Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Ik betaal al jaren premie voor rechtsbestand en heb in die jaren 2 maal iets aangemeld en 2 maal hebben ze helemaal niets voor me gedaan. De eerste keer heb ik het zelf in de hand genomen toen Proteq niets deed en heb toen mijn geld van het bedrijf alsnog teruggekregen. En nou ze voor de 2e keer weer niets doen ben ik er klaar mee. Dit is gewoon geldklopperij en anders niets
Maximum vergoedingen consulten per jaar is 250 EUR. Laatst moesten wij met de hond naar de spoed , kosten consult 150 EUR plus enkele losse consulten a 41,50 en we zitten binnen een termijn van enkele weken over de consult vergoedingen max heen. Waardeloos.
Twee jaar geleden verhuisd en netjes mijn nieuwe adres doorgegeven. Maar alweer een nieuwe polis voor het nieuwe jaar met het oude adres. Dat is dus de 3e keer, dat ik hierover moet gaan bellen. 2 katten verzekerd maar de benodigde zalf (doorlopend) wordt nooit vergoed, wachttijd 90 dagen en dan 85% vergoeding? Oplichters moet nu € 22,- per kat per maand gaan betalen en nog nooit wat vergoed gekregen! Kan het niet meer betalen en zeg dit nu op!
voor het oor van mijn kat wordt niet vergoed
Ik heb ons hondje (Westie) vanaf zijn 3e tot 14 jaar bij Proteq verzekerd gehad, oktober jl. heb ik hem laten inslapen. Er zijn steeds veel ziektekosten geweest, de afgelopen 6 jaar overstegen de kosten hiervoor de kosten van de premie ruim. Ik heb mij steeds fair behandeld gevoeld in de afhandeling van declaraties. Deze verliepen supersnel en via online declareren heel gemakkelijk. Ook de allerlaatste afhandeling van de declaratie ivm kosten inslapen is keurig en respectvol gedaan. Ik had even de tijd nodig om de declaratie in te dienen, zodoende liep de premiebetaling langer door. Teveel betaalde premie is nauwkeurig en snel teruggestort. Zou zo weer voor Proteq kiezen. Ik krijg van andere huisdierbaasjes regelmatig te horen dat je beter elke maand wat geld opzij kan zetten i.p.v een verzekering. Dat is prima als je hond goed gezond blijft, maar vergeet niet dat dierenartskosten hoog zijn en dat die dan ook nog vaak steeds terugkomen. Je kunt het je huisdier toch niet aandoen om niet naar de dierenarts te gaan vanwege de kosten! Ik heb mijn auto, inboedel tig jaren verzekerd en nooit schade gedeclareerd. Waarom dan wel je huisdier dat risico laten lopen?
Franse bull verzekerd vanaf pup af aan. Fijn dat dit bij proteq wel kan! Veel verzekeringen weigeren dit ras namelijk al op voorhand.
Hoogste verzekering (59euro p/m) afgesloten. Tot nu toe alles vergoed gekregen (81%). Mn hondje is een pechvogel, epilepsie, onderzoeken en medicijnen.
Na al die negatieve ervaringen en recenties. Warme douche voor proteq dus!
In juni 2016 aanrijding gehad. Nu 6 maanden later nog geen oplossing van proteq. Aan de telefoon krijg je een onervaren klantenservice medewerker en per mail moet je 3/4 weken wachten op een reactie van proteq. Schande dat dit bedrijf uberhaupt nog bestaat!
Ik ben al 25 jaar klant bij Proteq. Ik ben TEGENWOORDIG zeer ontstemd over het feit dat ik als klant zo onbeleefd toegesproken wordt. Deze leverancier van de verzekering, presteert het bijvoorbeeld in de allereerste alinea van een brief (een alinea van maar drie regels), om mij 6 x aan te spreken met JE!
IK VOEL ME als betalende klant BELEDIGD!
Ook hier op de website gebruikt Proteq voortdurend het woord "je". Dit is ook storend.
Gelukkig gebruikt uw telefoonstem op het antwoordapparaat nog respectvol "u".
Ik wil me nog steeds klant voelen, ik betaal toch>>>>>>>
Schadedatum is 21 mei 2016 en keer op keer moet ik contact zoeken waarbij een half uur in de wacht heel normaal is om verder te komen in de besluitvorming.
Na 2 maanden behandeling excuus voor de vertraging is de claim afgewezen op mijn inziens onterechte gronden dus wederom allerlei redenen aangedragen waarom de afwijzing onterecht is, 2 weken later nog geen enkele reactie ontvangen dus wederom gebeld afgelopen dinsdag en gesproken met de heer ... (zal zijn naam niet noemen, hij kan er ook niets aan doen waarschijnlijk)Mijn verweer ligt bij de behandelaar en ik zou deze week bericht krijgen uiterlijk vandaag dus ik ben benieuwd.
