Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Zeer slechte ervaring
Ik betaalde per jaar 195 euro Voor niets
Inbraak in me schuur dure motorcrosser weg Kreeg het niet uitbetaald Werd gezegd omdat ik geen bon meer van had .Wel had ik van de crosser de sleutels.werd gezegd dat het niet genoeg bewijs was .Werd steeds door de klantenservice aan de lijntje gehouden en niet teruggebeld . Ben op zoek naar een andere inboedelverzekering.
FBTO is veranderd in een onbereikbaar bedrijf. Informatie op internet klopt niet.
Ik ga mijn verzekeringen ergens anders onderbrengen. Eens kijken of er ook bedrijven zijn die niet van Achmea zijn.
Ik heb een ruime zorgverzekering afgesloten voor behandeling van mijn schouder en bekken. Ik nam het aanvullende pakket 'spieren en gewichten' voor de maximale vergoeding, 1000 euro per jaar. Nu weigert FBTO de behandelingen te betalen, ik ben er nu achter dat FBTO alleen fysiotherapie betaald. Triggerpoint therapie (spieren) en chiropractie (gewrichten) word helemaal niks vergoed. Ik heb spijt dat ik weg ben gegaan bij de Friesland. Ik ging naar FBTO omdat de aanvullende verzekering iets goedkoper was, nu blijkt het duurkoop. Wel de premie vol betalen maar een vergoeding hoef je hier niet te verwachten. Zakkenvullers.
Persoonlijk vind ik het bizarre dat ik na een 16, 13, en 8 minuten heb gewacht aan de telefoon nog steeds niet met een medewerker kan spreken. Het is ook heel belachelijk dat ik na een terugbelverzoek niet wordt teruggebelt!
Jammer! Goedkoop maar toch. İet aan te raden.
Ik had twee verschillende blessure's (een bij mijn schouder en en een bij mijn hamstring) hiervoor was ik bij twee fysiotherapeuten onder behandeling. Beiden behandelingen combineerde ik op maandag, omdat dit mijn vrije dag was. Nadat ik dit al 7 keer had gedaan kreeg ik te horen dat er maar max. 1 behandeling per dag vergoed zou worden.
Erg triest!
Heb afgelopen woensdag een inbraak voorkomen bij een buurvrouw. Ik snelde naar buiten en de deur viel achter mij dicht. FBTO vergoed niets in buitensluiting ik voorkom dat de verzekering ergens anders moet vergoeden en ik draai zelf op voor honderden euro's schade. Tijd om een verzekeringsmaatschappij te zoeken die wat coulanter is.
Ik belde over een vraagje over iets waarvan ik dacht dat er niet iets niet klopte in de module. Zonder dat er in eerste instantie werd meegekeken en goed geluisterd werd, werd de fout min of meer al naar mij gewezen. Na wat aandringen van mijn kant wilde de mevrouw van de klantenservice wel meekijken. Ze klonk geirritteerd en onvriendelijk,waardoor ik daar geen zin meer in had en me ongemakkelijk voelde. Vorig jaar werd ik met een vraag wel heel vriendelijk geholpen. En zo hoort het ook! Maar helaas 1 ervaring voor mij zoals dit is een reden om eind van het jaar over te stappen naar een andere verzekering.
Bij mijn fbto, de site waarin ik kan zien waarvoor ik verzekerd ben en wat ik er voor moet betalen komt niet overeen met de bankafschrijving. FBTO komt met allerlei doorzichtige smoesjes (ik zou het niet goed berekenen, maar de berekening maakt FBTO) de reisverzekering zou een dagprijs zijn en aan de hand daarvan berekend worden (maar elke maand halen ze 3 euro teveel van mijn rekening. Als ik er over bel wordt ik arrogant behandeld en per mail ronduit onbeschoft. Nee, voor ons geen FBTO meer
Bewust gekozen voor FBTO auto verzekering vanwege hun klantvriendelijkheid.
Onlangs mijn auto verkocht en een nieuwe gekocht. Ik zag dat ik online makkelijk over kon zetten.
Dit heb ik online gedaan. Om er zeker van te zijn heb ik telefonisch contact opgenomen met FBTO klantenservice.
Telefonisch kreeg ik een meneer aan de lijn van FBTO die letterlijk boos werd omdat ik bevestiging wou telefonisch.
"Ja meneer dubbelwerk he" "Nu moet ik weer voor je gaan uitzoeken hoe of wat" "Had je net zo goed niet kunnen doen"
Kom op zeg waarvoor zit je achter klantenservice desk als je geen zin hebt om je klanten te woord te staan. ik vond het echt belachelijk en heb hem laten weten dat hij wat vriendelijker mag zijn tegen FBTO klanten.
