Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Hallo. Ik ben nu 36 jaar klant van dela en wordt als stront behandeld als 'loyale' klant. Kort en dominant. Ik heb de polis in 1985 afgesloten, ik ben de hoofdverzekerde. In 1987 de oudste geboren en in 1994 de jongste. In 1992 wettelijk getrouwd en in 1998 tafel en bed gescheiden. Ik liet ondanks me ex niet lief ik geweest hem op de polis voor als er iets gebeurd met de vader van de zonen, anders neemt gemeente hem. Ik snap nog steeds niet hoe dela het nu zo ver heeft laten komen dat mijn gewelddadige ex-man(wraak naar mij en de kids) de tenaamstelling als hoofdverzekerde heeft verkregen, daar kwam ik tijdens verhuizing achter in 2011 toen ik koophuis kocht en heb dit al jaren kenbaar gemaakt waarom ex-man tenaamstelling hij woont niet hier! Ik heb hier nooit toestemming voor gegeven en ik betaal 36 jaar lang voor heel het gezin via IBAN. Ik heb hard gewerkt in me leven voor p.p. €4000 x 4 = 16.000 en betaalde jaarlijks nu probeert mijn ex-man deels te incasseren en zaken achter mij rug te doen. Ik vind dit niet leuk, voor wat heb ik gewerkt? Zodat me ex-man nu mij en me kinderen uit wraak uit de polis heeft verwijderd en wij nu niets maar dan ook niets meer hebben qua uitvaartverzekering? Medewerker zegt dat ik fraudeer? Pardon? Dus 36 jaar lang betalen en ex-man als hoofdverzekerde is ineens frauderen? Wat een slechte bende, onderzoek dit. Ik ben al bezig met een advocaat en ben bezig om alle ingekomen stukken zoals scheidingspapieren en bankafschriften aan te tonen als dit herstelt is, fiscale waarde van de oude polis op mij en kinderen op nieuwe polis en ex-man apart ga ik weg bij dela en de waarde ergens anders onderbrengen Ik ben loyaal naar dela, dela niet naar mij. Ik hoop op en goed einde maar dit wordt geheid een juridische stap met gevolgen
Vanzelfsprekend wordt Dela op eigen site de hemel in geprezen, maar in de praktijk - na een verbijsterend sterfgeval van wie decennia te veel premie betaald heeft - te maken met beneden alle peil houding en werk. Je krijgt direct na het overlijden een kluns van een uitvaartverzorger toebedeeld die veel blunders begaat tot ongehoord ernstig toe. Dan blijkt Dela, terwijl de polis slechts maanden voor het overlijden geupdate is met hun buitendienst medewerker, ineens een naheffing na meer dan een jaar na overlijden van ruim 1000 euro in te dienen. Bedenkt eer u hier ooit aan begint, ik ga ze deze club veel publiciteit bezorgen. Wordt juridisch vervolgd. Schandalig.
Teleurstelling na teleurstelling in coronatijd. Ook niet meedenken met compensatie wat dan eventueel wel zou kunnen. Bijna alles zelf moeten regelen en het weinige wat ze dan hoefden te doen ging ook nog eens fout. De laatste zorg was ook om te huilen. Echt slecht. Daar betaal je dan je hele leven voor zeer triest.
Voor Copd en hartinfarct vanaf1993 bleef na een half de gezondheidtoestand stabiel.
Gebruikte alleen nog medicatie.
In 2007 uitvaartverzekering afgesloten na acceptatie tegen een verhoogde premie.
Ondanks een verbeterde gezondheid was het niet mogelijk de premie omlaag te krijgen.
Men hield voet bij stuk dat er een verhoogde risicofactor aanwezig was voor complicaties.
Jammer! Voor mijn klacht moest ik een brief sturen naar dezelfde afdeling.De slager keurt zijn eigen vlees.
Ik pleit daarom voor alle uitvaartondernemingen een onafhankelijke commissie om dergelijke klachten te beoordelen.
Dank u voor uw aandacht.
