Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Slechtste service ooit. een hele sneaky beleid. ik krijg een dienstbevel met dat ik niet op vakantie kan gaan wegens nationale veiligheid anders volgt er een boete en tevens ontslag. oplossing van fbto bij een reisverzekering.
Algemene voorwaarden U wordt ontslagen
U wordt ontslagen zonder dat u dat wilt. Dit is niet uw schuld. Dit geldt niet als uw
arbeidscontract op het afgesproken tijdstip afloopt.
Hierbij word gezegd "jij maakt de keus om te reizen, je kan ook kiezen om niet gaan en die 2500 te laten. Dus al ik een dienstbevel krijg om dit land te beschermen is dat een keus of ik ontslagen wil worden met sancties
Tip: nooit verzekeren hier je kan beter je reis om boeken bij je vliegmaatschappij +-€75 nog goedkoper ook.
Er woord bekijken naar j afkomst
Vanwege het coronavirus moesten wij onze reis, helaas last minute, afzeggen. Wij werken beide als Intensive Care verpleegkundige en zijn nu nodig in ons ziekenhuis.
FBTO vindt dit echter geen geldige reden om onze reis af te zeggen en betalen niets uit.
Wrang dat wij nu zelf de kosten moeten betalen voor iets wat duidelijk overmacht is.
Ik ben erg teleurgesteld in FBTO en had meer van ze verwacht.
Wij zijn overigens al 20 jaren klant en we hebben nog nooit gedeclareerd.
- pechhulp was er snel
- vriendelijk en behulpzame man
- auto naar eigen keuze garage gebracht
- taxi geregeld
- geen nadere kosten hoeven maken
Autoschade is goed afgehandeld de klantenservice was super professioneel en aardig en heeft mij zeer goed geholpen door alles goed uit te leggen! Ik blijf zeker bij fbto mede door de goede klantenservice, dank jullie wel
Wij zitten vast in Zwitserland vanwege de non communicatie en slechte service vanuit fbto. Ik mag een week na mijn ski-ongeluk nog niet naar huis, omdat fbto vindt dat er voor mijn terugreis een ambulance vanuit Nederland moet komen. Dit is tegen het advies van de arts in Zwitserland in, die zegt dat ik gewoon mag vliegen. Fbto weigert echter een terugvlucht te regelen. Hierdoor zitten we nu al een week vast. Helemaal klaar mee.
19 jaar en net een 1e autootje gekocht. Via internet gezocht naar een goede verzekering die snel geregeld is zodat ik zo snel mogelijk de weg op kan met mijn 1e eigen autootje. Als beginnend (1,5 jaar mijn rijbewijs) bestuurder en jonge leeftijd is de verzekering natuurlijk gelijk een stuk duurder. Uit verschillende vergelijkingssites op FBTO uitgekomen. Er wort ook op internet geadventeerd dat je auto binnen 2 minuten online verzekerd is. Krijg ik na alle informatie ingevuld te hebben een mail dat ik binnen 5 werkdagen reactie krijg of mijn aanvraag is goedgekeurd. ( dit is tevens al 7 dagen geleden). Na contact met foto te horen gekregen dat ze het " erg druk hebben & ik binnen 7 werkdagen antwoord krijg". Na mijn reactie daarop met dat dat een hele andere data is dan vermeld stond in de e-mail. Kreeg ik als antwoord dat " het vervelend is, ze niks kunnen doen on het te versnellen & dat ik maar moet afwachten met de kans dat de aanvraag niet wordt goedgekeurd óf ik moet maar overstappen op een andere verzekering".
Ik vind dit persoonlijk belachelijk. Er wordt nergens vermeld dat het een aanvraag voor verzekering is. Dat ik verder niks hoor dat het ineens langer duurt voordat ik reactie krijg & dat er zo wordt gereageerd op mijn vragen en klachten.
Alles gaat steeds mis!
Schadevrije jaren opeens maar 3 ipv 9 terwijl de schade niet is ingediend door de tegenpartij en bijna een jaar 20 euro per maand meer moeten betalen. Krijg nu de premie eindelijk terug maar is 60 euro minder volgens hun dan dat het daadwerkelijk moet zijn. Ook heet ik al 4 jaar meneer ipv mevrouw terwijl ik dat heb doorgegeven 'ja mevrouw we zullen alles in orde maken'. Jaja, als dit afgehandeld is ben ik weg, verschrikkelijk bedrijf! Niet aan beginnen!
