Haal die vreselijke reclames van tv. Zit je gezellig tv te kijken. Gaat dela je avond verpesten door pijnlijke dingen naar boven te halen. Boycotten dit bedrijf. Ik ga er een dagtaak van maken om dit bedrijf te besmeuren en te benadelen.
Wie denkt dela dat ze zijn om reclame te maken voor de dood of een gezellige tv avond van mensen te verpesten
Helaas zeer ontevreden. Moeders in een zak op een brancard het tehuis uitgerold, zeer onwaardig. Uitvaartverzorger 2 uurtjes gezien, kritiek had hij op de kaart van Pa en heeft ons een andere kaart voor moeders aangesmeerd. Ongevraagd fotos van onze opgebaarde moeder gemaakt en ons toegestuurd. Helaas is ons niet gevraagd of we de kist wilden sluiten, in ons verdriet niet zelf aan gedacht. Door uitvaartverzorger ons verzocht hem met 9 te beoordelen, ook erg vreemd. Alleen de dame die de plechtigheid deed, deed het prima. Verder een dikke onvoldoende.
Dela, ooit opgericht door een Eindhovenaar die al die zwendelende begrafenis ondernemers beu was.
Dela stond voor "Deel Elkaars LAsten", zonder winstoogmerk.
Die kassa met schijn van vereniging bestaat nog steeds, maar tevens vele Dela BV's waar flink winst wordt gemaakt.
Voor mij is het te laat, als ik die bende opzeg dan word ik afgescheept met een schijntje terwijl al vele tientallen jaren volop premie is betaald. Maar voor wie twijfelt: Begin er niet aan.
Begin dan een spaarrekeningetje waar je periodiek de premie op stort die lijkenpikkers zoals Dela ook rekenen.
Mijn vriend overleden op 22 januari 2024.
Ze luisteren goed naar onze wensen, was een mooie crematie vooral kreeg ik heel veel steun en liefde voor en tijdens crematie, lieve Petra van Mil dankjewel 🙏
Het is inmiddels ruim een half jaar geleden dat mijn moeder is overleden. Er kwam geen rekening. Klachten indienen, Bellen, mailen. Appen. Inmiddels ruim 6 maanden en nog steeds is er niets binnen gekomen. Mijn vader, 90 jaar, snapt er niets van waarom dit zolang duurt. Kinderen regelen het maar nog even wachten en we kunnen de rekening van m'n vader, 90 jaar, erbij doen. Vreselijk wat een puinhoop daar.
Dela Ze verdienen geen sterren
Beste Mensen dit is een advies koop uw verzekering af, ga weg bij deze verzekeringsmaatschappij en naar een ander verzekerings maatschappij aub ,
want Dela verzekeringsbedrijf zijn oplichters en dieven en leugenaars
Want u betaald voor een ander zijn begrafenis/crematie en een ander Betaald uw begrafenis/crematie, plus een maand.heeft bij Dela 34 dagen ipv 28/30/31 ik heb mijn verzekering op 29 december 2023 opgezegd plus een maand later kom ik uit op 29 januari 2024, Dela komt vanaf 29 December 2023 met een maand later uit op 1 februari 2024.Dela is super tegenstrijdig zo hebben hun op 3-1-2024 je bankrekeningnr om geld op te storten en op 2-2-2024 is Dela plotseling je bankrekeningnr kwijt .Zo zegt Dela dat je binnen 10 werkdagen je geld krijgt na 56 dagen na je laatste betaling ,daar mijn laatste betaling in november 2023 (kwartaal = oktober tm December 2023 ) heb betaald in november 2023 dan zijn de 56 dagen allang verstreken
Bijna 10 maanden na het overlijden van mijn moeder en een door DELA georganiseerde begrafenis, heeft zowel Dela, als de 'opdrachtgever' (bewindvoerder van 'ons' gezin) zich uitsluitend bezig gehouden met het schoonvegen van het eigen straatje. Ik wordt niet gehoord in de voorbereiding van de begrafenis. Sterker nog ik wordt tijdens de afscheidsdienst publiekelijk onderbroken in de woorden die ik wil uitspreken over mijn moeder. Ik zal alle generationele conflicten die hier onder zitten vermijden. Echter, beide partijen (je zit niet voor niets onder een 'bewindvoerder' denk ik dan) blijven wijzen naar elkaar. Schuiven het op procedures en geen van beide partijen: noch DELA, noch de bewindvoerder is verantwoordelijk. Ook voelen ze zich niet geroepen het mij aangedane leed bespreekbaar te maken. Indekken van eigen verantwoordelijkheid over een zo'n fout, ziekmakend, traumatisch afscheid van je moeder is volstrekt tegen iedere, nu zeer actuele (5 febr 2024) televisie reclame van DELA in.
Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Kleinkinderspaarplan is een slechte keuze. Je ontvangt veel te weinig rente, en ook nog eens zonder zekerheid en ook star over een hele lange periode.
Probeer al maanden informatie te krijgen over de door Dela overgenomen uitvaart- en kapitaal verzekeringen. Zowel per mail als telefonisch wordt niet gereageerd. Hopeloos die club. Zeker als je met een overlijden te maken krijgt.
Positief is dat het lichaam van de overledene er goed verzorgd erbij lag. Ook lieten ze verschillende sprekers aan het woord. De begrafenisondernemer zorgde voor een goede structuur tijdens de begrafenis. Alles als geheel verliep netjes.