Meerdere e-mails naar de klantenservice van dela verstuurd en ook telefonisch contact gehad. Telefonisch wordt altijd aangegeven dat zulke kwesties schriftelijk afgehandeld moeten worden en dat zij telefonisch niks voor mij kunnen betekenen.
Goed, dan verstuur je een e-mail. Meerdere zelfs.
Ik ontving na al mijn e-mails wel een geautomatiseerde ontvangstbevestiging van dela, maar een inhoudelijk antwoord laat inmiddels meer dan 11 maanden op zich wachten.
Ik zie ze in de rechtbank.
Nooit aan beginnen!
Mijn tante betaalde sinds 1 april 1992 premie aan Dela voor een zgn basispakket uitvaartdiensten. Dit pakket voorzien in een goede basisuitvaart. Nu mijn tante vorige week is overleden, laat Dela weten dat mijn overleden tante alleen haar crematie vergoedt krijgt als die via Dela wordt gecoördineerd. Nu had mijn tante de grote wens om via een bekende uitvaartondernemer (wiens kinderjuf ze was geweest) haar uitvaart te laten verzorgen. Dela geeft aan dat dit NIET tot de mogelijkheden behoort. Niks begrip, niets medeleven, niets souplesse. Dela zorgt, is de slogan. Ja, voor de eigen portemonnee! Mijn tante heeft in totaal een kleine 5.500 euro ingelegd aan premie en Dela laat ijskoud weten dat de zelf gekozen uitvaartverzorger voor max 3.500 euro mag declareren. De rest verdwijnt in de (grote) binnenzak van Dela. Ik heb er geen goed woord voor over. Wij zijn teleurgesteld en voelen ons in de kou gezet. Mijn advies: annuleer je polis bij Dela nu het nog kan. Het bespaart je een hoop ellende. Boeven zijn het.
Goede, open en prettige communicatie met de uitvaartbegeleidster. Ze dacht mee, plande en was altijd bereikbaar voor vragen of overleg.
Wij kijken terug op een mooie dienst van onze dierbare.
Enig minpuntje was dat onze dierbare s nachts overleed en we direct overspoeld werden met teveel vragen. Dat hebben we besproken en dat is prima opgepakt.
Online uitvaart uitzending was abrupt gestopt. Volgens de FAQ moet je dan verversen. Gedaan, maar haalde niets uit. Dan maar bellen met de klantenservices. Zonder een keuzemenu of iemand te spreken, hoor je een muziekje dat je na 10 minuten nog steeds hoort. Vervolgens maar online contact zoeken via de chatbox. De chatbox werkt op robot die je vraag niet snapt en je doorverwijst naar de telefonische klantenservices en/of aanraad om een contactformulier in te vullen wat weer zoveel dagen kost voordat je antwoord krijgt. Vervolgens nog via Facebook geprobeerd contact te leggen. Duurt wederom lang voordat je reactie hebt en de reactie luidt dat je moet bellen. Maar bellen werkt niet, als die persoon het bericht goed gelezen had. Al met al uitvaart gemist en 0 resultaten van de klantenservice contact punten. En om het verhaal nog leuker te maken kun je online alleen een klacht indienen als je een verzekerde bent. En dat met de slogan: Voor elkaar.
Problemen kunnen voorkomen en daar is alle begrip voor, maar een klantenservice die niet bereikbaar is en niet zorgt voor een oplossing is schandalig voor een nabestaande.
Een uitvaart regelen is helemaal niet moeilijk. DELA doet alsof een uitvaart 7 tot 8 duizend euro kost. In werkelijkheid keren ze maar 3 duizend uit. Ze doen alsof ze de prijzen voor begraven willen drukken maar zelf trekken ze de nabestaanden het vel over de oren. Wij wensten onze uitvaart zelf te regelen en liepen tegen verschillende barrières op die door DELA werden opgeworpen. Beter zelf een bedrag sparen dan uitgeknepen te worden met een nietszeggende naturapolis.
Ps. Afkopen mag en dreigen met naar de rechter te stappen helpt. Zelfs dan krijg je ook de rente terug.
