Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Inloggen met DigiD lukt. Zorgkosten bekijken lukt niet. Al vele malen contact gehad, nog geen resultaat.
Zeer slecht. Telefonisch informatie opgevraagd over een auto of deze verzekerd kon worden op mijn naam. Bij andere verzekeringsmaatschappij was dat namelijk niet mogelijk, wegens mijn leeftijd en de type auto. Volgens een medewerker van FBTO was het bij hen wel mogelijk en geen enkele probleem.
Uiteindelijk de auto van 13000 euro gekocht. Meteen belde ik FBTO op om de auto te verzekeren, alle gegevens doorgeven, aan het einde van het gesprek krijg ik te horen dat de auto niet verzekerd mag worden vanwege mijn leeftijd.
2 keer gevraagd om afdeling klachten, maar niemand kan mij helpen of überhaupt terugbellen. Nu heb ik een auto van 13000 euro hier staan waar ik niet mee mag rijden omdat er geen verzekering op zit.
1. Oplichters met extreme premie verhogingen op basis van niks. 2. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd 3. De personen op de klantenservice geven hun bek maar een douw. Je bent 5 telefoontjes verder voor je wat weet.
Ongeval gehad en hierbij goed geholpen door FBTO. Vriendelijke mensen en snelle uitkering!
Wel bijna 20 jaar klant geweest bij FBTO, nooit wat gehad. Alle verzekeringen liepen bij dit bedrijf. 2x Achter elkaar schade gehad in mijn badkamer, 1x maal lekkage tot aan de hal en 1x een kapotte douchedeur. Wordt alleen verwezen naar de polisvoorwaarden 0 euro vergoed in beide gevallen, Heb alle verzekeringen maar opgezegd wat een oplichtersbende, geen goed woord voor over.
4 jaar geleden autoverzekering aangeschaft bij fbto, maar nooit iets gedeclareerd. Desondanks blijven er dingen misgaan. Vorig jaar werd ineens een hoger bedrag afgeschreven dan goedgekeurd. Zonder mijn akkoord werd zomaar een inboedelverzekering gedeclareerd. (Hier was nergens een bevestiging van te vinden en ook nergens formeel bericht van gehad). Na veel gedoe werd dit teruggedraaid. Het lijkt wel of alle afdelingen van fbto langs elkaar heen werken. Je krijgt ook niets zwart op wit. Zo had ik bijv laatst aangegeven dat ik mijn autoverz voortaan per maand wilde betalen. Netjes de eerste maand betaald, de rest zou via automatische incasso gaan. Kreeg ik een maand later ineens een brief via de post dat mijn verzekering is opgezegd en dat ik geregistreerd ben als wanbetaler. Nou ja zeg! Met een bedrag er bij dat nergens te plaatsen is. Klantenservice is niet bereikbaar en ook via je eigen mijnfbto dat sinds kort werkt is niks terug te vinden. Al met al heb ik een zeer slecht oordeel over fbto en ik raad het dan ook iedereen af. Over de toekenning v schade etc kan ik niet meepraten, maar gezien het gedoe dat alleen al bestaat om de incasso verwacht ik dat ook deze afhandeling niet veel soeps zal zijn.
Omdat we voor onze wereldreis van 12 maanden goed verzekerd wilden zijn, hebben we alles bij de FBTO ondergebracht. Tijdens onze reis hebben we verschillende persoonlijke en materiële ongevallen gehad. Dit varieerde van geannuleerde vluchten, tot een defecte laptop en een behandeling in het ziekenhuis. In alle gevallen heeft de FBTO ons in de kou laten staan. Wij zijn hiervan erg geschrokken en hebben we ons de rest van de reis niet veilig gevoeld. Mijn advies is om niet een verzekering bij de FBTO af te sluiten maar op zoek te gaan naar een partij die daadwerkelijk is ingesteld op lange en verre reizen.
Schandalig te woord gestaan door 2 medewerkers, eind van het jaar weg bij hun.
Probeer al 3 jaar over te stappen, er is altijd wel wat, wat FBTO verzint waardoor het niet lukt.