Tegelijkertijd kan ik DELA niet aanbevelen als begrafenisondernemersorganisatie. Een van de sprekers werd indirect gedwongen om zijn speech te verkorten (de begrafenisondernemer ging staan en liep even later naar voren, al zei hij niets). Het leek erop dat tijd belangrijker is dan de familie. Ook zag de kist er wel netjes uit, maar ik kreeg niet het idee dat deze van de beste kwaliteit is geweest. Daarnaast ging de begrafenis, naar mijn gevoel, wel volgens de regeltjes, maar was er vanuit de begrafenisondernemer weinig echt gevoel en inleving. Wellicht is DELA een goede oplossing voor hen die een goedkope en volledig betaalde begrafenis willen, maar niet als iemand een waardige begrafenis wil.
Telefoon werd door stagair opgenomen. Geen idee waar ze voor werkte. Niet gecondoleerd. Vervolgens moesten we niet bij haar zijn maar bij een andere organisatie.niet dus.gelukkig hadden we iemand thuis gehad en dus aanknooppunt. Via teams de uitvaart regelen, je moet er maar verstand van hebben. 3,5 uur wachten omdat ze het adres niet konden vinden voor het aankleden en zo kan ik nog wel doorgaan. Jammer dat ze na al die klachten het maar niet willen leren. En.het is hun vak.gelukkig weten ze wel het adres voor de factuur.
Jarenlang betaal je premie en dan hoop je dat alles netjes geregeld wordt. Niets van dat alles. Dela is gewoon een tussenpersoon/callcenter/dozenschuiver die andere bedrijven in huren. Geen persoonlijk contact. 10 uur eerste contact om 1700 uur nog geen contact. Op de overlijdens dag uren wachten tot je gebeld wordt. Uiteindelijk om een Privé persoon geregeld uitermate teleurstellend
Zondag avond overlijdt de echtgenote van mijn vader thuis. Er is niets geregeld. De schouwarts geeft aan dat we een uitvaartcentrum kunnen bellen die ons gaat helpen. Mijn vader en zijn kinderen ( waaronder ik) zijn verzekerd bij Dela, dus dat is het enige welke hij kent. Ontredderd belt hij op, zijn vrouw is dus net twee uur geleden overleden en vraagt of zij de uitvaart kunnen regelen. Antwoord van Dela: hij moet eerst contact opnemen met de uitvaartkostenverzekering of Dela wel vergoed zal worden. Maar 20.00 in de avond kunnen zij niet gebeld worden! Ja dat is jammer, zegt Dela, dan kunnen we u niet helpen. Ten eerste kon er nog geen condoleance vanaf. Ten tweede, als jullie de uitvaart niet kunnen verzorgen, heb dan het fatsoen om een verdrietig iemand die niet weet wat hij moet doen op weg te helpen, geef bijvoorbeeld aan dat er andere uitvaartcentra zijn die wel kunnen helpen zonder dat eerst de verzekering gebeld moet worden.
Bah, wat jammer dat wij aan jullie vast zitten.
Enorm onprofessioneel, zegt afspraken af op een onsmakelijke manier via de telefoon.
Complimenten aan Genio Douwes. Zeer profesioneel en super begeleiding!
Waardeloos bedrijf. Bureaucratie ten top. Klantenservicemedewerkers weten van elkaar niet waar ze mee bezig zijn. Als je niet weet waar je over praat, zeg dan liever niets. Het uitkeren van de verzekeringsgelden blijkt zeer lastig te zijn voor ze. Er wordt een brief gestuurd met daarin informatie wanneer je mag verwachten dat het bedrag op je rekening staat. Uiteraard gaat dit mis en staat het niet op je rekening binnen het door hun zelf gestelde termijn. Geld overmaken kan zo moeilijk niet zijn toch zou je denken, echter, voor Dela wel. Kortom; we wachten nog altijd op ons geld en telkens zijn er fouten bij de bank of is de financiële afdeling met pauze.
Vanmorgen een telefonisch gesprek gehad met een mw. van de Klantenservice van Dela. Vanwege privacy en niet officieel mogen adviseren (wat ik begrijp), heeft ze mij zeer keurig te woord gestaan en al mijn vragen beantwoord. Ik kan verder nu, weet hoe ik verzekerd ben en ga al mijn wensen opschrijven voor mijn nabestaanden later. Ze gaat me een boekje toesturen waarin ik alles kan noteren.
Een compliment voor Mw M :) .
Dela betekent 'Draagt Elkanders LAsten'.wij hebben onze eigen lasten gedragen, bij het regelen van mijn moeders begrafenis! Waardeloos bedrijf! Ze zijn 'vergeten' door te geven dat mijn moeder uit het mortuarium opgehaald moest worden, waardoor ze pas de volgende dag thuis kon komen.er is geen controle op de verzorging van het lichaam, maar je kunt altijd contact opnemen.alleen krijg je geen antwoord! Je moet er zelf weer even achteraan.
Op de 1-na-laatste avond het bericht dat een free-lancer de uitvaart gaat doen, ipv de Dela-contactpersoon. Tot op de laatste dag geen draaiboek gezien.Dinsdag om16.00 uur kennis gemaakt met de free-lancer (die het overigens prima heeft gedaan!), waarbij we eindelijk te horen kregen hoe laat mijn moeder de volgende dag opgehaald zou worden.ze zou te laat komen op haar eigen begrafenis!
Ik ben het eens met de woorden van mijn broer; hij zei "Het lijkt wel of we een 'doe-het-zelf-pakket' bij de Gamma bij de Gamma gekocht hebben".
Verschrikkelijk slecht geholpen, nemen de telefoon ook niet op
Je eindigd een overeenkomst en ze blijven al 7 maanden lang je treiteren met aanmalingen. Maar verder gasn ze niet. Namelijk dan hadden jullie allang een incassobureau gestuurd. Schaam jullie. En dat noemen ze klant vriendelijk.