Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Zeer slecht behandeld. Heb alle stukken zelf moeten schrijven. Juriste was er alleen maar op uit om geen zaak te hoeven beginnen. Ik werd door de juriste onbeschoft bejegend, als crimineel ipv slachtoffer. ARAG lijkt er op uit te zijn de zaak zolang mogelijk voort te laten slepen. Er werd geheuld met de tegenpartij en dit terwijl ik alle bewijzen die er maar kunnen zijn in handen had. Wisseling van juristen. Niet nakomen afspraken. Traag op mail reageren Niet beginnen aan deze 'verzekering' mensen
Na aantal keren gevraagd te hebben zaak over te nemen voor procedures, werd gezegd dat er geen zaak was omdat dit verloren zou worden.
Dan zelf maar gedaan en alle zaken gewonnen,
Dat betekent claim voor ARAG, daaruit blijkt weer dat leesvaardigheid onder de maat is, juridische kennis zeer zwak, en wat velen melden hier, dat de communicatie niet goed verloopt, klopt ook met onze bevindingen. Het is handiger zelf aan de slag te gaan bij kanton eerste aanleg kan het zonder advocaat, bij bestuursrecht ook, en ook andere vormen van recht (zoals med tuchtrecht) kan zonder advocaat. Alleen is er voor hoger beroep civiel advocaat nodig, het lijkt me handig als iedereen schrijft naar tweede kamer om deze verplichting voor advocaat ook te laten vervallen, dan is zo n dure advocaat ook niet nodig, er zijn vast her en der mensen die gewoon een academische studie hebben gedaan- zelfs niet eens rechten is nodig - en die hebben voldoende academische vaardigheden (die een jurist niet heeft) qua onderzoek, het vinden van juiste rechtsregels en zo meer waardoor je een advocaat niet nodig hebt. Let wel dat alle juridische academische opleidingen slecht zijn, massaonderwijs ook, en dat advocaten ook niet echt een goede opleiding krijgen (die krijgen gemakkelijke zaken waar je niets van leert want die stagiairs kosten geld dus ja. Dat betekent inderdaad dat je niet moet verwachten dat je goede juristen aantreft, die zijn er wel, goed zoeken, en gewoon met enkele gesprekken aangaan en je goed zelf orienteren, dan heb je echt ARAG niet nodig,
Ik krijg veel mee van een zaak die een kennis heeft lopen. Hij wil nog geen klacht indienen bij Arag, hij is nou eenmaal erg geduldig: maar ik krijg vrijwel wekelijks mails voorgelezen over de voortgang.
Laten we zeggen : waar voor je geld.
Weinig premie : weinig professionaliteit.
Zoals een (echte) advocaat tegen mij zei :” hebben ze überhaupt wel rechten gestudeerd bij Arag?”
En na alles wat ik erover gehoord heb, vraag ik me dat ook af:
Pas (naar ik mag aannemen) afgestudeerde medewerkers zonder ervaring die zo snel mogelijk beginnen met een ontmoedigingsbeleid. En zou me niks verbazen als ze het op een akkoordje gooien met de tegenpartij.
Dus verwacht je enig juridisch advies zonder teveel verwachtingen : dan ben je bij Arag op de juiste plek.
Verwacht je een betrokken jurist of advocaat die zijn/haar oprechte best doet : NIET DOEN!
Zonde van je geld.
ARAG rechtsbijstand heeft kostbare tijd verloren laten gaan bij het procederen. Medewerkers hebben een blasé attitude en er word klakkeloos gezegd dat je het moet loslaten en procederen geen zin heeft.
Advocaten zijn het nooit met hun verhaal eens en na confrontatie met ander advies moest ook ARAG toegeven dat ze accurater en assertiever hadden moeten handelen.
Leuk rechtsbijstand maar je moet ze op de hielen zitten en niet alles voor lief nemen wat ze zeggen. ARAG werkt volgens een "doe zo min mogelijk, zo langzaam mogelijk en nooit procederen attitude".
We zitten momenteel in een zaak verwikkeld met arag. Een client van arag betwist onze geleverde werkzaamheden. We hebben nooit een klacht ontvangen van deze klant, maar krijgen een maand na het versturen van de factuur een brief van een advocaat.
Lang verhaal, maar het komt er op neer dat wij gelijk aanbieden hetgeen te herstellen mocht het inderdaad niet goed geplaatst zijn. Vervolgens horen wij 2 maand niets en krijgen wij vrijdagsmiddags een mail dat wij binnen 48 uur moeten reageren anders willen zij ons kosten in rekening brengen.