Lachen antwoorde hij
"Ja hehe meneer"
Totaal niet professioneel en ben niet na tevredenheid geholpen en zit met onbeantwoorde vragen.
Ik ben ik 2016 overgestapt naar FBTO zorgverzekering. Sinds dag 1 heb ik alleen ellende met FBTO gehad. Eerst waren ze veel te laat met afschreven van mijn premie waardoor ik een achterstand hebt opgelopen. Ik heb de klantenservice gebeld om te vragen wat daar aan de hand was en kreeg ik antwoord dat het geld al lang afgeschreven was en geen zorgen maken. In maart nog geen geld van mijn bank afgeschreven. Weer gebeld en ja idd daar was een fout opgetreden waardoor ik gevraagd hebt over een acceptgiro. Nee dat kon niet daarom waren ze zo goedkoop en door de achterstand moest ik 10 euro extra betalen door de fouten van FBTO. Ik zei dat kom 2017 stap ik naar een ander. Jammer zei ze. Augustus 2016 heb ik een gezamenlijkerekening met mijn man. Ik gaaf dit door en alles ging goed dacht ik. Ik had ook een betaalregeling over mijn eigenrisco en dat was ook geen probleem. Daarna schreven ze mijn premie af via mijn nieuwe rekening maar niet de bedrag van mijn eigenrisico. Vreemd vond ik. De maand daarna wel 15 euro en ook mijn premie. November kreeg ik in eens een brief dat is moest alles in een keer betalen omdat ik niet aan mijn belofte hield en dat ze het geld niet konden afschreven. Huh? Oké. December ging ik naar mijn oude zorgverzekering terug CZ had nooit moet weg gaan daar. CZ zeggen mijn verzekering op bij FBTO. Ok goed dan. Nu vandaag is er ineens geld van mijn bank afgeschreven van FBTO en zonder iets te zeggen of mij op de hoogte te brengen dat daar ook ineens 10 euro bovenop is gekomen op mijn premie. Bij alle andere verzekeringen kreeg je netjes een brief met de medeling dat jouw premie is om hoog gegaan. Niet FBTO ze denken alleen aan geld en geen brieven of geen email om u als klant op te hoogte te brengen als daar een verandering. Helemaal niks! Slechte bedrijf en ik zie meer klachten dan goede dingen over FBTO en ze zijn trots op zichzelf. Jullie moeten schamen over jullie gedrag en jullie verdienen geen beste zorgverzekering of zo echt niet. Bah! Ik ben woeden op FBTO. De klant is niet eerste plaats bij FBTO. Jullie moet naar een klantenservice training. Dat meen ik echt.
Na diefstal uit onze auto (personenbus, zonder de mogelijkheid van bagage opbergen in afgesloten bagageruimte, net te horen gekregen dat FBTO niets gaat vergoeden. Jaren lang (meer dan 20 jaar)een groot deel van onze verzekeringen bij FBTO ondergebracht, en behalve door overlijdensgeval en een val nooit iets hoeven te claimen, nu zo reactie! Iedereen zal snappen dat wij op zoek gaan naar een verzekeringsmaatschappij die meer biedt.
Lange tijd tevreden geweest, maar intussen teleurgesteld in deze verzekeraar. Geval wil dat mijn voorruit gesneuveld is door een gevallen rotte tak uit een boom, zonder dat er sprake was van storm. Was naar ik dacht verzekerd voor dergelijke ruitschade met de WA-plus polis. Helaas zat er door de gevallen tak ook kleine schade op sommige delen van de carrosserie, die ik overigens niet wilde claimen. Doordat er méér schade is dan de ruit alleen, wordt niet alleen (de dus niet geclaimde) carrosserieschade niet vergoed, maar vervalt ook de ruitverzekering. Zonder de deukjes zou de ruit prima vergoed zijn (!), weliswaar met eigen risico van €150, maar m.i. prima en fair. E.e.a. valt allemaal keurig na te lezen in de polis, maar die lees je zoals wel vaker pas te laat. Gevolg is dat je dubbel pech hebt en dat er 0 wordt uitgekeerd. FBTO zal blij zijn met de extra deukjes, die als extra schade worden gezien, waardoor de dekking vervalt. Of ik misschien extra dekking wilde? Of korting bij de FBTO gerelateerde schadeafhandelaar voor vervanging van de ruit op eigen kosten? Kosten nagevraagd bij de FBTO schadeafhandelaar: €610. Eigen vakgarage: €405 (incl begrip voor verhaal en 10% korting). Ik weet genoeg en ben weg bij FBTO.
