Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Via: "Sloop de crisis, "ben ik bij NEM terecht gekomen. Meldde me in eerste instantie aan en las toen pas de reviews. Eigenlijk de verkeerde volgorde. Ik schrok van de negatieve reacties en besloot toen om toch maar bij mijn oude leverancier te blijven. Waar communicatie en bereikbaarheid geen problemen gaf. Waarom ik wilde overstappen? De enige die gebaat is bij overstappen is die dame van: "Sloop de crisis!"
Maar ik ben een man van 74 en wilde ook wel iets anders. Geld besparen. Heb al enkele keren op mij pensioen meten inleveren.
Wilde me dus bij NEM afmelden. Dat geeft problemen, niet te geloven. Eerst per mail. Geen reactie. Toen via hun website. Ik ben niet snel paranoia, maar nu wel. Ik kom er gewoon niet meer op. Alsof ik door hun geblokkeerd ben. Straks is mijn 14 dagen bedenktijd verstreken en dan? Ik ga ze morgen ouderwets bellen. Een klant of registratie nummer? Daar kan ik dus nu niet achter komen. Het lijken wel gangsters. En daar moet ik mee in zee? No way. Zeer onbetrouwbaar.
Vast klanten krijgen hogere tarieven aangeboden dan nieuwkomers (die bovendien een bonus krijgen). Als je eenmaal binnen bent stijgen de tarieven, nieuwkomers zijn dus gewaarschuwd!
Vaste klanten krijgen nu een overbodig speeltje aangeboden in de vorm van een thermostaat, daar betaal je 50 euro per jaar voor + aansluitkosten. Lachertje!
Onlangs overgestapt. Goede aanbieding gekregen. laag vastrecht en tarieven voor langere tijd vastgezet ivm mogelijke stijgingen door de gascrisis.
alles is vlekkeloos verlopen
Je verbruikt gemiddeld 8% minder maar je hebt een negatief verschil van 12% tussen de eindafrekening en het berekende (gecommuniceerde) voorschot.
Meerdere malen klachten brieven geschreven, bereikbaarheid en reacties ver onder de maat (voor een commerciële onderneming, een klant behouden is goedkoper dan ze te werven).
ps standaard reactie van dit bedrijf negeren! Ze snappen niet wat een online reputatie negatief of positief voor je kan betekenen!
Deze energieloze maatschappij boekte mij niet goed in. Telefoontjes en mails leverden niet veel meer op dan níets.
Deze marktschreeuwers zijn behulpzaam tot op het moment dat ze een contract met je hebben afgesloten om je een rekening te kunnen sturen. Op review- en klachtensites zie je ook het bewijs. Waar serieuze energiebedrijven om posities achter de komma ringen om de hoogste score tussen de cijfers 8 en 10 met betrekking tot het oplossen van klachten, scoort deze maatschappij met een......NUL.....!!
-we kunnen u niet vinden....
-krijgen een nieuw computersysteem.....
-hebben net een nieuw computersysteem (als smoes)....
-geeft u uw telefoonummer even door....
-de betreffende persoon is niet op de afdeling.....
-binnen een week krijgt u een brief......
-die persoon werkt hier niet meer.....
-sorry klant, ik snap het zelf niet meer.....
-we hebben het zó druk....
M.a.w.: Deze maatschappij heeft helemaal geen energie voor de klant!
Zelf ben ik geen klant van de Nederlandse Energie Maatschappij. Maar wel (bijna) de dupe van hun klanten werving. Er kwam een vriendelijke jonge dame aan de deur (word 25 geschat). Toen het gesprek begon, “ik ben hier namens de Nederlandse Energie Maatschappij” meteen gezegd dat ik niet wil overstappen. Dat ik tevreden ben met mijn huidige leverancier “GreenChoise”. Dat maakte niet uit en ze begon haar verhaaltje te vertellen. Normaal zeg ik tot ziens en ga ik weg maar nu had ik de tijd, dus liet ik haar haar verhaal vertellen. Ze kwam mij vertellen dat de overheid per 2011 heeft besloten één of andere energiekorting voor groene energie niet meer te verstrekken aan de kleine maatschappijen, waar mijn Greenchoice dus onder valt. Deze korting kan oplopen tot 380 euro per jaar. Het enige wat ik daarvoor moest doen waren wat gegevens verstrekken. Ik vroeg “maar als ik mijn gegevens geef dan word ik toch klant van De Nederlandse Energie Maatschappij?” Daar gaf ze me gelijk in. Mensen die dit niet weten die trappen er in en zijn de dupe, ik vind dit echt niet kunnen. Ik heb om haar naam gevraagd maar die wilde ze niet geven.