Niet echt chique lijkt mij. Wij reageren uiteraard netjes. Komen terug zien het probleem, lossen het probleem op. Vervolgens moeten wij 2 maand wachten op een reactie, na talloze mails van onze zijde. Eindelijk krijgen wij een mail. Nu wederom moeten wij 2 weken wachten.
Wat een kut bedrijf zijn jullie. Het lijkt haast alsof wij slecht werk leveren. Terwijl het arag is wat structureel niet reageert!
Wij zijn in de middel van de zaak. Privé advocaten stellen ons gelijk, Arag heeft aan de zaak kop uitgedraaid om procedure bij de te vermijden. echt verschrikkelijk. Ik raad die rechtsbijstand niet aan,
Dat arag nog bestaat in ongelooflijk
Geen contact.
Geen overleg.
Wordt niet terug gebeld.
Wat een zooitje daar.
Het is bijna onmogelijk om contact op te nemen met de mevrouw die onze zaak behartigd.
Dus probeerde ik het via het kantoor van Arag. Die zouden met spoed terug bellen. Dus belde ik weer.
Nu bijna 2 weken verder moet ik nog gebeld worden.
Desondanks probeer ik ze nu nog steeds te bellen. Maar door het corona virus werkt iedereen thuis en neemt niemand de telefoon meer aan.
Dit geintje kost me in de duizenden euro’s aangezien alle termijnen verlopen die zowel door de tegenpartij als door onze jurist zelf zijn gesteld.
Er wordt helemaal niet naar het klantbelang gekeken, maar alleen naar de eigen kosten die ze moeten maken in een gerechtelijke procedure. Dan zien ze er gauw vanaf en jij als klant hebt het nakijken. Je kunt wel gelijk hebben, maar Arag wil perse een kostbare procedure vermijden en laat de klant in de kou staan. Via Abn Amro bank jarenlang premie betaald voor niets!
De communicatie vind ik ronduit onbehoorlijk! Op het onbeschofte af. Zelfs in e-mail correspondentie.
LET OP.!
Op 13 november 2019 reed iemand tegen mijn auto aan.
Alle bewijs materialen aanwezig.
Arag ingeschakeld
Arag heeft de tegen partij aansprakelijk gesteld en heeft naar zeggen 3 x aansprakelijk gesteld maar de verzekerde nemer geeft naar zijn/haar verzekering geen reactie.
Ik krijg een mail van mevrouw Micha van der Geld dat ze alles hebben gedaan maar de verzekerde nemer van de tegenpartij geeft geen gehoor. We doen nog een poging, als de verzekerde nemer van de tegen partij nog geen gehoor geeft, dan sluiten we de zaak.
BELACHELIJK!
Nadat ik deze mail heb ontvagen heb ik gelijk mevrouw van der Geld gebeld en ik heb duidelijk gemaakt dat ik niet mee eens ben over de beslissing. Ik heb gevraagd of er een andere manier is om de verzekerde nemer van de tegen partij aansprakelijk te stellen. antwoord van mevrouw van der Geld is: 'Ik heb alles gedaan, maar ik krijg geen terugkoppeling. ik weet niet meer wat ik moet doen'.
Ik heb mevrouw van der Geld kenbaar gemaakt dat ik de juridische Loket ga benaderen wat ik nog meer rechten heb. mevrouw van der geld vraagt aan mij of ik haar van op te hoogte wilt houden als er een andere manier is om deze zaak voort te zetten.
Komisch he :-) iemand die rechten heeft gestudeerd, mijn belangen behartiger vraagt mij of ik haar van op te hoogte wilt houden of er nog een weg is om de zaak nog voort te zetten.
Ik heb contact opgenomen met de juridische Loket, heb het hele situatie verteld. juridische loket vond dit zeer amateuristisch.
Waarom?
In het algemene voorwaarden van PRORECHT POLIS van ARAG staat in artikel 17 het volgende in het kort. Op het moment als de tegenpartij niet aansprakelijk wilt zijn voor het verrichte schade, terwijl Arag wel het bewijs materiaal heeft dan moet Aarag een scheidsrechter inschakelen. Dus daarbij kunnen we denken aan dagvaarden en of onafhankelijke expertise bureau inschakelen.
De zelfde dag heb ik mevrouw van der Geld een mail gestuurd met mijn verzoek dat ik beroep wil doen op artikel 17.
Antwoord van mevrouw van der Geld: ik heb de expertise bureau ingeschakeld.
Na mijn beroep op artikel 17 wordt een expertise bureau ingeschakeld. Deze ongeluk is op 13 november 2019 gebeurd en op mijn verzoek word op 4 maart 2020 pas actie ondergenomen.
Expert langs gekomen en heeft het schade vastgesteld.
