Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Ik wou overstappen naar oxxio.
Na een waarschuwing van een kennis, die uiteindelijk naar de rechter moest, heb ik in diezelfde week de overstap geannuleerd.
Volgens de wet, regels en eigen voorwaardens.
Nu bleek dat oxxio toch 9 dagen ontrecht stroom heeft geleverd en de overstap door heeft gezet.
Om een heel lang verhaal, van nu al maanden kort te maken, oxxio en energie direct hebben meerdere malen hun fout toe gegeven.
Dit heb ik zwart op wit.
Nu blijft engergie direct om een eindafrekening eisen van bijna €500 euro, vanwege opzegvergoeding ect.
Nogmaals, zowel oxxio en energie direct geven hun fout toe, toch moet ik opdraaien voor de eindafrekening.
Dit is geheel onterecht omdat ik nooit ben overstapt.
Een eindafrekening krijg je alleen als je te vroeg binnen je contract over stapt.
"Wij kunnen dit helaas niet aanpassen, zie dit als een tussen tijdse rekening ", terwijl ik alles netjes betaald heb, ook een bizzar hoge jaar afrekening van bijna €600euro.
Ik twijfel nog steeds of dit überhaupt wel klopt.
Ik ben verhuisd, betaal al meer premie en heb zo'n hoge rekening.?
Hoezo niet kunnen aanpassen terwijl het mijn fout niet is en beide partijen hun eigen fout toe geven?
Hoezo een "tussen tijdse rekening "?
Ik ga niet betalen.
Ik ga nu wel overal op internet deze klacht plaatsen.
Ze zetten me onder druk, proberen me in de war te maken met steeds een ander niet te begrijpen verhaal.
Ik sta in mijn recht, ik laat me niet bang of gek maken, wel krijgen ze mijn irritatie level omhoog.
Ik betaal deze ontrechte rekening niet, en zie engergie direct wel voor de rechter mochten ze incasso bureaus gaan inzetten.
Ik vindt het wel dom van ze om stug vol te houden, terwijl ik alle bewijs op papier heb, en zij weten dat ik gelijk heb en dit dus ook gewoon dood leuk toe geven.
Stap ook niet over naar oxxio!
Grote kans dat als je met hun een probleem krijgt, je voor de rechter beland.
Laat je niet bang maken als je weet dat je in je recht staat. Laat je niet onder druk zetten door incasso bureau's. Verzamel alle bewijs en geef aan dat je ze wel in de rechtbank ziet.
Betaal wel ondertussen de terechte rekeningen zoals premies. Dan heb jij niks fout gedaan.
Nadat ik verhuisde en weg wilde bij Energiedirect, hebben zij mijn huidige contract bij United Consumers voor mijn nieuwe woning gewoon ff opgezegd! Illegaal en strafbaar volgens mij.
Vervolgens hebben ze de oude meterstanden van mijn oude woning, uitgelezen middels de slimme meter, 2 weken vóór ik de sleutel inleverde. En rara, die meterstand van hun was hoger dan de opgenomen meterstand 2 weken later!
4 telefoontjes, tig mailtjes en ik kom daar maar niet weg. Wat een vreselijk bedrijf! Nooit mee in zee gaan!
Sinds kort ben ik klant bij Energiedirect en ik wilde graag de incassodatum verschuiven. Via de chat in de app kon dit direct worden geregeld! Bedankt Floris
Ik zie steeds weer dat ze voor ons de goedkoopste zijn
Opdringerige verkopers die mij een contract aansmeerden en beloofden dat het goedkoper zou zijn dan mijn huidige contract. Het maandbedrag was inderdaad lager, maar dit was blijkbaar gebaseerd op een lager verbruik dan mijn echte verbruik. Ze zeiden dat de vaste kosten lager waren bij hun, maar toen ik dit later checkte bleek dit niet waar, en was ik duurder uit voor mijn huidige verbruik. Ze liegen om je binnen te krijgen! Toen ik hier over klaagde werdt mijn contract geannuleerd zonder excuses, echt belachelijk.
Energiedirect liegt over de termijn terugbetaling van de opzegvergoeding. Ik kreeg een gestandaardiseerde geautomatiseerde bevestigingsmail dat ik mijn opzegvergoeding uiterlijk binnen 3 maanden na ingang contract op mijn rekening kreeg gestort. Gezien de 3 maanden verstreken waren maar nog geen bedrag had gestort stuurde ik een mail. Daarop werd ik teruggebeld en werd mij gezegd dat het bedrag wordt teruggestort 3 maanden na goedkeuring aanvraag opzegvergoeding. Dit stond niet in de mail zei ik. Dat had een medewerker verkeerd overgenomen werd mij verteld. Grote onzin, het is een standaardmail en het staat duidelijk op hun eigen website. Er wordt dus bewust gelogen, schandalig en schofterig! Ik stap weer over! Jammer, maar eerlijkheid durft echt het langst!