Opzeggen gaat moeilijk en iedereen zegt wat anders.
Iemand anders machtigen gaat ook erg moeilijk blijkbaar, geen 1 medewerker zit op 1 lijn. Was hiermee 4 maanden bezig om het geregeld te krijgen en alsnog krijg ik soms te horen: je bent niet gemachtigd. Kom nou.
Hoop dat ik nu eindelijk kan overstappen na 3 jaar, pff helemaal klaar met FBTO. Nooit meer!
FBTO weigert de rekening van een zorgverlener aan te tonen. Ook meerdere verzoeken van mijn kant. Vanuit de wetgever zijn ze wel degelijk verplicht een declaratie van een zorgverlener na te trekken. Ik word wel onterecht belast met het eigen risco. Aangezien jij als consument geen mogelijkheid hebt ondanks dat wij mij zijn alle de basisverzekering betalen een valse rekening terug te vorderen en FBTO dit in alle toonaarder weigerd adviseer ik geen zaken te doen met FBTO of achmea want ook daar heb ik geklaagt en zij sturen de klacht door naar de beklaagde . Dus geen zaken met FBTO doen.
Jaren trouwe klant.We hebben telefonisch contact opgenomen over vergoeding tanden de codes doorgegeven meneer het word volledig vergoed vervolgens ligt er een rekening in de bus of we €129,30 willen betalen.VALSE VOORLICHTING!Je kunt klachten per e.mail/telefoon melden maar ze schepen je gewoon af.schandalig!Hadden we dit geweten had ik uiteraard de behandeling in het nieuwe jaar laten doen ook snel modules veranderen de laatste week v.h jaar snel een andere zorgverzekeraar zoeken voor ons geen f.b.t.o meer!
Toen ik op vakantie was, is er bij mij ingebroken. Heel veel kleding gestolen en apparatuur. Nu heb ik een inboedelverzekering van FBTO. Ik heb dus direct hun opgebeld en 2 weken later kwam er een schade-expert. Schadebedrag was ongeveer 20.000 euro. Ik heb dus heel veel recensies gelezen en was best geschrokken van de reacties. Ik las dat FBTO heel moeilijk was met uitbetalen. Ik heb dus voor de zekerheid een Contraschade-expertise ingeschakeld. Dit houdt in dat hun alles voor mij gaan regelen en dat het contact vanaf dan alleen maar tussen schade-expert en Contraschade-expertise is. Ik werd wel op de hoogte gehouden door de schade-expert per mail. Ik heb heel wat bonnetjes ingeleverd en waar ik geen bon van had kreeg ik de dagwaarde. Nu is het zo dat ik na 6 weken ongeveer 16.000 euro kreeg van FBTO. Dus mensen die lopen te klagen, ik weet het niet hoor. Of die betalen niet netjes hun verzekeringsgeld of er is wat anders mee. Ik was heel negatief toen ik alle recensies las, maar niks is minder waar. FBTO is een top verzekering, sowieso de woon en inboedelverzekering. Dus niet alles geloven wat je leest. Ik ben ieder geval blij dat FBTO mij goed heeft geholpen. Een dikke 10 van mij!
Om gek van te worden. De systemen van de fbto liggen er voordurend uit. Geen reactie via app (zoals de site beloofd), geen mail optie op de site, telefonisch is de afdeling verkoop onbereikbaar vanwege technische problemen. Het uitzetten van een module voordat het jaar voorbij is begint een onmogelijke opgave te worden. FBTO denkt dat ik niets anders te doen heb dan dagelijks pogingen te doen om mijn verzekering aan te passen. En dat nadat de FBTO eerst maandenlang (geen grap) technische problemen had mbt het uploaden van declaraties.
In de vakantie in Frans ziekenhuis op intensive care beland. Werkelijk alles perfect geregeld door Eurocross alarmcentrale van FBTO. Vervangend verblijf voor mijn vrouw en kinderen dichter bij het ziekenhuis, vlucht naar Nederland, auto terug laten brengen, ziekenhuiscommunicatie, financieel regelen met ziekenhuis enz. Ik ga nooit meer zonder FBTO reisverzekering de grens over!
