Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Slechte communicatie. Verwijzen meerdere keren naar een verkeerd artikel uit hun voorwaarden.
Doorlopende annuleringsverzekering doet niks voor je. We wilden geboekte excursies claimen die door geannuleerde vlucht niet door konden gaan. Dat leggen ze gelijk terug bij de vliegtuigmaatschappij die het maar onder EU regelgeving moet vergoeden.
Dat valt helemaal niet onder die regelgeving.
Het moment van de waarheid waar FBTO voor staat, gebeurt wanneer een verzekerde overlijdt. Je MOET een afspraak maken met de Nabestaandendesk. Je kunt alleen de klantenservice hiervoor bellen en dan word je teruggebeld voor de afspraak. Alleen, ze mogen geen buitenlands nummer bellen, dus sturen ze een e-mail. Daarin stellen ze een aantal vragen en geven ze aan dat ze een bevestiging naar een fysiek postadres sturen. Dat kan blijkbaar niet per e-mail. Vergeleken met andere bedrijven v.w.b. de melding van een overlijden en het afhandelen van de zakelijke consequenties, scoort FBTO een dikke onvoldoende. Bereikbaarheid: nul. Innovatie: nul. Jammer, vooral omdat ze je een 'fijne dag' wensen terwijl je het verdriet van een overleden dierbare ervaart.
Kinderwagen uit reistas (gehaald?) op schiphol. De reiswieg lag los op de bagage band. Flinke beschadigingen zoals de bodem om meerdere plaatsen gebroken en kan niet meer gebruikt worden. Na reis met 4 maanden oude baby geen aangifte gedaan op het vliegveld. Wij waren ons daar niet bewust van en met een baby die overstuur is, denk je daar op dat moment ook niet aan. Na een maand wachten op reactie (en dus geen kinderwagen kunnen gebruiken) een terugkoppeling gekregen dat niks vergoed wordt. In de polis staat NERGENS dat bagage NIET verzekerd is als er geen aangifte is gedaan. Bij werkwijze staat dat er in PIR formulier moet worden ingevuld maar niet als vereiste. Nogmaals, met een kleine baby die overstuur is, denk je daar niet aan. Schandalig dat het zo wordt afgewimpeld.
Verschrikkelijk bedrijf. Een aanvraag gedaan voor een verzekering. Bij nader inzien bij een andere verzekeraar een verzekering afgesloten. Om de aanvraag bij FBTO te annuleren heb ik ca. 30 mails moeten sturen voordat ze in actie kwamen. Schandalig, wát een raar volk.
WAARDELOZE ZORGVERZEKERING
Na een paar keer bellen en uitleggen over declaraties toch heeft fbto zonder overleeg geld afschrijven van mijn rekening weer gebeld hoop tijd in gestoken gaan ze bedraag weer terug storten! Blijf af mensen hebben momenteel moeilijk mee met alles is durder geworden en fbto denkt aan zakkenvullen ongelijvelijk.
Ze noemen zich ZORGVERZEKERAAR maar op die manier gaan ze mensen nog ziekker maken.
Ik heb geen worden voor alleen zeggen wagelijk.
Waardeloze zorgverzekering!
Auto wilde niet starten maar er zat pechhulp gratis bij mijn autoverzekering bij FBTO.
Dus alarmcentrale gebeld : precies 1 uur en 30 minuten moeten wachten! ( eerst wachten aan de telefoon , later terugbel verzoek gedaan via een menu wat 1000 keer herhaald werd door een automatische beantwoorder ). Dan komt er nog een aanrijtijd bij van minimaal een half uur dus dan duurt het zo'n 2 uur voordat er uiteindelijk iemand is die je hopelijk kan helpen : bagger!
Ik heb dit niet afgewacht en andere hulp ingeschakeld.
Geen wonder dat die pechhulp gratis is , het functioneert van geen kant .
Toch maar weer lid worden bij de ANWB waar ik eerder uitstekende ervaring mee had.
Goedkoop is duurkoop , wegwezen bij FBTO
Fbto communiceert voor geen meter
Je krijgt geen kans om dingen op te lossen
Door fbto kan ik nu mijn auto niet verzekeren
FBTO weigert om een officiële groene kaart op te sturen na vriendelijk verzoek, en dat terwijl de Belgische politie geen zelf geprinte versie accepteert. Dus bij FBTO moet je als je in België komt het risico nemen op een vette bekeuring terwijl het een kleine moeite is voor hun om een originele groene kaart toe te sturen! Klant hoort als koning behandeld te worden en niet als stuk vuil!
