Het duurt eindeloos voor mijn lijfrente uitbetaald wordt.
Op mailtjes automatisch antwoord dat er spoedig contact opgenomen wordt, wat niet gebeurd.
Ik zie dat velen helaas dezelfde ervaring hebben.
Aangegeven dat we graag snel onze spaarhypotheek uitgekeerd zouden willen hebben en binnen 2 weken hebben wij deze ontvangen. Dacht eerst na alle reviews gelezen te hebben dat dit nog maanden gaat duren. Maar dit was niet het geval
Reaal kan beter de verwachte reactie en verwerkingstijden van de website verwijderen. De overlijdensrisicouitkering zou naar verwachting binnen 5 weken rond moeten zijn, dit heeft uiteindelijk ruim 3,5 geduurd. Tip: noteer de namen van de contactpersonen waarmee je hebt gesproken. Je moet net even geluk hebben dat je in contact komt met de juiste persoon. De frontoffice is altijd goed bereikbaar. Zeker als je na een overlijden verlegen zit om de centen is het erg vervelend om zo lang in onzekerheid te zitten. De brief van de belastingdienst over de erfbelasting was eerder binnen dan de uitkering van Reaal!
Uitvaartverzekering aan nabestaanden laten uitkeren lijkt bijna een onmogelijke opgaaf. Als mijn schoonouders die deze verzekering hadden afgesloten hadden geweten wat ze ons met onzinnig veel rompslomp hadden opgezadeld na hun overlijden waren ze zeker niet naar Reaal gegaan. Denk je dat je alles netjes hebt geregeld, blijkt dat jou nabestaanden gewoon maanden moeten wachten op hun geld en alles moeten voorfinancieren. Schandalige organisatie.
Vrijgekomen geld van mijn lijfrentekapitaal wordt nog steeds niet overgemaakt.
Alles staat op groen, maar uitbetalen mooi niet.
Er moet eerst iemand nog een oordeelgeven dat alles klopt, voordat het geld wordt overgemaakt.
Volgens mij komen ze bij reaal allemaal nog op een varken naar hun werk.
Automatisering moet nog worden uitgevonden.
Zeer slecht bereikbaar en reageren niet op email. Ben al maanden bezig om een afkoop van mijn levensverzekering te regelen. De chat werkt ook voor geen meter. Zeer lange wachttijden en kunnen je eigenlijk nergens mee helpen. Zeggen dan het is in behandeling en kan er niets aan doen en heb geen inzicht.
Ik heb een hele tijd braaf mijn premie betaald voor mijn overlijdensrisicoverzekering bij Reaal. Toen het op uitkeren aankwam ging dat "niet zo vlot". Steeds maar langwachten in de wachtrij (telefoon), loze beloften etc, etc. Ik wil er verder geen energie in steken; ben ik al genoeg verloren door deze club; 1 advies : ga niet met deze klote club in zee!
Ik wil graag mijn polis online bekijken maar met geen mogelijkheid kan ik inloggen. Ik heb nu 6 x gebeld ( 15 minuten in de wacht) inlogcodes gekregen maar nog steeds niks.email al bekent en email staat niet in systeem.
Walchelijk tis mijn geld maar kan niks.
Nooit aan beginnen oplichters.
Schrijven telkens geld af ook na opzegging met een bevestigingsmail.
Ze zijn niet tot nauwelijks bereikbaar!
Doe het niet, nooit meer reaal.
Extreem klantonvriendelijk en incompetent bedrijf. Zijn totaal onbereikbaar, zowel per mail als per telefoon. En ja hoor, de chat op hun website werkt ook al niet.
Daarnaast slagen ze er al vele jaren in en rendement te realiseren op mijn aanvullend pensionpotje dat fors lager ligt dan de EAX prestatie. Een domme aap zou zonder meer betere beleggingsresultaten halen.
Hun slogan: Reaal, lekker geregeld. Niet voor de klant in ieder geval. Ik denk wel voor Reaal zelf.
Waardeloos maanden wachten op je geld.
nooit meer bij Reaal wat een waardeloos bedrijf .
personeel ook waardeloos en daar voor moeten wij betalen.
ik kan hier een boek over schrijven
hoop dat nooit iemand nog een verzekering bij Reaal neemt.
Bizar slechte service!
Probeer ze al weken aan de lijn te krijgen en na 30 min. in de wacht opgehangen.
Chat op website werkt nooit (verschillende dagen en tijden gedaan).
Levensverzekering opgezegd en staat al 10 weken als ´in behandeling´ en gebeurt niks. Betekent dat ik mijn geld niet krijg! Schandalig!