Ik was enorm verbaast toen de expert zei dat hij de opdracht van Arag heeft gekregen om naar het schade te kijken en te beoordelen. Arag gaat een beroep doen op de waarborgfonds.
grappig he?
Huh, waarborgfonds?
Waarom waarborgfonds?
Ik heb toch al het bewijsmateriaal, waarom word de verzekerdenemer van de tegenpartij niet aansprakelijk gesteld?
Ik denk dat ik weet.
Tegenpartij dagvaarden kost tijd en geld.
het is volgens mevrouw van der Geld niet een serieuze zaak, dus waarom moet er veel tijd en geld ingestoken worden toch?
Ik ben van mening dat dit de beeldvorm is.
Vraag: Wie is Arag?
Antw : Rechtsbijstandverzekering
Vraag: Wat is een Rechtsbijstandverzekering?
Antw : Belangenbehartiger van de
verzekerdenemer
Vraag: Wie vertegenwoordigd deze Arag?
Antw : Alle medewerkers, o.a. juristen
Vraag: Moet je betalen voor een
rechtsbijstandverzekering?
Antw : Ja
Vraag: Is mevrouw van der Geld integer naar mij
toe?
Antw : Nee
dus ik betaal geld aan Arag om mijn belangen te behartigen. Ik twijfel of het mijn belangenbehartiger is of de belangenbehartiger van de tegenpartij.
Beste teamleider van mevrouw van der Geld, desgewenst kan ik u alle mail verkeer naar u toe mailen.
Een geschil met recht van overpad , waarin arag aangeeft juridisch gelijk te hebben , vervolgens wacht de jurist zolang dat de buren het huis al verkocht hebben , WAARDELOOS
Geschil met aangekochte auto, arag ingeschakeld en die zei doodleuk dat ik maar een auto met bovag had moeten kopen,ja dan heb ik geen arag nodig. mensen ga alstublief niet in zee met arag, waardeloze verzekering heb nog nooit zo iets meegemaakt.
20 jaar netjes premie betaald nu voor 350.00 euro schade die ik heb zijn ze niet thuis,belachelijke verzekering. zo boos!
Wat een drama. "Jurist" is niet te bereiken, druk, op vakantie of moet echt naar bed, want niet zo lekker. Ik heb alles zelf uitgezocht en voorgekauwd.
Eindelijk zicht op einde conflict, en gewoon niet thuis geven. ik ga het zelf wel oplossen. Ik zeg mijn rechtsbijstand bij de Arag meteen op!
Arag behandelt klanten onbeschoft en gaat alle fatsoensnormen op het gebied van communicatie te buiten. Na drie tot vier keer vragen om een reactie op mailwisseling komt er niets. Dit gebeurt keer op keer, een advies aan het CNV stop met Arag ,je gooit de vakbond te grabbel.
Betaal elk jaar wel een vermogen aan premie maar als je ene x een zaak hebt duurt het verschrikkelijk lang voordat je wat hoort , Het is eigenlijk niet wat ik MAG verwachten van een rechtsbijstandsverzekering , Je hangt zeker een kwartier aan de telefoon niet normaal eigelijk
Ik krijg betalingsverzoeken van ARAG, dus heb ik diverse malen gevraagd waar het om gaat. Enige wat ik steeds maar krijg is een factuur van een bedrijf die ik niet ken. Ze hebben niets anders te melden en dreigen alsmaar met dagvaarding. Hoe is het nou, ik ga toch niet zo maar een factuur betalen. En dat moeten juristen zijn, zooooo bagger. Mensen zoek alsjeblieft een andere rechtsbijstandverzekering waar wel mensen zitten die verstand van zaken hebben.
Zeer simpele casus, jurist komt terug met foutieve informatie en advies dat ik het beter maar zo kan laten. Proberen je gewoon makkelijk weg te sturen met lege handen om er geen werk aan te hebben.
Als je via ABN AMRO rechtsbijstand verzekering hebt, krijg je deze waardeloze juristen die je bijstaan. Compleet zonde van het geld. Meteen afzeggen.
Gewoon GOED, dikke pluim voor mw. Monica Janssen van Arag Rechtsbijstand die o.a. op doorzettingsvermogen, alertheid en juridische kant voor ons meer dan prima werk verricht heeft.
Tevens uitstekende communicatie/terugkoppelings momenten
Ik heb ze nu een paar keer nodig gehad helaas maar ze hebben mij echt superfijn geholpen.
Jaren bij hen klant geweest, maar echt iedere keer als je een probleem hebt, proberen ze er onder uit te komen met de zin "we zien er geen zaak in".
En maar adverteren op tv hoe goed ze zijn voor hun klanten, maar in werkelijkheid doen ze niets!