Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Sinds 2012 ben ik bij Zekur v/h Unive verzekerd. In het begin is het een van de goedkoopste zorgverzekeraar. Nu doet zich het volgende voor: per 1 januari 2016 zijn de polissen veranderd naar: Gewoon Zekur en Gewoon Zekur Vrij. Van deze wijziging kan ik mij niet herinneren dat ik hierover van Zekur een mededeling heb ontvangen. Onlangs kreeg ik een brief, dat de voorwaarden zijn gewijzigd. Daar ik Gewoon Zekur als verzekering heb krijg ik de mededeling, dat wanneer ik naar een niet gecontracteerde Zorginstelling ga ik 20% zelf moet betalen. Begrijpelijk allemaal. Ik ben al langere tijd diabetespatient. Het volgende doet zich voor: sinds 2012 t/m 2015 werden mijn zorgkostenfactuur altijd netjes betaald. Na ontvangst van de laatste brief begreep ik, dat ik na al die jaren dat ik door een diabetesarts en diabetesverpleegkundige onder zorg valt nu ineens naar een andere diabetesarts en diabetesverpleegkundige moet uitkijken, omdat mijn huidige zorgverleners bij het ziekenhuis waar ik momenteel zit geen contract hebben. Dat houd dus in, dat ik de volledige intake betreffende mijn chronische ziekte opnieuw moet herbeleven. Ik heb hierover kontakt gehad met Zekur en werd door een zeer onvriendelijke en brutale klantenservicemedewerkster van Zekur te woord gestaan die maar geen begrip wil tonen voor mijn vraag. Ik heb het gesprek kort gehouden en opgehangen. Opnieuw gebeld en ben toen door een wat vriendelijke mevrouw geholpen. Deze kon mij vertellen, dat Zekur wel met het ziekenhuis een contract heeft voor diabetespatienten, terwijl de (brutale) collega zei van niet. Ik krijg het idee, dat de medewerkers soms niet op de hoogte zijn met welke ziekenhuizen Zekur wel een contract heeft betreffende chronische zieke patienten. Uiteindelijk na het heen en weer bellen, heb ik de medewerkster gevraagd om een bevestiging opdat ik bij mijn huidige Diabetesarts kon blijven en dat deze 100% vergoed word. Na een aantal weken moest ik voor een hartfilm en inspanningstest een afspraak maken bij een gecontracteerde zorginstelling. Ook hier word ik door de klantenservice van het kastje naar de muur gestuurd, omdat geen enkele klantenservicemedewerker mij kon vertellen welke een contract bij Zekur hebben. Na lang aandringen heb ik uiteindelijk via een andere zorginstelling te horen gekregen wie ik wel kan bellen en een contract heeft met Zekur. Bedankt Zekur klantenservice voor jullie slechte kennis ter informatie van klanten van jullie. Ik wil via deze review mensen waarschuwen, dat goedkoop inderdaad duurkoop is en dat Zekur een slechte keuze is voor patienten die aan bepaalde chronischeziekten leiden. Klantenservice is ondergewaardeerd en klantonvriendelijk.
Goede telefonische bereikbaarheid. Website is duidelijke en overzichtelijk. Prima basisverzekering voor een schappelijke prijs.
In 2014 verzekerd geweest bij Zekur. Helaas ben ik nu (2 jaar later!) nog steeds bezig met declaraties. Dit komt door de slechte klantenservice die Zekur bied. Telkens als ik vragen heb moet ik via een contact formulier op internet mijn vraag stellen. Vervolgens krijg ik weer dezelfde standaard tekst zoals altijd terug, en moet ik weer via een contact formulier reageren. Als ik bel sta ik gemiddeld 20 minuten in de wachtrij om vervolgens op een onvriendelijke manier geholpen te worden. Nooit zal ik nog een verzekering nemen bij Zekur!
Sinds dit jaar ben ik klant bij Zekur. De aanmelding verliep vlot. Echter het terugkrijgen van 20 euro tegoed duurde wel een tijdje. Ik heb hier meerdere mails over moeten schrijven. Het fijne is wel , dat je alles via internet regelt. Dat is snel en prettig. Je kan alles online regelen met hen en hebt ook zo een goed overzicht over je ingediende declaraties.