Ik heb al mijn verzekeringen looen via de FBTO en nooit hinder ondervonden. Schade is goed en snel beoordeeld en behandeld, declaraties gaan snel via de app. Ook ik had me een 2 jaar terug niet goed ingelezen ovet de voorwaarden van het aan en uit zetten van modules maar dat heb ik toch echt zelf verkeerd gedaan. Vind dat er veel mensen klagen over feiten die ze zelf van te voren konden weten. Je bent zelf verantwoordelijk voor het kiezen van een zorgverzekering die bij je past en ook de voorwaarden. Zaken die buiten je aanvullende verzekeringen gaan betaal je bijna altijd eigen risico. Dus als je van de tandarts doorgestuurd wordt naar de kaakchirurg betekent dat eigen bijdrage. Dat is nou eenmaal niet anders.
Ik ben serieus nog nooit zo blij geweest met mijn zorgverzekering. Je kan hem zelf passend maken door pakketten aan of uit te zetten. Ik word altijd heel goed geholpen als ik telefonisch contact heb wat niet bij ieder bedrijf het geval is. Ik zou iedereen fbto aanraden!
Ik heb een zorgverzekering al 2 jaar bij FBTO gehad. Mijn ervaring is niet positief, omdat niet alles vergoed wordt bij hun. Pas geleden had ik een behandeling nodig, die door de chirurg uitgevoerd moest worden. FBTO wil dit niet vergoeden. Ook al had ik een verwijsbrief van de huisarts willen zij dit niet vergoeden. Ik heb bezwaar gemaakt tegen de beslissing maar FBTO wil de behandeling niet vergoeden!
Als klant ben ik zeer teleurgesteld met FBTO en vindt dat ze heel onvriendelijk en onpersoonlijk zijn tegen de klant. Het enige wat ze wel vergoeden zijn mijn tandarts kosten met aanvulde tand verzekering, maar dit vind ik niet genoeg.
In 2017, vervalt mijn collectiviteitskorting en moet ik €117 euro gaan betaling voor mijn premie. Dit vind ik te duur voor een zorgverzekering, die niet alles wil dekken en dus stap ik over!
Pas op als je met het hele gezin op een polis staat, als je een aanvullende verzekering aanzet voor een persoom bv orthodontie voor een van je kinderen. Dan betaal je daarvoor dubbele premie! (Ze rekenen voor twee volwassenen). Je kan beter zorgen dat je je gezin splitst op twee polissen. Bv vader een polis en moeder met de kinderen op een andere. Ik ben hier per ongeluk achter gekomen. FBTO Maakt liever geen slapende honden wakker, onze zoon heeft 3 jaar beugel gehad en daarna andere dochter nu ook al 2 jaar. op een gezins polis kostte dat 40 euro per maand extra. Als we twee polissen hadden zou het maar 20 euro per maand zijn geweest. Voor exact dezelfde dekking dus. Heb het even uitgerekend en ben voor ruim 1400 euro opgelicht. (Sorry Kan het niet anders noemen!) mensen pas dus op! FBTO maakt nergens melding van dit feit, is niet in de polis of op internet terug te vinden. Echt schandalig!
Als je een declaratie indient krijg je een mail waarin staat dat de nota is ontvangen en fbto deze binnen 7 werkdagen betaald. NOT, na 7 werkdagen krijg je een 2e mail waarin staat dat de nota is verwerkt en ze binnen 7 dagen uitbetalen. Kortom je zit bijna 2 weken op je geld te wachten en zo is dit de afgelopen 6x bij mij verlopen. Bij anderen verzekeraars staat het binnen een paar dagen op je rekening. Ze beloven iets en maken het niet waar. ik stap over zodra het kan!
Ik heb FBTo zorgverzekering. Ik had aangegeven dat ik per jaar wenste te betalen. In eerste instantie hadden ze de maandelijks bedrag geincasseerd, maar na 1 telefoontje werd dit snel opgelost.
Nog niks hoeven te claimen, dus weet niet hoe dit afgehandeld wordt.
We hebben 20 jaar premie betaald, en als we hulp nodig hebben blijkt dat ze ons niet kunnen helpen omdat het dan weer niet onder hun voorwaarden valt,... we hebben per direct opgezegd,... zonde van alle nutteloos betaalde premie
in principe ben ik wel tevreden, ook wat de prijs betreft ze zijn een van de goedkoopste zorgverzekeringen die er zijn, maar met verschillende dingen moet je toch uit kijken want soms moet je toch bij betalen.