Ondanks dat je niet schuldig bent vinden zij dat toch anders. Kost je heel veel schade vrije jaren. Wij zijn weggegaan en hebben nu een voordeliger autoverzekering.
Zojuist contact gehad met FBTO waar ik anders altijd netjes wordt behandeld en er in oplossingen word meegedacht is het dit keer tegenovergesteld.
Het probleem is het volgende ik heb wegens omstandigheden een stono op de zorgkosten van mijn vrouw en mij nu vraag ik om met mij mee te denken en vraag of ze de tweede poging na de 15 willen afschrijven maar meneer kan niks beloven zo zijn de regels .ben al jaren klant en heb al vele familie leden deze zorgaanbieder aanbevolen.bij alles wat ik zij wist hij me wel het tegenovergestelde te zeggen wat een naar persoon.
Eind 2015 heb ik een autoverzekering afgesloten bij FBTO. Wat een spijt heb ik nog elke dag daarvan. Ik heb in Januari 2016 een kleine schade bij mijn buurman gereden wat uiteindelijk 1.300,- euro kostte. Ik heb het aangegeven bij mijn verzekeraar. Daarna heb ik NIKS meer gehoord. Ik heb ze ongeveer 10x gebeld en verschillende mails gestuurd waar ik nooit reactie op heb ontvangen. Uiteindelijk heb ik het in Oktober 2016 nog een keer gevraagd en pas toen kreeg ik een reactie op mijn mail dat de schade voldaan was. Zij hebben mij nooit de mogelijkheid geboden om de schade zelf te betalen, ze hebben mij 9 maanden lang niet eens verteld hoe hoog het schadebedrag was. Inmiddels sta ik op -5 schadevrije jaren en nu ik weer een nieuwe auto wil kopen kan dat niet omdat geen verzekeraar mij wil hebben en/of het gigantisch duur is. FBTO, jullie gaan echt gigantisch slecht met jullie klanten om en dat zal ik iedereen vertellen die het maar wil horen!
Met niet zo'n vriendelijke groet, Claudia
Enkele keren dat ik schade had, werd het meteen afgescheept met "Uw schade wordt niet uitbetaald" Waarvoor betaal je nog premie ? ? Had je een klacht kon je dit zg. op hun vernieuwde website digitaal ingeven met daarop meteen een melding (Oeps, er is iets fout gegaan). Goedgelovig dat ik ben, proberen we het op de PC van mijn werk. Maar ik krijg de dezelfde melding. Dan maar de klacht per mail, ook geen bevestiging ? ? Dan maar per telefoon, er zijn nog 6 wachtenden voor u ? ? Sorry hoor, maar ben helemaal voor de digitale wereld, maar een beetje persoonlijk mag toch nog wel.
Voor mij één grote onbereikbare poppenkast.
Ik zeg FBTO, het is goed zo.
Voor mij nooit meer ! Fijn dank u
Door een onverwachte ziekenhuisopname heb ik een reis moeten annuleren. Door de helpdesk goed geholpen en de reissom is snel vergoed. Heel tevreden!
Beroofd in het buitenland. 'Verzekerd' bij FBTO. Ik bel ze direct. ' O ja, meneer, dit is uw eigen risico. En van cash geld vergoeden we niets' . Dank voor de instant hulp na een beroving, FBTO 'hulpdienst'.
Nu een aantal maanden verder, hebben ze de case automatisch laten sluiten omdat het kennelijk wat te lang duurt om alle bonnetjes en overheidsdiensten tijdig te laten reageren. En zonder mij daarvan te verwittigen.
Er is niets menselijks aan dit buraucratische bedrijf dat echt alle schijn van dienstverlening (uit het verleden) heeft laten verslonzen voor oridinair geldbejag. Het wantrouwen zit wederzijds zo diep dat je eigenlijk alleen nog maar kan spreken van potjes geld die heen en weer schuiven tussen consument en apparatsjiks met de heilige missie zo weinig mogelijk uit te keren.