Ik ben al jaren klant en heb regelmatig contact,liefst telefonisch. Dit ivm een auto die we jaarlijks voor een half jaar schorsen. Ik word keer op keer heel vriendelijk geholpen en na mijn laatste contact werd er zelfs een bloemetje bezorgd als dank voor ons jarenlange vertrouwen in FBTO.
Fijn contact met een verzekeraar kan dus ook.
15 jaar klant geweest, ziektekostenverzekering, woon verzekering, autoverzekering, alles. Drie jaar geleden voor mijn werk naar buitenland uitgezonden, huis verhuurd, aan FBTO doorgegeven ivm opstal verzekering, het was geen probleem.
Zojuist per chat contact gezocht omdat ik een polis opgave nodig heb voor de hypotheek verstrekker. Krijg ik te horen dat de voorwaarden zijn gewijzigd en dat voor expats zoals ik het niet meer mogelijk is een verzekering aan te houden. Per direct is de verzekering eenzijdig door FBTO opgezegd.
Ik was met stomheid geslagen.
Lieve mensen, doe met dit bedrijf geen zaken, een bedrijf dat op deze manier met haar klanten omgaat is in mijn opinie diep en diep triest. Ik wil niets meer met FBTO te maken hebben, zo ga je niet met mensen om.
Lieve
Door een gemiste incasso die niet afgeschreven kon worden is opeens mijn autoverzekering stop gezet. Opeens? Ja opeens. Ik heb geen herinnerings brief of mail gehad. Ben niet gebeld. En naast dat ook niet geïnformeerd dat mijn auto blijkbaar al een maand niet verzekerd is en ik dus zonder dat ik hier van op de hoogte ben gesteld al een maand met 2 kinderen onverzekerd rond rij. Daar kom ik met een ontzettend hoge boete van het rdw net achter. Door werkzaamheden kunnen ze niet inzien of er brieven zijn verstuurd en hoe het met de betaling staat. Ik wil gewoon betalen, geen enkel probleem want dit was een misverstand. Maar nee de verzekering is stop gezet en ik sta nu als wanbetaler geregistreerd. Met andere woorden: succes!
Fbto doet moeilijk over uitbetalen en als je problemen hebt, omdat zij hun dingen niet op orde hebben, ja dan laten zij je hangen. Als belt dan willen ze geen moeite doen en ze behandelen je ook nog is als een stuk stront.
Ik raad mensen aan om gewoon bij de anwb of een andere verzekering te gaan die deugd, voor het geval je in de problemen komt,fbto heeft schijt aan jou! En heel waarschijnlijk neemt fbto elke flapdrol aan om te komen werken bij hun!
Houden zich heel strak aan de regeltjes, voldoe je op een klein onderdeel dan geven ze niet thuis en zeggen zoek het maar uit!
Met het koude weer van afgelopen dagen was mijn handrem kabel bevroren. (Dom van mij) Pechhulpdienst gebeld van FBTO. Bleek achteraf geen pechhulpdienst afgesloten te hebben in mijn pakket. Uiteindelijk toch nog iemand gekomen als service. Rekening €0 Super geholpen!
Fbto vraagt alle verzekerden om een emailadres. De generatie waar mijn moeder toe behoort (95 jaar), heeft geen internet en geen emailadres. Zij wil dit ook niet. Na bijna 70 jaar verzekeren bij fbto wordt er gezegd :' tja dan kunt u niet meer bij ons verzekerd zijn'. Netjes dit
Jaren ben ik klant van FBTO. onder nr 001629309. Omdat ik veel in het buitenland buiten Europa werkzaam ben, kon ik vaak niet op tijd hun papieren facturen inzien. Ik was dus blij dat ze overgingen op het versturen van de facturen naar mijn emailadres. Zodoende kon ik iedere maand op tijd betalen met vermelding van het betaalkenmerk, wat alleen op de factuur is te zien. Daar is men bij FBTO mee gestopt en zodoende kreeg ik de papieren factuur niet op tijd in handen. Een half jaar geleden heb ik verzocht om dit weer te gaan doen via email. Op 9 Oktober is mij verzekerd dat het geregeld was. Ik zou alles per email krijgen. Tot op heden geen enkele factuur per email ontvangen. Wel herinneringen met 10 of 25 euro verhoging. En nu de klap op de vuurpijl - hoewel alles net betaald was - een brief met de vermelding dat ik een wanbetaler ben omdat ik 2 maanden achter zou zijn met betalen. Wat niet correct is want de factuur van Januari mag betaald worden tot 15 Januari. En de brief was van 8 Januari. Maar de eigenlijke oorzaak van de late betaling is, dat ik de factuur niet op tijd krijg via de email. En ook de herinneringen niet. Maar daar doen ze dus niets aan , want dan kunnen ze extra blijven incasseren bij een latere betaling.
