Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Zeer slecht. Betaal meer dan €5000,- per jaar aan verzekering aan hun. Rijdt iemand tegen mijn auto aan terwijl ik geparkeerd stond moet ik het met mijn eigen verzekering Univé regelen omdat ik all risk verzekerd ben en Univé wil niet uitbetalen terwijl de verzekering van de tegenpartij de fout al heeft toegegeven. Ik wacht al meer dan 3 maanden op mijn geld! Mensen Univé probeert je af te wimpelen met smoesjes en telkens uitstellen. Ik zet alles over naar een andere vezekering. Waardeloos bedrijf!
Vandaag kom ik bij mijn auto en zie dat er iemand een 30x30 badkamertegeltje op de motorkap heeft gedeponeerd. Gevolg is een sjoelbak achtige kras van rechts naar links en een flinke pit/deuk dwars door het lakwerk heen. Het vervelende is dat dergelijke schades niet makkelijk te herstellen zijn omdat de motorkap het grootste paneel is van de auto. Los van het dak natuurlijk. In mijn woede die die boven mijn persoonlijkheid uitstak vanwege het feit mijn mercedes van 1 maand auto een dermate schade heeft opgelopen, tel ik tot 10 en bel direct met Unive.
Wat blijkt is dat dit mijn allereerste schade melding is in bijna 7 jaar en niet eens mijn schuld. Wordt mij verteld dat ik hiermee onmin nabij 33 procent korting verlies en van 1000 euro per jaar naar 1700 euro per jaar ga. Dan heb ik nog wel de allrisk plus optimaal polis. Dus 3 jaar nieuwwaarde en vrijwel alles gedekt.
Verongelijkt als dat ik ben en wetende dat Mercedes Benz mij een maand geleden betere voorwaarden had geboden, Vraag ik aan mevrouw waarom dit niet gemeld is in het advies gesprek. Als ik dit had geweten had ik vriendelijk bedankt. Mevrouw heeft mijn opname teruggeluisterd van tijdens het afsluiten en concludeerde dat er inderdaad niks is gemeld door haar collega. Vervolgens meld de medewerker mij dat hier totaal geen speelruimte is en dat ik dan maar zelf de schade moet betalen. Hmm oke. Ja want u gaat automatisch akkoord met wettelijk bindende voorwaarden. Maar mevrouw; Waarom heeft u collega mij dit niet gemeld even los van het feit ik uiteraard telefonisch akkoord heb gegeven voor de ingang van de verzekering vind ik dit niet getuigen van meedenkend vermogen. Tenslotte is het toch de consument die een miljarden instantie als die van u levend houdt. Stel je ook even voor dat je bij de dealer zit en je de verzekering per direct moet laten ingaan. Hoe kan ik dan in godsnaam de algemene voorwaarden lezen die uw collega verzuimd heeft te vertellen.
De pest is dat je het niet gaat winnen van dit soort bedrijven. Nul inlevingsvermogen. Nul.
Ik ga mijn Inboedel, Zorg, Wa, Overlijdensrisico/uitvaart, vakantie en autoverzekering allemaal opzeggen bij Unive.
Hopelijk heeft u wat u wilt en bent u blij met die paar euro die u heeft gewonnen. Wetende dat deze klant door de jaren heen duizenden had betaald voor een klein beetje service.
Barry
Ben goed geholpen en een goede hersteller gegeven
Het moet toch een keer gezegd. Ik zie zoveel slechte ervaringen. Ik ben al 30 jaar bij Univé en nooit problemen gehad. Alle schades en andere problemen altijd naar volle tevredenheid opgelost.
Vanaf mijn 19de alle verzekeringen bij Unive gehad. Door een verandering in hun beleid kun je autoverzekering niet meer opschorten. Kun klanten worden hiervan niet persoonlijk op de hoogte gesteld. Je dient als klant de kleine letters van hun voorwaarden maar te kennen. Als je contact met hun opneemt wordt je dit als trouwe klant ook niet verteld waardoor je al je opgebouwde premie korting verliest. Dus als je later weer een nieuwe autoverzekering wilt afsluiten ga je dus honderden euro's op jaarbasis meer betalen. Hun personeel geeft dus niet de juiste informatie aan de telefoon en hun administratie is een puinhoop. Zou iedereen daarom ook afraden om bij Unive een verzekering af te sluiten.
Ze doen er alles maar dan ook echt alles aan om geen dubbeltje uit te keren ook al is het de eerste keer in je leven dat je schade hebt opgelopen. Echt walgelijk.