DELA had geen info van mij, behalve de NAW gegevens van de oude, oude woning (waarvoor de overlijdensrisicoverzekering niet was aangegaan). Nooit inloggegevens gekregen. DELA incasseerde de polis dubbel. Via hun e-mailadres die online en in de alg. voorwaarden staat, gaven ze geen reactie. Na een paar weken contact opgenomen met hun klantenservice. Volgens hun ligt alle schuld bij de hypotheekadviseur/tussenpersoon destijds. Ondanks dat de verzekering rechtstreeks met mij was aangegaan. De opzegging wilden ze sturen naar mijn oude, oude adres. Dankjewel DELA, zeer behulpzaam **kuch, kuch**. Ik kan mij niet voorstellen wat er in een geval van overlijden zou gebeuren. Zouden mijn nabestaanden dan te horen krijgen dat ze alles via de tussenpersoon/hypotheekadviseur moeten spelen, om vervolgens alle post van DELA niet te ontvangen omdat het naar mijn oude, oude adres gestuurd wordt?
DELA, krijg je zaakjes op orde! Neem verantwoordelijkheid! Stuur inloggegevens! Hou op met dubbel incasseren! En zorg ervoor dat het e-mailadres correct is. Thanks!
Bij het plotseling overlijden van mijn partner vorige maand was de shock groot en heeft DELA mij alles uit handen genomen. Gelukkig hadden mijn partner en ik 2 jaar geleden besproken wat onze wensen waren mocht er iets gebeuren. Dat heb ik uitgevoerd met de professionele hulp van de Dela begeleidster die mij was toegewezen. Wat ik niet gebruikte werd als min-post genoteerd en wat ik extra wilde als +post.
De uitgezochte muziek was geen enkel probleem en alles was tot in de puntjes verzorgd tot en met de livestream. Communicatie verliep vlot en als ik toch iets wilde toevoegen was dat geen enkel probleem.
Ik herken gewoon helemaal niets van de klachten die hier worden beschreven. Op geen enkele manier. Wij waren voldoende verzekerd en hebben gekregen wat gevraagd werd. Dank u voor het respectvolle afscheid Dela.
Ik heb zojuist een afscheid gevolgd via een live stream van Dela, perfect geregeld totdat na precies1 uur de livestream abrupt stopte. De dienst was net niet klaar, je zit nog vol emoties en je wil dit graag afsluiten, maar nee: 1 uur is 1 uur en geen 5 minuten langer. Onmenselijk!
In corona-tijd de uitvaart van mijn moeder gehad.
Voor 28 mensen de uitvaart gekregen waarbij we alles zelf hebben moeten regelen maar waar wel kosten voor berekend werden. Geen broodjes of koffie wat makkelijk, door catering van buitenaf, geregeld had kunnen worden. Te schandalig voor woorden dat mijn moeder 68 jaar lang betaald heeft en er op haar uitvaart niks voor terug heeft gekregen (alleen maar bijbetalen). Dit vindt ik vallen onder graaicultuur terwijl DELA dit afdoet als " overmacht". Nou Dela, je kan mensen misschien een urntje of iets dergelijks aanbieden ten compensatie voor dingen die ze NIET gekregen hebben. Nog te zwijgen over de afrekening waarin kosten worden berekend die niet gemaakt zijn, of door ons zelf zijn uitgevoerd. Wel een gesprek gehad met DELA. Maar als je daar dan voor het menselijke gedeelte zit en DELA wil het zakelijk (erachter verschuilen) oplossen dan kom je nooit tot een gesprek op 1 lijn. Ga maar lekker door met graaien bij mensen tot " karma" bij jullie zelf voor de deur staat.
Het is allemaal achteraf, denk je het is goed geregeld bij Dela.
Het zijn Stelletje Oplichters, niet alleen Dela, maar meerdere uitvaartverzekeraars uit bekende kring.
Gewoon zelf het geld bij elkaar sparen, en niet meer via een ander persoon of bedrijf.