Polis levensverzekering afgekocht maar Reaal keert ons het geld niet uit. Nadat we ons eerst moest identificeren voordat zij het in behandeling konden nemen wachten we nu - 3 maanden later - nog steeds op ons geld. Moeilijk bereikbaar en steeds dezelfde reacties… het is in behandeling. Tussenpersoon met z’n advies: ‘ blijf het proberen, ze zijn moeilijk te bereiken en ‘ je kunt beter je rekening deblokkeren’ als reactie op onze opmerking dat Reaal geld blijft innen voor een verzekering die wij reeds hebben afgekocht ( maar niet uitgekeerd hebben gekregen). Hoezo deblokkeren? We hebben helemaal niets geblokkeerd! ( Er moet immers nog geld gestort worden door Reaal, dus beter om de rekening niet te blokkeren…zucht!)
Wij zijn nu aan het uitzoeken wat we het beste kunnen doen om deze boeven aan te pakken. In ieder geval aangifte doen bij justitie van diefstal.
Wat een oplichterij zeg!
Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
5 weken geleden lijfrente overgemaakt. Ik zou bevestiging onvangen. Tot vandaag nog niets vernomen. Ook mijn geld nog niet gehad deze maand. Bellen heeft geen zin, er wordt niet opgenomen. Zelfs na 3 x klachtenformulier gestuurd te hebben nog geen reactie!
Mijn ouders hebben vanaf mijn geboorte een Uitvaartverzekering voor mij bij hun afgesloten (die elk jaar in premie omhoog gaat). Zodoende dat toen ik net ging samenwonen met mijn ex-vrouw inmiddels, dat er zo'n gluiperig mannetje langs kwam om mij van allerlei zinloze en bodemloze verzekeringen aan te smeren. Ik ben er toen ingetrapt voor een lijfrente-polis (tja jong en nog nat achter de oren). Nu wil ik deze na een jaar of twintig afkopen en nu is Reaal niet thuis. Reaal hanteert een "Demotiverend Beleid" waarin ze hun klanten standaard 30 tot 40 minuten in de wacht zetten en daarna zeggen dat ze gaan helpen en vervolgens niet doen (2 x achteraan moeten zitten en bellen), daarna krijg je een mail (op mijn eigen emailadres) waarin je een account voor jezelf aan moet maken anders krijg je nog niet wat je wil. Ik die account aan proberen te maken, moet je je email-adres invullen, zegt dat klereding: emailadres foutief! Terwijl ze net die mail, naar hetzelfde emailadres hebben gemaild
Op 28 juli 2022 is mijn moeder overleden.de uitvaart keurig geregeld door een plaatselijk uitvaart bedrijf,deze ging ook de begrafenis polissen innen bij de verzekeringen. Alle verzekeringen zijn uitbetaald behalve van Reaal deze doen zo moeilijk zodat er nog steeds niet is uitbetaald aan het uitvaart bedrijf.
Neem dus nooit Reaal want die maken het heel moeilijk voor de nabestaanden
Wat wordt je slecht behandeld bij reaal.
Gelijk na overlijden de overlijdensakte ingestuurd plus de nodige info.
Nu kleine 3 maanden later geen uitbetaling.
Gelukkig kunnen wij het zelf bekostigen
Maar als de begravenis ondernemer er van wilt betalen kan hij heel lang op zijn geld wachten, of je kan aanmaning verwachten.
Verleden maand weer gebeld ze misten mijn e-mail, dus nog geen compleet dossier.
Dan zeggen dat ze weer 4 weken hebben om uit te betalen. Volgende week zijn ze je telefoonnummer kwijt weer 4 weken uitstel.
Wat vreselijk manier van werken.
Je hoofd staat wel ergens na. Ben het eens met review hier onder nooit hier afsluiten.
Mijn advies: sluit elders je verzekering af. Ik heb alleen maar gedoe gehad met Reaal, de initiële verwerking van mijn persoonsgegevens ging niet goed, ik heb mijn adres 3x moeten wijzigen voordat het overal goed stond en nu probeer ik al sinds 4 maanden mij te identificeren maar Reaal slaagt er niet in om mij de benodigde email te sturen. Ze slagen er natuurlijk wel in om mij brieven te sturen waar in dreigende toon staat dat ze geen dienstverlening bieden totdat ik geïdentificeerd ben (dus bijvoorbeeld ook geen uitkering uit deze verzekering of mutatie/opzegging ervan) en de premie mag ik ook lekker doorbetalen. Klantenservice personeel is aardig maar kan niet zien waar het probleem ligt, dus waarom ik geen email krijg, en krijgt het dus al maanden niet opgelost. Misschien is dit gewoon onderdeel van “geen dienstverlening” waar in de brief mee wordt gedreigd?
Helaas in het bezit van kapitaalverzekering van Reaal gekoppeld aan een hypotheek . Huis is verkocht, overdracht binnenkort. Je wordt van kastje naar de muur gestuurd als je vraagt welke acties je evt zelf moet ondernemen, waardeloos. Ik houd mijn hart vast voor de verwerkingstermijjn tzt.
Wat een stel dieven!