Univé Arnhem ad telefoon op 17 nov. 2016, 12.39 uur. Zeer slechte klacht afhandeling. Medewerker ontkent en gaat in een minuten lange discussie over een nota (autoverzekering) die ik zelf heb teruggeboekt (omdat ik geen zin heb om eindeloos te wachten op een credit nota). Foute beslissing van mij, dit kost Univé heel veel geld. Ook zijn tijd ad telefoon, het verzenden van een herinnering, de afhandeling van de debiteuren administratie etc. (leest mij de les op een onfatsoenlijke manier.) Had al begrepen dat er medewerkers bij Univé werkzaam zijn (geweest) die geen idee hebben hoe je klanten moet benaderen. Triest van woorden. Ga mijn andere 3 verzekeringen bij Univé ook opzeggen, heb al een heel goed alternatief via de Consumentenbond. Jammer dat ik deze site (ervaring.nl) niet eerder heb gelezen. De vele klachten geeft mij een een aardig inzicht, hoe Univé op een onjuiste manier met haar klachten omgaat. In 2015 heeft Tros Radar ook al eens aandacht besteed aan dit bedrijf. Jammer van alle negatieve energie vandaag.
26 oktober aanrijding gehad.Schuld ligt bij de tegenpartij. Schadeformulier ingevuld en naar het kantoor gebracht. Oh, neem maar weer mee, daar doen we niks mee. U heeft een wa +casco en u heeft geen rechtsbijstandverzekering. Gevraagd waarom ze dit niet vertellen als je de verzekering afsluit.tja.zou wel gedaan moeten worden krijg je als antwoord. Mijn vriend gaat nogmaals naar het kantoor en krijgt hetzelfde antwoord.neem maar weer mee, doen we niks mee. 2 weken later krijgen we bericht van de schadeafdeling dat we het schadeformulier in moeten sturen. Pfffff, kopieen gemaakt en direkt gemaild. (schade was inmiddels ook al gemeld bij schade112, die doen tenminste iets) Bel je om te vragen hoe het met de afhandeling staat. Oh het is pas 2 weken geleden, u moet nog even wachten. De schadebehandelaar is er nu niet en ik geef het wel door dat hij eraan moet werken. Ik vraag een telefonische terugkoppeling. Zal ik doorgeven, maar dat wordt waarschijnlijk over ongeveer 5 dagen gedaan. Als dit alles afgehandeld is dan stap ik gelijk over naar een andere verzekering. Wel veel betalen, maar iets voor je doen ho maar.
Door administratieve fouten van Unive is mijn auto een aantal weken onverzekerd geweest, wat me handen vol geld heeft gekost aan boetes en waardoor ik grote moeite had een andere verzekeraar te vinden. Bij navraag blijken ze dit soort fouten vaker te maken. Vandaar het advies uit de buurt te blijven van dit bedrijf.
Ik ben al jaren bij Univé verzekerd, wijzigingen, schades en vragen worden snel afgehandeld.
In december werd ik aangereden van achter
tegenpartij gaf aan dat hij me te laat zag.
Vervolgens snel in het donker en in de regen schadeformulier voor het eerst in me leven ingevuld.
Later had ik nog als bijvullende informatie bij schadeformulier vinkje gegeven dat stilstond.(niet moeten doen)
Van unive hoefde ik me geen zorgen te maken en zeiden ze dat ik auto gewoon kon laten maken omdat ook op documentatie te zien was dat ik onschuldig was.
vervolgens doet tegenpartij lastig en ontkennen ze dat ze schuldig waren. hij beweerde dat ik een nood stop maakde en hij me wilde inhalen (links over busbaan) en vervolgens wilde ik links af slaan volgens de tegenpartij. (waar geeneens iets is om voor af te slaan)
nu maanden later kreeg ik dus een mail van unive dat de schade heeft afgehandeld op basis van een gedeelde schuld!
me premie gaat nu per kwartaal voor 5 jaar met €105 omhoog.
vervolgens heb ik telefonisch contact met mevrouw W. Rutterkamp en krijg ik eerder het gevoel dat ik in discussie ben met de tegenpartij.
als ik probeer uit te leggen wat het geval is en mijn mening uit wijst ze me elke keer terug op documentatie.
en de keren dat ik haar op documentatie wijs kan zei het wel hebben over de "indruk" die er gegeven word.
Vind haar heel onbeschoft en onprofesioneel.
als verzekeraar kan je dit niet maken tegenover je klanten!