Maar de klant centraal stellen ho maar, niets geleert van het verleden!
Laatste kans, indien er vandaag geen positieve reactie komt gaat er volgende week een brief naar de directie van Proteq en 14 dagen later naar het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening.
Jammer dat je als klant zoveel energie moet stoppen om gehoord te worden terwijl je toch verzekerd bent om je deze zorg uit handen te nemen.
Het is inmiddels 12-8-2016 (bijna 3 maanden na schade)en de gedupeerde zit nog steeds op een uitkering te wachten; Proteq schaam je!
Bij telefonisch indienen van een verzoek tot uitkeren van een uitvaart, werd mij verteld dat polissen van 'Reaal' niet in behandeling werden genomen, ondanks het feit dat deze twee bedrijven gefuseerd zijn.
Enfin, polissen op verzoek van Proteq apart ingediend via mail, maar na ruim vier weken helaas nog geen stuiver hebben mogen ontvangen.
Opnieuw telefonisch contact gezocht en na 18:32 minuten in de wacht te hebben gestaan, kreeg ik eindelijk iemand te spreken die mij wist te vertellen dat ze geen tijd voor mij hadden en ik het op een later tijdstip nog maar eens moest proberen. Of.. u gaat het niet geloven.. ik mocht ook een terugbelafspraak maken, maar dan niet voor vandaag, maar voor overmorgen. En dan wel tussen 12 en 6 in de middag.
Mijn advies: blijf weg bij deze amateuristische verzekeringsmaatschappij.
Veel pogingen om antwoord te krijgen op vragen maar krijg geen fatsoenlijk antwoord, veel email-verkeer maar het heeft geen nut. Verder belachelijke eisen stellen aan uitvaartverzekering van tante van 93 jaar. Ze willen de daadwerkelijke factuur van de uitvaart hebben. Hoezo? Je bent toch gewoon voor een vast bedrag verzekerd? Verder nog allerlei papieren nodig die het uitvaartbedrijf moet invullen. Ik begrijp dat je bewijs wilt of iemand overleden is (in dit geval mijn tante van 93) maar de rest gaat de verzekering niks aan. Ze hebben me dunkt voldoende premie ontvangen!
Constant gezeur over betalingen herinnerings facturen die niet kloppen terug storten van betalingen er staat dan bij onbekende betaling s.v.p storten op IBAN....en dat is dan hetzelfde nummer .en soms staan er twee verschillende nummers
Ik word er helemaal gek van heb toestemming gegeven voor automatische incasso zelfs dat wordt niet geregeld .
Wat een klojos daar !
Autoverzekering.
Premiebetaling 2016 zou in Januari betaald moeten worden. Maar geen nota gekregen. Wel na 2 maanden een aanmaning (op een nota die niet verstuurd is) met een vreemd bedrag erop: 25% premieverhoging. Dat lijkt mij een onwaarschijnlijke verhoging.
Daarvoor per mail en telefonisch een verklaring gevraagd. Die zou op een polisaanhangsel staan bij de nota. Maar die dus nooit ontvangen. Telefonisch wordt mij medegedeeld dat het sturen van een kopienota (normaliter een electronische acceptgiro) niet meer mogelijk is vanwege een 'afgeschermd systeem'. Dan gevraagd om het polisaanhangsel of een brief waarin de premieverhoging wordt uitgelegd. Die zou ik per mail krijgen. Nooit ontvangen. Wel wordt er gedreigd met schorsing van mijn verzekering.
Na drie maanden getob met Proteq ben ik het zat, ik heb de verzekering per mail en per brief opgezegd, ook omdat ik intussen ontdekt heb dat een andere verzekeraar dezelfde en nog uitgebreider dekking geeft voor E 200.- (!) minder. Reactie van Proteq: geen.
Ook nog geen royementsverklaring ontvangen, zodat ik niet overstappen kan naar andere verzekering.
Proteq heeft haar zaakjes niet op orde. Mensen, weest gewaarschuwd, zoek een andere verzekeraar.
Ik heb inmiddels mijn advocaat ingeschakeld.
Per 1 januari 2016 heb ik mijn autoverzekering opgezegd. Ik krijg een keurige email waarin staat dat ik binnen enkele dagen mijn teveel betaald premie terugkrijg. Als ik 3 weken later per mail vraag wanneer de premie wordt teruggestort, het gaat om een bedrag van ruim 200 euro, krijg ik een mail waarin ze zich beroepen op de wettelijke termijn van 56 dagen! En ook dat ze het erg druk hebben! Als ik na het verstrijken van de wettelijke termijn weer mail hoor ik niks. Nu heb ik ze gebeld, eerst stond ik een kwartier in de wacht met 3 wachtenden voor mij, daarna werd mijn klacht opgenomen en eigenlijk direct gemeld dat er iets fout was gegaan in het systeem, kwam mij heel vreemd over dat zij dit zo snel wist. Het zou direct aan de betreffende afdeling worden gemeld en dan zou ik mijn geld zeker binnen 2 weken hebben. In ieder geval kan ik iedereen afraden de premie een jaar vooruit te betalen.
