Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Opdringerige verkopers via telefoon. Meermaals gezegd geen intresse te hebben en de man blijft doorgaan met verkoop praat. Erg vervelend.
Zojuist een opdringerige verkoper aan de deur gehad terwijl we een geen colportage sticker hebben. We hebben hem daarop gewezen, meneer gaf doodleuk aan dat hij dat heeft gezien en ging gewoon door met zijn praatjes. Hondsbrutaal, denken jullie nu echt dat we op deze manier een contract bij jullie willen afsluiten? Sodemieter toch op!
Uitermate slecht werkende App. Geen of verkeerde info. Essent klantonvriendelijk
Zojuist een man van Essent aan de deur gehad in borne. Vervelende man en bleef aandringen. Nooit geen Essent meer voor ons.
Zonnepanelen van Essent? Jahoor, ik wil graag meer info, en op de mail krijg je “binnen 2 weken” contact met de installateur, nu 10 weken verder en nog niets gehoord,
Echt… tis net een bedrijf he, nooit geen Essent voor de service
De klacht is opgelost omdat we ipv het standaard klachtentraject rechtstreeks het bestuur van Essent hebben aangeschreven. Hierdoor is de klacht correct en snel opgelost maar er valt nog veel te verbeteren in de communicatie van Essent.
Automatische incasso van € 1089 gekregen. Zonder vooraankondiging, zonder toelichting. Ons vaste voorschot (we hebben vast tarief) is € 79 per maand. We hebben gedurende 1,5 maand tijdelijk een appartement op onze naam met nihil verbruik. Voor dit appartement zouden we tijdelijk € 20 extra per maand betalen, staat op papier. We hebben met Essent gebeld maar die zegt dat het systeem nou eenmaal zo werkt, we moeten het bedrag van € 1089 maar voorschieten.Uiteraard hebben we deze incasso gestorneerd in afwachring van een juiste/reële factuur. Als reactie heeft Essent ons nu een aanmaning gestuurd voor het bedrag van € 1.089. #trosradar #consumentenbond #ombudsmanenergie #essent
Zeeeeeer goede service wil nooit een andere meer,leuke aanbiedingen,goede contracten,vriendelijk👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊
Zeer opdringerige verkoper aan de deur géén intresse is blijkbaar niet té verstaan voor deze man Essent jullie zijn echt té ver gegegaan Lul verhalen over dat de héle buurt Essent heeft tuurlijk. oplichting dat is het julie móeten onmiddellijk stoppen mensen zo te intimideren door een agressief mannetje vóór dé deur te zetten bij mensen
Had van de week een hele opdringerige verkoper aan de deur. Hij sprak geen goed nederlands denk ik want het woord nee en geen intresse verstond hij niet. 3 jaar geleden ook al een van essent die op zn tablet kon zien wat mijn verbruik was. Lekker dat onbekende mensen dat zonder toestemming kunnen inzien. Volgende keer maar op een andere manier duidelijk maken wat ik met nee bedoel.
Komen net thuis. Staat een auto met draaiende meter voor onze oprit. Stapt iemand uit met witte jas. Als we 1 minuut binnen zijn, staat een colporteur van Essent aan de deur met de mededeling dat we nog geen klant zijn. Aangegeven dat ik het vreemd vind dat hij ‘s avonds laat in het donker bij mensen langs gaat. Vertelt dat we geen interesse hebben. Hij blijft vriendelijk en vertrekt
Zojuist om 20:00 uur een colporteur van essent aan de deur. Kinderen wakker door deurbel. Ik gaf aan geen interesse te hebben, mijnheer bleef doorvragen/aandringen. Na npgmaals uitgesproken te hebben geen interesse te hebben de deur gesloten. @Essent: deze corm van colportage maakt dat ik uit principe geen klant van jullie ga worden.
Een medewerker aan de deur. Zei dat ik op de lijst sta en dat ik klant ben. Zei hem dat ik sinds al langere tijd geen klant meer was van Essent en heel tevreden ben met mijn huidige energieleverancier. Na dit enkele keren gezegd te hebben bleek ik dus op de lijst van oudklanten te staan. (Mag dit gezien AVG?)De Essent-colporteur bleef doorgaan. Na hem gegroet te hebben deur gewoon dicht gedaan.
Irritante verkoper aan de deur, vertelde hem geen interesse te hebben maar bleef maar aandringen uiteindelijk de deur maar dicht gedaan.
