Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Ondanks sticker op de deur belt medewerker Essent toch aan, hem hierop gewezen maar hij blijft maar doorvragen. De deur dicht gedaan waarop de medewerker minachtend mij aankeek en nee schudde.
Ik zou aan het eind van het jaar een overgangsbonus ontvangen van 150 euro. Deze is nooit uitgekeerd en bij Essent zeggen bij navraag dat de overgang geregeld is door een ingehuurd bedrijf en ze niets weten van een overgangsbonus. Zelfs ook al heb ik mail van Essent die verteld dat ik een bonus van 150 krijg. Essent is een boevenbende die de boel willens en wetens oplicht.
Een jaarcontract bij Essent gehad. Leek allemaal goed te gaan. Ruim voor einde contract opgezegd want ik stap elk jaar over. Kreeg ik een jaarrekening. Prima en betaald. Toen volgde er nog een eindafrekening voor 10 dagen van 104 euro. Na heen veel over en weer gebeld, gemaild etc stuurden ze Intrum een incasso bureau op mijn af. Het verhaal was dat dit buiten het contract was en dat klopt helemaal niet. Om er maar vanaf te zijn betaald maar erfenis ten top. Echt heel slecht en voor mij nooit meer Essent. Afrader!
Wederom een verkoper aan de deur gehad namens Essent. De sticker ‘geen verkopers’ valt blijkbaar niet genoeg op. Het grappige is ook dat het gas en licht hier geregeld wordt via de VvE, maar dat schijnen ze niet te begrijpen.
Als oude klant vond Essent het nodig mij thuis te bezoeken. Zeer irritant, verkoper bleef volhouden, terwijl duidelijk was dat ik er niet op zat te wachten.
Mag dit zomaar?
Ja hoor daar is die weer! Net de bezoekersmaatregel verruimt van 1 naar 2 en daar staat ‘t Coranameisje van Essent aan de deur. Zonder mondkapje want ze zitten vol Energie. Gelukkig kreeg ik de deur sneller dicht dan open. Goed bezig Essent blijf thuis! Lang, Leve de Corona. Hoera, Hoera Hoera!
Vandaag voor de zoveelste keer lastig gevallen door "verkopers" van Essent. Dan komen ze aan met een geweldig aanbod dat nergens op gebaseerd is en gaan ze zover om te EISEN dat je je persoons gegevens deelt om je in te schrijven. Geef je vriendelijk aan dat je je niet zomaar ergens voor inschrijft wordt je nog belachelijk gemaakt ook. Vreselijke strategie dit
Ondanks dat colportage niet meer mag en ik bovendien een sticker naast de deurbel heb dat ik geen verkoop aan de deur wil, komt essent gewoon 2x op 1 dag aan de deur om een contract te verkopen. Erg opdringerig en zeer ongewenst.
Zeer slechte ervaring met Essent, ben al lange tijd weg bij Essent ( anderhalf jaar) en krijg ineens een rekening van 380 euro na. Terwijl alles allang was afgerond. Klacht hierover ingediend, maar willen niet meedenken en komen met een erg onduidelijke uitleg waar deze rekening op gebaseerd is.
Vandaag voor de zoveelste keer gebeld door essent om mij een contract aan te smeren.
Al diverse keren aangegeven dat ik hiervan niet gediend ben en dat ze mijn nummer moeten verwijderen uit hun bestand.
Ook ingeschreven bij het `bel-me-niet` register en ze blijven bellen. k*tbedrijf!
Belachelijk hoe dezelfde Essent medewerker het nodig vindt om drie keer aan te bellen met tussenpozen van ruim een uur, en aan “ga weg, geen interesse” geen boodschap lijkt te hebben. Een uur later belt hij rustig nog een keer aan ter irritatie.
Laat mensen gewoon met rust, nee is nee.
Ik vraag mij af of Essent analfabeten op pad stuurt voor colportage. De sticker die boven mijn deurbel zit, geeft duidelijk aan dat ik dit niet wil. Doodleuk belt er zo een jonge prul aan met een zwetsverhaal dat ze oude klanten bezoeken. Ik ben echter nooit klant bij Essent geweest en zal dit ook nooit worden. Ik ga niet in zee met een liegende onderneming.
We zijn al jaren en jaren (>10 jaar) klant bij essent.
Eind vorig jaar belde ik essent om de prijzen per kuub op te vragen vanwege een as verhuizing van ons.
De medewerker adviseerde mij een ander pakket te kiezen omdat dit goedkoper zou zijn. Hij heeft mij niet gewezen op het feit dat er een opzegvergoeding van toepassing is bij niet continueren van hun diensten door verhuizing. Ook is dit absurd dat je binnen essent een ander pakket kiest en nadien toch 250 euro moet betalen bij verhuizing waarbij ik daar niet eens gebruik kan blijven maken van hun diensten. ik heb de klacht bij de consumentenorganisatie neergelegd. Mijn klacht werd afgewezen bij essent, stond in de kleine lettertjes. Maar ik ben geen nieuwe klant!
Vanavond voor de derde keer gebeld met de vraag of we als trouwe klant terug wilden komen naar Essent. Nooit in meer dan 20 jaar een voordeel gehad van Essent. Daarom vorige jaar overgestapt naar een andere leverancier.