Het termijn bedrag klopte niet, bij aangaan van het contract leek energiedirect het goedkoopste. Achteraf moet er bijbetaald worden.
Redelijk misleidend als ze op die manier boven aan de lijst komen te staan.
Nooit mee in zee gaan.
Wij hadden door omstandigheden een betalingsachterstanden wij bellen met ED. Er was zogenaamd begrip voor de situatie maar er kon verder geen regeling getroffen worden. Inmiddels alles betaald moet er wel even bij zeggen dat er 2 keer 25 euro berekend werd plus nog 2 keer 15 euro! Nog erger is dat ik ondanks ik betaald heb afgesloten wordt maar ze waren wel zo aardig om erbij te zeggen dat ik wel klant bij hun mag blijven als ik even 600! Euro waarborg betaal. Oplichters!
Administratief gaat er het nodige mis bij Energiedirect.
Zodra er iets mis gaat met het normale betalingsverkeer loop je het risico dat Energiedirect je direct bestempelt als wanbetaler (zelfs al heb je altijd netjes betaald) en je verplicht een borgsom te betalen om "klant te mogen blijven bij energiedirect."
De telefoniste die ik bereikte was heel begripvol en legde duidelijk uit welke koers van actie ik moest ondernemen.
De reactie die ik daarop ontving van de administratieve afdeling was beledigend, kleinerend en ongepast.
Per direct overgestapt, en ik ga *nooit* meer terug naar Energiedirect
Ik ben zeer tevreden had ff een probleempje direct met hun gebeld en direct alles goed geregeld en super klantvriendelijk!
Dikke prima
Ik ben een jaar geleden overgestapt en tot op heden zeer tevreden.
De klantenservice is goed bereikbaar, vriendelijk en hulpvaardig.
Als ik geen goedkopere energieleverancier vindt, blijf ik nog een jaartje.
Ben dit bedrijf meer dan zat, boeken betalingen te laat en verkeerd af waardoor je onterechte aanmaankosten nu al 2x 25 euro) aan je broek krijgt, als je dan vervolgens belt wordt je onbeschoft te woord gestaan, er wordt niet meegedacht en ook een oplossing kunnen ze niet bieden. Dit maakt het voor mij minder erg dat ik ook nog een overstap boete moet betalen, die betaal ik graag, als ik maar nooit meer het woord energiedirect hoef te horen!
Wat mij nog het meeste stoort is dat er totaal niet aan klantgericht handelen of denken wordt gedaan en al helemaal niet als de fout niet bij mij, de klant ligt, maar bij de administratie van het bedrijf.
ik zou maar snel overstappen naar een wel capabele leverancier want administratief is het een zooitje daar en als het mis gaat laten ze je voor de incassokosten opdraaien en maken misbruik van de machtspositie.
En de klantenservice, je wordt behandeld als een klein kind, WALGELIJK!
My nooit vertelt Dat myn contract nog doorlipe by myn oude levrancier < Vindt Dat MISLEIDING , heb nu een boete te betalen by myn Oude leverancier van 100 Euro !
Ik heb slechte ervaring met Energiedirect, zij hebben mij misleid bij het aangaan van een nieuwe verlening van mijn contract.
Ik had namelijk een mooie aanbieding van een ander energiebedrijf ontvangen maar door Energiedirect zijn truc van verkoop en misleiding van dat zij het zelfde aanbod konden doen om als vaste klant te blijven en te belonen heb ik ingestemd. Nu heel er veel spijt ! Want er klopt niks van.
Mijn klacht bij Energie direct is ook niet serieus genomen. want natuurlijk mij hebben ze al dus waarom veel moeite doen.
Kort samen gevat mensen :
Trap er nooit in als Energie direct u een beter aanbod of het zelfde aanbod doet, bij hun klopt er niks van ! U voelt zich later ook niet opgelicht !
Mijn advies is dan ook :
- Vind u bij een andere energiemaatschappij een goede aanbod na dat u op internet een vergelijking heeft gemaakt bij het verstrijken van uw contract ? Doe het dan want deze klopt gewoon !
- Bij Energiedirect doen ze je optillen als vaste klant. Ze doen zich voor dat ze je graag als vaste klant willen behouden maar je krijgt een onaangename verrassing op je rekening !
LET OP DUS MET ENERGIEDIRECT MENSEN !
overstappen snel en eenvoudig... overigens korte wachttijd bij helpdesk en prima geholpen met uitgebreid antwoord!..
Erg goed en goede service
Nu mijn jaarcontact bij Energiedirect was afgelopen ben ik gaan uitzoeken welke energie leverancier ik het beste kon nemen.
Toen heb ik ook gebeld met mijn huidige leverancier, Energiedirect en kreeg toen een goedkopere prijs voor stroom dan op internet.
Ook kreeg ik nog eens 40 euro extra korting.
Kortom bellen heeft wel eens zin.