Wederom slechte ervaring met unive.
Vorig jaar, na jaren verzekerd te zijn geweest, weg gegaan omdat de service traag en slecht is. Behalve als je een negatieve recensie schrijft, dan word je als eerste geholpen.
Enfin, nu moet ik geld hebben van een verzekerde van hen omdat diegene tegen m'n auto is gereden en destijds bij hen verzekerd was. Betalen ze niet uit terwijl ik er echt recht op heb.
Wat een baggerbedrijf.
mijn vrouw heeft haar auto al jaren verzekerd bij Unive, deze zit ind epakketkortign. Unive het Zuiden voert systeemmigratie uit, hele pakket wordt op mijn naam gezet, dus ook HAAR autoverzekering. Heb ik opeens al die schadevrije jaren en bonuskorting, maar zij is ze kwijt. Aanpassing van de polis lukt in 2015 nog handmatig. in 2016 moet ik opeens formulier invullen om polis (terug!) op haar naam te zetten. En wat levert dat op: haar polis valt niet meer in de pakketkorting,dus krijg ook nog ruim 50 euri extra poliskosten. En dus al 2 klachten ingediend. maar behalve wat zalvende woorden (mijn vrouw heeft haar polis ook op mijn naam") tot dusverre nog niets: dus gaan we naar de KIFID en de rechtsbijstandverzekering.
Ik ben al jaren lang klant bij unive en eigenlijk ook nog nooit een probleem gehad. Facturen worden snel behandeld , goede klantenservice , en een kantoor in de buurt waar je ook met vragen naartoe kan. Ik zie geen enkele reden om over te stappen , maar wil wel aanraden om eventueel naar unive over te stappen.
op 19 juni heeft er iemand tegen mijn auto aangereden en is door gereden mijn buurvrouw heeft het zien gebeuren die stond bij mijn aan de deur. ze wist te vertellen het merk de kleur er zat een fietsenrek achter op de auto die tegen mijn auto was aangereden daardoor kon ze niet het hele kenteken noteren. ze heeft een getuige verklaring ingevuld heb gelijk een proces verbaal laten opmaken op het politie bureau en melding gemaakt bij Univé. wat ik de volgende dag per mail terug kreeg was een nieuwe polis waarin ik 7 schade vrije jaren was kwijt geraakt hierdoor en per maand € 83 meer premie moest gaan betalen
in augustus kon ik mijn auto care herstel bedrijf neerzetten er kwam een expert van Univé ik heb aangegeven dat mijn schade verhaalt moet worden bij het waarborgfonds omdat de veroorzaker niet meer te achter halen is. en heb de schade toen nog niet laten
maken omdat ik mijn 7 schade vrije jaren terug wil omdat dit gewoon onterecht is
het is nu 15 december heb vandaag Univé gebeld hoe het er voor stond de aanvraag bij het waarborgfonds is afgewezen vertelde ze mijn ik zou binnen 48 uur terug
gebeld gaan worden. bij het waarborgfonds werd mijn verteld want die heb ik ook gebeld dat de expert van Univé niet kon vaststellen dat de schade was veroorzaakt door een motor voertuig.
ik heb nog niet eens het schade rapport ontvangen van de schade van mijn eigen auto.
ze sturen een expert van hun zelf dat is dan toch altijd win win situatie voor Univé
Ik ben 37 jaar verzekerd geweest bij Univé.
Auto woonverzekering en WA.
Sinds november overgestapt naar andere verzekering.
Waarom? zou je zeggen na zoveel tevreden jaren.
Ik had een autoverzekering all risk al die jaren.
De laatste jaren werden we regelmatig gebeld na mijn verhuizing in 2011, of we onze autoverzekering niet wilden aanpassen, dat zou in de premie schelen (lees goedkoper) op dezelfde voorwaarden.
Wij hebben dit steeds geweigerd.
Afgelopen maart hebben we een andere auto gekocht, en weer kwam het praatje van anders/goedkoper verzekeren.( onze auto is van 2011)
Jammer genoeg zijn we er toen wel ingetrapt. Het zou géén verschil uitmaken, bij schade. We zouden alleen een eigen risico hebben van 250 euro per schadegeval.
Hadden we toen maar beter de voorwaarden gelezen dan had dat ons een hoop ellende bespaard.
Maar goed in juli hebben wij een parkeerschade gehad,
We hadden alleen zelf schade , verder niemand bij betrokken.
Toen we bij het schade-bedrijf kwamen, werden wij geconfronteerd met onze budget-polis. Geen vervangend vervoer, en geen originele onderdelen.