Uiterst onprofessionele, negatieve uitingen van de medewerker van Essent aan de telefoon over onze huidige energieleverancier. Hele slechte “verkoop strategie”. Tip: niet doen het werkt averechts, we komen op die manier zeker niet terug bij Essent.
Wij zijn erg lang klant geweest van Essent. In basis een goede, betrouwbare leverancier wat levering betreft. Wij zijn niet zo van het continu veranderen. Afgelopen jaar werden wij echter wel erg veel lastig gevallen door andere energie leveranciers die het allen veel goedkoper konden aanbieden. Deze aanbiedingen hebben wij allemaal afgeslagen, maar zijn vervolgens toch zelf maar eens gaan onderzoeken hoe het zit met milieu vriendelijkheid en prijsstelling.
Iedereen zal voor zichzelf moeten onderzoeken hoe schoon energie leveranciers werkelijk zijn. Wat we in ieder geval hebben gemerkt is dat er veel verschil zit tussen de leveranciers, en dat wat ze zeggen altijd vanuit een bepaald perspectief is. Door het perspectief slim te kiezen, kunnen ze het er mooier uit laten zien dan het werkelijk is.
Het tweede punt waar wij op hebben gelet is de prijsstelling. Door de omstandigheden van afgelopen jaar waren alle leveranciers goedkoper, echt veel goedkoper. Reden genoeg voor ons om zelf een stap te maken. Of naar een andere leverancier, of bij Essent blijven, maar dan wel onder andere voorwaarden.
Voordat we definitief over zijn gestapt op een andere leverancier hebben we met Essent contact opgenomen. Het hele verhaal uitgelegd en gevraagd hoe zij daar in staan en wat zij aan konden bieden.
Antwoord: NIETS! Wij waren een trouwe klant en voor ons zou er niets veranderen. Ook het feit dat wij op het punt stonden naar een andere leverancier te gaan kon daar geen verandering in brengen. Prima.
Wij dus naar een andere leverancier. 1 dag na de overstap een telefoontje van Essent. Of ze toch niet iets voor ons konden betekenen (een andere afdeling met een andere opdracht?)? Hier hebben we voor gepast. Wanneer een bedrijf trouwe klanten meer laten betalen dan alle nieuwere klanten, een bedrijf wat prijswijzigingen onvoldoende mee laten bewegen naar de eindgebruikers, is geen bedrijf waar wij klant van willen zijn.
Nu komt het mooie:
Onlangs (1 of 2 maanden geleden) kwam iemand van Essent aan de deur met de vraag of wij van contract wilden wisselen. Heel vriendelijk het verhaal uitgelegd dat we afgelopen jaar zijn overgestapt en de reden waarom. Haar antwoord was: "Ja dat klopt, het beleid bij Essent is dat we trouwe klanten, geen financieel voordeel geven. We melken ze als het ware uit. Dit is heel normaal. Ik adviseer u om elk jaar van energie leverancier te wisselen. Daarom dan ook mijn vraag aan u of u nu over wilt stappen naar Essent.?'.
Wellicht voelt u het antwoord al aankomen.
Wij willen geen klant zijn van een bedrijf die trouwe klanten als een melkkoe zien en haar klanten niet respecteert. Essent heeft het voor ons definitief afgedaan!
Positief
+ Als het contract eenmaal loopt, geen omkijken meer naar.
+ Levering is stabiel (goed).
Negatief
- Prijsstelling scoort matig.
- Geen respect voor de klanten (zie verhaal).
- Onvoldoende aandacht voor trouwe klanten.
- Denken niet mee met klanten.
- Aan de deur verkoper is niet slim en niet tactisch (= moment opname)
Schandalig dat ze in deze tijd mensen langs de deur laten gaan om zogenoemd oude klanten te bezoeken.
Hoeft essent zich niet aan de corona maatregelen te houden? blijf zoveel mogelijk thuis!
Dus essent ook!
Wij zijn vandaag gebeld door een medewerker van onze huidige energieleverancier, tenminste, zo introduceerde hij zich. Hij stelde een voordeligere aanbieding voor. Het klonk goed, ik ben overgestapt. Toen mijn handtekening digitaal was gezet kreeg ik door dat het helemaal niet mijn eigen energieleverancier was, maar iemand van Essent. Ik vertelde die meneer, die inmiddels behoorlijk aggressief werd, dat ik mijn leverancier zou bellen om het verhaal te checken. Hij zei dat dat geen zin had, want mijn leverancier was door Essent overgenomen en als ik zou bellen zou ik in ieder geval onjuiste informatie krijgen.
Ik heb mijn leverancier gebeld, het verhaal van Essent klopte niet. Ik heb een herroepingsformulier opgestuurd naar Essent, om het contract te ontbinden.
Ik ben na veel moeite overgestapt naar een andere leverancier, nu moet ik 1527,00 euro opzegvergoeding betalen. Vindt het een heel slecht bedrijf die handelen uit winstbejag, veel mensen tuinen erin. Ga dit bedrag echt niet betalen.
Essent negeert de boodschap van de overheid van blijf zo veel mogelijk thuis en laat hun medewerkers dus ILLEGAAL colporteren. Misbruik maken van de mensen die thuiswerken en levens in gevaar brengen. Schande!
Stelletje oplichters zijn het!
Essent is onbetrouwbaar en zeer klant onvriendelijk.
Zeer slechte ervaring.
Wordt hier NOOIT klant!