Het gaat je meer geld kosten dan je denkt.
Zeer slecht geholpen, meerdere afspraken gemaakt, ruim 40 jaar betaald en ik wordt eruit gegooid. Daarna kon ik er weer in, maar moest eerst betalen. Vervolgens maar netjes gedaan en ze gooien me er weer uit en oplossen ho maar. Ja kan een nieuwe polis afsluiten maar dan betaal ik ruim 3x zoveel in de maand. Voor mij geen dela meer, je mag toch verwachten dat ze warme zorg leveren met vertrouwen, vooral in die fase, nou dat vertrouwen heb ik zeker niet meer, gewoon schandalig hoe ze met klanten omgaan.
Rond de 9000 € gespaard . 7000 euro begrafeniskosten en daarbij nog 3000 € moeten bij betalen! Schandalig .
We hadden beter gewoon die 9000 euro zelf gespaard dan hadden we nog 2000 € over.
Onze uitvaartverzorger was erg dominant en kortaf. Wij zijn behandeld door een mevrouw alsof we een stel kleine kinderen waren. In het verleden echt wel goede ervaringen gehad bij Dela. De hele uitvaart was chaotisch alsof mevrouw in paniek was. Het personeel van het crematorium in Vlijmen waren heel aardig. Zij hebben ons prima geholpen. Het deed ons pijn om te zien dat deze medewerkers werden afgeblaft door onze uitvaartverzorger. Ook de dragers werden niet op een vriendelijke toon aangesproken. Het was irritant voor ons als familie. Deze dame moet wat ons betreft een andere baan zoeken.
Mijn ouders waren er verzekerd, ik en mijn dochter ook. Toen mijn ouders overleden was alles super geregeld: zij nemen alle geregel meteen over.
Heb het als een zeer grote troost ervaren.
Het gebeurt uiteraard volgens een bepaald draaiboek, en dat lees ik wel terug in de reacties.
Geen idee wat men precies verwacht. Het pakket waar je voor betaalt wordt ingezet. Wil je meer, duurder, origineler.dan betaal je daar uiteraard extra voor.
Het is vanuit Dela een super gemiste kans om in corona tijd op een waardige en betrokken manier nabestaanden te ondersteunen in het afscheid nemen van een dierbare.
De dame die de uitvaart van onze moeder "geregeld"heeft kan wel een communicatie training gebruiken. Totaal geen empathisch vermogen, niets is mogelijk, corana gebruiken als excuus . Mw gebruikt vaak het woord "maar" luisterde niet, liet ons niet uitpraten. Schermde met begrippen als: ben maar blij dat jullie in Nederland afscheid mogen nemen.Geen dagelijks contact gehad, geen initiatief tot contact, wij moesten overal zelf achteraan gaan. Alles bij elkaar hebben wij als nabestaanden bijna alles geregeld en heeft het bedrijf Dela hier mooi winst op gemaakt. Onze ouders hebben hier bijna 60 jaar voor betaald! Ook wij hebben extra kosten moeten maken om een andere locatie te "kiezen"waar lifestream mogelijk was. Niet onze keuze maar het moest. Nazorg? Niets van gehad. Kortom een afscheid met een bittere nasmaak om nooit te vergeten.
Natuurlijk in verband met de corona geen koffietafel of ander samenkomen na de uitvaart. Eerst stonden we voor de uitvaart buiten. Toen konden we in de aula gaan zitten maar we moesten er weer uit omdat er nog mensen in de zaal zaten van de vorige uitvaart. Na onze eigen uitvaart gingen we zonder begeleiding naar buiten waar we even stonden na te praten. Daar werden we weer weggestuurd omdat een nieuwe groep mensen stond te wachten om naar binnen te gaan. We gingen naar een andere plek maar dat mocht niet. We moesten vertrekken. Als wij naar een andere plek waren begeleid om afscheid van elkaar te kunnen nemen en daar de tijd voor kregen, was het niet zo'n abrupt afscheid van elkaar geweest. We hadden het er allemaal al moeilijk genoeg mee.