Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Plus punten geen
minpunten te duur!
zeer slechte afhandeling declaratie werd onterecht afgewezen
Klantenservice zeer slecht
aanbeveling niet doen zoek verder!
Van het kastje naar de muur gestuurd met mijn lekkage. Uiteindelijk niks vergoed gekregen omdat het scheurtje in de muur zat en niet in het dak. Ben heel slecht geholpen en ze lieten me eerst alles aanleveren terwijl ze al wisten dat dit blijkbaar niet onder de premie viel. Heb uiteindelijk niks vergoed gekregen terwijl ik al
jaren hier een verzekering heb en nooit eerder iets heb geclaimd.
Het is een verzekeraar met een negatieve tendentie: ben je iemand die schoon is en veel van jou kunnen profiteren of moeten we jou eerst bloot stellen om jou als klant te kunnen accepteren. Je voelt gelijk de negatieve gevoelens die zij hebben als je hun belt.
Reken maar 1 weet uit voordat je binnen kunt komen en als je binnen bent en je hebt ze nodig dan ben je 3 weken verder totdat ze alles hebben uitgezocht en komen direct met een negatieve verhaal.
Je zult zeker je geld kwijt zijn voor niets. Bij hun beheerst een bureaucratie.
Had een blokkade op incasso (beveiliging) betaal ik alsnog 1 dag erna, krijg ik het geld weer terug gestort, kunnen ze het niet zien. Nou ik screenshot van betaling gestuurd via App, drama drama allemaal
Overzichtelijke website en heel duidelijk, maar aan de telefoon met de callcenter van de klantenservice zijn wel hele lange wachttijden voor dat je daadwerkelijk iemand aan de telefoon krijgt.
Kastje naar de muur verzekeraar!
We hebben een reisverzekering bij FBTO afgesloten, deze dekt kennelijk niets. Ik heb brandwonden tijdens mijn vakantie op Sicilië opgelopen doordat een thermostaat van de douche niet goed werkte en ik kokend water over me heen kreeg. Aantal uren op EHBO van ziekenhuis verbleven. Medische kosten gemaakt. Ik mag niet meer in de zon of alcohol nuttigen terwijl ik nog 10 dagen hier verblijf. Helemaal niets wordt vergoed. Waarom heb je dan een verzekering afgesloten, vragen wij ons hardop af. Medische kosten? Regel maar met je zorgverzekeraar. Misgelopen vakantieplezier? Had je maar een annuleringsverzekering moeten afsluiten. Aansprakelijk stellen van de lokatie waar we verbleven? Had je maar een rechtsbijstandsverzekering moeten afsluiten. Wat een trieste bende zeg, dat FBTO. Nooit meer dit amateurclubje voor ons.
FBTO is een van de slechtste verzekeraars die ik heb meegemaakt, als je schade hebt wordt je vanaf het begin behandeld als ongedierte die ze willen uitroeien. De volgende keer maar een paar euro extra betalen voor een andere verzekeraar, dan krijg je tenminste mensen aan de lijn die vriendelijk zijn en met je meedenken.
Een coulance regeling of een deel terugbetalen bij een dubbele reisverzekering wordt door bijv CB en Reaal wel gedaan. Bij FBTO heb ik in 1 week tijd meerdere vervelende reacties gekregen op mijn vraag hierover.
Fbto heeft stilzwijgend steeds de verzekering verlengd met een verhoging van 90% in een paar jaar tijd! Tereijl in de eerste mail in 2016 stond dat dit voor 1 jaar werd afgesloten!
Bij het inloggen is onduidelijk dat er eerst een activeringscode moet komen, ook dit maakte dat het onduidelijk was of ik bij fbto verzekerd was. Kortom, er zijn helderdere verzekeringen net meer klantvriendelijkheid.
C h Houten
Schade expert is geweest ivm schade Gol MK1 cabio van 1994. Auto is nul waard. Beetje bijspuitenen klaar. FBTO reageert niet schade expert legde uit auto is niet getaxeerd en is niet all risk verzekerd. Wat dat er meebte maken heeft als de tegenpartij schuld heeft.
Begriploos en onbeschoft behandeld.
Nu zet ik mijn bedrijfsadvocaat erop.