Je wordt door fbto gewoon genaaid waar je bij staat. Zelfs na het tonen van nota's voor je aanschafwaarde regeling wordt dat gewoon keihard weggezet als misleiding/fraude vanuit de consument zijn/haar kant. Al geef je alle bewijsstukken blijven ze er bij dat je geen recht hebt op de aanschafwaarde regeling. Het begon met de schade expert die even aan komt zetten met de dagwaarde en dat je dat maar moet accepteren. Geef je goede onderbouwde argumenten en weiger je dagwaarde? nou dan zegt de schadeexpert heel leuk : dan zet ik hem door en gaan we kijken wat er nog meer mis is? lekker denigrerend en probeert al vanaf minuut 1 goedkoper uit te komen. Tuurlijk verwacht je ook geen neutraliteit van een schadeexpert die aangesloten is bij de verzekeraar die natuurlijk zo goedkoop mogelijk uit wilt komen. Ditzelfde geldt voor de fraude afdeling. Qua onderzoek voeren snappen ze er ook geen reet van. Ze komen namelijk niet met feiten maar met aannames die door helemaal niets gesterkt wordt. ze geven ook aan dat ze alles binnen 10 dagen regelen nou ik ben een maand verder en er is nog geen reet gedaan. Fbto misleidt de consument met malafide praktijken. Dikke afrader!
Van de zomer de overlijdensrisicoverzekering opgezegd en na een flinke tijd kwam een bericht dat er bepaalde gegevens moesten worden opgestuurd en dat intern bepaalde zaken moesten worden uitgezocht. Gegevens opgestuurd en daarna een brief ontvangen dat het druk is bij de behandeling van aanvragen dus de wachttijd is 6 weken. Vandaag werd voor de 2e keer de kwartaalpremie afgeschreven na het eerste verzoek tot beëindiging . Boze mail gestuurd en de reactie dat binnen 2 weken zal worden gereageerd. Ik ga mijn andere verzekeringen bij FBTO weghalen want mocht het tot een uitkering van een verzekering moeten komen dan heb ik weinig vertrouwen in deze club.
Doorlopende reisverzekering opgezegd omdat mijn vrouw al enige jaren zo ziek is en we gewoon niet weg/ op vakantie kunnen.
De volgende dag werd een prachtige bos bloemen bezorgd met een lief kaartje waarin ons sterkte werd gewenst en mijn vrouw beterschap.
Wij waren blij verrast en waarderen deze attente reactie enorm.
Sowieso blij geweest met FBTO want een eerder schadegeval werd snel en zeer adequaat afgehandeld. Klasse????
Hele goede ervaring met FBTO. Niks te klagen. Zowel de zorgverzekering als de inboedelverzekering met buitenhuisdekking zijn top. Contact is makkelijk en je wordt snel en vriendelijk geholpen!
Ik heb al járen en zorgverzekering bij FBTO en heb heel positieve ervaringen. Buiten het eigen risico wordt zo ongeveer alles vergoed zonder dat ik er verder zelf iets van merk. Alles wordt snel en adequaat geregeld. Verder zit er geen limiet aan de kosten
van gespecialiseerde GGZ ( wat niet bij elke zorgverzekeraar zo is). De klantenservice is verder bijzonder goed: heel vriendelijk, geen lange wachttijden en altijd goed geholpen.
Het enige is dat ik een aantal jaren het overzicht heel onduidelijk vond wat betreft het eigen risico. Er werden ook bedragen afgeschreven van laat ingediende nota's van zorgverleners van eerdere jaren, waardoor ik een aantal jaar vér boven de 385 euro eigen risico uitkwam, en geen overzicht meer had.
De laatste twee jaar is dat niet meer het geval.
Verder is het heel prettig bij de tandmodule dat je tot een bepaald bedrag vergoed krijgt, en een eventuele rest zelf betaalt. Geen gedoe met procenten . Je weet daardoor waar je aan toe bent.
Ik vind ze een aanrader.
In september vorig jaar heb ik mijn vaders auto overgekocht. Omdat mijn vader verder heel tevreden was over FBTO heb ik de auto op mijn naam, dezelfde dag dat de autoverzekering van mijn vader is stop gezet, afgesloten. Na een verkeersongeluk ben ik erachter gekomen dat mijn vaders gegevens nog in het systeem stonden! Dit was na 4 keer bellen nog steeds niet gewijzigd. Hierdoor heb ik mijn verzekering stopgezet. Nu zegt mijn nieuwe verzekeraar dat ik geen schadevrije jaren heb en dus meer moet gaan betalen. En dit allemaal door de slordigheid van FBTO. Ook vind ik hun manier van communiceren zowel over de mail als telefonisch niet plezierig.
