Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Mijn broer en ik hebben een overlijdenspolis. 15 april de vraag of we de originele polis en id en rekening afschrift op wilden sturen. Dat gedaan. Nooit aangekomen. Wederom opgestuurd en aangetekend. Niet aangekomen! Zeggen ze. 16 mei (dus maand later) middels naar het door hen opgegeven mail adres verzonden. Nu, 21 mei, gebeld of het aangekomen is. Verkeerde mailadres! Ongelooflijk. Wanneer je betalen moet schakelen ze binnen een week een incasso bureau in. Moet je iets ontvangen dan duurt het maanden. En nog een grote smoel terug krijgen van de medewerkster. Een NUL zou ik willen geven maar dat kan niet. Zegt het voort, zegt het voort. NOOIT MET proteq (ze zijn een hoofdletter niet waard) IN ZEE GAAN!
Ik beperk mij tot een korte weergave. Samenvattend is het zo dat ik reeds vanaf december bezig ben om een verzekering te beëindigen. De reden is dat de premie ontzettend is gestegen ten opzichte van de voorgaande jaren. In december 2013 keurig gebeld maar telefonisch geen succes. De terugbelfunctie werkt niet, en op e-mail eveneens geen reactie. Inmiddels 3 maanden verder. Uiteindelijk wel telefonisch contact en dan wordt het verhaal van de klant, voor wat betreft alle pogingen om contact te krijgen, niet voor waar aangenomen maar moeten er allerlei bewijsstukken van mijn pogingen tot contact worden aangeleverd. En! betalen tot aan dat moment, natuurlijk!
Zelfs vandaag (14 april 2014) tweemaal afgebroken en weer opnieuw gebeld.
Tot het schandalige hoogtepunt, zonder vooraankondiging of aanmaning, een incassobureau met een forse rekening. Ik heb de rekening maar betaald. Gewoon, om er vanaf te zijn. Het is werkelijk te schandalig voor woorden. B. Ouwejan
Slechte communicatie Post adres onduidelijk
Terug bellen probleem. Directe telefoon nummers van Contactpersonen worden wel opgegeven
Maar bestaan niet .
alleen direct nummer om je status van je Dossier op te vragen telkens nieuwe personen
Bij vragen over een uitvaart verzekering in mijn geval alles te moeten regelen
Krijg je de afd Dieren verzekering kortom een slecht georganiseerd bedrijf
Helaas Proteq maak het voor na bestaande makkelijker ze hebben het al moeilijk genoeg !
L.f. O.plaat
Slechte ervaringen met Proteq.
Bereikbaarheid en afhandeling is zeer slecht.
Wijzigingsformulieren (van Proteq) worden slecht verwerkt.
Proteq gaf diverse keren aan om zelf terug te bellen, echter zonder resultaat.
Polis zou uitbetaald zijn, maar ik heb niets ontvangen.
Het geheel komt klungelig over, een dikke onvoldoende voor Proteq
Er is vanuit Proteq weinig begrip als een dierbare overleden is. Ik maak het volgende mee met het overlijden van mijn moeder.
Toen ik de melding maakte aan de verzekeraar Proteq dat mijn moeder was overleden werd ik eerst te woord gestaan door een medewerker dat hij de polissen niet kon vinden van mijn moeder. Na veel vijven en zessen komt die persoon erachter dat ik op de verkeerde afdeling terecht ben gekomen. Namelijk voor dierenverzekeringen.
Uiteindelijk word ik doorverbonden met de juiste afdeling, ze hadden voor het gemak de telefoon doorgeschakeld naar de dierenafhandeling? Vandaar dat ik op de verkeerde afdeling terecht was gekomen. Dus je maakt melding van een overleden persoon en je komt terecht bij de dierenafhandeling. Echter daar zou ik nu goed geholpen worden, ik kreeg te horen wat wij moesten opsturen om alles rond te maken.
Ik heb een brief gemaakt, inclusief de overlijdensactie, bankafschriften en een kopie van een ID kaart van mijn vader. Twee weken na het opsturen van de gevraagde spullen krijgen wij een brief met een bedankje dat de brief is ontvangen die mijn moeder zou hebben opgestuurd Een condoleance richting mijn vader zou beter op zijn plaats zijn geweest.
In het brievenhoofd en de aanhef staan haar naam, de brief is dus aan haar gericht, terwijl zij juist de overleden persoon is. Ook hebben ze in de aanhef van de brief twee namen door elkaar gebruikt. Dus voor ons ook nog van een totaal onbekend persoon? Dit is zo onzorgvuldig en pijnlijk voor de mensen die achterblijven.
En wij worden erop gewezen dat ze pas over een drie weken tijd hebben om de stukken in behandeling te nemen. De aanvraag hebben wij 9 oktober 2012 gedaan, en we krijgen uiterlijk 19 november 2012 een reactie.
Volgens mij denken ze bij Proteq dat de wereld stil staat, en dat een crematie niet op korte termijn betaald hoeft te worden. En dan heb ik het nog niet over het begrip, en de fouten die zij maken als ze een brief sturen. Want dat begrip is ver te zoeken is als iemand overleden is.
Op deze manier van werken van een verzekeraar, zal ik Proteq nooit bij vrienden en kennissen als verzekeraar aanbevelen.