Ik ben nu voor het tweede jaar op rij verzekerd bij ZEKUR en tot nu toe heb ik niks te klagen. De premie is laag en de vergoedingen zijn hetzelfde als bij andere verzekeringen. Bij eventuele vragen krijg je een snelle reactie en een volledig antwoord. Als alles blijft zoals het nu is dan blijf ik voorlopig verzekerd bij deze zorgverzekering!
Hierbij wil ik een klacht indienen betreffende het handelen van Zekur.nl inzake mijn opzegging op basis van artikel artikel 5.2. (Opzeggingsrecht).
Dit aangezien Zekur op 24-2-2016 haar verzekeringsvoorwaarden heeft aangepast. Inmiddels hebben onderstaande contact momenten plaatsgevonden:
Mail d.d. 24-2-2016
Geachte heer / mevrouw,
In uw mail d.d. 24-2-2016 lees ik dat u de polisvoorwaarden van de Zekur Zorg verzekering gaat aanpassen / aangepast heeft.
Om deze reden wil ik op basis van in de verzekeringsvoorwaarden genoemde artikel 5.2. (Opzeggingsrecht) mijn zorgverzekering per de datum waarop de wijziging is
doorgevoerd / doorgevoerd gaat worden mijn verzekering beëindigen.
Graag ontvang ik per ommegaande een bevestiging van deze opzegging.
Met vriendelijke groet,
Op 4-3-2016 heb ik wederom telefonisch contact opgenomen. Medewerker Daniel geeft aan dat de polis administratie niet bereikbaar is i.v.m. het wegwerken van achterstanden.
Hij heeft een terugbel verzoek ingediend. Ik wordt tussen 8-3 en 11-3 teruggebeld om mij te informeren over de voortgang van mijn verzoek.
Op 7-3-2016 wordt ik gebeld door een medewerker welke mij verteld dat mijn verzekering niet voor 1-1-2017 kan worden opgezegd. Dit ondanks dat duidelijk in de polisvoorwaarden staat aangegeven dat dit wel het geval is wanneer de voorwaarden tussentijds worden aangepast door de verzekeraar. In plaats hiervan geeft zij aan dat zonder mijn goedkeuring de verzekering wordt aangepast naar uitgebreide polis zodat er wel afdoende dekking is. Uiteraard is dit juridisch niet toegestaan. Ik heb haar daar dan ook op gewezen. Zij heeft mij te kennen gegeven hier nog op terug te komen.
Op 9-3-2016 ontvang ik per mail een bevestiging van mijn polis aanpassing (welke ik niet zelf heb doorgevoerd).
Wat hier gebeurd is niet rechtsgeldig en wordt zodoende ook niet door mij geaccepteerd. Ik wens dat mijn polis per de datum van de aanpassing van de voorwaarden 24-2-2016 wordt beëindigd en dat ik hier vooraf een schrijven van ontvang zodat ik kan overstappen naar een andere verzekeraar.
Ik verwacht per ommegaande een reactie van u.
Met vriendelijke groet,
Ik ontving plotseling een brief van een incassobureau met een daarin vermeld dossiernummer en een openstaand bedrag van Zekur of ik dat even wilde betalen. Navraag gedaan en het betreft openstaande bedragen uit 2011, 2012 en 2013. Ik heb nooit een laatste aanmaning of betalingsverzoek ontvangen van Zekur. Als er openstaande rekeningen zijn wil ik deze betalen zonder tussenkomst van een incassobureau. Als ik een specificatie opvraag krijg ik enkel een overzicht met daarin vermeld factuurnummer/contract een datum en vreemde bedragen. In november 2011 zou ik zes keer een factuur hebben ontvangen met daarop verschillende bedragen die in rekening worden gebracht. Ik wil graag een uitgebreide specificatie zodat ik kan herleiden wat ik precies moet betalen.
erg klantvriendelijke. oplossingszoekende maatschappij
Zekur is opzich een prima zorgverzekering. Je kunt makkelijk zelf bepalen wat je verzekerd wilt hebben.
Scherpe prijs en prima service. Addertje onder het gras je moet wel zorgvuldig alles lezen wat daadwerkelijk verzekerd is bv niet alle ziekenhuizen worden gedekt.
Dit is iets wat je altijd zult hebben met een budget zorgverzekering.