Ik ben al jaren klant bij Essent, hebt daar ook een leveringscontract tot en met april 2022.
Kreeg van de week (9 februari 2022) opeens een email betreffende beeindiging energiecontract.
Ik wist echt van niets en hebt Essent gebeld om opheldering, volgens Essent zou ik zijn overgestapt naar energieleverancier Inova (nooit van gehoord)
Ik tegen Essent gezegd dat ik niet weg wilde gaan bij hun en dat ze het moeten herstellen betreffende het contract.
De medewerker zei dat hij contact ging opnemen met Inova, en zei dat hij het misverstand direct zouden herstellen.
Ik zelf ook nog met Inova gebeld, en Inova zei dat ik wel had gebeld om me aan te melden, want mijn naan was volgens Inova heer de Wit, nou zo heet ik echt niet en me buren ook niet, trouwens de medewerkster zei ook nog even leuk dat ik gewoon moest betalen (wat denk je zelf?) Ik vind hier een vies luchtje aan zitten, ik heb het vermoeden dat ze de boel proberen te flessen,
Constant opdringere deurverkopers met onzin smoesjes.
Aangifte gedaan bij de polite, ben het helemaal spuugzat ermee
Colportage in de avond op een appartement waar alleen oudere mensen wonen.
Stond ineens voor de deur in plaats van beneden bij de entree (intercom) aan te bellen zoals het hoort.
Uitgelegd dat dit niet oké is en dat ik dit niet wil.
Eind dec door Essent gebeld met tariefvoorstel (flex) om per1 jan 2022 naar ze over te stappen. Akkoord gegaan en de (tarief)afspraken zijn door Essent daarna schriftelijk bevestigd.
Op de dag dat de levering in ging kreeg ik zomaar bericht dat de tarieven toch anders, veel hoger, waren. Als ik dat geweten had was ik nooit overgestapt.
Dat moest dus een vergissing zijn of anders is het misleiding/fraude. Dus navraag gedaan bij Essent en bezwaar gemaakt (onmiddellijke correctie met terugwerkende kracht). Het bezwaar is doorgegeven en nu moet ik 4 weken wachten op antwoord.
Ik ben overgestapt naar Essent omdat ik het juist zo’n betrouwbare leverancier vond (ben tot een jaar geleden altijd klant geweest bij Essent), ik kan dit dan ook niet geloven. Het is zeer frustrerend om dit mee te maken.
W. de Wijn, Oirsbeek
Op 29-09-'21 colporteur van Essent, geweigerd. Onrechtmatige manier, gekleed in een wit bovenstuk. logo Essent zich toegang weten te verschaffen. In de lift aangesproken en sommeerde onmiddellijk het gebouw te verlaten. In de hal begon hij verbaal, ben jij de eigenaar. Duidelijk gemaakt dat ik een van de eigenaren ben. Voorde 2de keer sommeerde het gebouw te verlaten, wederom geweigerd. Hij gebruikte zijn laptop om duwend tegen mijn borst het gebouw te betreden. Ik zei hem daar niet van gediend was, begon hij te schelden, jouw kankerhoer, moeder en vader. 3 Jaar geleden onze dochter aan deze vreselijke ziekte verloren, hem bij zijn arm gepakt en het gebouw uitgezet. Buiten is hij meerdere keren dreigend met slaande bewegingen op mij afgekomen. Essent hierover benaderd, die mij vroeg of hier getuigen van waren, ja. Ook vroeg hij of er camera beelden van waren, ja en veiliggesteld. Medewerker heeft mijn 06 en e-mail, Bestuur schriftelijke klacht gestuurd naar Essent, geen enkele REACTIE!
Totaal onbereikbaar zowel telefonisch als via chat.
Als je met die chatbot in gesprek gaat dan sta je eigenlijk totaal voor schut, serieus zeg. het is gewoon een manier om een niet willende klantenservice af te schermen. Telefonisch hetzelfde verhaal na een half uur te wachten en aan gerobotiseerde menu's te hebben voldaan, eindigt het gerobotiseerde menu het gesprek, zonder dat je maar een medewerker gesproken hebt.
Na plaatsing slimme meter stroomverbruik 5x hoger gedurende eerste 4 maanden, Essent stuurt navordering en wuift verzoek om uitleg heel ongeinteresseerd weg. Na tussenkomst Liander volgt mailcontact met klachtenafdeling, die vervolgens niet meer reageert. Telefonisch of via chat onbereikbaar. Essent doet dus niet aan enige klantenservice.