Op 24 dec 2019 nieuwe auto verzekerd bij FBTO, polis oude auto beëindigd. Op 2 Jan. wordt maand premie afgeschreven voor nieuwe én oude auto. Gebeld: blijkt oude polis niet beëindigd. Wordt alsnog telefonisch opgelost en bevestigd per e-mail met toezegging premierestitutie binnen 14 dagen. Vanochtend 3 Jan. is de ten onrechte afgeschreven premie alweer bijgeschreven op mijn bankrekening.
Als dit geen goede service is.
Chapeau FBTO, zo kan het kennelijk ook.
Wij hebben bij de FBTO een levensverzekering lopen die overgenomen is van Interpolis. Na 5 jaar krijgen wij een bijna 100% verhoging premie. Voor ons is het een ondoorgrondelijke maatschappij FBTO, Achmea en Interpolis wij weten niets eens met wie we nu eigenlijk te maken hebben. FBTO kan geen inzage geven in je afgesloten verzekeringsdossier (digitaal) en hoe de nieuwe premie tot stand is gekomen. Ja we gaan lekker 34 uur werken en de klanten betalen wel!
Ik heb net 3 maanden mijn eerste auto. Krijg een mail dat ik verkeerde schadevrije jaren heb opgegeven. Dus dat mijn autoverzekering met 70 euro omhoog ging. Bleek het dat ze de schadevrije jaren van een ander persoon op mijn polis hebben gezet. Hebben ze opgelost. Kreeg een cadeaubon(die niet werkt, en ze laten niks meer van hun horen). De volgende dag staat er ineens 70 euro extra op mijn bank rekening. De dag erna is het er 2x afgeschreven. Ik er achteraan bellen. Geen uitleg alleen dat het binnen 10 dagen wordt teruggestort. ze schrijven dus te pas en onpas geld bij en af van je rekening.
Eind 2015 is er een poging tot inbraak geweest bij mijn achterdeur. Destijds is er aangifte hiervan gedaan bij de politie en de schade is ook gemeld bij FBTO. De melding hiervan was gedaan en ik mocht de schade laten herstellen en de kostenvergoeding verhalen wanneer dit uitkwam. Wegens verbouwingen heb ik dit jaar pas tijd gekregen om de deur te laten repareren, maar nu wordt mij verteld dat de kosten niet vergoed zullen worden, omdat ik niet binnen drie jaar de reparatie heb laten uitvoeren. Dit is een absurd argument gezien het feit dat ik niet ben verteld dat ik de schade alleen binnen een bepaald termijn mocht laten repareren. Ik heb hiervóór ook twee keer een schade gemeld en telkens werden mij absurde redenen verteld waardoor ik de schade niet kon claimen. Er worden telkens onterechte en totaal onjuiste redenen gegeven om uitbetaling van schadevergoedingen te voorkomen. Ik zou daarom iedereen sterk afraden een verzekering af te sluiten bij FBTO, het zijn professionele dieven!
FBTO probeerde voor dezelfde waterschade twee keer mijn eigen risico te laten betalen.
Voor het herstellen van verfwerk heeft FBTO vaste partners die waarschijnlijk heel goed verdienen aan FBTO!
Voor de blijvende schade aan een laminaat vloer heb ik telefonisch een waardevermindering afgesproken van 10 euro per m2 (berekend voor de volledige kamer). Dat heeft FBTO vergoed. Ik had ook afgesproken dat ik voor eigen herstel werkzaamheden 15 euro per uur zou krijgen. Die afspraak is FBTO niet nagekomen.
Het eigen risico is wel ingehouden.
Ik heb een bedrag gekregen ZONDER specificatie, ondanks dat ik daar twee keer naar heb gevraagd.
Een aantal weken later kreeg ik een brief met de vraag of ik het eigen risico even wou overmaken. Dat had betrekking op het werk dat de partner van FBTO heeft uitgevoerd.
Nadat ik bezwaar heb aangetekend heeft FBTO het bedrag "gestorneerd". Ze hebben GEEN excuses aangeboden.
Mijn insziens is de interne communicatie bij FBTO slecht en FBTO is niet echt klantvriendelijk.
Heel tevreden met mijn doorlopende reisverzekering! :)
Uitgebreide dekking, geldig voor lange reizen en relatief goedkoop.
Afgelopen reis was mijn laptop beschadigd geraakt. Ik kon deze schade heel makkelijk online via een formulier invullen (5 min werk) en binnen 2 dagen kreeg ik een mail dat de door mij ingevulde reparatie kosten overgemaakt zouden worden op mijn rekening. En jawel 2 dagen later stond het bedrag daadwerkelijk op mijn rekening! Hele snelle afhandeling en zonder gedoe met schade aantonen of rekeningen opsturen e.d. Heel fijn! :D
Zou FBTO zeker aanbevelen aan mede reizigers! ??