Wij schrokken hier behoorlijk van. Hebben contact opgenomen met univé Venlo. Maar die konden niks voor ons doen. Wij voelen ons genomen door univé.
Uiteindelijk zijn we overgestapt naar een andere verzekeraar, want deze ene aanrijding zette ons terug van 18 naar 9 schadevrije jaren. En daar zijn we het nog steeds niet mee eens.
Maar ja univé geeft dit door aan ROY-Data en dan heb je niet meer zoveel te zeggen.
O ja na onze opzegging kregen we ook nog een bevestiging van univé dat de verzekering was opgezegd per die datum en de rede daarvan was geen.... Nou dat wij univé wel duidelijk hebben gemaakt dat wij het niet eens waren met hun manier van handelen .SCHANDALIG! en dat na al die schadevrije jaren. BEDANKT UNIVÉ
ik zit ruim 10 jaar ( auto) verzekert bij Univé. tot sinds kort ben ik met mijn eigen bedrijf gestaard, ik heb een werk auto gekocht en telefonische heb ik laten verzekeren. ik heb een formulier thuis gekregen ,ingevuld en terug gestuurd, na twee weken kreeg ik een premie van €436 per kwartaal .ik ben rot geschrokken als beginner ZZP er ,ik ben naar Univé kantoor in Utrecht"gegaan, ik dacht dat een foutje was, NEE HOOR ik kreeg te horen dit is een zakelijke auto ook al je bij ons verzekerd bent. zakelijke is anders, je heb NUL schaad vrij jaren....! en dan sta je stil .ik voel me opgelicht, ja zeker, en bij een ander maatschappij behoud je gewoon schaad vrij jaren het dezelfde. privé als zakelijk .ik ga overstappen naar een ander maatschappij ik heb offerte aangevraagd het scheld iets meer dan de helft .Groeten van moreno
Jaren klant geweest. Altijd netjes betaald. Maar kreeg dit najaar plots een boete van het CJIB omdat mijn auto onverzekerd bleek. Univé bleek mij uit verzekering te hebben gegooid, omdat ik een factuur niet had betaald. Ze beweerden een factuur, twee herinneringen en een aanmaning te hebben gestuurd. Ook hadden ze twee keer gebeld. Maar ik heb geen factuur, herinneringen of een aanmaning bij de post gehad. En ten tijde van de telefoontjes was ik op vakantie. Dus dat was reden mij maar uit de verzekering te gooien. Waar van ik overigens niet op de hoogte werd gesteld! Ik moest dit zelf allemaal navragen nadat ik de boete ontvangen had.
Vervolgens klacht ingediend, maar daar wordt slecht op gereageerd. Fout ligt volgens hun bij mij. Terwijl ik nooit iets heb ontvangen. En zij hebben mij nooit op een later tijdstip teruggebeld, of op mijn mobiele nummer gebeld. Ook een email sturen kwam blijkbaar niet bij hun op. Of een berichtje dat ik niet meer verzekerd was! Nee, slechte organisatie waar ik niet meer mijn verzekeringen zal onderbrengen. Dit laat ik dan ook een ieder weten.
Zeer slechte ervaring bij Unive over het verder af handelen van onjuiste overname van no claim verklaring en behandeling van schade afhandeling. Heb jaren geleden een no claim verklaring ingestuurd en die is NU blijkt niet overgenomen door Unive en zie nu maar eens te achterhalen uit het papieren tijdperk hoeveel jaren je hebt opgebouwd. HEB je dit eenmaal allemaal voor elkaar en overleg je alles, dan wordt er verder NIETS mee gedaan door Unive en wordt hunner zijde de zaak "gesloten". OOK met een schade melding van enige tijd terug, komen ze nu met het verhaal dat de schade niet verhaald kan worden doordat eea uit elk verband getrokken wordt zodat "zij" er onderuit kunnen komen en de lasten bij verzekeringnemer op het bordje kunnen leggen. Ook een terugval van 14 JAAR bij 1 schade melding om de oren gekregen. Reclameren schijnt niet te helpen. Dus dag opbouw van je jaren. Lijkt gewoonweg DIEFSTAL !
Dit is de derde keer dat wij schade hebben aan de auto. Altijd alles netjes opgelost! Auto wordt opgehaald, vervangend vervoer super fijn! Expert was er alle keren binnen 2 dagen bij.
CARE autoschade waar de auto stond super vriendelijk en hield ons op de hoogte hoe het ervoor stond!