Ik vind het wel bijzonder veel dat een autoverzekering in 2016 opeens 151 euro meer gaat kosten dan in 2016.
Van een bedrag van 283 naar 434 euro.(precies dezelfde verzekering, niets veranderd)
Dát vind ik bij de beesten af. Maar liefst 50% verhoging!
Dat duurder gaat worden, begrijp ik maar dit is wel een extreme verhoging.
Is er nog geen leegloop bij jullie?
ik ben al 3 maanden bezig om een overlijdens polis te krijgen van Proteq. ze sturen wel een offerte om een polis af te kopen die al premie vrij is ? ik hoop dat het dit jaar gaat lukken. Het is geen aanrader om een verzekering af te sluiten bij Proteq.!
Heb 15 jaar een rechtsbijstandsverzekering bij proteq gehad, althans ik hoop dat het opzeggen nu gelukt is! In al die 15 jaar 1 keer een beetje hulp gevraagd i.v.m. witgoed ellende, en nee hoor dat kon er niet af, ze hadden allemaal manieren om te stellen dat het toch net niet onder de dekking zou vallen in dat gevallen.
Verder is proteq zelf degene waartegen ik wel juridisch bescherming had willen hebben in al die jaren, iedere keer weer mijn gegevens kwijt raken, en dan boze brieven sturen dat ik mijn rekening niet had betaald, punt is dat een automatische incasso had afgegeven, maar zij er telkens weer in slaagden mijn bankrekeningnummer kwijt te raken... en als je dan belt niet vriendelijk geholpen worden, tis alsof je met een computer te maken hebt.
Ze presteren het gewoon om jaren en jaren op rij je gegevens kwijt te raken.
En als je dan opzegt na 15 jr dan krijg je gerust nog te horen dat je dan wel nog een rekening moet betalen voor die paar laatste weken die ontstaan zijn omdat zij weer mijn gegevens kwijt zijn geraakt! En nee hoor niks bedankt in elk geval ,voor die 15 jaar klandizie, Schurkenbeesten zijn het!
Kortom heb er in al die jaren alleen maar last van gehad... helaas... ben wel erg blij dat ik nu tot dit inzicht gekomen ben.
Tijd voor nieuwe oplossingen op dit vlak, oplossingen op de menselijke maat, wellicht lever ik daar nog eens een bijdrage aan, of zijn er anderen dit oppikken!
Na de schade melding en diverse mails pas na 4 weken een schade expert en vervolgens weer wachten en geen idee hoe verder. Kunnen dus de caravan niet gebruiken omdat men bij Proteq blijkbaar zwaar onderbezet is.
€9 te weinig premie overgemaakt door een typefout. Na een aantal weken toen wij op vakantie waren een herinneringsbrief gekregen, met daarna vlot een aanmaning waarop werd gesteld dat de verzekering werd opgeschort.
Klacht ingediend over deze klantonvriendelijke benadering, vlot telefonisch benaderd met het verzoek om via mail verbeterpunten aan te dragen.
Dat gedaan en via de mail een reactie teruggekregen dat het verbeterpunt wordt meegenomen. De tip was om bij zo'n klein bedrag de klant telefonisch te benaderen i.p.v. het sturen van een brief na een aantal weken.
Opmerking was nog wel in Proteq's reactie dat ze ons niet weer hoeven te benaderen vanwege het overmaken van een verkeerd bedrag.
Ze kunnen het dus niet laten om het nog even in te wrijven. We gaan op zoek naar een andere reisverzekeraar. Bah!
Alle stappen doorlopen op internet voor een rechtsbijstand verzekering en eerlijk ingevuld. Krijg vervolgens een offerte en een brief hoe ik mijn oude verzekering kan opzeggen, dus dit allemaal in orde gemaakt. Vervolgens krijg ik een medewerker van proteq aan de telefoon die toch nog wat vragen heeft om vervolgens de verzekering niet te accepteren want tja...ik heb meer dan 3 claims ingediend over de afgelopen 12 jaar. Had ze beter even van tevoren een proef kunnen doen voordat ik mijn oude verzekering had opgezegd. Wat een waardeloos bedrijf PTOTEQ!
Getracht middels een contact formulier informatie te krijgen, geen antwoord.
Telefonisch ook niet te bereiken na keuzen program steeds weer het zelfde, alle medewerkers zijn in gesprek probeer het later nog eens. Eenmaal zelfs "u bent de eerst volgende" hierna weer het bekende, al onze medewerkers zijn in gesprek probeer het later nog eens. Alleen voor het afsluiten is er iemand direct beschikbaar.