Dus nu ben ik een wanbetaler. En in al die jaren is FBTO geen cent aan mij tekort gekomen. Integendeel, ik heb facturen in het buitenland uit eigen zak betaald.
Dit doet mij erg denken aan de mentaliteit van de incasseerders in de toeslag affaire , die zoveel politieke stof heeft doen opwaaien.
Ik zou 31 Maart 2020 terugkeren uit het buitenland naar Nederland, maar dat ging niet door door de uitbraak van het Corona virus. Op voorhand had ik een afspraak gemaakt bij een neuroloog, omdat ik af en toe last kreeg van epileptische aanvallen en dat wilde ik laten onderzoeken. Ik kon dus niet naar de nederlandse neuroloog, maar kreeg wel een rekening te betalen aan het FBTO omdat mijn eigen risico niet verbruikt was. Ik was zelfs niet in Nederland geweest! en toch een rekening ontvangen! Zo misbruikt FBTO zijn klanten terwijl ze zelf intern hun zaken niet afhandelen zoals met de klant afgesproken is.
Dacht dat ik eindelijk van ze af was en had mijn zorgverzekering bij een ander bedrijf geregeld. werd er alsnog geld van mn rekening afgeschreven. maar de site is zo onduidelijk dat ik nergens kon terug zien waarvoor dat was. Dus heb hierover navraag gedaan. maar kreeg in een gesprek contact met meerdere personen en hij ging een discussie aan over het feit dat ik hun site onduidelijk vond. hij had mij ook netjes mjin gegevens kunnen vragen en vertellen waarvoor ik had betaald. maar inplaats daarvan heeft hij mij geen uitleg gegeven en alleen gediscussierd. terwijl ik duidelijk aangaf dat ik niet meer verzekerd wilde zijn omdat ik niet tevreden was. nu ben ik nog veel minder tevreden dan dat ik al was.
Per ongeluk een gaat geboord in de waterleiding om een lamp op te hangen bij mijn moeder van 87 ,de schade was 450 ,00 euro ,doorgegeven aan Fbto ,maar wimpelde me eerst af om mijn moeder van 87 jaar maar aansprakelijk te stellen ,niet gedaan en nu zeggen ze dat ze niet uitbetalen omdat ik het niet expres heb gedaan ,kon niet weten dat er een waterleiding liep ,verzekeringen hebben 2 doelen veel geld verdienen en zo min mogelijk uitbetalen ,wat een drama dat Fbto ,heel heel erg slecht ,en daar hebben ze 2 maanden over gedaan ,een hele slechte verzekeringsmaatschappij,
Slecht klantenservice, medewerkers schreeuwt naar telefoon/ mensen, kan helemaal niks regelen met hun.
Is ook niet klopt dat jouw autoverzekering is binnen 5 minuten afgesluiten, moet jij zo wie zo wachten tot 5 werkdagen en na deze tijd hoor jij dat jij kan toch niet bei hun verzekering afsluiten.
Goed koopste is alleen voor jij vraag maar niet voor kopen.
Door een lekkende radiator kraan heeft m’n laminaat waterschade. Omdat het laminaat 7 jaar ligt is het bij FBTO al afgeschreven. Een nieuwe vloer, incl onder vloer en plinten bedraagt ruim 900Euro. Kon 180 Euro krijgen. Ik ben ruim 24 jaar verzekerd en nog nooit ergens aanspraak op gemaakt en dat dit. Echt zo teleurgesteld, zit nu met beschadigde vloer maar kan niks. Echt zo teleurgesteld. Alleen geld innen maar niks terug naar een trouwe klant.