlijk gezegd! Ongelofelijk, nog nooit zo'n bedrijf meegemaakt! AANRADER: WORD GEEN KLANT!
Iemand reed achteruit tegen onze auto aan, 400 euro schad. Tegenpartij wou snel de papieren ingevuld hebben deze is ook bij Univé verzekerd. Wij hebben vergeten te vermelden dat onze auto stil stond. Helaas zegt Univé nu jullie hebben allebei schuld, dus kost me dit eigen risico en no claiim. Dit terwijl er iemand anders achteruit tegen onze auto aanrijdt. Je kunt het uitleggen maar Univé geeft niet thuis en zegt je hebt het schade formulier ondertekend en daar is de kous mee af. Ik heb 4 verzekeringen lopen bij Univé maar die ga ik allemaal opzeggen en dat na 30 jaar klant te zijn geweest.
Ik heb een autoverzekering All risk plus. Auto total los verklaard. Ik wik mijn auto behouden maar krijg net te horen dat het niet mogelijk is terwijl het wel mijn auto is. Slechtste verzekering ooit ik ben weg bij unive nooit meer voor mij.
Helaas ben ik niet blij met de afwikkeling van een schade door Univé.
Na een schade heb ik een schadeformulier persoonlijk naar het Univé kantoor in mijn woonplaats gebracht zodat ik zeker zou weten dat de afwikkeling goed zou gaan.
Helaas ging het mis en waren de papieren niet duidelijk en of verloren gegaan. Ik heb toen een brief van Univé gekregen en heb opnieuw de papieren persoonlijk ingeleverd en gevraagd of het dit keer goed is gegaan. Dit werd bevestigd.
Na een aantal keer een e-mail te hebben ontvangen dat er nog steeds werd gewacht op de tegenpartij ontving ik anderhalve maand later een e-mail met als bijlage een brief dat de tegenpartij geen papieren heeft ingeleverd en de schade ontkent. Ik schrok gigantisch, mede omdat ik ten tijde van de aanrijding, midden in het winkelcentrum, geen getuigeverklaringen heb genoteerd. Ik ben letterlijk door dit bericht ziek naar huis gegaan waarna ik het centrum ben in gegaan op zoek naar winkelpersoneel die de aanrijding heeft zien gebeuren en destijds geholpen heeft. Tevens ben ik op zoek gegaan naar camerabeelden van winkels die wellicht de aanrijding hebben opgenomen. Ik heb met m'n hart in de keel contact opgenomen met de tegenpartij om verhaal te halen. De tegenpartij gaf aan netjes de papieren te hebben ingeleverd. Nadat ik telefonisch contact heb opgenomen met Univé bleek dat Univé de verkeerde papieren, van een andere persoon, in mijn dossier heeft gehangen. Kennelijk waren alle acties van Univé omtrent mijn aanrijding met een verkeerde tegenpartij gecorrespondeerd. Tevens waren mijn papieren (opnieuw!) zoek. Deze heb ik voor de derde (!) maal opgestuurd waarna het pas werd opgelost.
Na een mail naar Univé omtrent de gang van zaken kreeg ik een mail terug dat ze dit 'vervelend' vonden. Geen excuses. Niks.