Geweldig geholpen vandaag, al 23 jaar bij fbto tot nu toe 3 x schade gehad. Vandaag binnen 24 uur geholpen. Dankjewel ???
Als sinds 2003 bij FBTO ziektekosten verzekering, van begin af aan altijd goed geweest, bij vragen wordt je duidelijk en terzake kundig te woord gestaan ( geen call-centre waar de basis communicatie niet nederlands is). Een keer vraag gesteld is direct behandeld en per direct opgelost. Altijd duidelijk en correct.
Op 2 juni jl automatisch gegenereerd bericht ontvangen van fbto dat er een document klaar staat in "mijn fbto"
Nav deze mail het email adres opgezocht en mail gestuurd dat ik geen gebruik meer maak van de online service en graag mijn post regulier wil ontvangen.
Geen reactie van fbto!
Nogmaals gemaild dat ik graag reguliere post wil ontvangen en geen mail meer en graag via dit mailadres daar een bevestiging van wil ontvangen.
WÉÉr geen reactie vn fbto!
Nogmaals geprobeerd te bellen, na ruim 5 minuten wordt er pas verteld dat het erg druk is (maar we 5 minuten de klant aan de lijn laten hangen!)
Teruggebeld door fbto, maar op een tijdstip dat voor mij onmogelijk was gezien mijn werk. Tenslotte had ik aangegeven dat ik via de mail iets wilde horen, dus lezen kunnen ze daar ook niet.
Uiteindelijk hier mijn klacht opgeschreven en toen werd er ineens wel gereageerd.bijzonder!
Dit was de reactie van fbto
Antwoord van fbto
4 dagen geleden
Hoi kja,
Wat gek dat je nog geen reactie op je mailtjes hebt gekregen. Heb je inmiddels wel iemand aan de lijn gehad? en gelukkig zijn er meerdere wegen naar fbto. Stuur ons anders even een privé bericht op facebook.com/fbto
Groet,
Fbto webcare
Ik hÉb geen fb en ga ook geen privÉbericht sturen, ik heb namelijk al 4 mailtjes gestuurd! het is nu jullie beurt om iets te doen, maar ja. Er gaat iets mis.
Waarom zoekt niemand mijn mailtjes erbij? waarom wordt er niet doorgepakt? waarom is het onmogelijk mail van de klant te beantwoorden? waarom krijg ik op voorgaande klacht niet een duidelijk email-adres door zodat ik nogmaals mijn mailtjes kan sturen? fbto verstopt zich voor zijn klanten, willen alleen geld zien.
Wat is dit voor onprofessionele toko?
Net toch nog weer een poging gedaan om te bellen. Na ruim 2 minuten (het labyrint van keuzes) kwam ik "op de lijn". Paar minuten later: het is drukker dan normaal. Bla bla bla (dit gaat al weken zo, dus is er te weinig personeel of ze nemen hun klanten in de maling!)
Fbto is de hoofdletters niet waard en zelfs het cijfer 1 niet, maar goed, je moet kiezen wil je je bericht geplaatst hebben.
Ik raad echt iedereen aan om geen verzekering bij fbto af te sluiten, wat een clubje prutsers daar!
Verschuilt zich iedere keer onder voorwaarden
2 maanden geleden verhoging autoverzekering met 25% voor beide auto's. Geen enkele verklaring dus vertrokken naar ander.
Nu 100% verhoging woonverzekering.
Het was een goede maatschappij met goede premies maar ineens moet er blijkbaar extra held binnen komen. Ook niet eerlijk zeggen wat er aan de hand is, nee. Mail sturen met nieuwe bedragen zonder te laten zien hoe veel het verhoogd is. Verzekeraara anno 1995.
Jammer dus ga nu helemaal weg bij FBTO.
Je betaald om verzekerd te zijn voor het geval dat!
Bij FBTO is dat weg gegooid geld.
Ze verschuilen zich achter zo veel vage polis voorwaarde dat ze eigenlijk nooit uitkeren.
Heel mijn huis onder water. altijd premie betaald
maar niets uitgekeerd.
Het enige wat ze scheven " wordt niet vergoed zie polis"
Meer worden maken ze er niet aan vuil bij FBTO
Heb meteen alles maar overgedaan naar een andere verzekeraar. Ik ben met een groote kosten post blijven zitten en raad FBTO dan ook af!