Ik heb alleen nog maar goede ervaringen met de zorgverzekering van Zekur. Ik ben vooral tevreden met MijnZekur. Via MijnZekur kun je in één oogopslag al je gegevens checken, gemakkelijk inzien en wijzigen. Bovendien zie je ook direct hoeveel je al hebt verbruikt van het eigen risico. Bovendien vind ik het erg fijn dat mijn post wordt bewaard in mijn postvak in MijnZekur. Belangrijke documenten kan ik bewaren, anderen kan ik verwijderen. Tot slot gaat ook het declareren van kosten simpel en snel! Kortom, helemaal tevreden!
Deze verzekering is goedkoop, en dekt alles in de basisverzekering, net als alle andere verzekeraars. Medicijnen hoeven niet persé via de apotheeklijn te lopen, als je snel een recept nodig hebt, kun je dat bij je eigen apotheek halen. Daarnaast is het een gezondheidstimulerende verzekering. Sport/fitness wordt 'gesponsord'. Klantenservice is snel bereikbaar en alle info is terug te vinden op de site, waarop je een eigen inlog hebt. Dat je alleen naar gecontracteerde zorgverleners kan, hoeft geen probleem te zijn, er is er altijd eentje in je eigen buurt. Dus voor mij nog steeds de beste keuze.
Ik had het een en ander informatie nodig over het doorlaten gaan of stop zetten van mijn zorgverzekering wege langtijdig reizen in het buitenland.
Zei hebben hier voor alles voor mij opgezocht en netjes naar mij doorgestuurd.
Ik ben dit jaar meerdere keren testen, medische te... gedaan waar ik tevreden mee ben, en waar de verzekering het mogelijk gemaakt heeft.
Goede voorwaarden, goede en snelle behandeling van declaraties
Fijne prijs maar af en toe onduidelijk in de vergoedingen,zo betaalde ik nooit voor mijn anticonceptiepil en nu ineens receptuurkosten terwijl ik online bestel.
Uitgebreide dekking en eigen risico word over het jaar berekend niet ineens te betalen. Een aanrader voor iedereen.
ZEKUR streeft ernaar 'binnen 10 werkdagen' te reageren op een claim/email. Ik vind twee weken al vrij lang, maar deze termijn wordt consequent overschreden. Er kan makkelijk een maand overheen gaan voordat een e-mail (en dan niet eens een nieuwe, maar een reactie op een eerdere) wordt beantwoord.
Mijn claim werd afgewezen omdat het zou gaan om 'vruchtgebruik', en dat wordt niet gedekt. Dit was overduidelijk niet het geval, waardoor ik de indruk krijg dat er niet geschroomd wordt mensen af te schepen met wat juridische taal waarna ze het hopelijk op zullen geven.
Ik kan me geen slechtere verzekeraar voorstellen. Doe het niet!
Door een storing bij mijn werkgever geen loon ontvangen. Zekur netjes hiervan op de hoogte gesteld en gezegd dat ik deze week netjes betaal, krijg te horen dat ik geen betaling kan doen? De betalingsregeling van het eigen risico kwam hierdoor te vervallen. En mevrouw aan de telefoon wilde niet echt meewerken en was erg vervelend tegen mij aan het doen over de betaling die ik dus deze week over wil maken.. Ik ga aan het einde van het jaar toch maar overstappen naar VGZ, deze verzekering is dan wel duurder maar de service is wel 10 x beter...
ik heb al verschillende mailtjes gestuurd omdat ik niet kan inloggen met een wachtwoord op de persoonlijke omgeving waar je rekeningen staan. Krijg elke keer wel een bevestigingsmailtje dat het ontvangen is maar krijg geen antwoord.Ik gebruik geen sms code maar een wachtwoord en dat wordt niet geaccepteerd. Ik wil aan mijn digi d geen sms code koppelen. Mijn man heeft zelfs geen mobiele telefoon.
Zekur, volgend jaar zijn jullie zeker een klant kwijt.
Na eindelijk het gips voor de gebroken enkel van mijn dochter vergoed te hebben gekregen, nu weer een terugvordering gekregen.. blijkbaar kan de collega ook het dossiernummer van de alarmcentrale niet vinden.
Kan ik nu weer opnieuw beginnen Unive/Zekur?
Prima, ik ben nu zover dat ik mijn gehele verzekeringspakket bij julllie ga weghalen..
EN ALS JULLIE WEER EEN VORDERING STUREN, STUUR HEM DAN NAAR HET HUISADRES PER POST IN PLAATS VAN DAT DEZE ALLEEN ONLINE ZONDER AANKONDIGING OF TELEFOONTJE WORDT NEERGEZET!