Toen FBTO met automatische incasso ging werken werd er geen rekening gehouden met de Nederlanders die in andere EU landen wonen en geen rekening in NL hebben. We hebben open grenzen maar dat is bij FBTO nog niet goed overgekomen.
Medische kosten in het buitenland moeten maken. Na terugkomst binnen 2 dagen door FBTO vergoed en geld overgemaakt. Pluim.
H. Swinkels
Ik sloot bij hen een reisverzekering af na uitgebreid geinformeerd te zijn over de dekking. Eenmaal op vakantie deed ik een beroep op verzekering omdat onze vlucht werd geannuleerd en wij dreigden niet meer terug te kunnen naar Nederland ivm de afgekondigde coronamaatregelen. De Fbto gaf aan dat ze geen hulp gingen bieden. Eenmaal weer thuis diende ik een klacht in op grond van de misleidende telefonische informatie vooraf. Ik kreeg zgn het opgenomen telefoongesprek terug te luisteren en wat bleek.er was een heel stuk uit het gesprek geknipt.Wat een oplichterij! Het toezicht op dit soort malafide praktijken schiet toch tekort. Maar nooit meer Fbto voor mij!
Ik raad jullie aan om nooit naar fbto te gaan.
Ik heb vorig jaar een auto ongelukje gehad.
We hebben toen alles door gegeven aan de verzekering en ik had toen gelijk gezegd dat ik alles zelf wilden betalen ( het kon nooit veel zijn er was nauwelijks schade ).
Toen ik 5 december wist hoeveel ik moest betalen heb ik binnen 30 minuten alles gelijk betaald.
Gelijk gebeld hoe het nu verder ging.
Ze vertellen dat het 3 tot 4 weken kon duren voordat ik me normale polis kreeg en me geld ( wat ik iedere maand teveel aan premie betaalde ) terug kreeg.
12 januari had ik nog geen geld terug gehad ook geen e-mailtje niks.
Weer gebeld, ze gingen er nu spoed achter zetten, binnen 2 weken moest alles geregeld en klaar zijn.
28 januari nog steeds niks gehad niks.
Dus weer gebeld en weer heel het verhaal verteld en ze zijde: ja het is druk maar binnen 10 dagen heb je echt alles anders moet je maar weer even bellen.
12 februari, nog steeds niks gehad.
Weer gebeld dat ik het asociaal vind dat ze zo met mensen omgaan.
Ze zijden toen dat ze niet wisten waar het fout ging en gingen en super spoed van maken.
Einde van de maand moest het helemaal geregeld zijn ( ik geloofde het niet meer hoor )
5 maart, nog steeds niks gehad, nou mensen geloof me toen was ik niet zo lief meer, heb toen ze de waarheid verteld ( niet gescholden of gevloekt hoor, maar ik was wel duidelijk ).
Ze gingen er gelijk wat aan doen en binnen 1 week zou ik me geld krijgen.
12 maart had ik de helft gehad van wat ik teveel betaald had.
Ik dacht what the fack.
Gelijk weer gebeld, verteld hoe of wat.
Ze gingen het uitzoeken, diezelfde middag werd ik nog gebeld dat ik gelijk had ( jo ).
Binnen 2 weken zou ik het geld krijgen.
26 maart, niks gehad.
Weer gebeld, vragen hoe het zat.
Ja ze hadden het druk kon een paar dagen langer duren.
6 april, niks gehad.
Weer bellen, weer het verhaal verteld, ze gingen er spoed van maken.
8 april heb ik eindelijk al het geld binnen.
En hoe je dan wordt behandeld als je soms belt naar ze, dat is al helemaal ver beneden pijl.
Dus mensen neem alsjeblieft een andere auto verzekering.
Voorafgaand aan reis naar Marokko gebeld voor informatie over een reisverzekering. De mw. die ik aan de telefoon kreeg spiegelde mij voor welke hulp wij zouden kunnen verwachten als wij in Marokko hulp nodig zouden hebben o.a. welke bemiddelende hulp wij zouden kunnen verwachten als onze terugvlucht zou worden geannuleerd. Toen in Marokko onze terugvlucht daadwerkelijk werd geannuleerd en ik contact opnam met de FBTO gaven zij niet thuis. De telefonisch gegeven informatie klopte niet.